JH, het zit hier toch vol met tevreden mensen zeker ??JH. schreef:Voila, ,nog eentje die tevreden is....
Routes garmin naar tomtom !! Het kan... "eureka"
Moderator: GVN
Nog een probeerseltje: in PoiEdit kan je een functie selecteren die alle dubbels uit de file haalt, op een zelf te kiezen afstand. Garmin durft bijvoorbeeld op één kruispunt wel zeven coördinaten aangeven, waar je er maar één nodig hebt. En op een recht stuk van drie kilometer heb je toch maar twee punten nodig, waar zij er dertig zetten. Je geeft bvb opdracht om alle dubbels binnen een afstand van 100 meter te verwijderen, en de hele zaak krimpt al sterk.
Als dit niet volstaat, dan doe je de nieuwe file open in GoogleEarth (superprogramma, waar ik mijn eigen oprit kan zien, met mijn wagen er nog op ook) en haal je er alle punten uit die je niet nodig denkt te hebben, tot er nog 48 over blijven. Zorg gewoon dat je op elk wegonderdeel nog één punt overhebt. Op die manier heb ik al Garmin-routes omgezet naar mijn MIO-machientje. Niet omdat Mio maar 50 punten aankan, maar omdat je alle punten moet "uitrijden" voor je weer verder kan. Zo moest ik eerst elk rond punt vijf keer rondrijden vooraleer alle coördinaten weg waren.
Bij interesse naar de volledige "convert" methode, ik heb ze nog wel op een PDF'je staan.
En zelfs zonder het hele omzetten, kan ik toch Google Earth (gratis) aanbevelen, zo kan je vooraf al eens zien waar je overal langs gaat rijden.
Als dit niet volstaat, dan doe je de nieuwe file open in GoogleEarth (superprogramma, waar ik mijn eigen oprit kan zien, met mijn wagen er nog op ook) en haal je er alle punten uit die je niet nodig denkt te hebben, tot er nog 48 over blijven. Zorg gewoon dat je op elk wegonderdeel nog één punt overhebt. Op die manier heb ik al Garmin-routes omgezet naar mijn MIO-machientje. Niet omdat Mio maar 50 punten aankan, maar omdat je alle punten moet "uitrijden" voor je weer verder kan. Zo moest ik eerst elk rond punt vijf keer rondrijden vooraleer alle coördinaten weg waren.
Bij interesse naar de volledige "convert" methode, ik heb ze nog wel op een PDF'je staan.
En zelfs zonder het hele omzetten, kan ik toch Google Earth (gratis) aanbevelen, zo kan je vooraf al eens zien waar je overal langs gaat rijden.
Dear Motards,
dat omzetten van Garmin-routes naar Tomtom-leesbare files lukt, maar hoe krijg ik dat van m'n pc in de gps? En dan bedoel ik niet met welke kabel, maar softwarematig: welke commando's? Misschien is 't heel logisch, maar ik ben hem gisteren pas wezen halen. Volop aan 't zoeken dus. Dien je misschien die itn-file in de laatste backup te plaatsen en dan de hele backup over te schrijven naar de tomtom?
Greetings
Jeroen
dat omzetten van Garmin-routes naar Tomtom-leesbare files lukt, maar hoe krijg ik dat van m'n pc in de gps? En dan bedoel ik niet met welke kabel, maar softwarematig: welke commando's? Misschien is 't heel logisch, maar ik ben hem gisteren pas wezen halen. Volop aan 't zoeken dus. Dien je misschien die itn-file in de laatste backup te plaatsen en dan de hele backup over te schrijven naar de tomtom?
Greetings
Jeroen
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
Eerst en vooral, excuseer voor mijn Nederlands, Ik ben franstalig, ik woon in Luxemburg en ik spreek geen vlaams meer sinds meer dan 8 jaar. Dus is het heel moeilijk voor mij te schrijven. Ik hoop dat U zullen begrijpen.
Mijn Website werd hier genoemd voor itnconv ...
De beste oplossing om een Roadbook van Mapsource met Tomtom gebruiken is een save in het gpx formaat in mapsource en dan Itnconv gerbruiken op dit bestand. Dans hebt U alleen de viapoints die gekozen waren en niet die door mapsource gemaakt.
Als U Frans kan lezen kunt u meer informatie vinden op mijn pagina :Conversion de roadbooks
V
Mijn Website werd hier genoemd voor itnconv ...
De beste oplossing om een Roadbook van Mapsource met Tomtom gebruiken is een save in het gpx formaat in mapsource en dan Itnconv gerbruiken op dit bestand. Dans hebt U alleen de viapoints die gekozen waren en niet die door mapsource gemaakt.
Als U Frans kan lezen kunt u meer informatie vinden op mijn pagina :Conversion de roadbooks
V
Marcarine
deze site gevonden voor omzetting
heb een R1200RT, mijn eerste BMW
-
Iron Gonzo
wreed wel gekomen hier op het forum.marcarine
tof dat er iemand uit luxemburg zich aanmeld.
uw nederlands is nog in goede staat.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
"seul mapsource est vraiment capable de faire la différence entre un point de passage choisi et un waypoint automatique.marcarine schreef:De beste oplossing om een Roadbook van Mapsource met Tomtom gebruiken is een save in het gpx formaat in mapsource en dan Itnconv gerbruiken op dit bestand. Dans hebt U alleen de viapoints die gekozen waren en niet die door mapsource gemaakt.
La bonne solution, si l'on a accès à mapsource est de sauvegarder le fichier en format gpx à partir de mapsource. Seul les 'vrais' waypoints seront alors sauvés, et le fichier gpx pourra être facilement converti dans les autres formats. Si l'on a pas la possibilité d'avoir accès à mapsource, il faudra retravailler l'itinéraire converti 'à la main' pour créer un roadbook utilisable."Dit probleem heb ik dus ondervonden bij het converten van Garmin roadbooks naar MIO routeplanning. Ik heb tot nu toe de aanpassing manueel gedaan, in Google Earth, maar zal zeker eens proberen of er al op voorhand een splitsing te maken is tussen waypoints en points de passage. Want in Mio moet je al die punten 'aanraken' voordat hij verder gaat. Soms moest ik dan drie maal over hetzelfde ronde punt
En nog even dit: excuseer u nooit voor uw Nederlands, ik vind het prima zo, en uitgesproken met een frans accent klinkt het nog altijd mooier dan helemaal niet uitgesproken
Als er al zoveel mensen met TomTom rijden, zijn er dan nergens gewoon routes te downloaden die rechtstreeks voor TT gemaakt zijn ?
't Is ongelooflijk knap wat JH allemaal doet met die programma's enzo, maar dat gaat toch iets boven mijn pc-petje denk ik.

't Is ongelooflijk knap wat JH allemaal doet met die programma's enzo, maar dat gaat toch iets boven mijn pc-petje denk ik.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Hier staan er een paar : http://www.gpstracks.nl/BiemeR schreef:Als er al zoveel mensen met TomTom rijden, zijn er dan nergens gewoon routes te downloaden die rechtstreeks voor TT gemaakt zijn ?![]()
't Is ongelooflijk knap wat JH allemaal doet met die programma's enzo, maar dat gaat toch iets boven mijn pc-petje denk ik.![]()
-
Jan en Greet
Wat JH doet is weldegelijk knap maar niet écht zo moeilijk hoor!
Zie dat je City Navigator van iemand mag lenen om op je Pc te zetten(mercie Piet)...je download een Garmin route,meestal krijg je die in *.gdb formaat,je opent deze file in CNavigator en je hernoemt deze file (save as...)naar een *.gpx formaat.
Op deze manier sluit je alle extra waypoints die Garmin er zelf bijmaakt op de gemaakte/ontvangen route uit.Als je ne keer in CN de *.gdb met de *.gpx kaart vergelijkt zie je onmiddellijk wat ik bedoel...
Je start dan ITN convertor en je converteert die gpx file naar Tomtom formaat...*.itn!
De routes zullen niet echt veel van elkaar schelen hoor!
Voilà!
Zie dat je City Navigator van iemand mag lenen om op je Pc te zetten(mercie Piet)...je download een Garmin route,meestal krijg je die in *.gdb formaat,je opent deze file in CNavigator en je hernoemt deze file (save as...)naar een *.gpx formaat.
Op deze manier sluit je alle extra waypoints die Garmin er zelf bijmaakt op de gemaakte/ontvangen route uit.Als je ne keer in CN de *.gdb met de *.gpx kaart vergelijkt zie je onmiddellijk wat ik bedoel...
Je start dan ITN convertor en je converteert die gpx file naar Tomtom formaat...*.itn!
De routes zullen niet echt veel van elkaar schelen hoor!
Voilà!
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Hoi iedereen,
ik ben nieuw hier maar rijd al wel langer hoor maar dan wel met een chopper. Nu ik rijd al verschillende jaren op roadbook die ik links en rechts download. Daar ik al enige tijd een PDA bezit wou ik die uiteraard ook gaan gebruiken voor toerritten natuurlijk. En zodoende heb ik ook vastgesteld dat er veel te vinden is maar dan wel voor Garmin en niet Tomtom.
Mijn werkwijze is als volgt, ik download de Garmin route, vertaal die met GPSBABEL naar een *.rte bestand om daarna met TrakCon ze om te zetten naar een *.itn bestand.
En dan begint het, ik gebruik dan het programma Google - Tomtom (te vinden op : http://www.janboersma.nl/gett/index.php) (freeware) en daarmee kan ik de route bekijken in Google Earth en ze aanpassen waar nodig, en het is nodig hoor. Nadien "past" ik de "verbeterde" route naar het Google-Tomtom programma en daar weet ik dan meteen of de route te lang is voor tomtom of niet, zo ja dan heb je de mogelijkheid om ze meteen op te splitsen.
De laaste stappen met Google-Tomtom en Google Earth dien ik ook te gebruiken met routes die ik zelf met tomtom heb opgenomen, meestal zijn ze allereerst te groot en nu en dan echt niet goed zodat je dikwijls het volgende zinnetje hoort "keer om", de files die ik omzet of record behandel ik zo en kijk ik via de demo mogelijkheid ook nog eens na.
Een heel epistel als nieuwkomer maar dan weten jullie ook al meteen dat ik al veel heb opgezocht en uitgeprobeerd
Als extra opmerking stel ik vast dat de snelste route veel beter en juister is dan de kortste, al teveel door onozele wegjes gestuurd om een bocht af te snijden waar het echt niet nodig; gewenst tot zelfs ronduit onnodig gevaarlijk was, en duidelijk niet zoals Garmin het in gedachten had hoor.
De max was dat Tomtom me ooit eens rechtdoor een kamping wou sturen, en vliegen kan ik nog steeds niet hoor
ik ben nieuw hier maar rijd al wel langer hoor maar dan wel met een chopper. Nu ik rijd al verschillende jaren op roadbook die ik links en rechts download. Daar ik al enige tijd een PDA bezit wou ik die uiteraard ook gaan gebruiken voor toerritten natuurlijk. En zodoende heb ik ook vastgesteld dat er veel te vinden is maar dan wel voor Garmin en niet Tomtom.
Mijn werkwijze is als volgt, ik download de Garmin route, vertaal die met GPSBABEL naar een *.rte bestand om daarna met TrakCon ze om te zetten naar een *.itn bestand.
En dan begint het, ik gebruik dan het programma Google - Tomtom (te vinden op : http://www.janboersma.nl/gett/index.php) (freeware) en daarmee kan ik de route bekijken in Google Earth en ze aanpassen waar nodig, en het is nodig hoor. Nadien "past" ik de "verbeterde" route naar het Google-Tomtom programma en daar weet ik dan meteen of de route te lang is voor tomtom of niet, zo ja dan heb je de mogelijkheid om ze meteen op te splitsen.
De laaste stappen met Google-Tomtom en Google Earth dien ik ook te gebruiken met routes die ik zelf met tomtom heb opgenomen, meestal zijn ze allereerst te groot en nu en dan echt niet goed zodat je dikwijls het volgende zinnetje hoort "keer om", de files die ik omzet of record behandel ik zo en kijk ik via de demo mogelijkheid ook nog eens na.
Een heel epistel als nieuwkomer maar dan weten jullie ook al meteen dat ik al veel heb opgezocht en uitgeprobeerd
Als extra opmerking stel ik vast dat de snelste route veel beter en juister is dan de kortste, al teveel door onozele wegjes gestuurd om een bocht af te snijden waar het echt niet nodig; gewenst tot zelfs ronduit onnodig gevaarlijk was, en duidelijk niet zoals Garmin het in gedachten had hoor.
De max was dat Tomtom me ooit eens rechtdoor een kamping wou sturen, en vliegen kan ik nog steeds niet hoor
Ik beaam een stuk wat dirkske vertelt. Verleden weekend ook met de PDA en TT5 aan de slag, ik moest naar Herxheim in de buurt van Landau.
Ik was niet in de mood om snelweg te doen en koos een route samen te stellen via de leuke baantjes.
Ook met Google earth aan de slag en dan met tomtom Google v3.04 van Jan die me zelfs een stukje heeft wegwijs gemaakt met wat tips.
Ik denk dan dirkske de zaak iets sneller kan maken door ineens die garmin files in google earth te steken, ik dacht dat die twee ondertussen ook compatible waren. In G.E zijn aanpassingen te doen en dan via Jan's tt-google het in een ITN file te zetten.
Wat dirkske zegt klopt ook grotendeels, niet alles loopt echt volledig vlekkeloos maar een rit samengesteld in G.E. van 425 kilometer over secundaire wegen en dan in een ITN file gezet heeft me toch zeer goed naar mijn bestemming gebracht. Ik ondervond ook dat "snelste" route de ingegeven punten het meest naar mijn wens verbond.
Alleen moet je wel goed je punten weten te plaatsen, want indien tomtom de kans ziet van het in tijd beter te doen over een andere weg, dan zal die gekozen worden, meestal omdat je gekozen via punten te ver uit elkaar liggen.
Zo werd ik een stukje van 11 kilometer over de A6 gestuurd ergens in Duitsland ipv een leukere baan die ik voorzien had. Maar achteraf bleek dat ik beter één extra tussenpunt had gezet.
Maar, het is wel zo dat met TOM TOM ondertussen in combinatie met Google earth en het programma van Jan het perfect mogelijk is om mooie routes uit te stippelen voor de motor.
Ik bemerkte wel dat met mijn PDA en TT5 waarin twee kaarten zaten (benelux en duitsland) ik verplicht was onderweg van kaart te wisselen. De route kon slechts een deel verreden worden en het laatste tussenpunt binnen het actieve land was de 'voorlopige' eindbestemming. Na een kaartwissel kon ik gewoon verder. Met een europa versie zou dit geen probleem mogen zijn.
Tja, ik had ook "slechts" een PDA liggen voor het moment. En ik wou het toch ook eens proberen. PDA in het kaarleesvak van de tanktas, gps receiver ernaast met kort kabeltje, 12VDC van de accesoirestekker en een kabeltje naar de speakertjes in de helm. Een maffe handel maar het werkte voortreffelijk.
Ik was niet in de mood om snelweg te doen en koos een route samen te stellen via de leuke baantjes.
Ook met Google earth aan de slag en dan met tomtom Google v3.04 van Jan die me zelfs een stukje heeft wegwijs gemaakt met wat tips.
Ik denk dan dirkske de zaak iets sneller kan maken door ineens die garmin files in google earth te steken, ik dacht dat die twee ondertussen ook compatible waren. In G.E zijn aanpassingen te doen en dan via Jan's tt-google het in een ITN file te zetten.
Wat dirkske zegt klopt ook grotendeels, niet alles loopt echt volledig vlekkeloos maar een rit samengesteld in G.E. van 425 kilometer over secundaire wegen en dan in een ITN file gezet heeft me toch zeer goed naar mijn bestemming gebracht. Ik ondervond ook dat "snelste" route de ingegeven punten het meest naar mijn wens verbond.
Alleen moet je wel goed je punten weten te plaatsen, want indien tomtom de kans ziet van het in tijd beter te doen over een andere weg, dan zal die gekozen worden, meestal omdat je gekozen via punten te ver uit elkaar liggen.
Zo werd ik een stukje van 11 kilometer over de A6 gestuurd ergens in Duitsland ipv een leukere baan die ik voorzien had. Maar achteraf bleek dat ik beter één extra tussenpunt had gezet.
Maar, het is wel zo dat met TOM TOM ondertussen in combinatie met Google earth en het programma van Jan het perfect mogelijk is om mooie routes uit te stippelen voor de motor.
Ik bemerkte wel dat met mijn PDA en TT5 waarin twee kaarten zaten (benelux en duitsland) ik verplicht was onderweg van kaart te wisselen. De route kon slechts een deel verreden worden en het laatste tussenpunt binnen het actieve land was de 'voorlopige' eindbestemming. Na een kaartwissel kon ik gewoon verder. Met een europa versie zou dit geen probleem mogen zijn.
Tja, ik had ook "slechts" een PDA liggen voor het moment. En ik wou het toch ook eens proberen. PDA in het kaarleesvak van de tanktas, gps receiver ernaast met kort kabeltje, 12VDC van de accesoirestekker en een kabeltje naar de speakertjes in de helm. Een maffe handel maar het werkte voortreffelijk.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Dit probleem is simpel te omzeilen door de optie geen snelwegen te kiezen, simpel ik weet het maar ik vergeet het nu en dan ook hoorpvdk schreef:Zo werd ik een stukje van 11 kilometer over de A6 gestuurd ergens in Duitsland ipv een leukere baan die ik voorzien had. Maar achteraf bleek dat ik beter één extra tussenpunt had gezet.
Slechts ?!? ik zou blij zijn, en ben dat ook hoor.Tja, ik had ook "slechts" een PDA liggen voor het moment.
Garmin zie ik als wordperfect "in den tijd", iedereen had het, maar heel weinigen wisten hoe het juist te gebruiken viel, er werden zelfs lessen voor gegeven, dit alles zie ik ook terug bij Garmin, hele avonden spendeerd men er aan.
Software waarvoor ik moet gaan les volgen is in mijn ogen ...%£!!@#&......... en triestig.
Geef mij dan maar een "simpel" ding zoals een PDA waar IK bepaal welke soft en hoe, en niet de fabrikant.
Sorry maar dit moest me even van het hart
Sorry mod
Slechts uwen tweede post, en u al moeten verontschuldigen !!dirkske schreef:Dit probleem is simpel te omzeilen door de optie geen snelwegen te kiezen, simpel ik weet het maar ik vergeet het nu en dan ook hoorpvdk schreef:Zo werd ik een stukje van 11 kilometer over de A6 gestuurd ergens in Duitsland ipv een leukere baan die ik voorzien had. Maar achteraf bleek dat ik beter één extra tussenpunt had gezet.
Slechts ?!? ik zou blij zijn, en ben dat ook hoor.Tja, ik had ook "slechts" een PDA liggen voor het moment.
Garmin zie ik als wordperfect "in den tijd", iedereen had het, maar heel weinigen wisten hoe het juist te gebruiken viel, er werden zelfs lessen voor gegeven, dit alles zie ik ook terug bij Garmin, hele avonden spendeerd men er aan.
Software waarvoor ik moet gaan les volgen is in mijn ogen ...%£!!@#&......... en triestig.
Geef mij dan maar een "simpel" ding zoals een PDA waar IK bepaal welke soft en hoe, en niet de fabrikant.![]()
Sorry maar dit moest me even van het hart
Sorry mod
Foei, foei.
Welkom op het forum.
Gr, Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Er zijn er weinigen die zich al zonder enige andere reactie op voorhand dus veronstchuldigen he, ik ben daar dus duidelijk ene van eh ?ironjakke schreef:
Slechts uwen tweede post, en u al moeten verontschuldigen !!![]()
Foei, foei.![]()
![]()
![]()
Welkom op het forum.![]()
![]()
Gr, Jakke.
Maar ergens klopt mijn bewering wel he, ik heb nu al een paar routes op itn gezet, verbeterd met google en het bevalt me wel goed hoor.
De verwittiging van kamera's is ook prettig meegenomen, en dat is voor zover ik weet niet bij Garmin het geval.
Ik hoop dat buiten Garmin en Tomtom er veel meer soft komt die toelaat om op eenvoudige wijze motor/auto/fiets en ander mogelijk manieren routes te gebruiken of te maken.
Momenteel ben ik een officiële betatester van .... en met wat ik al heb getest/gezien van hen hoop ik dat het vrij snel verder gaat en op de markt zal komen.
Ik ben dus wel degelijk een voorstander van PDA soft, da's duidelijk he
Uiteindelijk hoop ik enkel dat men op een of andere manier op een vrij simpele wijze routes van eender welk systeem kan "verstaanbaar "maken, en dat KAN wel degelijk. Mensen die zich ooit ook bezighielden met "Hobbyscoop" zullen wel weten wat ik bedoel, het was een soort van "esperanto" voor allerlei comp. systemen wat heel goed werkte.
Mvg Dirk(ske)
-
Fox30
Dirkske,
en gij wordt echt niet dor Bill Gates gesponserd?
Want als ik het goed begrijp hebt ge voor een PDA ook een operatingsysteem nodig, Windows CE als ik het goed heb.
Volgens enkele vrienden die ook met PDA's werken en ermee navigeren ligt bij problemen de oorzaak meestal bij het Windows operatingsysteem, eerder dan bij de TomTom-software.
Verder moet ik toegeven dat ik nog maar ooit 1 dag met een PDA en TomTom heb gewerkt.
Mijn Garmin is dan toch wel wat robuuster op de moto.(regen, stof, eenvoud van bedienen, enz.)
Alleee, da moest ook even van mijn hart, nadat ik jouw repieken las.
Dat ge nog maar drie postings hebt moet ge u niet aantreken. Blijf op het forum. Lees veel en als je iets kan bijdragen bij een topic, lezen we het graag.
Want als ik het goed begrijp hebt ge voor een PDA ook een operatingsysteem nodig, Windows CE als ik het goed heb.
Volgens enkele vrienden die ook met PDA's werken en ermee navigeren ligt bij problemen de oorzaak meestal bij het Windows operatingsysteem, eerder dan bij de TomTom-software.
Verder moet ik toegeven dat ik nog maar ooit 1 dag met een PDA en TomTom heb gewerkt.
Mijn Garmin is dan toch wel wat robuuster op de moto.(regen, stof, eenvoud van bedienen, enz.)
Alleee, da moest ook even van mijn hart, nadat ik jouw repieken las.
Dat ge nog maar drie postings hebt moet ge u niet aantreken. Blijf op het forum. Lees veel en als je iets kan bijdragen bij een topic, lezen we het graag.
Nee zeker niet, ik had een vrij lang bericht klaar maar ik ga het niet posten, de bedoeling van dit topic was niet PDA/GARMIN of wat dan ook te promoten en dat begon ik wel te doen, sorry he.Fox30 schreef:Dirkske,
Ik lees wel verder en ga eens zien of ik hier ergens routes kan posten, wel voor tomtom dan, he, ik heb immers nu of later geen Garmin
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Als je zelf ritten samen wil stellen dan denk ik dat er allen nog maar GARMIN overblijft.
Via het bijgeleverde software Mapsource dat je op je PC installeerd kun je makkelijk routes maken en gekregen routes herbewerken.
Houdoe
Als je zelf ritten samen wil stellen dan denk ik dat er allen nog maar GARMIN overblijft.
Via het bijgeleverde software Mapsource dat je op je PC installeerd kun je makkelijk routes maken en gekregen routes herbewerken.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Op een TomTom kan je ook zelf ritten samenstellen, het is alleen iets meer handwerk.dirk-sus schreef:Op groote afstand van A naar B maar voor in de West en Oost Vlaanderen
Zelf Ritten samen te stellen.
De mooiste ritten maak je zelf aan de hand van Michelin kaarten (rode of gele wegen met groene schaduw). Die route neem je over op bv. AutoRoute van Microsoft: stel snelste route in en geef waypoints waar nodig om op de route te blijven. Die waypoints geef je allemaal op je TT in als Kruispunten en klaar is kees
Dit is de eenvoudigste methode maar die brengt tevens het meeste werk mee. Je kan de werkmethode versnellen en vereenvoudigen, maar dan worden al die pc programaatjes en fijne kneepjes weer noodzakelijk.
De prijs van een Garmin is momenteel inderdaad nog altijd schandalig duur in vergelijking met andere GPS-systemen
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !