brengt dit me tot in Ierland?
Moderator: GVN
brengt dit me tot in Ierland?
Vraagje: ik ben op zoek naar een "nieuw" masjientje en zou eigenlijk de rustige toer willen opgaan en iets oud aanschaffen.
maar ... ik weet dat de reis microbe teveel ingebakken zit dus op korte termijn zal ik zeker nog eens op reis willen vertrekken met de moto: Nu is mijn vraag: kan de onderstaande moto een reis van 2a3 weken (tot 4000 km aan denken jullie?
http://www.kapaza.be/detail/2583913/Dne ... halen.html
maar ... ik weet dat de reis microbe teveel ingebakken zit dus op korte termijn zal ik zeker nog eens op reis willen vertrekken met de moto: Nu is mijn vraag: kan de onderstaande moto een reis van 2a3 weken (tot 4000 km aan denken jullie?
http://www.kapaza.be/detail/2583913/Dne ... halen.html
GS 1200
-
Iron Gonzo
dit machientje kan deze trip gerust aan.
behandel het met zachtheid en geduld
wel moet je zien dat je wat (basis)reserve onderdelen bij hebt.
veel suc6
behandel het met zachtheid en geduld
wel moet je zien dat je wat (basis)reserve onderdelen bij hebt.
veel suc6
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Jo BastinGS
Welke BMW onderdelen passen op een Dnepr.............?animal schreef:Nu zeg je meteen alles. In elk geval, hoe meer je er aan werkt, hoe verder je ermee zal geraken. En hoe meer onderdelen reeds vervangen zijn door bmw exemplaren, hoe beter hij geworden is.Als dat spel in orde staat, waarom niet.
succes
Ural M72, R100GS/PD
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
Jo BastinGS
-
Werner Von C.
- Contacteer:
"...Rubber is rubber..." a Russian prostitute said to a German one...Jo BastinGS schreef:Ja ikke snappie, maar er passen geen BMW onderdelen op, ja misschien(s)Campi schreef:Nen Djepr dinges is toch een Russische kopie van nen Bmw...snappie
de handvatrubbers
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Volgens mij is er na een wereldoorlogje of zo de BMW-fabriek, of toch de tekeningen en de machines, toegewezen aan de oostelijke "overwinnaar".
Die hebben dan het ding verdergebouwd, zonder ook maar iets te verbeteren (waarom zou iemand zich die moeite doen, hij verdiende er geen roebel meer door). En waar het kon werden dan waarschijnlijk besparingen doorgevoerd, zodat er een negatieve evolutie is ontstaan. Nog maar te zwijgen over de minderwaardige materialen die 'ginderachter' geproduceerd werden. Zo zijn dan de moderne oldtimers ontstaan, net als de Enfield, de Morgan en de Harley

Die hebben dan het ding verdergebouwd, zonder ook maar iets te verbeteren (waarom zou iemand zich die moeite doen, hij verdiende er geen roebel meer door). En waar het kon werden dan waarschijnlijk besparingen doorgevoerd, zodat er een negatieve evolutie is ontstaan. Nog maar te zwijgen over de minderwaardige materialen die 'ginderachter' geproduceerd werden. Zo zijn dan de moderne oldtimers ontstaan, net als de Enfield, de Morgan en de Harley
-
Jo BastinGS
Over hoe de Russen zijn begonnen met de BMW klonen (er zijn overigens nog veel meer Russische merken) doen 2 verhalen de ronde.LOMAX schreef:Volgens mij is er na een wereldoorlogje of zo de BMW-fabriek, of toch de tekeningen en de machines, toegewezen aan de oostelijke "overwinnaar".
:
1 idd dat ze de tekeningen en machines hebben gekregen en 2 dat ze een aantal BMW R71 machines hebben gekocht en die via reversed engineering zijn gaan namaken.
De kwaliteit van de eerste motoren was zo ongeveer gelijk aan de BMW kwaliteit, later is die kwaliteit behoorlijk ingezakt maar is nu weer op een acceptabel niveau.
Meer info op de diverse "russen websites".
Laatst gewijzigd door Jo BastinGS op 13 sep 2006, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ural M72, R100GS/PD
Een wist-je-dat
De Russen zijn tegen het einde van de Oorlog heel erg goed geweest in 'copy paste'. De alomgekende Amerikaanse B-29 Superfortress werd in ijltempo een Tupolev 4 toen Stalin vond dat ze over evenwaardige bommenwerpers moesten beschikken. Een aantal B-29's kwam in de handen van de Russen toen een paar Amerikaanse missies naar Japan een 'ongeplande' landing maakten in de USSR.
Al gauw werden ze uiteengevezen, nagemaakt en waar nodig aangepast aan de gebrekkige productie- en materiaaltechnieken. Resultaat was een ietwat minderwaardige kopie...die er in elk geval erg op leek en tijdens de gekende parades al in 1947 in het publiek verscheen...
Misschien interessant te weten dat kopiëren niet poepsimpel was.. Luchtvaart werkt in inchen, voeten etc..terwijl men in Rusland -nog steeds- een metrisch systeem hanteert.

De Russen zijn tegen het einde van de Oorlog heel erg goed geweest in 'copy paste'. De alomgekende Amerikaanse B-29 Superfortress werd in ijltempo een Tupolev 4 toen Stalin vond dat ze over evenwaardige bommenwerpers moesten beschikken. Een aantal B-29's kwam in de handen van de Russen toen een paar Amerikaanse missies naar Japan een 'ongeplande' landing maakten in de USSR.
Al gauw werden ze uiteengevezen, nagemaakt en waar nodig aangepast aan de gebrekkige productie- en materiaaltechnieken. Resultaat was een ietwat minderwaardige kopie...die er in elk geval erg op leek en tijdens de gekende parades al in 1947 in het publiek verscheen...
Misschien interessant te weten dat kopiëren niet poepsimpel was.. Luchtvaart werkt in inchen, voeten etc..terwijl men in Rusland -nog steeds- een metrisch systeem hanteert.

Je zou er van verschieten. Ik zag gistern nog een dnepr met blok bmw 750. De boite en cardan was van dnepr omdat hij de achteruitversnelling niet wou opgeven. Er zijn er ook die de boite + cardan + achterwiel inbouwen. Wat is er dan nog origineel ? Frame, voorwiel, carosserie, handvatrubber. Maar natuurlijk kan je ook de handvatrubbers overbouwen.Ja ikke snappie, maar er passen geen BMW onderdelen op, ja misschien de handvatrubbers