R1100R - Tik bij het starten
Moderator: GVN
R1100R - Tik bij het starten
Aloha, daar ben ik weer met een vraagje...
Sinds enkele dagen hoor ik een tik als ik op mn start knopje druk. Dan lijkt het alsof de cylinders vast staan. Als ik het knopje ingedrukt houd dan start ie dr soms wel alsnog doorheen. Anders moet ik het nogmaals proberen, hoor ik weer die tik maar start ie meestal wel. Dit heb ik voorheen nooit gehoord.
1. Heb gezocht op "start" en "tik"(in het R forum) maar het een vergelijkbaar probleem niet gevonden. Zoek ik misschien op de verkeerde worden?
2. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Bijvoorbaat dank
Sinds enkele dagen hoor ik een tik als ik op mn start knopje druk. Dan lijkt het alsof de cylinders vast staan. Als ik het knopje ingedrukt houd dan start ie dr soms wel alsnog doorheen. Anders moet ik het nogmaals proberen, hoor ik weer die tik maar start ie meestal wel. Dit heb ik voorheen nooit gehoord.
1. Heb gezocht op "start" en "tik"(in het R forum) maar het een vergelijkbaar probleem niet gevonden. Zoek ik misschien op de verkeerde worden?
2. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Bijvoorbaat dank
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
- R1100R -
Uw startrelais misschien?
Bij een slechte massa, beschadigde stroomdraad of een te zwakke batterij kan de relais wel aangerokken worden, maar wordt door een zwakke stroom de startmoter niet rondgekregen.
Allee...dat is één mogelijkheid...
Er zijn waarschijnlijk nog redenen...
Ik zou alvast de batterij eens goed opladen en de kabelaansluitingen op de batterij netjes maken voor een beter contact.
Succes ermee hé
Bij een slechte massa, beschadigde stroomdraad of een te zwakke batterij kan de relais wel aangerokken worden, maar wordt door een zwakke stroom de startmoter niet rondgekregen.
Allee...dat is één mogelijkheid...
Er zijn waarschijnlijk nog redenen...
Ik zou alvast de batterij eens goed opladen en de kabelaansluitingen op de batterij netjes maken voor een beter contact.
Succes ermee hé
R1100RT + TTRider
-
Synchro Bob
- Contacteer:
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Toen ik een tijdje geleden mijne radio had laten aanstaan was de batterij ook leeg...bdemeyer schreef:Ik zet mijn geld op een defecte batterij. Laat mij weten of ik gewonnen heb
Ik had ook zo nen tik*, dus vlug effe aan de lader hangen...en als het al een oudere batterij is vrees ik dat Bob gelijk gaat hebben...
*mijn batterij weliswaar hé
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Gij wilt weer delen hé platten.(s)Campi schreef:Toen ik een tijdje geleden mijne radio had laten aanstaan was de batterij ook leeg...bdemeyer schreef:Ik zet mijn geld op een defecte batterij. Laat mij weten of ik gewonnen heb![]()
Ik had ook zo nen tik*, dus vlug effe aan de lader hangen...en als het al een oudere batterij is vrees ik dat Bob gelijk gaat hebben...
*mijn batterij weliswaar hé
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Werner Von C.
- Contacteer:
Me ?ironjakke schreef:Gij wilt weer delen hé platten.(s)Campi schreef:Toen ik een tijdje geleden mijne radio had laten aanstaan was de batterij ook leeg...bdemeyer schreef:Ik zet mijn geld op een defecte batterij. Laat mij weten of ik gewonnen heb![]()
*mijn batterij weliswaar hé![]()
![]()
I know NOTHING...my name is APUR
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Ha!
Ben een lang weekendje weg (zonder beemer deze keer) en heb meteen heelwat reacties op mn post zie ik...
Heb m nog niet aan de lader gehangen daar ik geen plekie heb om mn motor binnen te zetten. En heb eigenlijk geen zin om mn tank te verwijderen om mn accu binnen aan de oplader te kunnen hangen.
Dus ik wacht even een droog dagje af om een verlengsnoertje uitterollen naar de straat. En moet ook nog even een weekje wachten op het juiste stekkertje (model ala cigaretten aansteker, jullie kennen het vast wel) dat ik heb besteld voor aan mn accu lader.
Nog even geduld dus.
Maar zal het zeker even melden zodra het euvel al dan niet verholpen is.
Ben een lang weekendje weg (zonder beemer deze keer) en heb meteen heelwat reacties op mn post zie ik...
Heb m nog niet aan de lader gehangen daar ik geen plekie heb om mn motor binnen te zetten. En heb eigenlijk geen zin om mn tank te verwijderen om mn accu binnen aan de oplader te kunnen hangen.
Dus ik wacht even een droog dagje af om een verlengsnoertje uitterollen naar de straat. En moet ook nog even een weekje wachten op het juiste stekkertje (model ala cigaretten aansteker, jullie kennen het vast wel) dat ik heb besteld voor aan mn accu lader.
Nog even geduld dus.
Maar zal het zeker even melden zodra het euvel al dan niet verholpen is.
- R1100R -
- R1100R -
Ben zaterdag naar de garage geweest om het stekkertje op te halen dat ik daar had besteld zodat ik mn accu kan opladen zonder de accu uit te bouwen. Zijn ze het vergeten te bestellen!
Wel heb ik ondertussen ontdekt dat als ik de start knop in het midden indruk ik de tik hoor bij het starten. Als ik de zelfde knop meer aan de bovenzijde indruk start ie gewoon zonder rare tikken!
Vermoed dat het contact in het knopje niet meer is wat het geweest is. Maar heb er geen problemen mee, nu ik weet waar ik op moet letten.
OPGELOST!
(hoop ik)
Wel heb ik ondertussen ontdekt dat als ik de start knop in het midden indruk ik de tik hoor bij het starten. Als ik de zelfde knop meer aan de bovenzijde indruk start ie gewoon zonder rare tikken!
Vermoed dat het contact in het knopje niet meer is wat het geweest is. Maar heb er geen problemen mee, nu ik weet waar ik op moet letten.
OPGELOST!
(hoop ik)
- R1100R -
- R1100R -
Ik heb dat eens voorgehad met een auto. Alijd goed starten behalve als ie warm had, dan enkel TIK en niet demareren. De garagist heeft de startmotor vervangen maar probleem niet opgelost. Dan eens iemand laten kijken die meer auto-electronica deed. Het was ergens een beschadigde kabel, en deze laat bij verwarming te weinig stroom door. Hij heeft dan een kabel rechtstreeks bijgetrokken en probleem opgelost. In jou geval zal een beetje contactspray in de startknop wonderen doen.
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
Lid BMW mc Vl