Gisteren met blij gemoed en onder een stralende zon de trip gemaakt naar Roegiers in Evergem want mijn beemerke (1150GS) moest nieuwe schoenen hebben. Had vooraf mijn keuze laten vallen op de Battlewing van Bridgestone.
Vriendelijke mechanicien van dienst, heel lovend over de BW, toont nog eens de verschillen met een Annakee en een Tourance en begint aan de werken. Eerst de achterband... tot dusver gaat alles naar wens, maar dan komen de wolken...
De voorband, wat blijkt? Dat ik ipv met een 19 velg met een 18 zit, er ligt inderdaad een BT020 110/80/18 op.
Ik heb deze motor, tweedehands, april 2006 bij een officiële dealer gekocht.
Bij Roegiers wisten ze me te vertellen dat ik dus geen BW voor een 18 velg kan krijgen en ook geen Tourance. Ondertussen lag die achetrband er natuurlijk al wel op. Wat zijn mij opties???
1) dealer contacteren en om uitleg vragen, doe ik sowieso.
2) op zoek gaan naar een 19-velg?
3) met 2 verschillende banden rijden?
4) Iemand een andere mogelijkheid?
Volgens Roegiers vermoeden ze dat die 18 velg er is geplaatst omdat de vorige eigenaar enkel en alleen normale baan deed en nooit eens een onverhardje. Blijkt volgens hen met die 18 velg dat de GS dan kortser zou insturen???
Dus help help help... Nu al vreselijk bedankt voor de antwoorden!
PS: dit bericht komt ook in het GS forum voor, kwestie van zoveel mogelijk publiek te bereiken
de groeten,
dany
Help... een velg!!!
Moderator: GVN
Help... een velg!!!
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
-
Iron Gonzo
antwoordt in uw vorige topic 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
motorcycle boy
- Contacteer:
duizendmaal sorry...
maar deze topic is eigenlijk al opgelost.
Ik dezelfde topic ook in het GS-forum geplaatst, maar de oplossing heeft uiteindelijk niet lang op zich laten wachten. Mijn dealer, Mabbe Sport te Wielsbeke, heeft gewoon mijn 18 duims velg gewisseld voor een 19 duims. Als 't goed is mag het ook gezegd worden. Ondertussen dus voor en achter met de Battlewing op mijn GS-ke. De "route des Collines" ermee afgehaspeld en hier en daar wat diep gegaan. In 1 woord: schitterend!
Met dank voor de reacties.Dany
maar deze topic is eigenlijk al opgelost.
Ik dezelfde topic ook in het GS-forum geplaatst, maar de oplossing heeft uiteindelijk niet lang op zich laten wachten. Mijn dealer, Mabbe Sport te Wielsbeke, heeft gewoon mijn 18 duims velg gewisseld voor een 19 duims. Als 't goed is mag het ook gezegd worden. Ondertussen dus voor en achter met de Battlewing op mijn GS-ke. De "route des Collines" ermee afgehaspeld en hier en daar wat diep gegaan. In 1 woord: schitterend!
Met dank voor de reacties.Dany
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!