streetguard II

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Danny

streetguard II

Bericht door Danny »

wie hier draagt de streetguard één of twee?

vandaag eens gaan passen en lijkt me een leuk pak...

vooral 't waterafstotende zou de doorslag geven

dus wie heeft er eentje en graag de bevindingen...?

't Atlantis gedoe ook eens aangetrokken maar dat kon me helemaal niet bekoren, heeft een hoog aardappelzak gehalte en voelde helemaal niet zo comfie aan als de streetguard... :wink:
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Oneshark heeft er één als ik me niet vergis en Jürgen ook.

Stoffel ;)
Laatst gewijzigd door Stoffel op 04 sep 2006, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Idd, Streetguard I gebruiker hier.
Ik heb me speciaal een duurder pak gekocht omdat ik op de Roadster toch meer dan anderen blootsta aan de natuurelementen.
Tot op heden (3 jaar oud) geen problemen ; super !

Water ketst gewoon af, en als je ergens binnenkomt is het even afschudden en je bent droog. de Gore-tex bescherming zit in de buitenstof verweven. Heb trouwens het pak nog nooit gewassen, stof en vliegjes gaan er direct af als je één keer door de regen rijdt. :P

Smaken verschillen en gelukkig maar, want een Atlantis is toch nog een pak "soepeler" dan een Streetguard, dankzij het daim. Uiteraard is het wel minder OK qua regenbescherming, je pak gaat zwaarder wegen, en de Gore-tex is een apparte binnenvest.

Indien je nog vragen hebt, vuur maar af :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
haté

streetguard II

Bericht door haté »

Ben sinds 1 jaar de gelukkige gebruiker van een streetguard II, het draagt makkelijk, zit perfect en doet wat het beloofd heeft : je blijft er kurkdroog in, hoe hard het ook regent.
Heb daarnaast ook het atlantis pak, dat inderdaad soepeler aanvoelt - want leder - maar is uiteraard minder geschikt is bij regenweer, want het gaat zich gedragen als een zeemvel, neemt veel water op en wordt zwaar, al heb je nooit het gevoel dat je echt nat wordt. Gebruik je de gore-tex insert dan blijf je perfect droog.
robr1150rt

streetguard II

Bericht door robr1150rt »

Sinds mei 2006 heb ik mij een streetguard II aangeschaft.
Ik bevestig wat mijn voorgangers al hebben geschreven.
Er aan toevoegend dat bij warm weer, het toch nog draaglijk is. Onder de oksel zijn er ritsluitingen, dewelke opengaan voor verluchting en verfrissing. Heb wel de versie bruin-zwart gekocht. Dus een lichtere kleur neemt minder warmte op en is beter contrasterend voor de zichtbaarheid.
Dit nieuwe pak is nogal een verschil tegen over mijn vorig pak.
Echt een aanrader.
N.B. Bij mijn vaste dealer kreeg ik geen korting.
Bij een andere wel. De rekening was vlug gemaakt. De verkoper heeft mij goed geïnformeerd en mij laten passen. Mijn maat was er niet. Na twee dagen kreeg ik een telefoon om te vragen langs te komen en te passen. Direct gekocht. Verkoper heeft ook de maat en de plaats van de protectoren bepaalt. Deze zijn voor iedereen verschillend.

Mvmg,

Rob uit Vilvoorde.
Danny

Bericht door Danny »

Gents thanks voor de info... :wink:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Re: streetguard II

Bericht door JüRgen »

robr1150rt schreef:Er aan toevoegend dat bij warm weer, het toch nog draaglijk is.
Yep, zelfs bij 32°C is het nog prima, zelfs met wintervoering :oops:
Bij 35°C heb ik ze er toch uitgenomen :shock:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

Ik heb ook zo een pak. Is ondertussen 5 jaar oud en is nog steeds perfect waterdicht. Zeer comfortabel onder verschillende weersomstandigheden. Wel zou ik je aanraden om geen grijze vest te nemen (als die nog bestaat) want de vouwen in mouwen ter hoogte van mijn ellebogen zijn niet meer proper te krijgen en blijven zelfs na een wasbeurt donkergrijs. Nu worden de omzomingen aan mijn mouwen wat sletig (door het schuren tegen de handschoenen), maar de vest kan zeker nog enkele jaren mee. De broek ziet er nog steeds als nieuw uit. Na een ritje door regen en modder enkel met een natte vod de smurrie verwijderen en je ziet er terug proper uit.

Grtz,

LudwigS
zeiler1

Bericht door zeiler1 »

ik heb streetguard 1, gekocht bij raf's aan -30%
twee dagen later ermee tegen de grond gekletst, en de deugdelijkheid zo al eens getest... :oops: flinke val, aant pak niks aan..tventje daarentegen, en mijn schoon rteeke :(
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
Pat Beemer

Kohl

Bericht door Pat Beemer »

Iemand een idee of je met de clublidkaart nog korting krijgt bij Kohl ?
10 % ? Of is er een Belgische dealer die korting geeft ? Ik ben van plan Streetguard II aan te schaffen.
FS1-E - RD200 - PE250 - XJ900 - K100LT - K1100LT SE - R1150RT - R1200GS
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik ben 2 weken geleden nog gaan inkopen bij Kohl in Aken en heb 7% korting gekregen met mij BMW lidkaart + het belastingvoordeel 16% BTW (in D) i.p.v. 21 % BTW (in BE)
Vb BMW Systeemhelm V, Kleur zwart
450 Euro in BE
440 Euro in D
409 Euro Betaald bij Kohl met -7% korting en + 16% BTW
Verschil = 41 Euro tegenover BE

PS: Als je zeker wil zijn dat ze jou maat wel in voorraad hebben stuur dan een mailtje of bel eens want momenteel bestellen ze geen kleding meer bij want het motorseizoen is toch bijna voorbij en in het voorjaar van 2007 komt de nieuwe collectie uit :idea:
(Ze kijken op de PC welk filiaal nog voorraad heeft en laten die dan binnen de 3 dagen leveren bij hun)
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
pat
Contacteer:

Bericht door pat »

Is inderdaad een fantastisch pak, bij o°c enkel een t-shirt onder de vest en niks kou, idem met de broek.
T'is niet goedkoop maar wel kwaliteit.

groeten pat
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
rubi

Bericht door rubi »

streetguard II ,kortom fantastisch ge blijft er droog in en het pak ademd zeer goed zodat ge er in de zomer ook ni nat in word . Ik en mijn duo waren het er over eens dat we verschrikkelijke chanse hadden om zo een pak aan te hebben nadat we in het eifelgebergte de ravijn waren ingereden en er zonder al te grote miserie vanaf waren gekomen dank zij zulk beschermend pak !
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
KimG

Bericht door KimG »

Beste forum,

Heb me enkele weken geleden ook een Streetguard II pak gekocht. Is inderdaad perfekt waterdicht en goed temperatuurregelend. Het grote nadeel van dit pak vind ik persoonlijk het draagcomfort, ik vind het materiaal niet echt soepel en zit nogal stroef.
Misschien dat het na verloop van tijd wat soepeler zal worden, of blijft het zo stijf ??

Vriendelijke motorgroeten,

Kim
haté

streetguard II

Bericht door haté »

Hebben 2 jaar geleden ook zo'n pak gekocht - hebben daarnaast ook het Atlantis-pak. Beide pakken zijn totaal verschillend inzake eigenschappen en toepassing maar hebben naar mijn smaak hetzelfde draagkomfort en doen precies wat ze beloven. Streetguard is perfekt beschermend én waterdicht zelfs in extreme en langdurige regenbuien, dus hier wordt je alvast niet bedrogen. Atlantis - alhoewel het een regenbui kan verdragen - is inderdaad niet waterdicht, pretendeert dit ook niet tenzij met de insert, maar geeft je ook nooit echt het gevoel kletsnat te zijn omdat het zich nat eerder gedraagt als een vochtig zeemvel - heb er overigens ook nooit kou in geleden - zelfs indien het nat was...
Het zakgehalte kan je rustig laten aanpassen al vraagt dit enige investering.
Beide pakken zijn duur, maar doen wat ze beloven. Bescherming tegen valpartijen hoop ik NOOIT te moeten ervaren...
Plaats reactie