vernieuwing banden bij R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rdk1960

vernieuwing banden bij R1200RT

Bericht door rdk1960 »

op welke km-stand hebben jullie de voor en-of achterband vervangen.
Ik heb nu bijna 15.000 km gereden en ben bijna aan vervanging toe van zowel voor als achterband.

en vervangen jullie deze door dezelfde of hebben jullie alternatieven ?
Leef vandaag - denk niet aan morgen - maar vergeet overmorgen niet !
hans rs

banden

Bericht door hans rs »

Dan heb je niet slecht gereden 8) 15000km is niet slecht voor zo'n motor.
Wel hetzlfde merk banden pakken als je gaat wisselen. :wink:

Hans
geniet er maar van!!
LOMAX

Bericht door LOMAX »

:shock:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

welke liggen er op????

pilot road mischien als volgende.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Beemer

Bericht door Beemer »

LOMAX schreef::shock:
Op mijn 1150 heb ik totnogtoe (42OOO km in twee jaar) 22000 km met Michlins Macadam en 20000 km met Metzeler Roadtec (nog niet versleten) gereden. Ben nochtans geen slak met de motor. Gebruik de motor om dagdagelijks (winter en zomer pendel ik tussen Boutersem en Brussel) naar het werk mee te bollen
(86 km). Remmen idem, nog niet zolang geleden de remblokken vooraan vervangen en achteraaan steken de originele blokken er nog op.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Mijn 1150 verslijt per 20k een voorband en per 30k een achterband. Zeer tevreden oven de Bridgestone BT020's. Remblokken voor bij 51k vervangen. Achter gaan de blokken nu al 69k mee.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Beemer schreef:
LOMAX schreef::shock:
Op mijn 1150 heb ik totnogtoe (42OOO km in twee jaar) 22000 km met Michlins Macadam en 20000 km met Metzeler Roadtec (nog niet versleten) gereden. Ben nochtans geen slak met de motor. Gebruik de motor om dagdagelijks (winter en zomer pendel ik tussen Boutersem en Brussel) naar het werk mee te bollen
(86 km). Remmen idem, nog niet zolang geleden de remblokken vooraan vervangen en achteraaan steken de originele blokken er nog op.
Mijn :shock: was niet bedoeld om mijn verbazing uit te drukken over gereden aantal km. Ik kom daar vlotjes over, net als remblokken.
Ik was verbaasd over de vraag, terwijl er een heel forumonderdeel vol staat met bandenpraat. En ik was nog meer verbaasd over het advies om hetzelfde merk terug te nemen. Vandaar :shock: . :wink:
Ik heb mijn Macadam vorig jaar vervangen door Pilot Road, en rij nu ook nog met de Roadtec rond. Rechtdoor voelt de Macadam best goed, natte bochten voelen goed met de Pilot road, en de Roadtec voelen rechtdoor het minst lekker, maar zijn best goed in de bochtjes... Macadam in de (vooral natte) bochten is als speedway on ice :wink: Maar nu zit ik ook in het foute forumonderdeel :oops:
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

moh_fan schreef:Mijn 1150 verslijt per 20k een voorband en per 30k een achterband. Zeer tevreden oven de Bridgestone BT020's. Remblokken voor bij 51k vervangen. Achter gaan de blokken nu al 69k mee.
Op mijn R1150R ongeveer hetzelfde 18K voorband, verkocht aan 24K en de achterband was nog niet versleten, en ik reed niet als een slak hoor, wel veel autosnelweg. Op mijn K1200R valt het nog af te wachten ( dubbel aan PK's), er liggen ook BT020's op.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Consigliori Wim schreef:Op mijn R1150R ongeveer hetzelfde 18K voorband, verkocht aan 24K en de achterband was nog niet versleten, en ik reed niet als een slak hoor, wel veel autosnelweg. Op mijn K1200R valt het nog af te wachten ( dubbel aan PK's), er liggen ook BT020's op.
Wim...

Ikke nie snap... 16.000 met voorband en 10.000 met achterband... Michelin Pilot Road :oops: :shock:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
VutteRT

Bericht door VutteRT »

Op mijn r1200rt lagen bij levering Bridgstones BTO 20. Na 10500 km achterband vervangen door Micheline Pilot Road. Nu na het eerste weekend reeds spijt vanwegen het feit dat de micheline een soort van huilend geluid produceert en dat na gelang de snelheid in meer of mindere mate te horen is. Als ik deze band al oprijd dan wordt het dan zeker weer een Bridgestone.

Grtjs VutteRT.
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Benner

Bericht door Benner »

Plaats reactie