het ultieme geluk

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rubi
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 jan 2006, 10:33
Locatie: saint-remi-geest

het ultieme geluk

Bericht door rubi »

eureka ,eureka , :idea: na lang zoeken en lang zoeken heb ik het gevonden om de bruine uitlaten te kuisen zonder enige moeite !!!! MEN NEME EEN VOD MET ZOUTZUUR (ESPRIT DE SEL ) EN KLAAR IS KEES . Na het inwrijven goed spoelen en handschoenen gebruiken . WEL OPPASSEN DA GE NI ACHTEROVER VALT VAN HET RESULTAAT ! als da ni niks is !!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

fotos????????????
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Heb je hier de chemische fiche toevallig van ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

(s)Campi schreef:Heb je hier de chemische fiche toevallig van ?
De fiche heb ik niet, maar je vind dat spul bij de drogist, de doe-het-zelf en de sanitairhandel, gewoon tussen de flessen white spirit. Ook wel zoutgeest genoemd, de dampen of gassen bij verwerking zijn wel niet gezond. Wordt veel gebruikt voor het ontkalken van geisers. Verdund helpt het cementsluier te verwijderen. Redelijk bijtend produktjeuhhh.
Eerst even wachten op resultaten van anderen, zien of de uitlaat na een week niet is weggevreten :wink: :wink:
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

(s)Campi schreef:Heb je hier de chemische fiche toevallig van ?
het eerste wat je tegenkomt in Hoohle is meteen raak..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoutzuur
rubi
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 jan 2006, 10:33
Locatie: saint-remi-geest

Bericht door rubi »

na gebruik geen enkel negatief effect , ook niet na een langere periode alsook niet na verhitting , ge kunt wel denken ik behandel mijne beemer alsof het mijn eigen kind is , wa denkte gijle wel ,,,,???? dan geefde ne keer ne briljanten tip !!!!
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Toch oppassen met dergelijke produkten..ongeluk is heel gauw gebeurd... en vergeet de veiligheidsbril niet... :!:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

rubi schreef:na gebruik geen enkel negatief effect , ook niet na een langere periode alsook niet na verhitting , ge kunt wel denken ik behandel mijne beemer alsof het mijn eigen kind is , wa denkte gijle wel ,,,,???? dan geefde ne keer ne briljanten tip !!!!
Zie je wel, de dampen beginnen al gevolgen te krijgen :lol: :wink:
rubi
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 jan 2006, 10:33
Locatie: saint-remi-geest

Bericht door rubi »

lomax ,volgens mij gaat het na die dampen de goede kant op met mijn ogen ,k'zie alles veel klaarder en blinkender ook t'leven.....
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Ik heb dat met Pattex, maar daar krijg je wel geen uitlaten mee zuiver 8)
K-lover
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2006, 18:12
Locatie: Berg-Kampenhout

Bericht door K-lover »

Schitterende tip van dat zoutzuur, heb vandaag dan maar eens een (grote) kuis gehouden en meteen het zoutzuur erbij gehaald, jongens jongens, dit is echt een geweldige truuk

fotos http://www.mijnalbum.nl/Album=HBX86OGR

Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

mooi maar had je niet beter uw uitlaat gedemonteerd :?: :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
K-lover
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2006, 18:12
Locatie: Berg-Kampenhout

Bericht door K-lover »

waarom? kon toch overal aan of niet ?
nee serieus, eigenlijk heb je gelijk maar deze morgen begonnen en om 15 u hadden we hier bezoek dus echt veel tijd had ik niet , vandaar .....
volgende keer beter en, ........ je mag altijd komen helpen he Gonzo :lol:

Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
boxeur
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 feb 2006, 01:55

Bericht door boxeur »

Beste mannen,

Ik heb hier op dit forum al veel tips gelezen van techneuten met kennis van zaken, waar ik als complete leek alleen maar "chapeau" op kan zeggen. Bij deze wil ik ook mijn steentje bijdragen, want dit betreft wel mijn vakgebied. Ik durf niet te zeggen uit welke materie de uitlaat gemaakt is, maar vrijwel elke mataal(legering) hetzij roestvrij, hetzij chroom, hetzij aluminium is sterk onderhevig aan corrosie wanneer het blootgesteld wordt aan sterke zuren, waarvan oa zoutzuur, esprit de sel of voor de chemici: HCl. In de chemische sector worden in het geval van reacties waarbij zuren gebruikt worden, of in situ gegenereerd worden, enkel reactoren gebruikt voorzien van een email coating. welke bestendig is tegen (an)organische zuren, behalve HF (fluorzuur, waar glas mee geëtst wordt). de enige legering die nog een beetje weerstand te bieden heeft tegen dergelijke vorm van corrosie is hastelloy: legering van molybdeen, cobalt en ijzer. En ik twijfel zeer sterk dat BMW, gezien de kostprijs van dat laatste, geen hastelloy echappementen heeft steken... DUS: uw verweerde buizen met HCl behandelen zou ik absoluut niet overwegen...
Oneshark
Berichten: 804
Lid geworden op: 09 jul 2005, 18:10
Locatie: nie ver van de leie

Bericht door Oneshark »

LOMAX schreef: Redelijk bijtend produktjeuhhh.
Eerst even wachten op resultaten van anderen, zien of de uitlaat na een week niet is weggevreten :wink: :wink:
:D :D :D of zal het :cry: worden ??? :shock:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
rubi
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 jan 2006, 10:33
Locatie: saint-remi-geest

Bericht door rubi »

doe dit nu reeds geruime tijd en heb alleen maar een positief resultaat ervaren en geen enkele negatieve invloed op mijn uitlaten !!! wel al verschillende keren een opmerking gekregen over mijn uitlaten en steeds in positieve zin.
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

rubi schreef:doe dit nu reeds geruime tijd en heb alleen maar een positief resultaat ervaren en geen enkele negatieve invloed op mijn uitlaten !!! wel al verschillende keren een opmerking gekregen over mijn uitlaten en steeds in positieve zin.
Ik veronderstel dat het dan telkens wel goed moet afgespoeld worden, zoals je bovenaan reeds vermeldde. Zo krijgt het de kans niet om in te vreten. In Wondersteen zit trouwens ook een beetje citroenzuur, en ook hier adviseren ze om goed met water na te spoelen.
Zeg Rubi, ik vind wel dat je van die bling bling uitlaten eens een foto moet plaatsen. :wink:
ali baba
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 nov 2005, 20:32
Locatie: Niel

Bericht door ali baba »

hallo,
Bij het afkuisen met zoutzuur haal je er enkel een klein laagje af, hetgene er geoxideerd is. Als je je uitlaat poleist haal je er ook een beetje materiaal af dus of het zo'n gevaar zou vormen voor je uitlaatbuizen ...

Wel hoop ik dat je dat zoutzuur niet puur gebruikt ? en indien dit wel zo is dat je bescherming gebruikt :? zoals daar zijn: handschoenen, veiligheidsbril, slechte kleding en genoeg ventilatie !!!! want geloof me, die dampen van zoutzuur zijn niet aangenaam als je daar een vleugje van in ademt :D

btw, zoutzuur uit brico of gamma is 15 % dacht ik

Greetz,

Wim
Plaats reactie