Wie gebruikt zijn radio?
Moderator: GVN
Wie gebruikt zijn radio?
Ik heb een BMW-radio op/in mijn RT 1150 staan. Nu vind ik dat je daar niet zo veel kan mee aanvangen, toch zeker niet boven de 80 km per uur, of met een gesloten integraal- of systeemhelm. Ben ik de enige die dat ding dan maar 10 minuten in de week gebruikt? En hoe zit het met dat steeds stiller moeten zetten als je ergens voor de rode lichten staat, kwestie van niet helemaal de flurk uit te hangen aan Vol 18 à 19? Speakers in de helm zie ik helemaal niet zitten, en de hele dag stapvoets rijden ook niet. Overbodig gadget, enkel goed om de herverkoop achteraf wat vlotter te laten verlopen?
Wie heeft er een radio op z'n boxer? En wie gebruikt die dan ook vaak?
Wie heeft er een radio op z'n boxer? En wie gebruikt die dan ook vaak?
-
hvandrunen
En waarom zie je speakers in je helm niet zitten.
Ik heb een jaar lang rondgereden met muziek in mijn helm rechtstreeks op de intercom.
Autocom heeft hiervoor een speciale kabel naar de radio. Beviel prima.
http://bmwk.byethost22.com/sleutelen/ac ... cLeads.pdf
Ik heb een jaar lang rondgereden met muziek in mijn helm rechtstreeks op de intercom.
Autocom heeft hiervoor een speciale kabel naar de radio. Beviel prima.
http://bmwk.byethost22.com/sleutelen/ac ... cLeads.pdf
K1200gt 2003 titansilber
-
Iron Gonzo
op mijn EX K100LT zat ook een radio/cassette speler.
van zodra ik vertrok stond dat ding te spelen
de sound die eruit kwam
zeer goed ook bij snelheden ver boven de 120Km/h
voor die enkele sec dat je voor de lichten staat
tja of je laat het spelen of je draaid aan het knoppeke
hem op klara zetten is ook een oplossing
ik heb nu zo een helmsetje steken en ik moet zeggen dat dit uitermate goed werkt.(momenteel enkel op GPS)
ook de snelkoppeling geeft mij vertrouwen
bij eventueel ongeval komt dat mooi los
van zodra ik vertrok stond dat ding te spelen
de sound die eruit kwam
voor die enkele sec dat je voor de lichten staat
tja of je laat het spelen of je draaid aan het knoppeke
hem op klara zetten is ook een oplossing
ik heb nu zo een helmsetje steken en ik moet zeggen dat dit uitermate goed werkt.(momenteel enkel op GPS)
ook de snelkoppeling geeft mij vertrouwen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Moet dat een BMW radio zijn (±750 € = radio + bediening stuur + display
) of kan er ook een andere radio ingebouwd worden

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Iron Gonzo
een beetje handige harry bouwt daar een radio in naar keuze.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Ik heb dat op mijn R1150RT en moet zeggen dat ikhem niet meer zou kunnen missen.
Ik heb er ééntje van Sony insteken met een joy-stick bediening op mijn stuur.
Luisteren doe ik langs de helm , via de intercom en de bijpassende spaekers.
Die enkele keren dat de boxen van de moto spelen , kan ik op één hand tellen, tenzij wanneer ik mijn beestje aan't wassen ben.
Waarom zie je het niet zitten om de helm met de radio te verbinden?
Ik heb er ééntje van Sony insteken met een joy-stick bediening op mijn stuur.
Luisteren doe ik langs de helm , via de intercom en de bijpassende spaekers.
Die enkele keren dat de boxen van de moto spelen , kan ik op één hand tellen, tenzij wanneer ik mijn beestje aan't wassen ben.
Waarom zie je het niet zitten om de helm met de radio te verbinden?
Er zijn toestellen met radio ontvangst die ook kunnen dienen. Het probleem is de kwaliteit v.d. ontvanger en de bediening op de motor. Ikzelf behelp me af en toe met een MP3 speler als ik een wat langer en eentoniger traject afhaspel... Speakertjes zitten in mijn SHOEI ingebouwd, was een uurke werk.
Kan ook een starcom intercom op aangesloten worden, zo kan ik alle kanten uit.
Ik vind radio's in open lucht wat 'to loud' voor de omgeving, zeker in de file ...
Kan ook een starcom intercom op aangesloten worden, zo kan ik alle kanten uit.
Ik vind radio's in open lucht wat 'to loud' voor de omgeving, zeker in de file ...
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Mijn BMW Radio op m'n r1200cl staat altijd aan.
Bij stilstand zeker niet storend voor anderen, maar voor mij goed hoorbaar.
bij het rijden, hoe sneller ik rij hoe luider die gaat als ik snelheid minder dan minderen ook de decibels (is een instelling op de radio) zodus geen probleem zelfs niet aan 130 km per uur.
Bij stilstand zeker niet storend voor anderen, maar voor mij goed hoorbaar.
bij het rijden, hoe sneller ik rij hoe luider die gaat als ik snelheid minder dan minderen ook de decibels (is een instelling op de radio) zodus geen probleem zelfs niet aan 130 km per uur.
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Ik rij altijd met radio aan, maar wel via een Baehr intercom en speakertjes in de helm.
Als ik mijne beemer voor onderhoud bij de dealer ga halen dan zetten ze meestal de radio af,
awel ik rij geen 3 meter of ik stop om hem terug op te zetten.
PS: Voor woon/werkverkeer is verkeersinfo altijd welkom
Houdoe
Ik rij altijd met radio aan, maar wel via een Baehr intercom en speakertjes in de helm.
Als ik mijne beemer voor onderhoud bij de dealer ga halen dan zetten ze meestal de radio af,
awel ik rij geen 3 meter of ik stop om hem terug op te zetten.
PS: Voor woon/werkverkeer is verkeersinfo altijd welkom
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Wat ik mij afvraag met die speakers in de helm: hoort ge dan nog iets van uw omgeving (verkeer), want anders wordt dat toch al een stuk gevaarlijker rijdenLuisteren doe ik langs de helm , via de intercom en de bijpassende spaekers
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
pvde
- Contacteer:
Yep,BiemeRT schreef:Wat ik mij afvraag met die speakers in de helm: hoort ge dan nog iets van uw omgeving (verkeer), want anders wordt dat toch al een stuk gevaarlijker rijdenLuisteren doe ik langs de helm , via de intercom en de bijpassende spaekersOf niet
Natuurlijk, je moet de volumeknop niet volledig open zetten.
Bij een ritje met gesloten helm is mijn volume 6, met open helm 10 en je hebt nog een MUTE knop om even iets te vragen bij stilstand.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Ik heb toch liever ne radio. Van post veranderen is gewoonlijk veel gemakkelijker en goedkoper dan van vriendin/vrouw veranderenZou het zijn omdat mijn lieve vriendin me als muziek in de oren klinkt als ze met me meerijdt?

-
Iron Gonzo
is uw vriendin toevallig LA ESTARELAStelo schreef:Hoi,
Ik heb geen radio, en heb 'm nog nooit gemist.
Zou het zijn omdat mijn lieve vriendin me als muziek in de oren klinkt als ze met me meerijdt?![]()
![]()
Groetjes,
Stelo
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
was kleine afleiding uit zijn nik-nameJohn schreef:Baaart.... die isterniemeerhé!
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Ik heb geen radio maar een versterker gemonteerd waarop ik bv een mp3-speler kan aansluiten. Het installeren was plezant. Echter ik gebruik dat ding bijna nooit, ik voel me een rondrijdende discotheek en een verbinding naar mijn helm zie ik ook niet zitten.
De klank blijft wel hoorbaar ver boven de 90 ( verhoogd scherm ).
De vraag werd al eerder gesteld, waarom geen speakertjes? Ik vind die hele kabeltoestand ook niet alles. Af en toe het oortje van de gps erin, tot daar. Maar met speakers en radioaansluiting ben je haast verplicht om die gps ook hier aan te koppelen. Dan zit je dus met een intercom, waarop heel de zooi gekoppeld wordt. En als je dat toch hebt, dan maar meteen een microfoon erin. En die hindert dan weer bij het gebruik van de systeemhelm. En ik wissel nog al eens van helm. En van motor. Wat een gepuzzel! Ik moet al elke dag een kwartier vroeger opstaan om met de motor naar het werk te kunnen. Maar ik merk aan de reacties dat er niet echt veel gebruik wordt gemaakt van de radio via de gewone boxen. En dat vanzelf stiller gaan spelen bij stilstand, die van mij doet dat niet. Nog wat manipulaties erbij, telkens ik voor een rood licht sta, ook niet relax. En de K-motoren, dat telt niet, die maken totaal geen lawaai, alleen maar fswfswfswRafèrté schreef:Ik heb geen radio maar een versterker gemonteerd waarop ik bv een mp3-speler kan aansluiten. Het installeren was plezant. Echter ik gebruik dat ding bijna nooit, ik voel me een rondrijdende discotheek en een verbinding naar mijn helm zie ik ook niet zitten.
Ik vind het zonde om hem eraf te gooien, vooral omdat "originele BMW-radio" bij herverkoop toch goed klinkt. Denk er over om hem uit te bouwen, mooi in de kast te leggen, de vrijgekomen opbergruimte te gebruiken voor ander spul, en bij verkoop gewoon weer inbouwen.
Allemaal al bedankt voor de snelle, zinnige, bruikbare en funnige reacties
Eerlijk begrijp ik niet wat er leuk aan is om muziek te horen wanneer je rijdt.
Het leidt je af, het overstemt het rij- en de windgeluid; toch iets dat typerend is voor motoren, dacht ik.
Ook in de auto luister ik niet naar muziek, maar ja, het zal wel aan het soort muziek liggen dat ik graag hoor.
Naar ik gelezen heb op het forum ergens, heeft Iron Gonzo, ongeveer dezelfde smaak, nl : " LOEIHARD !!!! "
Het leidt je af, het overstemt het rij- en de windgeluid; toch iets dat typerend is voor motoren, dacht ik.
Ook in de auto luister ik niet naar muziek, maar ja, het zal wel aan het soort muziek liggen dat ik graag hoor.
Naar ik gelezen heb op het forum ergens, heeft Iron Gonzo, ongeveer dezelfde smaak, nl : " LOEIHARD !!!! "
-
Iron Gonzo
Vordr schreef:Eerlijk begrijp ik niet wat er leuk aan is om muziek te horen wanneer je rijdt.

met mijn K100LT stonden menig buur te headbangen naast mij
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Neen Gonzo, die stonden met hun hoofd te schudden, neen te schudden meer bepaaldIRON GONZO schreef:Vordr schreef:Eerlijk begrijp ik niet wat er leuk aan is om muziek te horen wanneer je rijdt.
Naar ik gelezen heb op het forum ergens, heeft Iron Gonzo, ongeveer dezelfde smaak, nl : " LOEIHARD !!!! "![]()
![]()
![]()
met mijn K100LT stonden menig buur te headbangen naast mij![]()
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ik heb er ne Sony radio-cd ingestoken, radio werkt prima, cd-kes is niet te doen, blijven haperen tgv de schokken...
Ik speel bijna constant radio met de ingebouwde speakers, dus zonder oorsetje, deze laatste gebruik ik wél voor de GPS...
Nadeel, als je voor het rode (verkeers)licht staat en ze spelen ineens Franske Bauer met "...heb je even voorrrrrr mij..." sta je daar nogal behoorlijk voor Jan LuL op Uwen motor....vlug dat vizier naar beneden klappen dan...
Ik speel bijna constant radio met de ingebouwde speakers, dus zonder oorsetje, deze laatste gebruik ik wél voor de GPS...
Nadeel, als je voor het rode (verkeers)licht staat en ze spelen ineens Franske Bauer met "...heb je even voorrrrrr mij..." sta je daar nogal behoorlijk voor Jan LuL op Uwen motor....vlug dat vizier naar beneden klappen dan...
Tuurlijk, kijk maar eens naar mijne weblog, staat een korte repo over de inbouw van mijn Sony...BiemeRT schreef:Moet dat een BMW radio zijn (±750 € = radio + bediening stuur + display) of kan er ook een andere radio ingebouwd worden
![]()
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Fox30
Ik heb mijn Radio als eerste optie gekocht bij mijn RT.
Ik heb natuurlijk ook een intercom om niet enkel de radio te horen maar ook mijn passagier en de GPS.
De radio kan je ook stil zetten, want de verkeersinfo werkt toch aan een ander volume wat je veel luider kan instellen.
Ergens anders op dit forum heb ik al eens uitgelegd dat je de luidsprekers in je dashboard op de FRONT-uitgang van de radio kan aansluiten en je oortjes via de intercom op de REAR-uitgang.
Met de fader op je radio kan je dan een ideale verhouding vinden tussen je luidsprekers en je helm.
Als ik de moto buiten rij, of tijdens het wassen ervan speelt de radio door de luidsprekers en tijdens het rijden via de helm.
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik met een juke-box rondreed of dat ik voorbijgangers heb gestoord.
Ik kan je laten horen dat het geluid bij elke snelheid perfect te verstaan is. (ik heb nog nooit sneller dan 140 gereden, dus daarboven weet ik het niet.)
Ik heb natuurlijk ook een intercom om niet enkel de radio te horen maar ook mijn passagier en de GPS.
De radio kan je ook stil zetten, want de verkeersinfo werkt toch aan een ander volume wat je veel luider kan instellen.
Ergens anders op dit forum heb ik al eens uitgelegd dat je de luidsprekers in je dashboard op de FRONT-uitgang van de radio kan aansluiten en je oortjes via de intercom op de REAR-uitgang.
Met de fader op je radio kan je dan een ideale verhouding vinden tussen je luidsprekers en je helm.
Als ik de moto buiten rij, of tijdens het wassen ervan speelt de radio door de luidsprekers en tijdens het rijden via de helm.
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik met een juke-box rondreed of dat ik voorbijgangers heb gestoord.
Ik kan je laten horen dat het geluid bij elke snelheid perfect te verstaan is. (ik heb nog nooit sneller dan 140 gereden, dus daarboven weet ik het niet.)