Pinlock verwijderen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rudi T

Pinlock verwijderen

Bericht door Rudi T »

Hallo,

Is het mogelijk om het Pinlock gedeelte van het vizier te verwijderen en terug te plaatsen? Bij een reinigingsbeurt is er water tussen het vizier en het pinlock schermpje gekropen. Het gaat om een origineel Schoei vizier met standaard pinlock.

Ik heb al geprobeerd het te vewijderen door het vizier rechter te plooien, zonder success....

iemand dit al geprobeerd?

groeten,
Rudi
TonTon

Re: Pinlock verwijderen

Bericht door TonTon »

gsxtra schreef:Hallo,

Is het mogelijk om het Pinlock gedeelte van het vizier te verwijderen en terug te plaatsen? Bij een reinigingsbeurt is er water tussen het vizier en het pinlock schermpje gekropen. Het gaat om een origineel Schoei vizier met standaard pinlock.

Ik heb al geprobeerd het te vewijderen door het vizier rechter te plooien, zonder success....

groeten,
Rudi
euh een pinlock wordt toch vastgezet met excentrische vijsjes ?
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Arnold schreef:

groeten,
Rudi
euh een pinlock wordt toch vastgezet met excentrische vijsjes ?

En een soort siliconenrandje.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Je scherm uit de helm halen en zoveelmogelijk rechtplooien tot je in het midden het pinlockvisier kunt oplichten en schuin uit de zijgleuven trekken.
Niet te brusk en voorzichtig terugplaatsen op dezelfde manier.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Is dat siliconenspul van Pinlock ook los te koop? Ook bij mij zit het niet helemaal lekker en dat wil ik verhelpen.
Groet,
Erwin

Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Zo'n dubbel scherm voorzien van een siliconenrandje zal niet van Pinn-Lock zijn, da's eerder een Fog City, die worden gekleefd, mijne Pinn-Lock op m'n Nolan (zat er standaard op) heeft nergens een siliconenrandje ofzo, wordt gewoon op z'n plaats gehouden door twee exentrische pinnetjes, vandaar ook de naam.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Koppel!! schreef:YOO

Zo'n dubbel scherm voorzien van een siliconenrandje zal niet van Pinn-Lock zijn, da's eerder een Fog City, die worden gekleefd, mijne Pinn-Lock op m'n Nolan (zat er standaard op) heeft nergens een siliconenrandje ofzo, wordt gewoon op z'n plaats gehouden door twee exentrische pinnetjes, vandaar ook de naam.

Grtz, Philip!
Van de site van Pinlock:
Afbeelding

Overigens wordt op de site van Pinlock geen melding gemaakt van reparatiesetjes o.i.d. voor de siliconen.
Groet,
Erwin

Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tja, nog nooit tegen gekomen, maar je hebt gelijk, 't bestaat dus wel degelijk 8)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

gewoon een tube TEC7 gaan halen en dit over de oude seal spuiten.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Bart Bever schreef:gewoon een tube TEC7 gaan halen en dit over de oude seal spuiten.
Leveringsvorm
* Milieuvriendelijke 310 ml-kokers.
* Kleuren: wit, zwart, grijs, bruin, beige.

Heb toch liever iets wat goed transparant is. Ik kijk niet graag door een rouwrandje heen ;)
Groet,
Erwin

Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

jama!

ge hebt ook neutrale zenne!

http://www.novatech.be/index.php?st=pro ... c7&taal=nl

:twisted:

man man.. ne mens komt toch iets tegen.

Greetz!
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

ik heb ook een shoei syncrotec met pin lock vizier. heel goeie helm en geen problemen. ook niet met pin lock. kan je het water er niet tussen uit spuiten met compressor?
zit idd niet vast met siliconen, bij mij toch niet.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
tibogs-er1

Bericht door tibogs-er1 »

Da's heel simpel. Ge haalt het vizier van uw helm en ge 'prutst' met uw nagels de Pinlock een klein beetje omhoog en ge haalt 'hem' er zo van tussen. Ik doe dat met mijn Shoei ook af en toe als ik 'hem' eens goed wil kuisen. Nadien de Pinlock gewoon weer inklikken en klaar is kees. Let wel op bij het reinigen van de Pinlock, ge krijgt heel snel schrammen. Zo'n zacht mogelijk doek gebruiken en niet te veel wrijven is aan te raden. Als ge toch te veel schrammen hebt kunt ge voor een 20 euro een nieuwe Pinlock kopen.

groeten,
Rudi
Rudi T

Bericht door Rudi T »

Bedankt voor de vele reakties,
ik heb de waterdruppels weggekregen met een haardroger :wink:

groeten,

Rudi
Plaats reactie