montagehandleiding originele topcase 1200GS
Moderator: GVN
montagehandleiding originele topcase 1200GS
wie kan mij montagehandleiding voor bmw topcase bezorgen?
mvg
khwb
mvg
khwb
-
R(udy)1200GS
De handleiding van de topcase is inderdaad erg sumier.
Kan me niet herinneren ooit een andere handleiding te hebben gezien.
Je schrijft niet of je 'm op het bagage rek wilt plaatsen of op de duo plaats.
Ik heb de topcase bij aflevering laten plaatsen en de "single seat" kit erbij besteld.
Deze kit bestaat uit een adapterplaat ombouw; te weten een soort haak, twee draaibborgingen en de pin net als van de duozit.
Voor de originele plaatsing heb je een stalen uitsteeksel nodig dat naast/boven je achterlicht vast komt te zitten.
Zelf maar een tweede adaptorplaat gekocht om e.e.a. sneller te kunnen wisselen.
Nu hoef ik alleen maar het bagagerek met adaptorplaat terug te plaatsen (5 schroeven/bouten) Het ombouwen van de adaptorplaat en wisselen bagagerek koste anders ca 45 minuten:
Foto's zeggen meer, kan je nog meer mailen indien gewenst.

de twee adapter platen en hun bevestiging

De 6 bouten waarmee hij op de originel plaats vast zit.

De bevestigingspunten voor de single seat

Succes Ron.
Kan me niet herinneren ooit een andere handleiding te hebben gezien.
Je schrijft niet of je 'm op het bagage rek wilt plaatsen of op de duo plaats.
Ik heb de topcase bij aflevering laten plaatsen en de "single seat" kit erbij besteld.
Deze kit bestaat uit een adapterplaat ombouw; te weten een soort haak, twee draaibborgingen en de pin net als van de duozit.
Voor de originele plaatsing heb je een stalen uitsteeksel nodig dat naast/boven je achterlicht vast komt te zitten.
Zelf maar een tweede adaptorplaat gekocht om e.e.a. sneller te kunnen wisselen.
Nu hoef ik alleen maar het bagagerek met adaptorplaat terug te plaatsen (5 schroeven/bouten) Het ombouwen van de adaptorplaat en wisselen bagagerek koste anders ca 45 minuten:
Foto's zeggen meer, kan je nog meer mailen indien gewenst.

de twee adapter platen en hun bevestiging

De 6 bouten waarmee hij op de originel plaats vast zit.

De bevestigingspunten voor de single seat

Succes Ron.
mooi geel is echt niet lelijk
montage topcase
bedankt ron,
maar ik was er inmiddels zelf al achter gekomen hoe alles in zijn werk ging
mvg
maar ik was er inmiddels zelf al achter gekomen hoe alles in zijn werk ging
mvg
-
brit
Als ik het goed begrijp is de originele plaat niet dezelfde als de plaat die je moet gebruiken om de koffer op de duozitplaats te monteren?
Ik rijd enkel in de zomer met passagier, dus wil ik de rest van het jaar de topcase verplaatsen, maar dat lukt dus niet met de plaat die boven het achterlicht staat?
groeten, jan.
Ik rijd enkel in de zomer met passagier, dus wil ik de rest van het jaar de topcase verplaatsen, maar dat lukt dus niet met de plaat die boven het achterlicht staat?
groeten, jan.
plaat koffer op duozit
je hebt inderdaad een bijkomend hulpstuk nodig
mvg
khwb
mvg
khwb
Je kan dus wel de originele plaat gebruiken hoor!DeRon schreef: Ik heb de topcase bij aflevering laten plaatsen en de "single seat" kit erbij besteld.
de single seat kit bestaat alleen uit een aantal andere bevestigingspunten die je aan de plaat moet schroeven.
ik geloof van een paar tientjes voor die kit, maar toendertijd alleen te bestellen samen met de topcase zooi..... nu waarschijnlijk wel los te bestellen.
De extra adapter plaat was ook ongeveer 20 euro, maar die heb je alleen nodig als je e.e.a. sneller wilt wisselen.
HG Ron.
Rugkussen was meer, ca 50 euro (45 met korting)
mooi geel is echt niet lelijk