Verbruik R1100RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
edargpu

Verbruik R1100RT

Bericht door edargpu »

:oops: Ik weet dat dit onderwerp al vescheidene malen is aangehaald,
maar na afstelling door een erkende BMW mecanicien en met een, laat ons zeggen normale rijstijl zonder autosnelweg, zit ik aan een verbruik van 7L per 100 km.
Ik had vroeger een R850R en deze had nodig +/- 5,4 L per 100 km.
Natuurlijk is er het cylinderinhoudsverschil,maar is dit echt zo een groot verschil qua verbruik?
Motor is nu ongeveer een maand in mijn bezit,misschien nog een iets tragere rijstijl gaan aannemen,maar dan ben ik beter dat ik de RT aan de kant laat staan :D
haas

Bericht door haas »

Weet je wat edargpu3...zeg mij jouw prijs...
Ik ken een collega die opzoek is naar een betaalbare en goede R1100RT occasie :lol:

Op de autosnelweg heb ik een verbruik van 5 liter. Als ik enkel stad rij is dit inderdaad 6,5 a 7 liter. Rijstijlverschillen maken bij mij niet zoveel uit. Onderhoud daarentegen moet correct zijn (luchtfilter, afstelling, bougies,...) en speelt enorme rol.

Veel beemerplezier :!:
Greetz
R1100RT + TTRider
amateurke

Bericht door amateurke »

me mijne 1150RT gemiddeld 360-380km me ne volle bak, dus 5.5- 6 l/100km . rijstijl, van alles wa, ma weinig of geen stad maar bij vlotte rijstijl en af en toe es "open trekken" :lol:
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Oswald The Lucky Rabbit

Re: Verbruik R1100RT

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

Reed van 2000 tot 2003 met een 1100RT en mijn verbruik, meestal stadsverkeer zat ook zo rond de 7 liter. In 2003 kocht ik mij een nieuwe 1150 RT, zelfde verbruik. Rij momenteel 2 maand met 1200RT, verbruik zo'n 6.5 à 7 l.
George Michael

Bericht door George Michael »

Kocht in december mijn 1150RT 2001. Verbruik was in de eerste ,maanden zelfs tussen de 7 en 8 liter. De 8 liter lag erg aan de rijstijl. Maar echt lager dan 7 kwam ik niet, zelfs niet bij slome rijstijl. En daar koop ik geen RT voor. Ik wil rijden met dat ding. Bij de 30.000 beurt heb ik dit verteld en hebben ze hem iets minder rijk afgesteld. Daarna was het verbruik meteen lager. zo tussen 5,5 en 6,5. Laatse meting was 6,1 per 100km. Dus . . . . . . . . . . . .
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

en ik zeg daarop !!! als hij leeg is doe ik hem vol en naar verbruik kijk ik niet je moet er plezier aan hebben !!! 2 r1150RT 's gehad en weet zelf niet wat hun verbruik was nooit naar gezien nu met de K1200LT zie ik het wel omdat het degitaal is en kom ik aan 6.1liter !!! en soms naar 5.9 maar dan moet ik rijden in de regen daar ik dan minder de gas kan open draaien !!!!!!!!!!!! laat da sjezen dat ding en maar genieten !!!
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
LOMAX

Bericht door LOMAX »

En toch is het goed om het verbruik in de gaten te houden. Want als ie te veel verbruikt, is dat meestal een teken dat er één en ander mis is. En de uitstoot zal dan ook niet zo lekker zijn. Om nog maar te zwijgen van de aanslag op uw catalysator. Maar bij de 1150 valt het mij ook op dat de rijstijl meteen zijn weerslag heeft op het verbruik. Bij de 850 is dat verschil haast nihil :?
bosber
Contacteer:

Bericht door bosber »

LOMAX schreef:En toch is het goed om het verbruik in de gaten te houden. Want als ie te veel verbruikt, is dat meestal een teken dat er één en ander mis is. En de uitstoot zal dan ook niet zo lekker zijn. Om nog maar te zwijgen van de aanslag op uw catalysator. Maar bij de 1150 valt het mij ook op dat de rijstijl meteen zijn weerslag heeft op het verbruik. Bij de 850 is dat verschil haast nihil :?
Toch een beetje losse pols misschien. :wink:
gaas aan de maas
LOMAX

Bericht door LOMAX »

bosber schreef:
LOMAX schreef:En toch is het goed om het verbruik in de gaten te houden. Want als ie te veel verbruikt, is dat meestal een teken dat er één en ander mis is. En de uitstoot zal dan ook niet zo lekker zijn. Om nog maar te zwijgen van de aanslag op uw catalysator. Maar bij de 1150 valt het mij ook op dat de rijstijl meteen zijn weerslag heeft op het verbruik. Bij de 850 is dat verschil haast nihil :?
Toch een beetje losse pols misschien. :wink:
Bijlange niet, met de 850 fiets ik overal veel sneller door dan met de 1150. Maar met de 1150 is het vaker open en weer toe, bij de 850 is het bijna altijd (half)open. En die bekrachtigde remmen maken dat er minder zuiver gereden wordt. En meestal zit je met die dikke in 3de of 4de te sukkelen, terwijl ik de 850 's morgens in 5de zet, en daar haast niet meer uit hoef te komen.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

gewoon nafte in doen en rijden met die banaan :mrgreen:

als het lichtje brand van reserve gaan tanken en terug verder bollen.
genieten van de natuur en omgeving ......
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie