Motor huren in zuid Portugal (Algarve tegen de spaansegrens)
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Motor huren in zuid Portugal (Algarve tegen de spaansegrens)
Ola!
Ben van plan in Oktober een offroad-achtige motor te huren in Algarve als de rest van het gezelschap 10 dagen aan het strand ligt.
Heb met de zoekfunktie hier al het een en ander over zuid-Portugal gelezen. Het "Marocco van Portugal" volgens de NoordPortugezen en dat de benzine daar bijna net zo duur is als in Nederland...
Het valt me niet mee op het www een verhuur bedrijfje in Faro (waar we landen) of Oostelijker te vinden. Heeft Iemand ervaring en tips met/voor huur motoren in Portugal of elders het buitenland die hier wellicht van toepassing kunnen zijn?
Daar we tegen de Spaanse grens aan zitten is het misschien een beter idee om in Spanje te huren bedacht ik me. (Beter onderhouden motoren?? Hoewel ik er geen enkele reden toe heb om dat aan te nemen.) Maar worden ze daar blij als je voornamenlijk in Portugal gaa rijden?
Ben van plan in Oktober een offroad-achtige motor te huren in Algarve als de rest van het gezelschap 10 dagen aan het strand ligt.
Heb met de zoekfunktie hier al het een en ander over zuid-Portugal gelezen. Het "Marocco van Portugal" volgens de NoordPortugezen en dat de benzine daar bijna net zo duur is als in Nederland...
Het valt me niet mee op het www een verhuur bedrijfje in Faro (waar we landen) of Oostelijker te vinden. Heeft Iemand ervaring en tips met/voor huur motoren in Portugal of elders het buitenland die hier wellicht van toepassing kunnen zijn?
Daar we tegen de Spaanse grens aan zitten is het misschien een beter idee om in Spanje te huren bedacht ik me. (Beter onderhouden motoren?? Hoewel ik er geen enkele reden toe heb om dat aan te nemen.) Maar worden ze daar blij als je voornamenlijk in Portugal gaa rijden?
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
- R1100R -
Re: Motor huren in zuid Portugal (Algarve tegen de spaansegr
Ken het stadje niet meer maar tussen quartaira en sagres waren er 2 niet ver van elkaar zagen er redelijk onderhopuden machiens uit...
Hou wel rekening dat het seizoen daar ver gedan zal zijn...
Enne veel plezier daar
Hou wel rekening dat het seizoen daar ver gedan zal zijn...
Enne veel plezier daar
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Dank
Bedoel je toevallig het iets grotere plaatsje: Albufeira?
http://www.algarve-restaurants.com/maps ... _large.jpg
Daar heb ik op het internet idd twee verhuur bedrijfjes gevonden. (Tevens de enige twee, zelfs in Faro nix te vinden.) Misschien toch een goed idee om van tevoren te bespreken als het seizoen daar voorbij is. Zal maar even een e-mail sturen.
Het enige nadeel is dat we landen op Faro en dan richting de Spaanse grens moeten. Albufeira is dan dus pecies de verkeerde kant op. Maar ns vragen of men m op het vliegveld kan klaarzetten oid...
PS: Heb je daar in het zuiden heel toevallig nog een blik op de branding geworpen? (Is die wel/niet vaak aanwezig?) Denk er namenlijk ook over om mn kayak mee te slepen... maar daar zijn misschien ook wel heel ander forums voor.

Bedoel je toevallig het iets grotere plaatsje: Albufeira?
http://www.algarve-restaurants.com/maps ... _large.jpg
Daar heb ik op het internet idd twee verhuur bedrijfjes gevonden. (Tevens de enige twee, zelfs in Faro nix te vinden.) Misschien toch een goed idee om van tevoren te bespreken als het seizoen daar voorbij is. Zal maar even een e-mail sturen.
Het enige nadeel is dat we landen op Faro en dan richting de Spaanse grens moeten. Albufeira is dan dus pecies de verkeerde kant op. Maar ns vragen of men m op het vliegveld kan klaarzetten oid...
PS: Heb je daar in het zuiden heel toevallig nog een blik op de branding geworpen? (Is die wel/niet vaak aanwezig?) Denk er namenlijk ook over om mn kayak mee te slepen... maar daar zijn misschien ook wel heel ander forums voor.
- R1100R -
- R1100R -
THNX!
Denk aan een Yamaha XT (als die niet te hoog is voor mij (1,73m)) of een Honda Dominator oid zodat ik hier en daar misschien wel een stukje offroad kan mee pikken...
Het liefst zou ik natuurlijk een HP2 rijden
maar die zijn zo hoog, dan zou ik echt moeten springen om op te stappen...
Iig fijn te horen dat ze er wel verzorgd uitzagen.
De prijsen heb ik ondertussen op verschillende websites gevonden.
Hoe is het verkeer daar eigenlijk in zuid Portugal?
Is het vergelijkbaar met bijvoorbeeld Italie? Of juist helemaal niet?
Denk aan een Yamaha XT (als die niet te hoog is voor mij (1,73m)) of een Honda Dominator oid zodat ik hier en daar misschien wel een stukje offroad kan mee pikken...
Het liefst zou ik natuurlijk een HP2 rijden
maar die zijn zo hoog, dan zou ik echt moeten springen om op te stappen...
Iig fijn te horen dat ze er wel verzorgd uitzagen.
De prijsen heb ik ondertussen op verschillende websites gevonden.
Hoe is het verkeer daar eigenlijk in zuid Portugal?
Is het vergelijkbaar met bijvoorbeeld Italie? Of juist helemaal niet?
- R1100R -
- R1100R -
Ben nu alweer een week terug van een zeer geslaagde vakantie.
(Motor stond netjes op me tewachten bij het vliegveld
http://www.almotos.com/ )
Kan iedereen zuid Portugal aanraden prachtig geasvalteerde wegen (in het zuid-oosten iig) waar je bijna niemand op tegen komt en nog veel meer mooie onverharde wegen!
Wat een feest, wat een feest!
Mensen waren ook allemaal erg vriendelijk en behulpzaam.
Wil er zeker nog eens naar terug om door het mooie door de hete zomer getergerde binneland te rijden!
Maar dan het liefst op een F650GS oid

(Motor stond netjes op me tewachten bij het vliegveld
Kan iedereen zuid Portugal aanraden prachtig geasvalteerde wegen (in het zuid-oosten iig) waar je bijna niemand op tegen komt en nog veel meer mooie onverharde wegen!
Wat een feest, wat een feest!
Mensen waren ook allemaal erg vriendelijk en behulpzaam.
Wil er zeker nog eens naar terug om door het mooie door de hete zomer getergerde binneland te rijden!
Maar dan het liefst op een F650GS oid

- R1100R -
- R1100R -