2de hands prijzen GS1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dirk Pauwels

2de hands prijzen GS1200

Bericht door Dirk Pauwels »

Iemand al opgevallen dat de 2de hands prijzen voor de 1200GS fel gedaald zijn? Hier en daar nog wel een enkeling die denkt dat ie een gouden exemplaar heeft, maar heb al meerdere full option GS1200 gezien (ABS, koffers etc...) van 2005 met weining km's voor amper 10.000euro...voor ne moto van 15.000 euro is dat toch ook een serieuze afschrijving op nauwelijks 2 jaar?
Ik ruil meestal in na een jaar of 3, omdat ik dan nog een redelijke inruilprijs krijg (meestal moet ik na 3 jaar maar zo'n 3-4000 euro laten vallen) maar als ik die prijzen zo zie zakken, ga ik ook nog een paar jaartjes verder blijven rijden met mijnen blauwen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Dat verschijnsel doet zich ook voor bij de andere modellen. En ik heb zelfs de indruk dat het bij BMW nog sneller gaat dan bij de andere merken. Einde seizoen geeft meestal een terugval, maar wat er nu gebeurt, is toch wel heel drastisch. De gemiddelde vraagprijs voor de RT's van enkele jaren oud is op een half jaar tijd met meer dan 2000 euro gezakt. Om nog te zwijgen van de supercomplete LT's, die na nog geen drie jaar voor minder dan de helft te koop staan, net als de Rockster.
En als er eentje zakt, zakken de anderen snel mee. Gebrek aan karakter. Bij Harley wordt ook te veel gevraagd, en als ze die prijs er niet voor krijgen, dan laten ze hem nog liever oproesten. Een Sportster die drie jaar geleden nog geen 8000 euro heeft gekost, moet er nu nog haast 6000 opbrengen. Kunstmatig maar efficiënt.
Alain GS

Overaanbod

Bericht door Alain GS »

Dat is toch niet moeilijk te raden : er zijn nog nooit zoveel GS'en geproduceerd geweest als de huidige 1200. Overaanbod, en reken maar op termijn dat als de opvolger er aan komt, dat je je 1200 GS met heel veel verlies verkocht zult gekregen hebben. Hoe zit dat ook alweer met die redenering van "vraag & aanbod" ?
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Ydde

Bericht door Ydde »

t'Ja, ik denk dat het een normaal marktmechanisme is - het aanbod 2de handse 1200 GS'en is groter dan de vraag. Dus dalen de prijzen.

Je moet je dus eigenlijk afvragen waarom het aanbod zo groot is.
Ik denk dat het een meesterlijke marketing zt was van BMW om dit jaar met de nieuwe 1200 GS-Adventure op de markt te komen. Veel 1200 GS eigenaars willen hun machine omruilen voor een nieuwe 1200 GSA. Tegelijkertijd worden er ook net nu een andere reeks nieuwe modellen op de markt gegooid. Waardoor er misschien nog eens extra aantal 1200 GS bezitters willen omruilen...Dus veel meer aanbod van 2de handse 1200 GS'en dan dat consumenten willen kopen. Het hoogtepunt van de 1200 GS verkoop is voorbij - de curve daalt en zal blijven dalen. De nieuwe modellen doen kopen - zeker hier bij ons in Belgie waar er velen het zich kunnen permitteren....
Alain GS

Rijkeluis beemers

Bericht door Alain GS »

Ydde schreef: Veel 1200 GS eigenaars willen hun machine omruilen voor een nieuwe 1200 GSA.

De nieuwe modellen doen kopen - zeker hier bij ons in Belgie waar er velen het zich kunnen permitteren....
Amai, iemand die denkt dat (nagenoeg) alle eigenaars van een BMW-motor grootverdieners zijn die zich zomaar bij het uitkomen van een nieuw model eventjes een nieuw exemplaar kunnen aanschaffen. Nee hoor, er zijn er bij die er hun zuur verdiende spaarcentjes voor over hebben om er ene in hun bezit te hebben.
LOMAX

Re: Rijkeluis beemers

Bericht door LOMAX »

Alain GS schreef:
Ydde schreef: Veel 1200 GS eigenaars willen hun machine omruilen voor een nieuwe 1200 GSA.

De nieuwe modellen doen kopen - zeker hier bij ons in Belgie waar er velen het zich kunnen permitteren....
Amai, iemand die denkt dat (nagenoeg) alle eigenaars van een BMW-motor grootverdieners zijn die zich zomaar bij het uitkomen van een nieuw model eventjes een nieuw exemplaar kunnen aanschaffen. Nee hoor, er zijn er bij die er hun zuur verdiende spaarcentjes voor over hebben om er ene in hun bezit te hebben.
Toch denk ik dat de doorsnee BMW-rijder vaak iets meer euro-ademruimte heeft, ook al door de gemiddelde 'rijpere' leeftijd van de BMW-koper. Zonder te willen veralgemenen natuurlijk, maar als je ziet hoeveel van die eigenaars ook nog in de peperdure outfit van het merk rondrijden...
Komt daar nog bij dat BMW's vaak "afschrijfmotoren" zijn, gekocht voor woon-werk verkeer, en fiscaal op enkele jaren hun geld wel hebben opgebracht. Dat ze dan voor een klein prijsje wegmogen, wordt wel gecompenseerd door het belastingvoordeel.
En het valt mij op dat er bij BMW een snelle modellenwissel is, en bij de BMW-rijder eveneens de wil om die wissel te volgen.
De tijd dat je een BMW kocht om de eerste 15 jaar mee te rijden, is voorbij.
Koppel!!

Re: Rijkeluis beemers

Bericht door Koppel!! »

YOO
Alain GS schreef:

Kan ik alleen maar beamen, ben ook maar ne simpele werkmens :?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Dirk Pauwels

Prijsdalingen op de 2de hands markt kunnen alleen maar in het nadeel van BMW uitvallen, hoeveel motards zijn er niet die overgestapt zijn op BMW na jaren met jappen gereden te hebben omwille van de geringe waardevermindering (en natuurlijk voor het rijplezier, voor de betrouwbaarheid moet je het niet doen, dan is een jap veel betrouwbaarder).
Ik ben ook maar ne gewone werkmens, als ik te veel moet laten vallen bij inruil na 3 jaar, blijf ik langer rijden met mijn GSke, en verdient BMW aan mij nie veel meer. Lost meteen het probleem op dat ik toch al nie wist wat kopen ter vervanging vanmijne 1200. Ben er best tevreden van en doe wat minder km's dan vroeger, dus kan wat langer blijven rijden zonder veel kosten (hoop ik) alleen lastig ivm de afschrijving vd belastingen...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Allemaal goed nieuws voor zij die van een GS dromen... 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
CrazyIvan

Bericht door CrazyIvan »

De 1200GS begint wereldwijd stilaan de reputatie te krijgen van een motorfiets waar je alleen maar wil mee rijden zolang er nog fabrieksgarantie op is, en dit heeft invloed op de tweedehandsprijzen.

De problemen zijn algemeen bekend :

Roestvorming, batterijproblemen, afschilferen motorblok, versnellingsbak en vooral de cardanoverbrenging achteraan zijn van veel mindere kwaliteit dan de vorige generatie, die trouwens een veel geringere waardevermindering had. Het ergste is dat de problemen niet echt erkend worden door de dealers, en ook niet echt opgelost worden door BMW.

De eindoverbrenging is reeds aangepast tov de eerste types, zonder echter de problemen op te lossen. Voor de 2007 zijn er terug aanpassingen van de eindoverbrenging op komst. Je zal maar met een 'oude' 1200 rijden...

Een BMW waar na 2 jaar het frame gemodificeerd wordt ? Bij mijn weten is dat bij de vorige generatie nooit gebeurd.

By the way, ik ben zelf ook trotse eigenaar van een 1200...
Dirk Pauwels

CrazyIvan schreef:De 1200GS begint wereldwijd stilaan de reputatie te krijgen van een motorfiets waar je alleen maar wil mee rijden zolang er nog fabrieksgarantie op is, en dit heeft invloed op de tweedehandsprijzen.

De problemen zijn algemeen bekend :

Roestvorming, batterijproblemen, afschilferen motorblok, versnellingsbak en vooral de cardanoverbrenging achteraan zijn van veel mindere kwaliteit dan de vorige generatie, die trouwens een veel geringere waardevermindering had. Het ergste is dat de problemen niet echt erkend worden door de dealers, en ook niet echt opgelost worden door BMW.

De eindoverbrenging is reeds aangepast tov de eerste types, zonder echter de problemen op te lossen. Voor de 2007 zijn er terug aanpassingen van de eindoverbrenging op komst. Je zal maar met een 'oude' 1200 rijden...

Een BMW waar na 2 jaar het frame gemodificeerd wordt ? Bij mijn weten is dat bij de vorige generatie nooit gebeurd.

By the way, ik ben zelf ook trotse eigenaar van een 1200...
Denk dat dat toch allemaal wel een beetje overdreven is zenne, ik heb zelf een 2de serie GS1200 (32000km) en heb nog niets van dergelijke problemen tegengekomen. Denk dat dat vooral bij de 1ste serie het geval was. En ze doen hun best om de problemen onder garantie op te lossen. Dergelijke problemen komen vooral voort uit het te vroeg op de markt brengen van een model, de 1ste serie heeft altijd kinderziekten, is bij andere merken ook zo. Waar ze wel eens aan mogen werken is die klote attitude van de meeste dealers (er zijn uitzonderingen) die nogal altijd denken dat de klant blij mag zijn als zij ons een moto willen verkopen en onderhouden
alano

Bericht door alano »

Mijne 1200GS Is een motor van 10-09-2004.
Ikzelf heb de motor 2de hands gekocht in 05-2005 met 13000km op de teller.
Wat heb ik al vervangen, weliswaar in garantie:
- motorplaat kreeg roestvorming --> nieuw
- achterveer instelling kapot --> nieuwe achterveer
- olielek cardan ( o-ring) --> opgelost in garantie
- koppeling kapot --> motor is nu binnen voor herstelling en 40.000km onderhoud .
Ben benieuwd of dit in garantie is??
Na 27.000km en 16 maand kan dit toch wel tellen.
Ben tevreden van de rijcapaciteiten van de GS, maar de kwaliteit laat wel te wensen over,voor een motor van € 15.000 nieuw.
Mijn echtgenote rijd met een Yamaha Fazer 600 van bouwjaar 2000, nu ook ongeveer 40.000km en der is nog geen o-ringetje in vervangen, enkel gewoon onderhoud.

Mvg, Alain
Alain GS

Gemarteld

Bericht door Alain GS »

Alano, ik denk dat je vorige eigenaar z'n GS onheus behandeld heeft. Mijne GS is nieuw van 3 september 2004, ondertussen 26000 km en er heeft nog niks aan gemankeerd. Ik hou er een semi-sportieve rijstijl op na !
Dirk Pauwels

Ingeschreven op 10/9/2004, zal waarschijnlijk toch een 1ste serie zijn, dan zijn de problemen gekend. En die koppeling is heel gevoelig voor bruut vertrekken, als je gewoon nog maar een paar keer stilstaand gas geeft en dan vertrekt ruikt ze al verbrand. Gelukkig heb ik wat ervaring met delicate koppelingen overgehouden aan 10 Ducati, dus vertrek meestal rustig, ben niet zo'n stoplichtsprinter...maar dat kon idd beter.
Shulty

Bericht door Shulty »

Als je een droge koppeling (die de Beemer heeft) laat slippen, ruikt het altijd verbrand....
R1150GSA '04
R1200GSA '10
SK

Bericht door SK »

Hey,

Na 100.000km (waarvan ik er 35.000 heb gedaan in de laatste 2 jaar) heb ik mijn Honda CB1000 op stal gezet.
Na lang twijfelen heb ik me een BMW 1200GS gekocht van 2004 met 10.000km. Morgen ga ik hem ophalen.
Ik heb een GS gekozen voor het lekker rijden, cardan, goed voor file-rijden (niet te breed), ABS,..
Gisteren lees ik op het forum plots over alle problemen met de GS...
Het zweet brak me uit, ik ben blij dat ik nog een jaar garantie heb. Is het echt zo erg??
Mijn Honda heeft me geen enkele keer in de steek gelaten en rijdt nog probleemloos. En olie? ik heb daar nog nooit een druppel moeten opgieten.

SK
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

hou ook eens rekening met het volgende voorbeeld.

Je koopt een nieuwe wagen van om het even welk merk.
Net op het moment dat je hem wil verkopen en er een eerlijke prijs voor vraagt, komt de een of andere gek in een marketingbureau op het idee om de btw terug te schenken bij aankoop van dat type dat nu jij net hebt.

De "mooie" overname prijs die je in gedachten had voor je eigen toch zo goed onderhouden wagentje, blijkt plots bijna de aankoopprijs te zijn van dat voertuig nieuw....

Geraak dat beestje dan nog maar eens kwijt aan een redelijke waarde.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

http://www.bmwmotor.nl/
Op dit ogenblik staat hier een 2006 GSA met 11000 km te koop, voor 12950 euro. Binnen x tijd zal deze link deze motor niet meer tonen, de houdbaarheid van deze posting is dus beperkt.
Maar toch, probeer dan een 2004 maar eens te verkopen voor 11500 euro :?
Link komt van bij de buren: http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=15748
Dirk Pauwels

SK schreef:Hey,

Na 100.000km (waarvan ik er 35.000 heb gedaan in de laatste 2 jaar) heb ik mijn Honda CB1000 op stal gezet.
Na lang twijfelen heb ik me een BMW 1200GS gekocht van 2004 met 10.000km. Morgen ga ik hem ophalen.
Ik heb een GS gekozen voor het lekker rijden, cardan, goed voor file-rijden (niet te breed), ABS,..
Gisteren lees ik op het forum plots over alle problemen met de GS...
Het zweet brak me uit, ik ben blij dat ik nog een jaar garantie heb. Is het echt zo erg??
Mijn Honda heeft me geen enkele keer in de steek gelaten en rijdt nog probleemloos. En olie? ik heb daar nog nooit een druppel moeten opgieten.

SK
Die van 2004 moet je goe nakijken op een paar punten, er zijn een aantal terugroepakties geweest, dus moet je zeker zijn dat die moto die akties ook werkelijk ondergaan heeft. als ie uit paralel import komt is dat lang niet zeker, anders kan je dealer dat nakijken of kun je via BMW bornem nakijken of dat gebeurd is.
Verder valt het allemaal wel mee, maar olieverbruiken doen ze allemaal, da's eigen aan het concept, al zijn er wel een aantal mensen die beweren dat hun 1200 niets olie verbruikt...die zijn er altijd hé :wink:

Het is uiteraard geen Honda....en nu ze zo hard zakken in prijs is het voordeel vd prijsvastheid ook al niet meer van toepassing
Danny

Bericht door Danny »

op forums ga je natuurlijk niet vaak lezen, ik heb 170.000 km en had nog geen problemen dat is geen spektakel he...

zeurpieten hoor je meestal wel :wink:
SK

Bericht door SK »

Ik heb hem nu enkele dagen en ik moet zeggen, hij rijdt fantastisch !
Vandaag wel al een foutmelding gekregen op de combimeter maar die was bij de volgende start weg...
Sven-GS

Bericht door Sven-GS »

Mijn GS1200 is een import uit duitsland van 04/2004. Dus een van de eersten, gekocht in 10/2004. Ik denk dat ik terug zal moeten gaan naar de dealer, heb er te weinig problemen mee.
Oké, de frontplaat, de batterij en de lichtschakelaar zijn onder garantie vervangen, daarbuiten een stroeve gashendel en de gewone aanpassingen gehad.
Dus ik heb een moto van de beginproduktie, zonder noemenswaardige problemen.
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken
Mingh
Contacteer:

Bericht door Mingh »

goh tweedehandse prijzen:
ik denk dat BMW ontzettend hoge inruilwaarde haalt tegenover andere merken. Ten dele terecht, want er zijn niet zoveel jappen die zo lang meegaan, mar anderszijds wordt dat vroeg of laat toch gecorrigeerd. Vraag en aanbod speelt ook.

Ten tweede vind ik dat het internet het hele okkaziehandeltje om zeep helpt. Op sites als Kapaza wordt zo onnozel geboden dat je t ervoor zou laten. zie je iets te koop staan voor 3500 wordt er 1800 op geboden. t is bijna een indische bazaar.
Verkocht laatst ne mountainbike: 650 vraagprijs (850 nieuwprijs en slechts 2 maand gebruikt) bieden die gasten 250.......
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
SK

Bericht door SK »

Ik heb nu net een GS gekocht en ik was ook naar een Honda Pan European aan het uitkijken. Qua prijsdaling liggen ze in dezelfde lijn (en ik denk niet dat die zo laag zijn trouwens)!! Terecht ook want de opmerking dat een Jap niet zo lang meegaat vind ik wel echt onterecht, toch voor Honda in ieder geval! Ik denk zelfs dat ze beter zijn...
Vergeet niet dat prijzen bepaald worden door vraag en aanbod en niet alleen door kwaliteit ; bijvoorbeeld: een VW heeft een grote overnamewaarde maar wie iets van auto's weet , weet ook dat ze kwalitatief niet zo goed zijn en toch blijft de prijs hoog.
Plaats reactie