Nieuwe Garmin voor motoren: Zumo

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

ferre10

Bericht door ferre10 »

Arnold schreef:
dus als ik het goed vertaal : ik koop een Zumo 500 , een extra sd kaartje van bv 1 GB ( 30 € ) zet daar het grootste deel van Europa op en ik steek zo'n 100 € in mijn zakken ?
dat heb je samen met ons goed gezien :lol: :lol:
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
sprint

Bericht door sprint »

Shulty schreef:Voor de muziekliefhebber bezit de Zūmo™ 550 ook nog een ingebouwde MP3 speler.

Bron: http://www.numericshop.be/nl/catalogue/ ... ous_menu=4

Grts,
Peter
Marnix.

Afbeelding
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

Arnold schreef:
Pvde schreef:
Arnold schreef:zoals ik al schreef : een Zumo wordt het maar wat is eigenlijk het verschil tussen een 500 en een 550 buiten zijn prijs ( 150 € verschil ) ?
Yep,
Arnold, kijk eens hier http://www.softsolutions.be/GPS/Garmin/zumo.asp
Houdoe
dus als ik het goed vertaal : ik koop een Zumo 500 , een extra sd kaartje van bv 1 GB ( 30 € ) zet daar het grootste deel van Europa op en ik steek zo'n 100 € in mijn zakken ?
Dit is natuurlijk als ge de software liggen hebt. Als ik de link bekijk zie ik ook dat bij de ene maar een "beperkte" benelux is voorgeladen terwijl de andere de volledige city select (wat dat ook moge zijn) er is bijgevoegd.

Het verschil zit hem dus niet enkel in het geheugenkaartje denk ik!
greetzzz, bart
Shulty

Bericht door Shulty »

sprint schreef:
Shulty schreef:Voor de muziekliefhebber bezit de Zūmo™ 550 ook nog een ingebouwde MP3 speler.

Bron: http://www.numericshop.be/nl/catalogue/ ... ous_menu=4

Grts,
Peter
Die zit op de 500 ook......

http://www.softsolutions.be/GPS/Garmin/zumo.asp
R1150GSA '04
R1200GSA '10
TonTon

Bericht door TonTon »

dikken schreef:
Arnold schreef:
Pvde schreef: Yep,
Arnold, kijk eens hier http://www.softsolutions.be/GPS/Garmin/zumo.asp
Houdoe
Dit is natuurlijk als ge de software liggen hebt. Als ik de link bekijk zie ik ook dat bij de ene maar een "beperkte" benelux is voorgeladen terwijl de andere de volledige city select (wat dat ook moge zijn) er is bijgevoegd.

Het verschil zit hem dus niet enkel in het geheugenkaartje denk ik!
als ik de link, bekijk en de vergelijking maak :

Kaarten
500 :DVD West-Europa gedetailleerd meegeleverd
550:DVD West-Europa gedetailleerd meegeleverd

dus is in beide gevallen idem....
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Sorry mensen maar volgens mij is die of beter zal die toch niet zo duur zijn.
Een nieuw produkt moet wel meer in zijn marge hebben.
En er zal volgens mij zeker wel zelf ritten te planen zijn.
De 550 heeft de mp3 bij en een volledig Euro kaart(2,5 gb).
Lijkt mij ook simpel in gebruik.
Nu ik ben ook voorstander voor dit toestel.
Ik zal nog wachten tot ik hier meer over hoor (beter)lees.
Ben al lang van plan een GPS te kopen en na wat ik nu al weet van
de zumo lijkt deze prijs kwalteit mij ok.
Over de prijs zal altijd wel komentaar zijn, ik kijk vergelijk wat men nu vraagt voor 2de hands toestellen.
Ok goed koper maar dan zit je wel in veel gevallen beperkt met mogelijk heden.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Er is maar 1 verschil tussen de 500 en de 550:

- 500: details Benelux geïnstalleerd (DVD Europa meegeleverd)
- 550: details Europa geïnstalleerd (DVD Europa meegeleverd)
TonTon

Bericht door TonTon »

GSPeP schreef:Er is maar 1 verschil tussen de 500 en de 550:

- 500: details Benelux geïnstalleerd (DVD Europa meegeleverd)
- 550: details Europa geïnstalleerd (DVD Europa meegeleverd)
dus zoals ik al aanbracht : een sd kaartje kopen ( 50 € 2 GB ) , Europa erop zetten en een verschil van 100 € in ons zakken steken.....te mooi om waar te zijn ?
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Misschien wel, bij de Nuvi is dat alvast zo en we hopen dat het zo is.

Maar.... op de site van Garmin is het helemaal niet duidelijk waar het kaartgeheugen zicht bevindt, totnogtoe was dat inderdaad op een geheugenkaart. Er staat daar echter iets dubbelzinnig waardoor het wel lijkt of de kaarten intern worden opgeslagen en de routes op een SD kaart.
Hieronder het zinnetje dat van de site van Garmin komt.
Zodra de toestellen binnen zijn beginnen we meteen de tests en zullen we het gauw weten. Ik plaats het dan wel op de site

SD card expansion makes it easy for storage and route sharing

groetjes

Fluppie
TonTon

Bericht door TonTon »

zal idd te mooi zijn om waar te zijn , maar niet getreurd , ik wacht op Jouw info en dan koop ik sowieso..tot binnekort !
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Ik ben van plan dat ook te kopen en ook Arnold.
Heb Arnold al dit via pm laten weten.
Ik hoop dan ook indien er nog mensen in dit toestel zijn geintreseert met ons in kontackt wil komen.
Zal later als we iets meer weten over de test een topic open om in groep te kopen.

Nu heb ik nog een vraag:op de moto is een intercom ( merk-MIP 200 )
staan kan dit toestel er op aangesloten worden???
Ik denk persoonlijk van wel maar zal de uitgang van mijn MP3 moet gebruiken.
En werkt dat enkel via battjes???

En nu ga ik mij lid maken vlug dat formulier invullen :wink:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
TonTon

Bericht door TonTon »

fluppie schreef: Er staat daar echter iets dubbelzinnig waardoor het wel lijkt of de kaarten intern worden opgeslagen en de routes op een SD kaart.
Hieronder het zinnetje dat van de site van Garmin komt.
Zodra de toestellen binnen zijn beginnen we meteen de tests en zullen we het gauw weten. Ik plaats het dan wel op de site

SD card expansion makes it easy for storage and route sharing

groetjes

Fluppie
maar schiet me hier juist te binnen : waarom zou men dan de DVD van Europa meegeven als het kaartmateriaal enkel op het intern geheugen zou kunnen ? nu afwachten op de eerste testen is de boodschap....
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

fluppie schreef:Maar.... op de site van Garmin is het helemaal niet duidelijk waar het kaartgeheugen zicht bevindt, ...
Inderdaad raar dat er nergens iets gezegd wordt over de opslagcapaciteit en het interne geheugen.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

In verband met de meegeleverde DVD

Deze omvat inderdaad heel Europa, en zal in de 550 volledig kunnen opgeslagen worden.
Indien het geheugen van de Zumo 500 kleiner is dan de volledige DVD zal men een deel kunnen overbrengen naar geheugen zoals dat nu nog op de Quest is en op de 276 en zoals het tot eind vorig jaar (met de komst van de 2720) eigenlijk meestal zo was.
Met andere woorden je zou dan kunnen beschikken over volledig Europa, maar volledig Europa niet volledig in de GPS blijven.
Om dit moment ziet het er naar uit dat de 500 een geheugenkaart zal hebben van 256 mb, in de vorm van een SD kaart en de 550 een intern geheugen van 2 gig, met plaats voor een geheugenkaart

groetjes Fluppie
TonTon

Bericht door TonTon »

dit klinkt logisch Philipe , dus zal het in mijn geval de 550 worden....
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Wacht nog even af tot hij er is, laat de testritten gerust voorbij gaan, een weekje later hoor je al heel wat meer van de objectieve gebruiker.

Ook wij gaan testrijden. Je kan ons moeilijk rekenen bij de objectieve gebruiker maar we doen ons best om eerlijke info te geven. Dus ook van onze testritten mag je een verslagje verwachten.

Groetjes

Fluppie
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Als het "geheugen" SD uitbreidingskaarten betreft, dan speelt het geen rol, dan kan je steeds zelf een grotere kaart steken met gans europa erop. Zolang het interne werkgeheugen en de processor dezelfde zijn, zie ik geen nadeel in het aankopen van een 500 en zelf een goedkoper kaartje erbij te nemen.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Dat kan kloppen op voorwaarde dat het kaartmateriaal niet op het intern geheugen gaat van het toestel, en het intern geheugen van de 500 kleiner is dan dat van de 550. Want dan schiet je niets op met een ander geheugenkaartje

Fluppie
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

ik vind dit een rare benadering. De quest heeft bv een intern geheugen van 256Mb. Daarom moet je op voorhand afwegen welke kaarten je inlaadt want gans europa gaat er niet in. Maar van zodra een toestel ook extra geheugen heeft dmv flash card uitbreiding, kan je meer kaarten installeren en houdt ie er ook rekening mee. Dus zie ik niet in waarom het NIET zou gaan met een 500 ipv een 550.

Mijn vroegere 2610 kocht ik met 256MB (was een van de eerste reeks) en ik heb er later zelf ook 2GB ingestoken met ALLE kaarten van Europa en dat ging ook, dus imho zal de Zumo 500 dit ook zo doen ...
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Ik weet dat de redenering niet klopt als je vergelijkt met alle voorgaande toestellen, ik lees alleen op de site wat ik hierboven al gedropt heb

'SD card expansion makes it easy for storage and route sharing '

Dat is in het verleden nog nooit zo geweest. Je routes werden opgeslagen op het intern geheugen van het toestel niet op de geheugenkaart. Het aantal routes is steeds 50 geweest en als je je geheugenkaart uit de 2610 haalt blijven je routes oproepbaar.

Als ze dat zo expliciet schrijven zou het
een fout kunnen zijn
juist kunnen zijn, en dan is de vraag waar zit dat kaartgeheugen, want dat staat niet op de site. Dan kan het zijn dat het inderdaad op de SD kaart zit en dan klopt de redenering van de vorige auteur volledig ofwel zijn ze van concept veranderd en zetten ze de routes, waypoints edm op de geheugenkaart, en zetten ze het kaartmateriaal op het intern geheugen.

Maar we kunnen nu nog heel erg lang doorgaan met als, en if en misschien, binnenkort weten we zeker.

Fluppie
TonTon

Bericht door TonTon »

mij ga je nu niet meer horen tot ik effectief van Jouw info krijg Philipe , dan ga ik beslissen....
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Volgens Formar is bv. bij de 550 europa op het intern geheugen en nog overschot? EN kan je bv op de niet bijgeleverde sd kaart je routes zetten en uitwisselen met andere motards die hoeven dan niet aan de pc.
Je kan de sd dan ook gebruiken om mp3's op te zetten.
Wat nog niet zeker is dat er bij de 550 twee montagesets bij zijn één voor de auto en één voor op de moto en bij de 500 niet.
Dus eigenlijk afwachten is de boodschap.
Lex...
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
navi 75

Bericht door navi 75 »

Schiet mij niet af :oops: , maar kan het zijn dat je de zumo ook kan aansluiten op de battery van je motor. Omdat op de site van garmin te lezen staat dat het toestel in de auto werkt op 12V stekker ? zoals bij de type 2610, 2720, .......
lid bmwmcvl
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

@ Navi75

Jazeker de Zumo is in de eerste plaats ontwikkeld voor op de motor
en kan natuurlijk ook gebruikt worden in de auto en op de fiets (interne bat.)
Lex....
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Plaats reactie