Bleutooth+Radio ontvangst

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
offshore_class1

Bleutooth+Radio ontvangst

Bericht door offshore_class1 »

Enig nieuws van combinatie bluetooth en radio ontvangst in WCS-1 systeem???
Bmw zou met een module op de markt komen? Naar ik heb vernomen afgeblazen? :(
Baerh of Intercom zou een module op de markt brengen???
Wie weet meer??? :cry:

Beste groeten.
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Is een mooi idee, maar je hebt het probleem dat je dan een hele dikke nek moet hebben om het gewicht van de helm te dragen. Continu BT signaal vraagt veel stroom en draadloos kan dat alleen met batterijen....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Peter Bosman

Bericht door Peter Bosman »

®win schreef:Is een mooi idee, maar je hebt het probleem dat je dan een hele dikke nek moet hebben om het gewicht van de helm te dragen. Continu BT signaal vraagt veel stroom en draadloos kan dat alleen met batterijen....
Afbeelding

Helm van Nolan heeft BT ontvanger en gaat ongeveer 20 uur mee tot volgende lading. In 3 uur weer geheel gevuld en klaar voor gebruik.
Heb hier constant de telefoon op staan en normaal draait nu ook de MP3 als ik rij en dit gaat (na enkele aanloop problemen) goed.
Inderdaad is de helm iets zwaarder als zonder, maar daar wen je snel aan.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Hoi Peter,

Hoe is de geluidsdemping in die Nolan ?
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Peter Bosman

-Wim- schreef:Hoi Peter,

Hoe is de geluidsdemping in die Nolan ?
Ik rij een R1100RT en kan rustig bellen bij een snelheid van 160 km/h.
Helm is dan wel geheel gesloten en het scherm staat in de hoogste stand.
Geluid in de gesloten helm is te vergelijken met een dichte telefooncel.
Daarboven is het iets minder door de toename van het windgeruis.
Vaak geloven ze niet dat je op de motor zit tot je de helm tijdens het gesprek opent om het verschil te laten merken.
De MP3 speler staat vaak aan en ongeveer op half volume. Zo is de omgeving te horen en kan je toch lekker meebrullen met je favo nummer. Er zit een auto-mute op en de MP3 speler valt weg als er een gesprek binnen komt. De telefoon zit in een houder in de kuip zodat ik kan zien wie er belt en na 3 keer gaat het gesprek automatisch via de helm. Wil ik het gesprek niet opnemen druk ik deze weg d.m.v. de rode knop op het toestel en schakelt deze naar de voice-mail.
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

Hi Win,

Met mijn 63(jaar en ervaring) is mijn nek normaal, en betreffende die batterijen, een WCS-1 systeem is goed voor 9 uur werken. 8)
Naar het schijnt volgens Peter, een bluetooth Helm van Nolan BT ontvanger gaat ongeveer 20 uur mee :!: , dit allemaal zonder, volgens u vereiste "dikke nek". :roll:

Wat mijn vraag betreft, voor eventuele andere geïnteresseerden;
Weet iemand iets meer betreffende de (door BMW aangemelde)(misschien door een ander geïnteresseerd intercom merk) module:
BMW radio en ontvangst bluetooth in WCS-1 BMW V helm (eventueel in combinatie met Navigator III.)?

Groetjes, (niet slecht bedoeld) :wink:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Peter Bosman

Ik heb geen enkele fysieke kennis van het dragen van een BMW helm, waarom toch gekozen voor de Nolan?

-Prijs (deal gemaakt met de leverancier)
-Confort in de winkel (niet getest bij het rijden)
-Stroomvoorziening
-Afwerking

BMW WCS-1 heeft voor de stroomvoorziening 3 oplaadbare AA batterijen en Nolan maakt gebruik van een Lithium accupak zoals tegenwoordig ook in gebruik bij de moderne PDA en telefoons. Deze zeer lichte/platte en zeer hoog vermogenaccu's wegen zeker minder dan 3 AA batterijen en gaan ook nog eens veel langer mee.

Ervaring:
Gisterenvroeg vertrokken naar een wielerkoers om 07.00 uur met inschakeling MP3 (via multimediakabeltje) en telefoon stand-by via BT.
Na ontvangst, vergadering politie en jury om 12.45 uur gestart met de wedstrijd over 185 kilometer. Gedurende de gehele koers de radiocommunicatie uitgeluisterd, en telefoon stand-by. Na afloop terug naar huis en zoals bij de heenreis weer met MP3 en telefoon aangesloten en om 20.00 uur de beemer voor mijn huis neergezet.

Resultaat:
1x onderweg een nieuwe batterij in de MP3 gezet. (terugweg)
Telefoon nog maar 1 blokje stroom en dus thuis aan de lading geplaatst.
Helm geen enkel probleem en zou vandaag waarschijnlijk ook nog probleemloos werken als ik nu geen jury zou zijn in een volgauto (bah, het is zo mooi weer hier)

Conclusie:
De door de verkoper genoemde 20 uur komt aardig in de richting.
Systeem is waterdicht (getest in hevige regen gedurende twee uur)
"Dikke nek" ..... ach ik weet niet, misschien wel na 40 jaar sport (ijshockey, bokstraining en wielrennen enz) maar ik heb geen enkel probleem met het gewicht van de helm.
DirkOdeurs

Bericht door DirkOdeurs »

Even nieuw leven inblazen en terug op topic zetten. :wink:

Ik heb de BMW helm WCS-1 en gebruik deze enkel in combinatie met een Bluetooth telefoon. Mijn R1200RT is uitgerust met radio en ik ben nu inderdaad op zoek naar een systeem om Radio, intercom, telefoon via Bluetooth over te brengen.

Hebben jullie hier al ervaring mee ? Kwaliteit - autonomie van helm - gebruiksgemak.
Welke systemen kunnen hier het best voor dienen (Baerh, Autocom ?)

Tx,

D.
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Mijn BMW dealer (!) zegt dat het BMW-bluetooth gebeuren nog in de kinderschoenen staat en dus ook vele kinderziekten heeft. Hij wil me dus ook niet zo'n helm verkopen. De Garmin shop (Waypoint Notter) bevestigt dit verhaal. Persoonlijk lijkt 9 uur 'stroom' me wat weinig, zeker in de vakantie. Ik hou het dus voorlopig op een helm met draadje!
Don't fix it if it ain't broken...
Plaats reactie