passagier RT1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
patrickvandenbranden

passagier RT1200

Bericht door patrickvandenbranden »

Hoi,
mijn vrouw klaagt erover dat ze naar voor schuift als passagier en het heeft niets te maken met graag zien.
Mijn zadel staat in de hoogste stand en inderdaad het zadel van de passagier helt lichtjes af. Kan het egaler geplaatst worden. Heeft er nog iemand klachten, of moet ik iemand anders meenemen. Voor de rest een prima machien.
sluukes
Pat
Groeten
Patrick Beemer
jakke

Re: passagier RT1200

Bericht door jakke »

Patrick Van den Branden schreef:Hoi,
mijn vrouw klaagt erover dat ze naar voor schuift als passagier en het heeft niets te maken met graag zien.
Mijn zadel staat in de hoogste stand en inderdaad het zadel van de passagier helt lichtjes af. Kan het egaler geplaatst worden. Heeft er nog iemand klachten, of moet ik iemand anders meenemen. Voor de rest een prima machien.
sluukes
Pat
Hé Pat,

Ik denk dat dit niet alleen een probleem is op de 1200 RT.
Mijn vrouw heeft hetzelfde voor op onze R 1100 R.
Volgens mij heeft het een beetje te maken met het remmen, waardoor ze beetje bij beetje wat vooruit schuiven. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
-Wim-

Bericht door -Wim- »

De K1200GT heeft identiek het zelfde probleem... maar 't is wél warmer in de winter :wink:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

bij http://www.splashdesign.nl/ hebben ze een anti-slipmatje om op uw zadel vast te maken. In autobenodigdheden winkels hebben ze ook antislipmaten voor op hoedenplank of koffer die je op maat kan knippen.

voorbeeld van splashdesign.
Afbeelding
Gele: wel snel , niet rap
betaburned

Bericht door betaburned »

Dat probleem nog niet gehad ...

Maar ligt het misschien ook niet een beetje aan de vering? Ik heb het gevoeld dat deze minder strak kan gezet worden dan bij de RT1150, waardoor je blijft 'nawippen' & daardoor meer naar voren komt. Ik zet altijd mijn vering zo strak mogelijk (ook op de 1200) maar vind die op dit ogenblik nog te zacht.

En ook al het probleem gehad van de 'tegenliggers' te verlichten? Die bijstelling onderin werkt nauwelijks. Volgens het boekske zou daar een soort klikpen inzitten (enfin zo spel dat ge omhoog of omlaag duwt), maar bij mij zit daar enkel dat klein draaipenneke. Daarmee uw lichten afstellen olé, en de vijs die erin zit is blijkbaar van plastiek & draaide zo over. Geef mij dan maar die regelknop van de 1150 op het dashbord.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Relax

Bericht door Relax »

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=8210

'k Heb het zelf ook gekocht, werkt goed. Spijtig van die mottige kleur.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Relax schreef:http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=8210

Ik vind dat ook een mottige kleur van motor maar je hebt die toch zelf gekozen hé :shock:
jakke

Bericht door jakke »

Gele schreef:

Ik vind dat ook een mottige kleur van motor maar je hebt die toch zelf gekozen hé :shock:
Ik durf te denken dat het over de kleur van dat lapke gaat zulle Gele. :?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Da's een blackbird, oen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

ironjakke schreef:
Gele schreef:

Ik durf te denken dat het over de kleur van dat lapke gaat zulle Gele. :?
Oeps :oops:

:mrgreen:
patrickvandenbranden

Bericht door patrickvandenbranden »

Het zadel van de passagier vooraan verhogen is niet mogelijk?
Inderdaad, ik heb mijn lampen vervangen door PIAA bulbs, geven meer sterkte, en de tegenliggers steken hun grootlichten op, kwestie van dat ik de anderen verblind. Heb ook schrik van aan die plastieken vijs te draaien, om mijn lichtbundels te regelen.
Voor een motor van bijna 20.000euro mocht het toch allemaal een beetje beter zijn, og vragen wij teveel??????
Groeten
Patrick Beemer
Danny

Bericht door Danny »

vertel eens met welke broek ze erop zit want bv met een lederen broek zie ik dit niet in storende mate gebeuren, verder moet een duo actief deelnemen aan 't motorrijden en niet zomaar achterop zitten, bochten mee bekijken en bij 't afremmen mee met de benen knijpend beletten dat ze naar voren schuift... nu mag je 't zadel nog bergop maken dan schuift ze nog naar voor als je remt... dus probeer ze dat al eens uit leggen...
je moet ook een onderscheid maken in zithouding en als je zo rechtop zit en negen van de tien nog wat tegen een topcase hangt dan ga je glijden... :wink:
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Danny schreef:vertel eens met welke broek ze erop zit want bv met een lederen broek zie ik dit niet in storende mate gebeuren, verder moet een duo actief deelnemen aan 't motorrijden en niet zomaar achterop zitten, bochten mee bekijken en bij 't afremmen mee met de benen knijpend beletten dat ze naar voren schuift... nu mag je 't zadel nog bergop maken dan schuift ze nog naar voor als je remt... dus probeer ze dat al eens uit leggen...
je moet ook een onderscheid maken in zithouding en als je zo rechtop zit en negen van de tien nog wat tegen een topcase hangt dan ga je glijden... :wink:
Dat is ook mijn mening. Sommigen voel je haast niet zitten, wat je ook uithaalt. Daar waar anderen, op dezelfde motor, ervoor zorgen dat je bij het remmen haast in het midden van de tank komt te zitten. Om dan nog van dat geklots van helm tegen helm te zwijgen.
Leen eens een ervaren duo en voel het verschil. En dan thuis wel niet afkomen met "die heeft leren p....n" :wink:
VutteRT

Bericht door VutteRT »

de anderen verblind. Heb ook schrik van aan die plastieken vijs te draaien, om mijn lichtbundels te regelen.

Voor een motor van bijna 20.000euro mocht het toch allemaal een beetje beter zijn, og vragen wij teveel??????[/quote]

Hallo Patrick en Betaburned

Op die motor van 20000 euro zit wel degelijk een hefboompje om het licht te verstellen en wel aan de linkerkant van het dashboard +/- recht voor de linker veerpoot en dan +/- achter het knopje van de trip meter. Als je daar met je hand voelt en je kijkt met een ' boogje' omhoog, dan zie je het hefboompje en ergens op dit forum werd het zelfde probleem uitgelegd en met foto's om het te verduidelijken. succes met het zoeken.

VutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

VutteRT schreef:de anderen verblind. Heb ook schrik van aan die plastieken vijs te draaien, om mijn lichtbundels te regelen.

Voor een motor van bijna 20.000euro mocht het toch allemaal een beetje beter zijn, og vragen wij teveel??????
Hallo Patrick en Betaburned

Op die motor van 20000 euro zit wel degelijk een hefboompje om het licht te verstellen en wel aan de linkerkant van het dashboard +/- recht voor de linker veerpoot en dan +/- achter het knopje van de trip meter. Als je daar met je hand voelt en je kijkt met een ' boogje' omhoog, dan zie je het hefboompje en ergens op dit forum werd het zelfde probleem uitgelegd en met foto's om het te verduidelijken. succes met het zoeken.

VutteRT[/quote]

Dit staat duidelijk in de handleiding. Bij mijn eerste kilometers werd het mij ook duidelijk dat er een aantal mensen met de lichten knipperden naar mij en nee, het waren geen gekenden....

Dus met dat bewuste hefboompje mijn lichten naar beneden gedraaid (zoals om te rijden met duo/bagage). De eerste nachtelijke rit na de aanpassing vond ik echter dat de weg niet genoeg verlicht was en hem ik alles terug in oorspronkelijke positie gezet. Laat ze maar knipperen, voelt lekker beroemd aan en dan weet ik tenminste dat ze mij gezien hebben.

En ja, ik knipper vrolijk terug!
greetzzz, bart
betaburned

Bericht door betaburned »

Ja mannen, bedankt voor de tip. Gisterenavond weer van dat met duo - allemaal flikkerende kersbomen aan den overkant ... Thuisgekomen & eens serieus gezocht & gevonden. Jongens, als ge dat niet weet zitten, en ik slaag er niet in om het rechtstreeks te kunnen zien ...

Voor ne moto van dergelijk kaliber een absolute miskleun!!
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
terrano

naar voor schuiven...

Bericht door terrano »

Laadt uw topcase vol met zware dingen... dan is de moto achteraan wat zwaarder belast en komt het zadel horizontaler te liggen. :twisted:
:idea: Of laat uw vrouwtje enkele kilootjes bijkomen maar... dat zal zij niet willen zekers..... :?
heb een R1200RT, mijn eerste BMW
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Betaburned schreef:waardoor je blijft 'nawippen'
Amaai, nu krijg ik ook al goesting in nen 1200RT :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

Danny schreef:met de benen knijpend beletten dat ze naar voren schuift... nu mag je 't zadel nog bergop maken dan schuift ze nog naar voor als je remt... dus probeer ze dat al eens uit leggen...
Dat uitleggen is goed (in veel gevallen, GROOT probleem);
ofwel;
-te slim
ofwel (zoals de meeste)
-te ... :roll:
Nochtans, met hun benen knijpen, of hun benen ..... :roll:
dit moet ge hen niet leren, zit in hun genen :wink:
en schuiven, kennen ze ook als geen ander :roll: :wink:
Uitleggen hoeft dan ook niet meer :( :o :oops:
Ik doe zelfs de moeite niet meer 8) (met miiiiijn vriendin)
Misschien met veel.....tijd en veel .......boterhammen, komt dit nog wel :wink:
zo, een beetje....... meer....... geduld, heren :roll:

Oefening baart (soms) kunst :idea:
:D :D :D
Ik ben echter geen feministe (ben van het ander geslacht) :lol:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
frederik

Re: passagier RT1200

Bericht door frederik »

Patrick Van den Branden schreef:Hoi,
sluukes
Pat
echt verhaal hé, ik ken een rt rijder en zijn madam zit op een schaapsvel (duo). ja, soms zoeken we de oplossing te ver, gewoon hergebruiken wat we al hebben.
Plaats reactie