Dode-hoek-spiegel?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

LOMAX

Dode-hoek-spiegel?

Bericht door LOMAX »

Met de ouderwetse ronde spiegels van de Roadster heb ik een zicht rondom van haast 360 graden. Op de RT ben ik toch een heel stuk kwijt, en ik weet wel dat even omkijken altijd veiliger is, maar terwijl je omkijkt, zie je dan niet dat die voorligger plots in de remmen gaat.
Met welke mooie oplossingen hebben jullie goede ervaringen, vooral voor de hoek op 20 uur.
-Wim-

Bericht door -Wim- »

K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
11rt

Bericht door 11rt »

Multivex Mirrors? Kijk hier eens :

http://www.electricalconnection.com/non ... ltivex.htm
Of ze goed zijn weet ik niet ,de prijs - :shock: zie je wel ,als je de schopping invuld.
VutteRT

Re: Dode-hoek-spiegel?

Bericht door VutteRT »

Met welke mooie oplossingen hebben jullie goede ervaringen, vooral voor de hoek op 20 uur.[/quote]

Mooi weet ik niet, maar ik heb op aanraden van een andere motorrijder die het probleem ook kende door de dealer 2 gs spiegels laten monteren. Dealer niet blij, ik wel. Maar het probleem deed zich voornamelijk voor door het feit dat ik mijn handen inde spiegel zag en wanneer mijn vrouw achterop zat het spiegelbeeld nog verder werd verkleind doordat haar knieen in de spiegel zichtbaar waren en ik zodoende alleen recht achteruit kon kijken en helemaal niets wat recht achter mij op de zelfde rijbaan reed kon zien. Maar met de GS spiegels is alles opgelost en het mooiste was, de gaten waarin ze werden gemonteerd waren in de handvaten aanwezig. Dus estetisch??? maar effectief wel.
Grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
-Wim-

Bericht door -Wim- »

11rt schreef:Multivex Mirrors? Kijk hier eens :

Of ze goed zijn weet ik niet ,de prijs - :shock: zie je wel ,als je de schopping invuld.
Weghouden van die firma! Ik heb daar zeer slechte ervaringen mee.

Eerst een bestelling geplaatst, doch de levering bleef uit. Ik had ze een bericht gestuurd dat ze na zes weken wachten de bestelling moesten annuleren. Nooit reply gehad. Dan de zelfde mail nog een drietal keren doorgestuurd. Weer geen reply.

Uiteindelijk na twee maanden de bestelling elders geplaatst. Vier maanden na de initiële bestelling hebben die gasten dan toch maar geleverd, zodat ik met alles dubbel zat.

Men weze gewaarschuwd.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
LOMAX

Bericht door LOMAX »

-Wim- schreef:Deze misschien ?

http://www.saeng.com/2600.htm
Hiervoor heb je al een spiegel nodig op een staafje, dit werkt dus niet op een RT.
11RT schreef:Multivex Mirrors? Kijk hier eens :

Of ze goed zijn weet ik niet ,de prijs - zie je wel ,als je de schopping invuld.
Deze worden door -Wim- dan weer afgeraden, en ik vrees dat de vervorming redelijk groot zal zijn door de grote bolling.
VutteRT schreef: Mooi weet ik niet, maar ik heb op aanraden van een andere motorrijder die het probleem ook kende door de dealer 2 gs spiegels laten monteren.
Heb ik nog al gezien, inderdaad niet echt mooi, en mijn probleem is dat ik recht achter mij wel een goed zicht heb. Zouden er geen kleine spiegeltjes te krijgen zijn die in dezelfde opening passen?

En wat van deze?
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=210014 Ik zou die ondersteboven tegen de originele spiegel kunnen bevestigen, lengte klopt ongeveer. Imand een idee waar die hier in België te vinden zijn?

Iemand al een klein rechthoekig kleefspiegeltje op het spiegelglas geprobeerd? Neemt dat niet te veel van het oorspronkelijke zicht weg?
Danny

Bericht door Danny »

Die van Halfords - zoals vaak op bv Ford Transit te zien - zijn perfect voor RT, lijken keurig onderdaan de spiegel te passen en tonen alles wat je wil zien...

HG had ook kleine bovenop zet spegeltjes maar ik kan de link niet direct ontdekken, Luc Deepee heeft mijn oude overgenomen en deze zijn super, ze kunnen zonder schade ge-de-monteerd worden en passen perfect boven of onder de RT spiegel

http://www.automotivecandystore.com/mir ... rcycle.htm
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

LOMAX schreef:
En wat van deze?
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=210014 Ik zou die ondersteboven tegen de originele spiegel kunnen bevestigen, lengte klopt ongeveer. Iemand een idee waar die hier in België te vinden zijn?
Niet moeilijk te vinden: http://www.halfords.be en onderaan stad of postcode intikken :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
KimG

Bericht door KimG »

Hey Lomax,

Ik heb op m'n R1200RT van die ronde dodehoekspiegeltjes (Halfords) gemonteerd op de spiegel zelf. Op de linker spiegel in de rechter-bovenhoek. Vind het zelf zeer goed, omdat je dat gedeelte van de spiegel eigenlijk toch niet gebruikt.
Ik weet niet waar je woont, maar je mag het gerust eens komen bekijken.

Vriendelijke groeten,

Kim
LOMAX

Bericht door LOMAX »

De grote"Ford Transit" clip-on spiegels zullen dus wel aan te passen zijn opdat de verdikking onderaan de RT-spiegel niet in de weg zit, maar tijdens het rijden zit mijn linkerhand haast volledig in het gezichtsveld van die spiegel. Optie ook afgevoerd. Spiegeltje bovenop handvat betekent dat je op twee verschillende plaatsen moet kijken, ik heb dat dus eens geprobeerd met een tijdelijke constructie, en het is ook wat verwarrend dus. Bij HG niets gevonden wat zonder meer bovenop of onder RT spiegel kan. Blijft dan nog het ronde of rechthoekige kleefspiegeltje van bij Halfords over. En inderdaad, in de rechterbovenhoek van de linkerspiegel zit een ongebruikt stukje (ik zie mijn handvat en hand hier), dat zal het dus worden.
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Zo'n ne helm met ingewerkte achteruitkijkspiegel.
Info: http://www.reevu.com/motorsports.asp

Wel nooit een lelijke passagier meedoen :mrgreen:
Gele: wel snel , niet rap
Danny

Bericht door Danny »

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Gele schreef:Zo'n ne helm met ingewerkte achteruitkijkspiegel.
Info: http://www.reevu.com/motorsports.asp

Wel nooit een lelijke passagier meedoen :mrgreen:
Ik heb daar al mee rondgereden en ik moet zeggen hoe belachelijk het in het begin lijkt, één keer je het gewoon raakt ben je er rap aan verslaaft 8) . Ik had geen passagier bij en weet dus niet in hoeverre die je zicht gaat belemmeren :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-Wim-

Bericht door -Wim- »

Hoe stil zijn die helmen. Zijn die qua lawaai vergelijkbaar met bv. de EVO5 ?
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

-Wim- schreef:Hoe stil zijn die helmen. Zijn die qua lawaai vergelijkbaar met bv. de EVO5 ?
Geen idee, want nooit een EVO5 op mijn kop gehad, maar comfortabel zijn ze wel 8) :wink: 't Is zeker niet alleen het revieuw-effect waar ze op mikken, maar ook op de degelijkheid en het comfort.

LOMAX

Bericht door LOMAX »

Danny schreef:deze lijkt me nochtans ideaal...
http://www.safetymirrorsonline.com/images/index7.jpg
Die is hierboven al een paar keer teruggekomen in een andere link. Maar zoals ik al zei, ik veronderstel dat dit een spiegel is met een boller oppervlak dan de originele, die dan gewoon op, of in plaats van de standaardspiegel wordt gezet. En mijn ervaring met die bolle oppervlakken, of spiegels met ongelijke kromming aan de zijkant, is dat je de afstand tot het achteropliggend verkeer vaak fout inschat. Daardoor ga je instinctief meer gas geven bij het invoegen, omdat je niet echt weet hoeveel ruimte je nog hebt. Met als gevolg dat je vaak te snel op uw voorligger afgaat. En dan ga je toch maar weer omkijken.
In de twee andere links zitten ook nog een paar goede oplossingen, ik ben dus nog even zoet... Waar ben ik weer aan begonnen :cry:
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Lomax,

Je hebt op de RT toch ook nog van die montagegaten naast de koppelings- en remvloeistofreservoirs? Heb je al eens overwogen om daar de BMW spiegels van bv K1200RS in te plaatsen, bij wijze van extra spiegel? Deze spiegels kun je dan met het zicht verder naar opzij afstellen. Hier een voorbeeld op een LT.

Afbeelding
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
LOMAX

Bericht door LOMAX »

®win schreef:Lomax,

Je hebt op de RT toch ook nog van die montagegaten naast de koppelings- en remvloeistofreservoirs? Heb je al eens overwogen om daar de BMW spiegels van bv K1200RS in te plaatsen, bij wijze van extra spiegel? Deze spiegels kun je dan met het zicht verder naar opzij afstellen. Hier een voorbeeld op een LT.

Afbeelding
Is inderdaad al ter sprake gekomen, en ik heb al eens geprobeerd met een spiegel die ik nog had liggen, maar het is behoorlijk verwarrend, het op en neer kijken. De standaardspiegel en de opbouwspiegel liggen namelijk erg ver uit mekaar. En echt mooi vind ik het ook niet. :?
VutteRT

Bericht door VutteRT »

][/quote]
Is inderdaad al ter sprake gekomen, en ik heb al eens geprobeerd met een spiegel die ik nog had liggen, maar het is behoorlijk verwarrend, het op en neer kijken. De standaardspiegel en de opbouwspiegel liggen namelijk erg ver uit mekaar. En echt mooi vind ik het ook niet. :?[/quote]

Mooi? Het is een kwestie van wennen.Ik rijdt al een half jaar met 2 GS spiegels endat bevalt me prima en dat ze zover uit elkaar staan maakt voor mij niet uit, want ik kijk niet meer in de orginele spiegels. Die zijn nog hardstikke nieuw. Bijna niet in gekeken.
grtjs vutteRT.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

VutteRT schreef: Die zijn nog hardstikke nieuw. Bijna niet in gekeken.
grtjs vutteRT.
Ik kan ze misschien overkopen, want de mijn zijn versleten. Al geweldig veel in gekeken :lol: :lol: :lol:

VutteRT

Bericht door VutteRT »

BiemeRT schreef:
VutteRT schreef: Die zijn nog hardstikke nieuw. Bijna niet in gekeken.
grtjs vutteRT.
Ik kan ze misschien overkopen, want de mijn zijn versleten. Al geweldig veel in gekeken :lol: :lol: :lol:
Je hebt geluk BiemeRT, ze zijn te koop en nog maar+/- een half jaar oud. Als +/- 20000 eurootjes schuift krijg je er een ingereden motor bij. Zelden zo'n mooie spiegels gezien :)
Seven

Bericht door Seven »

Die spiegels van een RT zijn gewoon veel te klein.
Voor zo een dure moto, mocht het een paar cm meer geweest zijn.
Is zeer onveilig.
Nu wel mooier dan de nieuwe op de nieuwe FJR, zeker het model van de politie is ...
Fox30

Bericht door Fox30 »

LOMAX schreef:De grote"Ford Transit" clip-on spiegels zullen dus wel aan te passen zijn opdat de verdikking onderaan de RT-spiegel niet in de weg zit, maar tijdens het rijden zit mijn linkerhand haast volledig in het gezichtsveld van die spiegel. Optie ook afgevoerd. Spiegeltje bovenop handvat betekent dat je op twee verschillende plaatsen moet kijken, ik heb dat dus eens geprobeerd met een tijdelijke constructie, en het is ook wat verwarrend dus. Bij HG niets gevonden wat zonder meer bovenop of onder RT spiegel kan. Blijft dan nog het ronde of rechthoekige kleefspiegeltje van bij Halfords over. En inderdaad, in de rechterbovenhoek van de linkerspiegel zit een ongebruikt stukje (ik zie mijn handvat en hand hier), dat zal het dus worden.
Kan je eens een foto posten van je eindresultaat?
Ik ben ook wel geinteresseerd.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Fox30 schreef: Kan je eens een foto posten van je eindresultaat?
Ik ben ook wel geinteresseerd.
Ziezo, het is een verstelbaar spiegeltje geworden van Auto5, voor 3 euro. Ze hebben daar nog eentje van 2,5 euro, niet verstelbaar en een beetje mooier afgerond aan de zijkanten. Deze laatste geeft echter bijna hetzelfde beeld wat je ook op de standaardspiegel ziet, tenzij je hem op de buitenzijde van het spiegelglas kleeft, en dan ben je dus een bruikbaar deel van jouw eigen spiegel kwijt. Eleganter dus, maar minder efficient. Een volledig rond exemplaar hebben ze er ook, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Resultaat: waar het beeld van de standaardspiegel eindigt, begint het andere beeld, met een kleine overlap, en je hebt zicht tot op 9 uur, dus tot vlak langs jezelf.
Veel uitleg voor zo'n simpel gadget, niet? :wink:
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Seven schreef:Die spiegels van een RT zijn gewoon veel te klein.
Voor zo een dure moto, mocht het een paar cm meer geweest zijn.
Is zeer onveilig.
Nu wel mooier dan de nieuwe op de nieuwe FJR, zeker het model van de politie is ...
De spiegels van een RT zijn volgens jou veel te klein. Subtiel verschil.
Ik vind ze best groot genoeg.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie