Automobilisten........niet te begrijpen!!!!!
Moderator: GVN
Automobilisten........niet te begrijpen!!!!!
Na een zwart weekeinde voor de motorrijders denk je heel misschien een klein beetje dat de automobilist hier lessen uit trekt, niets is minder waar, vandaag tijdens het laveren tussen een file op de A12 krijgt het daar opeens een jojo op zijn heupen op het moment dat ik ter hoogte van zijn motorkap kom, hij begingt daar op zijn claxon te drukken, de auto's rondom kijken verbaasd in het rond, en hij wijkt volledig uit naar links tot ik tegen de boordsteen zit, ik kan niet anders dan meegaan daar er een vrachtwagen voor mij zit, ik probeer terug in te voegen naar het rechter baanvak, komt hij terug naast mij en duwt hij mij voor de tweede keer naar de linker kant, dan komt de baan vrij en kan ik optrekken zodat ik uit zijn bereik ben, jongens toch waar zijn we mee bezig, ik heb zijn nummerplaat maar wat kan ik er mee beginnen?
suggesties ?
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Ben ook al zo'n pipo's tegengekomen op de E17 en de E19.
Mensen (?) die enkel en alleen aan zichzelf denken en niet eens de moeite willen nemen om even te kijken of ze niemand in problemen kunnen brengen (moto of auto). Onverantwoord rijgedrag. Is waarschijnlijk van alle tijden. Zal je mee moeten leren leven.
Enige mogelijkheid : zo veel mogelijk defensief rijden en altijd in je achterhoofd hebben dat de baan vol met van die pipo's zit
Mensen (?) die enkel en alleen aan zichzelf denken en niet eens de moeite willen nemen om even te kijken of ze niemand in problemen kunnen brengen (moto of auto). Onverantwoord rijgedrag. Is waarschijnlijk van alle tijden. Zal je mee moeten leren leven.
Enige mogelijkheid : zo veel mogelijk defensief rijden en altijd in je achterhoofd hebben dat de baan vol met van die pipo's zit
Ik kan het verhaal niet volledig volgen, een beetje onduidelijk misschien. Maar als hij effectief en met opzet probeerde je van de weg te rammen, dan komt er bij mij maar één reactie naar boven: bijwerken met een baseball-knuppel. En moest ik aan de hand van het nummerplaat kunnen achterhalen wie het was, die zou zich dat nog lang herinneren 
-
Relax
Klopt, hij moet minstens een verklaring afleggen. Ontkent ie alles en je hebt geen getuigen (bijkomende nummerplaten), dan is het woord tegen woord en wordt ie niet vervolgd. Heel soms zijn die klootzakken zo arrogant én/of dom dat ze de feiten min of meer toegeven.
Of je krijgt door een gunstige wind z'n gegevens in handen....
Niet geschoten is altijd mis...
Of je krijgt door een gunstige wind z'n gegevens in handen....
Niet geschoten is altijd mis...
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
betaburned
Heb het ook eens voorgehad op de E40, diene type vond dat ik hem gehinderd had. Dat was het mij in elk geval niet echt opgevallen. Maar het is waar dat wij soms bij 't passeren al eens ongewild de mensen ne schrik op het hart jagen.
Ik heb gewoon gas gegeven & hem los gereden. Had nadien ook niet bepaald zin om nogmaal ermee moeten geconfronteerd te worden & klacht te moeten indienen.
Ik heb gewoon gas gegeven & hem los gereden. Had nadien ook niet bepaald zin om nogmaal ermee moeten geconfronteerd te worden & klacht te moeten indienen.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
-
offshore_class1
Eenmaal OK
, tweede maal naar de boordsteen, mijn moment afgewacht
, BMW laars tegen de spiegel (vuist is genoeg), zal zich volgende maal wel eens bedenken.
Leven nu eenmaal heden in tijden (geen respect meer, we zijn goed bezig, gevolg van "de moderne opvoeding" "alles mag, niets moet" "alleen nog rechten, maar geen plichten") van agressie, beste leerschool voor zulke klojo's.
Leven nu eenmaal heden in tijden (geen respect meer, we zijn goed bezig, gevolg van "de moderne opvoeding" "alles mag, niets moet" "alleen nog rechten, maar geen plichten") van agressie, beste leerschool voor zulke klojo's.
-
markpeeters
- Contacteer:
misschien met z'n allen naar de 0110 concerten gaan?
http://www.0110.be/HomeNL/
-
®win
- Contacteer:
Ontmoeten we daar die auwtomobilist dan?markpeeters schreef:misschien met z'n allen naar de 0110 concerten gaan?
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
tja,
met een afgeschopte spiegel is de kans groot dat je t zelf zal mogen gaan uitleggen bij de snorren.
Ben zelf vorige week ook ne schone tegengekomen. een Italiaan blokkeert me de doorgang en ik toeter om hem dat duidelijk te maken. Die vent schiet in een furie die ik nog nooit gezien heb. Het verkeer opent een klein beetje maar aan t volgend rood licht staat hij naast me en vliegt uit zijn auto, duidelijk van plan om klappen uit te delen, of me van de moto te trekken. Let wel, ik heb in die hele tijd geen enkel obsceen gebaar gemaakt. Als die kerel op 2 meter van me is -en nog altijd met een blik alsof ik zijn dochter misbruikt had- ben ik door t rood rechtsafgeslagen. Kan je je dat voorstellen?
Hoe gestoord kan je zijn zeg?
met een afgeschopte spiegel is de kans groot dat je t zelf zal mogen gaan uitleggen bij de snorren.
Ben zelf vorige week ook ne schone tegengekomen. een Italiaan blokkeert me de doorgang en ik toeter om hem dat duidelijk te maken. Die vent schiet in een furie die ik nog nooit gezien heb. Het verkeer opent een klein beetje maar aan t volgend rood licht staat hij naast me en vliegt uit zijn auto, duidelijk van plan om klappen uit te delen, of me van de moto te trekken. Let wel, ik heb in die hele tijd geen enkel obsceen gebaar gemaakt. Als die kerel op 2 meter van me is -en nog altijd met een blik alsof ik zijn dochter misbruikt had- ben ik door t rood rechtsafgeslagen. Kan je je dat voorstellen?
Hoe gestoord kan je zijn zeg?
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Ik ken zo iemand die altijd een paar kiezelsteenjes in zijn jaszak heeft zitten
,
als er dan al zone klojo je zit te pesten en wat te dicht in zijn g.t hangt dan werpt hij een steenje naar zijn voorruit
Bewijs maar eens dat dat steentje gesmeten werd of toevallig opgeworpen werd door de achterband
Houdoe
Ik ken zo iemand die altijd een paar kiezelsteenjes in zijn jaszak heeft zitten
als er dan al zone klojo je zit te pesten en wat te dicht in zijn g.t hangt dan werpt hij een steenje naar zijn voorruit
Bewijs maar eens dat dat steentje gesmeten werd of toevallig opgeworpen werd door de achterband
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
Heb dat ooit eens gedaan toen ik bijna het kanaal werd ingereden door een boze vrachtwagenchaffeur ... Reactie van de politie van Gent .. 'Mijnheer, moeten we daar onze tijd aan verspelen? 't Is toch zijn woord tegen het uwe'
Mijn reactie : 'Ja, want U wordt betaald met mijn belastingsgeld! En ik beschouw dit als een moordpoging.'
Ze hebben mijn verklaring opgenomen, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord ...
Mijn reactie : 'Ja, want U wordt betaald met mijn belastingsgeld! En ik beschouw dit als een moordpoging.'
Ze hebben mijn verklaring opgenomen, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord ...
Ook al weet je dat die aangifte niks zal uithalen. En dat je nog maanden met een frustratie zal rondlopen. En met een beetje pech lag je inderdaad tegen de grond...en reden alle getuigen er stilletjes vandoor.Xavier schreef:Ga aangifte doen. Voor 't zelfde geld lag je tegen de grond en de indruk is heel erg groot dat het niet per ongeluk was. En sorry, recht in eigen handen nemen: niet doen mannen...Relax schreef: Niet geschoten is altijd mis...
In een ideale wereld klopt het wel wat je zegt over recht in eigen handen nemen. Maar iemand zijn voorruit aan diggelen kloppen lucht echt wel op
Het enige wat je kan doen is trachten uit dit soort situaties te blijven. Toeteren omdat een automobilist geen extra ruimte vrij laat om de motorrijder door te laten schuiven, is er al over. Gewoon wachten en glimlachen.
-
markpeeters
- Contacteer:
Misschien niet, maar wel een hoop verdraagzame mensen®win schreef:Ontmoeten we daar die auwtomobilist dan?markpeeters schreef:misschien met z'n allen naar de 0110 concerten gaan?
Heb ik al eens gedaan nadat een chaufeur mij probeerde te "pletten".Dwars schreef:in dit rijtje: endurolaars tegen deur of spiegeldoet die koekblikker nooit meer, wedden
Daarna wreed veel spijt van gehad, want elke dag (was op mijn woon-werk traject) schrik dat dienen vent mij zou herkennen in zijn spiegel en mij van de baan rammen op het moment dat ik daar passeer...
Geen goed idee dus !
K1200RS alias "The Yellow Cab"
lerak schreef:Heb ik al eens gedaan nadat een chaufeur mij probeerde te "pletten".Dwars schreef:in dit rijtje: endurolaars tegen deur of spiegeldoet die koekblikker nooit meer, wedden
Daarna wreed veel spijt van gehad, want elke dag (was op mijn woon-werk traject) schrik dat dienen vent mij zou herkennen in zijn spiegel en mij van de baan rammen op het moment dat ik daar passeer...
Geen goed idee dus !
vandaar de term..... "alternatieve wegen"
-
®win
- Contacteer:
Als een auwtomobilist mij tot twee maal toe (willens en wetens) de weg af zou snijden, dan ben ik niet verdraagzaam meer. Dan wil ik dat ook helemaal niet meer zijn. Laat staan dat ik dan behoefte zou hebben aan zweverige types die vinden dat ze alles maar moeten tolereren.markpeeters schreef:Misschien niet, maar wel een hoop verdraagzame mensen®win schreef:Ontmoeten we daar die auwtomobilist dan?markpeeters schreef:misschien met z'n allen naar de 0110 concerten gaan?
Groet,
Erwin
Erwin
Kalashnikovs hebben teveel haperingen, een magnetische granaat met automatische activatie lijkt me makkelijker te gooien van op de moto (alleen op een aluminium Audi geen effect)
anderzijds rijd ikzelf ook vaak met de auto en heb ik soms ook wel eens zin om sommige motards onder hun kont te schoppen want het is door hun belachelijk gedrag dat jij 't moet uitzweten...

anderzijds rijd ikzelf ook vaak met de auto en heb ik soms ook wel eens zin om sommige motards onder hun kont te schoppen want het is door hun belachelijk gedrag dat jij 't moet uitzweten...