Stuurverhoger RT: omhoog & achteruit.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

LOMAX

Stuurverhoger RT: omhoog & achteruit.

Bericht door LOMAX »

Ik heb een setje stuurverhogers gemonteerd die, in tegenstelling tot de modellen die ik tot nog toe zag, het stuur niet alleen hoger plaatsen, maar ook een eind naar de bestuurder toe brengen. Op de foto's is de linkerhelft reeds geplaatst, de rechterhelft is origineel.
Deze exemplaren kunnen ook gebruikt worden als gewone verhogers, door enkel de voorste gaten te gebruiken. De stuuruitslag wordt wel 2 mm minder, daar de stuurhelften nu net iets eerder tegen de voorzijde van de tank komen, maar daar merk je niet zo veel van.
Zitpositie wordt voor mij iets meer rechtop, en morgen zal ik eens uitproberen of ik nu nog op mijn polsen leun. Door het gebrek aan tegendruk van de rijwind kreeg ik op de RT namelijk vermoeide handjes na een uurtje rijden, doordat ik wat meer "aan mijn polsen hing".
Laatste foto is een intussen nog niet gevorderde poging om die dingen zelf te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Waar heb je ze vandaan en hoeveel is de financiële schade :?: :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

BiemeRT schreef:Waar heb je ze vandaan en hoeveel is de financiële schade :?: :shock:
Gekocht van forumlid, 50 euro, ken merk of winkel niet. Misschien weet de Fluppe wel iets meer...
Zithouding is meteen heel anders, maar ik zal er eerst enkele honderden kilometers moeten mee doen, want in de beginfase let je er natuurlijk te veel op, en dan is de beoordeling niet correct. Als ze mijn "probleem", namelijk iets te hard op de polsen steunen, niet oplossen, dan staan ze hier binnen de tien dagen weer te koop. :wink:
Laatst gewijzigd door LOMAX op 08 sep 2006, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

LOMAX schreef:Als ze mijn "probleem", namelijk iets te hard op de polsen steunen, niet oplossen, dan staan ze hier binnen de tien dagen weer te koop. :wink:
't Zou tof zijn mocht ik de eerste keuze hebben :wink:

'k Ben blijkbaar toch de enige met enige interesse gezien de weinige (geen) reactie van anderen op dit topic :oops: :lol:

Ik hoor het wel :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Relax

Bericht door Relax »

Heb ook interesse, maar, zoals jij wel weet, ik wil eerst ff rijden.
Maar euuuuh, komt met jouw stuurverhogers het stuur dan niet een paar cm naar de rijder toe?
I respect your opinion. But I don't give shit.
TonTon

Bericht door TonTon »

dit zou een oplossing kunnen zijn voor mijn probleem met mijn Bagster tanktas , waarbij m'n claxon telkens geactiveerd wordt bij korte maneuvers doordat de knop tegen de tanktas aandrukt.
ik zou dit wel eens willen uitproberen.....
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Arnold schreef:dit zou een oplossing kunnen zijn voor mijn probleem met mijn Bagster tanktas , waarbij m'n claxon telkens geactiveerd wordt bij korte maneuvers doordat de knop tegen de tanktas aandrukt.
ik zou dit wel eens willen uitproberen.....
Voor dit probleem zou ik de gewone verhogers nemen, van het genre dat BiemeRT nu liggen heeft. Want met de dingen die ik nu heb, zal de knop van de klaxon nog eerder de tas raken, omdat de stuurhelften bijna 2 cm naar de bestuurder toe staan. En zeker als je tevreden bent over de stand van het stuur zoals het nu is, want de Wunderlich-verhogers vallen minder op, doordat ze volledig de vorm hebben van de originele bevestiging. Bij het systeem wat ik heb, zie je op de foto dat de hele zaak een trap vormt, net iets minder mooi dus. En bij de gewone verhogers komt je rug gewoon een klein beetje rechter, bij dat dubbele systeem ga je dus een heel eind naar achter, en kantelt je bekken zelfs een beetje. The Gold Wing feeling :wink:
En als een verhoging van 1 cm genoeg is, dan mag je mijn prototype verder afwerken :wink:
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Relax schreef:Heb ook interesse, maar, zoals jij wel weet, ik wil eerst ff rijden.
Maar euuuuh, komt met jouw stuurverhogers het stuur dan niet een paar cm naar de rijder toe?
Ik zou eerst de gewone verhogers proberen, misschien is dat al voldoende, zoals BiemeRT ondervond op zijn R. En het blijft dan toch net iets minder zichtbaar. Door de hogere stand komt het stuur bij de Wunderlich-set slechts een kleine 2 mm dichterbij, maar door de hogere armpositie scharnier je zelf ook heel wat rechter met de rug, wat vaak voldoende is.
En even proefrijden zal niet uitwijzen of het helpt, je zou al een paar uur moeten rijden om het verschil te merken. En het heen- en weer gerij om dat rond te krijgen, gaat stukken meer aan benzine kosten dan gewoon een set bestellen, en die weer te verkopen als het niet echt bevalt.
Je zou eventueel via Van Neste Fluppe kunnen proberen te achterhalen welk merk die dingen zijn, en waar ze te koop zijn. Ik kocht ze namelijk van hem.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

BiemeRT schreef:
LOMAX schreef:Als ze mijn "probleem", namelijk iets te hard op de polsen steunen, niet oplossen, dan staan ze hier binnen de tien dagen weer te koop. :wink:
't Zou tof zijn mocht ik de eerste keuze hebben :wink:

'k Ben blijkbaar toch de enige met enige interesse gezien de weinige (geen) reactie van anderen op dit topic :oops: :lol:

Ik hoor het wel :wink:
Ik heb tot nog toe enkel korte stukken gereden, en kan nog niet echt oordelen. Morgen ga ik er eens flink tegenaan, maandag nog eens wat autostrade meepikken, en dan weet ik het wel. En eerlijk is eerlijk, jij hebt dan eerste keuze. En die dingen van Wunderlich, die zijn dan misschien net wat Relax nodig heeft. En ik? Pff, ik koop mij dan maar een R1200RT, misschien dat ik daarop geen verhogers nodig heb :lol: :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

LOMAX schreef:En even proefrijden zal niet uitwijzen of het helpt, je zou al een paar uur moeten rijden om het verschil te merken. En het heen- en weer gerij om dat rond te krijgen, gaat stukken meer aan benzine kosten dan gewoon een set bestellen, en die weer te verkopen als het niet echt bevalt.
Yep, dit is inderdaad al de slimste opmerking/reactie in dit verband 8) . Pas na enkele lange ritten ga je zeggen van: "Tiens, die dingen maken toch een verschil !" Het is niet zo dat je ze monteert, opstapt en zegt van: "Waaaw, dat is het zie !"

Relax

Bericht door Relax »

LOMAX schreef:
Relax schreef:Heb ook interesse, maar, zoals jij wel weet, ik wil eerst ff rijden.
Ik zou eerst de gewone verhogers proberen, misschien is dat al voldoende, zoals BiemeRT ondervond op zijn R. En het blijft dan toch net iets minder zichtbaar. Door de hogere stand komt het stuur bij de Wunderlich-set slechts een kleine 2 mm dichterbij, maar door de hogere armpositie scharnier je zelf ook heel wat rechter met de rug, wat vaak voldoende is.
En even proefrijden zal niet uitwijzen of het helpt, je zou al een paar uur moeten rijden om het verschil te merken. En het heen- en weer gerij om dat rond te krijgen, gaat stukken meer aan benzine kosten dan gewoon een set bestellen, en die weer te verkopen als het niet echt bevalt.
Je zou eventueel via Van Neste Fluppe kunnen proberen te achterhalen welk merk die dingen zijn, en waar ze te koop zijn. Ik kocht ze namelijk van hem.
Ok, als BiemeRT die van jou koopt, koop ik die van hem. 'k Ging er trouwens binnenkort 'ns mee proefrijden, maar je hebt wel een punt ivm die benzine. Alhoewel, de dag dat ik stop met rijden, kan ik m'n levensstandaard aardig opschroeven, dus zoveel verschil zal het 'm niet maken.

'k Las net ergens dat bij de 1200RT een trapladdertje wordt bijgeleverd. In optie een automatische lift. En plateauzolen.
Rafbmw

Armen te kort

Bericht door Rafbmw »

Lomax mocht jer er niet vanaf geraken ik ben altijd geintreseerd
maaar eerst de andere kandidaten he want deze waren me voor hé
Toch wil ik je er op wijzen dat mijn motor te groot is voor mij
OF ZIJN MIJN ARMEN DAN TE KORT hahaha
grts
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik heb er vandaag eens een behoorlijk ritje mee gedaan, gemengd parcours. Voor het strakkere bochten- en ronde-puntenwerk kan je best zonder (voelt iets anders aan, minder direct, ik kan het niet meteen thuisbrengen), maar op de lange stroken is het voor mijn polsenprobleem echt wel een verbetering. Doordat je achteruit "geduwd" wordt moet je wel opletten om niet onderuit te zakken met de rug (chopperstijl), maar als je mooi rechtop zit, dan is ook de rug totaal onbelast.
Ik vrees dus dat ik ze ga houden, ik heb de Fluppe al een PM gedaan om te weten te komen waar je die dingen nog kan krijgen. Als iemand toch echt wil uitproberen of het een verschil maakt met de gewone verhogers, dan wil ik ze er wel weer voor een weekje uitschroeven, ik woon in Kortessem en werk( :roll: ) in Leuven, en mits goed afgesproken, wil ik nog wel wat omrijden ook. Intussen rij ik dan gewoon met de naked rond, daar heb je van niks geen last mee :P
TonTon

Bericht door TonTon »

LOMAX schreef: Doordat je achteruit "geduwd" wordt moet je wel opletten om niet onderuit te zakken met de rug (chopperstijl), maar als je mooi rechtop zit, dan is ook de rug totaal onbelast.
daar vreesde ik al voor , ik denk dat ik gewoon zo blijf verder rijden , ik heb geen last van m'n polsen , was enkel om dat vervelende probleem met m'n tanktas op te lossen.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Relax schreef: Ok, als BiemeRT die van jou koopt, koop ik die van hem. 'k Ging er trouwens binnenkort 'ns mee proefrijden, maar je hebt wel een punt ivm die benzine. Alhoewel, de dag dat ik stop met rijden, kan ik m'n levensstandaard aardig opschroeven, dus zoveel verschil zal het 'm niet maken.
Ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik redelijk perfect op mijn RTeetje zit :wink: . Relax komt mijn stuurverhogers dit weekend ophalen om te testen en als ze hem bevallen en we kunnen een prijsje overeenkomen, mag hij ze ineens laten staan 8) .

Moet hij ze niet hebben dan komen ze alsnog op de 2dehandsmarkt en dan geldt: eerst is eerst :!: Als er kandidaten zijn tenminste :oops:

LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik ben er intussen achter dat de stuurverhogers van dit type mijn probleem niet verhelpen. Zolang ik op mijn houding let, voel ik mijn armen niet, maar als ik niet oplet maak ik de fout van voorover te gaan leunen (een gevolg van veel Roadster rijden, ik leg me steeds lekker op de rijwind, na 380 km nog van niks geen last, behalve van een lege tank :wink: )
En omdat ik afwisselend met en zonder scherm rij, leer ik het dus niet af.
Dit betekent dat de dingen weer op de markt worden gegooid.
BiemeRT zit blijkbaar perfect of zijn nieuwe motor.
Relax heeft vermoedelijk de verhogers van BiemeRT geplaatst (tenzij hij wil ruilen tegen de gewone verhogers natuurlijk, stond twee op de lijst)
Rafbmw wilde ze wel hebben als derde in de rij, dus even zien wat Relax weet te vertellen.
En indien Rafbmw niet meteen interesse heeft, dan staan ze binnen de kortste keren te koop of te ruil op het "te koop" forumonderdeel.
Tot dan gebruik ik ze in de positie als gewone verhoger, dus niet naar achter gebracht.
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Yep, 'k heb die van BiemerRT gekocht. Best tevreden van. Fiets gaat nog makkelijker de hoek om. M'n rugprobleem lijkt me niet opgelost, maar 'k zet wel iets beter.

Dus de volgende is aan de beurt.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Yep, 'k heb die van BiemerRT gekocht. Best tevreden van. Fiets gaat nog makkelijker de hoek om. M'n rugprobleem lijkt me niet opgelost, maar 'k zet wel iets beter.
Alleen spijtig dat ge een paar vijzen mankeert, hé :lol: :lol: :lol:

Relax,als ge mij ergens ziet rijden, doe mij dan direct stoppen. Ik heb ze constant op zak. Steken in mijn gereedschapssetje :wink:

Ik heb er zelf ook geen meer nodig, dus de volgende is aan de beurt 8)

Motoroosje en Erteeke

Bericht door Motoroosje en Erteeke »

Lomax, ik ben ook wel geïnteresseerd in die stuurverhogers. Ik heb een 1200RT, ben zelf 1,78 met normale beenlengte e.d., maar bij langere afstanden (meer dan 500 km) krijg ik pijn ter hoogte van de hals naar de rechterschouder. Ik vermoed dat dat te maken heeft omdat het stuur voor zulke afstanden wat te ver van mij afstaat.

Ik woon in Aarschot en werk in Leuven, dus wie weet hebben we een deal (als er niemand anders mij voor is en de prijs fatsoenlijk).
Groetjes
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Rafbmw, derde in rij, heeft ze intussen gereserveerd. Zou zaterdag langslopen.
Nu weet ik ook niet of de stuurbevestiging van een 1200 hetzelfde is als van een 1150. Zal mij dringend zo eens eentje moeten aanschaffen :wink:
Rafbmw

stuurverhogers

Bericht door Rafbmw »

Vandaag bij Lomax de stuurverhogers laten installeren
Toffe Pé is dat
Lomax nogmaals bedankt om de stuurverhogers te installeren op mijn RT
en als ik nog eens iets te kort kom of iets moet weten dan hoor je het wel want ik heb wel gezien en gehoordt dat je van deze zaken goed op de hoogte bent
nogmaals bedankt
grts
LOMAX

Re: stuurverhogers

Bericht door LOMAX »

Rafbmw schreef:Vandaag bij Lomax de stuurverhogers laten installeren
Toffe Pé is dat
Lomax nogmaals bedankt om de stuurverhogers te installeren op mijn RT
en als ik nog eens iets te kort kom of iets moet weten dan hoor je het wel want ik heb wel gezien en gehoordt dat je van deze zaken goed op de hoogte bent
nogmaals bedankt
grts
Graag gedaan, en steeds welkom.
En jullie zijn nog maar eens het bewijs dat veel BMW rijders heel aangename en vriendelijke mensen zijn. Hoe spelen ze het toch maar klaar, ook hier weer een mooie en perfect onderhouden Boxer, en een nog veel mooiere dame op de duozit.
sven
Contacteer:

Re: Stuurverhoger RT: omhoog & achteruit.

Bericht door sven »

Is er iemand die de stuurverhogers van Wünderlich heeft gemonteerd op een 12RT.

Zo ja, wat zijn de bevindingen? Waarom stuurverhogers? Gemakkelijk te monteren?

Dank U voor de reacties,

mvg, $ven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
WILBIKE

Re: Stuurverhoger RT: omhoog & achteruit.

Bericht door WILBIKE »

Hoi Sven,

Ik heb stuurverhogers gemonteerd van Wunderlich en ben hierover erg tevreden. De zit is voor mij (1,8 m) iets relaxer daar ik door rugproblemen net dat ietsje te ver naar voor zit in de originele stand. Aanvankelijk voelde ik niet erg veel van het verschil doch na vorig jaar een stevige reis te hebben gedaan ben ik wel degelijk overtuigd van het voordeel. Net dat kleine verschil in zit maakte dat ik na ritten van meer dan 5 uur me nog steeds niet 'verwrongen' voelde, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het een kleine investering voor een voor mij groot verschil in zitcomfort.
Het monteren is een fluitje van een cent. Alle bekabeling is lang genoeg (links dien je wel een spanband door te knippen) en met alleen een inbussleutel is alles in vijf minuutjes geklaard.
Indien ik een nieuwe machine koop gaan de verhogers zowiezo mee... ik kocht de mijne bij CenMoto in Lier die nog meer Wunderlich-spullen liggen heeft.

Met vriendelijke groeten,

Wilbike ;)
Lid BMW MC Vlaanderen...
Plaats reactie