band repareren

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Intussen met intrest al opgelopen tot 1 1/2 wiek en als we elkaar ontmoeten zal het juist gepast 2 wieken worden. Uitgezonderd die van 1 1/2 wiek vandaag per express worden geleverd. 8)

Ben blij dat je tot op vandaag nog steeds tevreden bent van mijn eerste stappen in de bandenreparatiewereld. :)

Off-Topic, gisteren ook GS terug gehaald van 40.000 Km, ze rijdt weer smoothly door de bochten en was reuzeblij van haar beurt. 8)

Stoffel ;)
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

danielGS schreef:Ik heb ook een noodherstelling moeten doen achterband , is prima gelukt met die bruin vettige . Ik heb twee van die co-busjes gebruikt en kwam aan 1 bar druk . Klopt dit dat je dan vijf busjes nodig hebt om je band op druk te zetten ?
Is een noodreparatie, met 2 a 3 busjes kom je toe om tot aan een benzinestation te raken om de band voldoende op druk te zetten.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax

Bericht door Relax »

Ik las ergens dat iemand een goedkopere oplossing had om aan die gevulde busjes te komen ipv steeds nieuwe te kopen, maar 'k weet niet meer waar, en ernaar zoeken kost me écht te veel tijd. Weet er nog iemand hoe? Iets zegt me dat het met een fietshandelaar of zo te maken had...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Banden Dries
Contacteer:

reparatie van je tubeless.

Bericht door Banden Dries »

Als BMW rijder kan je het keren en draaien zoals je wil.Je moto heeft een pak geld gekost.Bij een perforatie van je band is het aangewezen dat je ter plekke bij tegenslag een lontje (wiekje) plaatst .Toch geef ik je het advies geen risico te nemen en thuis naar je bandenboer te stappen voor een perfecte herstelling langs binnen.Ooit kreeg ik een motorijder over de vloer die bij zijn dealer een wiek had laten plaatsen.Bij de eerste parkering van de moto op vrij oneffen grond had onze vriend de pech dat de wiek begon te fitten.de band liep leeg en de moto helde over en viel om.kostprijs ongeveer 500.00 euro aan spiegel,tank,zadel en lakschade.Stel je voor dat dit gebeurd in een bocht tijdens het rijden.Maak zelf de rekenening en beslis.een reparatie met een versterkte binnenherstelling + vloeibare herrubberring binnenin kost 20.00 euro en geeft je 100% zekerheid.Is je BMW dat niet waard???
Laatst gewijzigd door Banden Dries op 18 jul 2006, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Relax

Bericht door Relax »

Nee.
w

Bericht door w »

Relax schreef:Nee.
En de FJR van uw broer?
Relax

Bericht door Relax »

voor die dan weer wel.

Pffff, 'k heb dat er wel voor over, maar ieder spreekt voor eigen winkel. Ik maak m'n band goed. Lost ie, doe ik het opnieuw. Mislukt nooit twee keer na elkaar. En rijen lukt perfect met een wiek.
de Ron

Bericht door de Ron »

Zag van de week een vijs in de band van de auto. Een mooi moment om die wieken die bij de BMW moto bij het gereedschap zitten eens te proberen. Heb ik ermee zitten sukkelen !! De 5de wiek ging er een stuk in en scheurde dan weer van de priem, het trekt op niks. Heb alles gedaan wat op de handleiding stond, goed uitfrezen met de priem, redelijk veel cement op de wiek, enz. Bij het inbrengen van de wiek scheurde deze telkens van de priem, de laatste wiek ging er half in, heb deze dan laten zitten en er is geen lek, nog even afwachten ...
Ga van de week toch eens zien of ik er andere kan vinden.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb 3 weken geleden mij (voor in het geval van.....) ook zo'n bandenreparatiesetje gekocht bij Louis in Aken voor net geen 15 Euro.
Afbeelding
En gisteren met een paar vrienden een toerke gaan doen in de Ardennen en opeens ene met ne platten band.
Lees goed :!: Er zaten 3 (Drie) nagels/vijzen in de achterband van nen K1200RS.
Wat een geluk dat ik dat setje bij had, want op één, twee, drie waren de wieken gestoken (Veel beter gerief dan diene BMW brol)
Afbeelding
Ik ben eens benieuwd hoelang hij nog zal kunnen blijven rondbollen met zijne achterband vol wieken :roll:
Of het zal binnenkort misschien toch nen nieuwen achterband worden :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Kweenie zulle, maar me dunkt da z'n bandje toch al ver "doeffe" is, dan zou 'k niet te lang meer twijfelen om er ne nieuwe sloef op te smijten.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
erictdm

Bericht door erictdm »

ik heb zo'n reparatiesetje van Hein G. Heb dat éénmaal gebruikt bij een scooterband , dit werkte perfect en deze band is daarna nog volledig opgereden.
Toen ik enkele maanden later echter de achterband van mijn motor (was toen nog de TDM 900) wilde repareren omdat er een nagel inzat,brak de wiek elke keer af. Heb ik het gat niet groot genoeg uitgefreesd? is de kwaliteit ondermaats?
Deze wieken zijn wel ruitvormig en je moet ze nog insmeren met veel lijm alvorens te plaatsen.

Ik hoor hier dat die BMW repairset niet veel soeps is....
Hoe zien die BMW-wieken eruit?
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
GSven

Bericht door GSven »

erictdm schreef: Toen ik enkele maanden later echter de achterband van mijn motor (was toen nog de TDM 900) wilde repareren omdat er een nagel inzat,brak de wiek elke keer af. Heb ik het gat niet groot genoeg uitgefreesd? is de kwaliteit ondermaats?
Deze wieken zijn wel ruitvormig en je moet ze nog insmeren met veel lijm alvorens te plaatsen.
Dat is inderdaad je fout geweest, en ook de mijne hoor.
Je moet het gat eigelijk groter maken, hoe vreemd het ook moge klinken.
Anders krijg je dat ruitvormig rubber er nooit deftig in. Ik had het door na ik 2 rubbers stukgetrokken had bij het willen plaatsen ervan. Nog wat uigeboord, en de derde heeft het uitgehouden tot de band vervangen moest worden.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
In de reparatie-set van Louis zit een tube met lijm die eveneens als glijmiddel dient om de wiek er makkelijker in te kunnen duwen :idea:
PS: Beschrijving van de reparatie-set
Inhalt:
2 Reparatur-Werkzeuge
12 Dichtstreifen
3 CO² Kartuschen
flexible Ventilverlängerung, Messer, Spezialkleber

HINWEIS: Reifenpannen-Sets und -Sprays dienen ausschließlich zur Notreparatur des Reifens und einer kurzen Fahrt mit entsprechend stark reduzierter Geschwindigkeit zur nächsten Fachwerksatt!

Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
VutteRT

Bericht door VutteRT »

[
HINWEIS: Reifenpannen-Sets und -Sprays dienen ausschließlich zur Notreparatur des Reifens und einer kurzen Fahrt mit entsprechend stark reduzierter Geschwindigkeit zur nächsten Fachwerksatt!

Houdoe[/quote]

Ja nooit anders gehoord dan de band zosnel mogelijk vervangen na een noodreparatie en ook nooit op vole spanning oppompen. Als je weet hoe dun een motor band is in vergelijking met autoband dan snap je het zelf wel.Enals je een band zover oprijdt als de band op de foto van dit topic dan loop je vanzelf meer risico op banden pech. En als het risico neemt van een klapband door een dunne band al of niet met een plug gerepareerd dan ben je volgens mij niet goed bezig.
Wetende dat ik ook de wijsheid niet in pacht heb groet ik jullie en wens ik jullie veel veilige kilometers.

vutteRt
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
jan f

Bericht door jan f »

AfbeeldingEen reparatieset en een compressor om onderweg zelf lucht te maken,kost ni veel en neemt weinig plaats in. :wink:
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

erictdm schreef:Ik hoor hier dat die BMW repairset niet veel soeps is....
Hoe zien die BMW-wieken eruit?
Yep,
Dit zijn de wieken die BMW in zijn bandenreparatieset heeft zitten :roll:
Afbeelding

Dit is een originele bandenreparatieset van BMW :roll:
Afbeelding

Dit inhoud van het doosje bevat een handleiding, tube lijm, mesje en ventielverlengstuk.
Afbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

r1150rt03 schreef:AfbeeldingEen reparatieset en een compressor om onderweg zelf lucht te maken,kost ni veel en neemt weinig plaats in. :wink:
Yep,
waar te koop :?: en hoeveel kost dat :?:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
jan f

Bericht door jan f »

Pvde schreef:
r1150rt03 schreef:AfbeeldingEen reparatieset en een compressor om onderweg zelf lucht te maken,kost ni veel en neemt weinig plaats in. :wink:
Yep,
waar te koop :?: en hoeveel kost dat :?:
Houdoe
laatst nog zien liggen in auto5 en de prijs,ik dacht iets van een 10 euro maar ben niet zeker,de verlengkabel heb ik wel zelf gemaakt.
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Het plastic buisje van het BMW-setje moet je zeker houden en bij je andere setje stoppen. In de meeste zit er een niet-plooibaar en dan zit je te klooien om de lucht in je band te krijgen.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb nog nooit een band moeten repareren en daarom ben ik serieus in de war met hetgeen ik hier allemaal lees over die wieken. Hoe is het mogelijk dat die wieken van BMW
Afbeelding

hetzelfde zouden doen dan die andere wieken die bijvoorbeeld in de sets van Louis zitten :shock: ?

Afbeelding

Hoe je die van BMW aanbrengt heb ik gelezen in de handleiding (al is daarmee nog niet echt veel duidelijk), maar hoe je die lange wieken aanbrengt begrijp ik nog minder. Twee dingen die er compleet anders uitzien, doen hetzelfde en moeten blijkbaar op dezelfde manier aangebracht worden :? HELLEP PLEASE !
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GSven

Bericht door GSven »

BiemeRT schreef:Twee dingen die er compleet anders uitzien, doen hetzelfde en moeten blijkbaar op dezelfde manier aangebracht worden :? HELLEP PLEASE !
Het is eigelijk best simpel. Je moet ervoor zorgen dat je wiek een U vormt in de band. Met de gesloten kant in de band. De ronde dingen duw je slechts half in de band.
Om de wiek in de band te duwen moet je eerst het gat uitvergroten. insmeren met de cement, die hoe paradoxaal het ook moge klinken, dat dienst doet als glijmiddel. De wiek ook insmeren en induwen met "de boor"
Afbeelding.
De overschot afsnijden en de band onder druk zetten. (en hopen dat je het goed gedaan hebt :wink: )
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

GSven schreef: Om de wiek in de band te duwen moet je eerst het gat uitvergroten. insmeren met de cement, die hoe paradoxaal het ook moge klinken, dat dienst doet als glijmiddel. De wiek ook insmeren en induwen met "de boor"
De overschot afsnijden en de band onder druk zetten. (en hopen dat je het goed gedaan hebt :wink: )
Dat maakt al veel duidelijk (thanks :wink: ), maar waarom zijn die wieken dan zo lang vraag ik mij nu af :shock: ?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

BiemeRT schreef:
GSven schreef: Om de wiek in de band te duwen moet je eerst het gat uitvergroten. insmeren met de cement, die hoe paradoxaal het ook moge klinken, dat dienst doet als glijmiddel. De wiek ook insmeren en induwen met "de boor"
Dat maakt al veel duidelijk (thanks :wink: ), maar waarom zijn die wieken dan zo lang vraag ik mij nu af :shock: ?
omdat ze voor verschillende types van voertuigen(banden) kunnen worden gebruikt :idea: :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
FilipMX

Bericht door FilipMX »

Hallo, ik heb een setje van http://www.genuineinnovations.com/INmai ... ory=mxkits
grote vijs in achterband, uitgetrokken en gestopt met bruine wiek met lijm eraan, 2 flesjes voldoende om naar tankstation te rijden en op druk te zetten.
Let wel op, tijdens het vullen met gas wordt de dop heel koud, vod of handschoenen aanhouden.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

En toen brande er licht in de duisternis :idea: :D

Bedankt gasten, weeral iets bijgeleerd zie :wink: 8)

Plaats reactie