Hitteschild of niet ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dragon

Hitteschild of niet ?

Bericht door dragon »

Ben sinds kort (3 maanden)bezitter van een rockster en heb er meteen
koffers laten op monteren .Er is geen hitteschild aanwezig op de linker koffer.Hier en daar op het forum lees ik soms iets over een hitteschild.
Is dit noodzakelijk?Voor in de zomer in stad misschien ?Of is dat alleen
nodig als je door de dampkring gaat?Tot nu toe is er nog geen gat in gesmolten (in de koffer).
rocky
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

goede vraag

ik heb allesinds mijn hitteschild terug eraan geplakt(was eraf gevallen door veel rijden in alle weersomstandigheden).
als ik zie wat er daar allemaal van roet tegenaan gekwakt wordt, denk ik wel dat het toch ergens een niet voor niets schildje is
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Helaba,

Ik heb enkel weet van Rusor die een gat in zijn koffer had van opspattend heet water?!
Zelf heb ik geen hitteschild en is er nog steeds niets te zien aan mijn koffers.

Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
dragon

Bericht door dragon »

Kan je dat kopen bij de dealer ,of maak je zoiets zelf vb van een inoxplaat? Alvast bedankt voor de reactie.
rocky
Iron Gonzo

je kan dat kopen bij de dealer

goedkoper is een goede doe het zelf zaak die zo een matten verkoopt.
of een uitlaatcenter

maat nemen
gaan kopen
bijsnijden
en met tec7 er tegen kleven
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dragon

doe het zelf zaak

Bericht door dragon »

Is er in de omgeving Aalter Maldegem Eeklo bij u weten zo een zaak die de platen verkoopt?

Groeten
rocky
Iron Gonzo

Re: doe het zelf zaak

dragon schreef:Is er in de omgeving Aalter Maldegem Eeklo bij u weten zo een zaak die de platen verkoopt?

Groeten
autop in eeklo (naast autokeuring)
fore (industriepark maldegem recht tegenover bree)
ik denk zelfs euroshop aan het rondpunt in Maldegem.

TEC7 heb ik nog liggen, dan kan je het hier doen :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
dragon

versnellingspook

Bericht door dragon »

bedankt voor het aanbod van de tec 7 ,maar ik heb dat spul hier thuis ook omdat ik er dikwijls mee werk in de bouw.Iets anders gonzo;
ik zou mijn versnellingspookje een beetje naar boven willen verplaatsen .
Bij mijn vroegere motoren de twee moertjes op het asje losdraaien en het asje verdraaien en klaar was kees.Bij bmw is dat natuurlijk weer anders .Er is maar 1 moertje.Het moertje gaat probleemloos los ,maar dat is alles. Het asje zit muurvast en ik ben bang van iets te forceren.
Hoe dat verplaatsen ?

Greetz
rocky
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Als 't is zoals op m'n GS12, moertje lossen, uithalen, schroevedraaier gebruiken om héél zachtjes wat speling te verkrijgen, langs achter een beetje wrikken om 't los te krijgen, kortom, links en rechts wat wringen, doch zonder te veel kracht te gebruiken, pookje afhalen, een tandje hersteken, weer opduwen, vijsje aandraaien, en klaar is kees :lol:

Zie wel dat ge nie voorhebt zoals ik, nu moet ik stoten uithalen om mijne zijpikkel toe te duwen, ondertussen ben ik 't al gewoon maar toch hé :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
11rt

Bericht door 11rt »

als dat volgend prentje je kan helpen:
http://www.r1150r.net/pics/techtips/Shifter.jpg

dus simpel ,als ik veronderstel dat het is zoals 1100RT.
Met een schroeverdraaier ,de speciale circlips van de as draaien/loskoppelen.Vervolgens kan je ze met de hand/een punttang/pincet uithalen.Dan kan het koppelhuis los getrokken worden van de bol.
Bout lengte regelen ,bolopening gericht naar de bolkap,vet in de bolkap ,terug monteren kap op bol,circlips erin ,en draaien/vergrendelen.

Op de RT gaat dat zelfs ,zonder de kuip te demonteren,
een goede TLbuis-looplamp (Aldi :-) ), en op RT schroef ik wel de pedaal zelf los van de as.
Dan kan ik de schakel-pedaal kantelen.Werkt dan gemakkelijk.
De bovenste bolkap losmaken, lijkt me het best bereikbaar.Vervolgens heb je de pedaal met het verbindingsstuk in je hand.
Circlipsjes best NIET op je gazon demonteren .demonteren mag ,laten vallen en terugvinden ... kan :-)
Je kan ook de schakelarm van de bôite-as schroeven /schuiven en een tandje verder monteren.

Uiteraard ,wat ook, na montage controleren ,of er bij het schakelen,nergens iets raakt ,vb:de uitlaat als je de pedaal TE laag zet (op RT toch).(Bedoeling is te verbeteren.)
Iron Gonzo

Er is maar 1 moertje.Het moertje gaat probleemloos los ,maar dat is alles. Het asje zit muurvast en ik ben bang van iets te forceren.
je kan het kopje verwarmen met warme lucht blazer.
het zal iets uitzetten en dan vermoedelijk gemakkelijker loskomen.
doe het loswrikken voorzichtig. geduld wordt hier meestal beloond
TRIUMPH TROPHY SE
11rt

Bericht door 11rt »

dragon :zou moeten bevestigen of de schakelpedaal overeenkomt met de foto hierboven.Indien het anders is ,zit ik hier maar wat te lullen.Maar dat maakt eigenlijk ook niet veel uit.
Over welk moertje praat je?moer van de regelas ,of moer van de klem op de schakelas van de bôite.?

1)De bout van de schakel-as moet er VOLLEDIG uit ,indien je die eraf wil tenminste.Zoniet maak je stukken.Verwarmen lijkt me hier echt nergens nodig.
of
2)koppelling schakelpedaal regelen.
Indien het is zoals op de foto ,heb je:
boven en onder een bolkap-koppelling.Als je die in elkaar gemonteerd laat,kan je de as niet langer maken uiteraard. Je kan de moer wel los zetten maar de bout niet draaien.
Dus ,moer los zetten,circlip(sen) losmaken,eruit halen,dan bout uit of in de ronde buis verdraaien:langer of korter.
Er zijn dus eigenlijk twee moeren op de bout:de ronde buis ,en de eigenlijke moer(zeskant).

Als je het eens goed rustig bekijkt ,en je ziet het toch niet zitten ,vraag eens of een collega je niet helpen kan.
dragon

Bericht door dragon »

ok ik heb het door ;niet alleen de moer maar de rest moet ook nog los (bolgewrichtjes)voor u het regelasje kan verdraaien .

bedankt
rocky
ed@r1150r
Contacteer:

Bericht door ed@r1150r »

hitteschild?
niet nodig, nooit gemerkt dat de koffer te heet was... en heb toch met aardig hoge temperaturen rondgereden op deze fiets en m'n vorige (roadster)
grrrrrr, @gar
R1150R Rockster-ABS 2005 black'n'lime PPblue
Plaats reactie