Vooraan geflitst!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Vooraan geflitst!

Bericht door Shulty »

Even een vraagje aan de armen der wet en ingewijden....

Ik ben onlangs vooraan geflitst in de bebouwde kom, ik denk dat ik rond 75 km/h reed :oops:

Nu ben ik vooraan geflitst, en dus kunnen ze mij aan de hand van de foto niet identificiëren. Maar vraag mij af, als de agent van dienst zich omdraaid en alsnog m'n nummerplaat noteerd...bestaat er dan de mogelijkheid me te sactioneren?

Ik weet het, gespeeld en verloren, maar wil wel weten of ik een boete kan verwachten of niet :?

Alvast bedankt!

Grts,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

normaal krijg je niets

als je geflitst bent en hij heeft zich omgedraaid zal hij heel rap moet geweest zijn.
daar het een ambtenaar is :? veronderstel ik dat hij zijn gazet aan het lezen was :P
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

Als ie dan toch z'n balpen vasthad en zich heeft omgedraaid, dan heb je alsnog prijs.
Er zijn er hier nog die "prijs" gehad hebben.
Volgens mij dient de foto enkel om de overtreding vast te stellen en hoeft de nummerplaat niet persé op de foto te staan.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
robr1150rt
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 nov 2004, 22:34
Locatie: Vilvoorde

Vooraan geflitst!

Bericht door robr1150rt »

Beste Peter,

Kan enkel beamen wat Gsven al schrijft.
Normaliter weet de collega die flitst dat een motorfiets geen nummerplaat vooraan heeft. Als hij of zij een ijverige is maakt je kans om een p.v. te ontvangen. Afwachten wat de postman binnen de veertien dagen zal brengen. Ik hoop voor U niets van onze wit-blauwe biotoop.

Mvmg,

Rob uit Vilvoorde
dikken
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:41
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Bericht door dikken »

Denk je niet dat je dit kan aanvechten? het bewijs dat jij dat bent op de foto is toch twijfelachtig? helm op dus niet herkenbaar. Er kunnen ook anderen in dezelfde configuratie rijden.

Wat denken onze vrienden, "the blue angels", hiervan?
greetzzz, bart
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Peter ik denk dat je een mooie bijdrage hebt geleverd voor een nieuwe motovest voor Harald 8) :roll: :wink:

Stoffel ;)
Afbeelding
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

De kans is volgens mij klein dat je iets zult ontvangen als je vooraan geflitst bent.
De agent in de wagen zit niet constant te turen naar mensen die mogelijk te snel rijden met de motor. Hij ziet immers maar wanneer je te snel rijdt als de flits afgaat. Tegen dat hij zich dan heeft omgedraaid en een goed zicht op uw nummerplaat heeft gekregen ben je al lang weg.
Als je toch iets ontvangt kun je het natuurlijk altijd proberen aan te vechten. Het zal dan echter de rechter zijn die beslist of jij of de verbaliserende agent gelijk heeft. Als het om 50 of zelfs nog 150 euro gaat is het de moeite van aanvechten toch niet waard, gezien je 100 procent weet dat je in fout bent. Als je dan toch veroordeeld wordt zal het wat meer kosten dan 150 euro.
johan reynders
Berichten: 185
Lid geworden op: 05 aug 2006, 21:03
Locatie: Noorderkempen

Bericht door johan reynders »

Ik ben een half jaar geleden geflitst van achter met mijn auto.
In de bebouwde kom, op mijn snelheidsmeter tegen 60 km/uur.
Duidelijk de flits gezien, geen ander vtg in de buurt.
Nooit iets van gehoord, tot op heden te minste.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

johan reynders schreef:Ik ben een half jaar geleden geflitst van achter met mijn auto.
In de bebouwde kom, op mijn snelheidsmeter tegen 60 km/uur.
Duidelijk de flits gezien, geen ander vtg in de buurt.
Nooit iets van gehoord, tot op heden te minste.
Dan zul je d'r ook niets meer van horen...

Bebouwde kom hé, da's dus Max 50...jou km-teller geeft 60 aan, deze wijkt echter wat af, de teller van de poliiiiietsie wijkt ook beetje af...vandaar destijds (nu nie meer) een tolerantie van 10%, dus jou 60 minus de afwijking minus de afwijking van de poliiiiiiietsie app. geeft een wel érg nette 50 km/h dus géén boete...

En als ge dit nie gelooft maak ik U wa anders wijs :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Afbeelding

Afbeelding

Niemand wist het, tot ik de foto zag. Afbeelding
I respect your opinion. But I don't give shit.
ferre10
Berichten: 626
Lid geworden op: 30 mei 2005, 10:18
Locatie: Berlaar (bij Lier)

Re: Vooraan geflitst!

Bericht door ferre10 »

Shulty schreef:Even een vraagje aan de armen der wet en ingewijden....

Ik ben onlangs vooraan geflitst in de bebouwde kom, ik denk dat ik rond 75 km/h reed :oops:

Nu ben ik vooraan geflitst, en dus kunnen ze mij aan de hand van de foto niet identificiëren. Maar vraag mij af, als de agent van dienst zich omdraaid en alsnog m'n nummerplaat noteerd...bestaat er dan de mogelijkheid me te sactioneren?

Ik weet het, gespeeld en verloren, maar wil wel weten of ik een boete kan verwachten of niet :?

Alvast bedankt!

Grts,
Peter :wink:
ik heb begin mei ook zoiets voorgehad. vooraan geflitst!!!! ik dacht nog wat steekt die nu uit maar de agent in kwestie nam de moeite om zich om te draaien en mijn nummerplaat op te schrijven. snelheid 71 km in de bebouwde kom(50). resultaat , binnen de veertien dagen een uitnodiging tot minnelijke schikking 150€.
jammer voor je maar ik zou al maar iets beginnen te verzinnen thuis :wink: :wink:
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
wwwimmm
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 jun 2006, 12:42
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door wwwimmm »

Ongeveer een maand geleden ook vooraan geflitst, één bocht verder tot stilstand gebracht door 'een zwaantje'(Moorsele bij Aalst).
Ik was dus geflitst, ik had mijn documenten niet bij en er hing een bord 'Te koop' op mijn koplamp...
Maar de vriendelijke agent besloot met: "Voor collega-motorrijders knijpen we wel eens een oogje dicht, verwijder dat paneel en wees voorzichtig."

DE POLITIE, MIJN VRIEND! :D
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Niet veralgemenen hé.
I respect your opinion. But I don't give shit.
wwwimmm
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 jun 2006, 12:42
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door wwwimmm »

Relax schreef:Niet veralgemenen hé.
Er wordt al zoveel gehakt, als het terecht is mag er ook wel eens gezalfd worden. :lol:
(maar idd, ik heb geluk gehad)
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Ik doelde op je laatste zin. Eén politieman is je vriend...
I respect your opinion. But I don't give shit.
wwwimmm
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 jun 2006, 12:42
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door wwwimmm »

Relax schreef:Ik doelde op je laatste zin. Eén politieman is je vriend...
Maar zo persoonlijk bedoelde ik het dan ook weer niet. Vandaar 'de politie'... :? :lol:
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

Ik ga 14 dagen angstvallig m'n brievenbus in 't oog houden :? ......fingers crossed!!!

Thx voor de reacties :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Oneshark
Berichten: 804
Lid geworden op: 09 jul 2005, 18:10
Locatie: nie ver van de leie

Bericht door Oneshark »

Relax schreef:Niet veralgemenen hé.
:shock: :shock: :shock:
:D
:wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Bericht door de witten »

Shulty schreef:Ik ga 14 dagen angstvallig m'n brievenbus in 't oog houden :? ......fingers crossed!!!

Thx voor de reacties :wink:
moet je brief niet rapper in de bus komen?
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door -Wim- »

Relax schreef:Niet veralgemenen hé.
Ach Relax,

In de grond zijn dat best toffe gasten hoor, maar .... (de rest mag je zelf invullen ). :wink:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

de witten schreef:
Shulty schreef:Ik ga 14 dagen angstvallig m'n brievenbus in 't oog houden :? ......fingers crossed!!!

Thx voor de reacties :wink:
moet je brief niet rapper in de bus komen?
Neen, 8 dagen is een streefdatum voor de politiediensten, maar is geen grond van nietigheid.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

-Wim- schreef:
Relax schreef:Niet veralgemenen hé.
Ach Relax,

In de grond zijn dat best toffe gasten hoor, maar .... (de rest mag je zelf invullen ). :wink:
Rot op, jij.


Om in dezelfde sferen te blijven.
I respect your opinion. But I don't give shit.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

ik vraag me af of dit in de rechtbank hard gemaakt kan worden. Een foto is net het bewijs dat het ingeschreven voortuig op je naam staat omdat de plaat afleesbaar is. Als jij zegt dat je de foto wil zien waarop je nummerplaat goed leesbaar is, wat doet men dan ?

Ik bedoel maar, missen is menselijk, vandaar die foto. Een agent kan noteren wat ie wil. Ok, zelfs al mist hij een letter of cijfer, hij kan voortgaan op de motor, kleur, enz... om uitsluitsel te zoeken, maar dat vind ik dan weer onterecht. Ofwel bekeurt met met het "systeem" en dient daarvoor de foto als bewijs, ofwel niet.

Ach ja, het is nu al zo moeilijk de wet overal op de zelfde manier toe te passen in elk arrondissement ondanks brieven van het ministerie ... wat vraag ik nu weer :?
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door -Wim- »

Relax schreef:
-Wim- schreef:
Relax schreef:Niet veralgemenen hé.
Ach Relax,

In de grond zijn dat best toffe gasten hoor, maar .... (de rest mag je zelf invullen ). :wink:
Rot op, jij.


Om in dezelfde sferen te blijven.

:lol: :lol: Hij bijt. :lol: :lol:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
K'adéé
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 jan 2005, 08:16
Locatie: ranst

Bericht door K'adéé »

Ik kreeg ne keer een boete om door het rode licht te rijden wat ik bij mijn weten niet gedaan had. We hebben toen voorgesteld via de rechtsbijstand van de verzekering dat ze de bewijzen maar moesten voorleggen. Een paar dagen later nen brief in de bus met de vermelding dat het een vergissing was en dat de boete werd teniet gedaan. Zo zie je dat je niet te vlug moet betalen. Groetjes Danny.
zundap/kreidler/BSA500/suzuki500gt/bmwR1200C/bmwk1100lt/bmwK1200lt/BMW K75rt /DEFENDER

DANNY
Plaats reactie