Muziek op je BMW?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Seppe

Bericht door Seppe »

Omdat ik de prijs van de originele BMW-radio te duur vond, besliste ik een Sony radio-cassette speler te installeren. Via de oortjes van de Baehr-intercom luister ik en mijn duopassagier naar de muziek. Werkt perfect !
Prijs : 120 euro voor de radio-cassette speler, 80 euro voor een extra kabeltje. De handbediening aan het stuur mis ik wel, maar daar zal ook wel een (andere) oplossing voor bestaan :?: ?
Seppe rt zegt : Niemand is perfect ... ik ben daar een perfect voorbeeld van!
w

Bericht door w »

@Seppe

Ik heb de originele BMW radio eruit gesmeten omdat dat ding altijd alle posten moest doorlopen voordat ik een nieuw kanaal had. En ik heb er ook een Sony in geplaats van 95 Euro (in Duistalnd gehaald)

De Sony is nu via mijn standaard BMW handbediening geschakeld (wel versie van R1100RT)
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik zal de link voor de koppeling naar BMW stuurbediening nog maar eens plaatsen.
http://www.motokom.de/Motorradkommunika ... ienung.htm
Maar eigenlijk doen we nu aan forumvervuiling want die link staat er al minstens twee keer op :roll:
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Stefken,
Hoe heb je dat geflikt? Ik heb een "Canadese" BMW-radio-cassettespeler in m'n 1100 RT zitten met bediening van BMW aan't stuur. Nadeel: werkt in stappen van 200 KHz ipv 100 of 50 zoals in Europa. Dus postjes die op onpare frequenties zitten zijn niet te ontvangen. Wilde ander toestel monteren maar zou graag de bediening willen blijven gebruiken. Je kan wel wat overgangstoestelletjes in D vinden (via net te bestellen) maar ben ik mis als ik indruk heb dat jij een andere oplossing gedacht hebt? Alvast mersiekes voor de info.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
w

Bericht door w »

JP'ken

Ik had eigenlijk dat Sony "knotsken" Afbeelding
gekocht in de VS voor 35 Euro, maar ik kreeg dat niet goed geplaatst en dat is niet waterdicht (alhoewel achteraf bekeken met wat vloeibare lijm dat ook gemakkelijk te doen was)

Ziehier mijn link naar het origineel bericht, en als ge iemand kent die je de waarde van de weerstanden kan geven moet het echt bijna niks kosten

http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... ight=#5980

Natuurlijk is de oplossing die John doorgeeft ook een hele goeie. Kost 65 Euro voor verbindingsstuk tussen BWM remote en alle sony radio's die vanachter dat blauwe plugske hebben. Bestelnr: 51155 of met deze link
http://www.motokom.de/Motorradkommunika ... kation.htm
John
Contacteer:

Bericht door John »

Wat Stefken zegt over die weerstandjes klopt als een bus. Je kan dus perfect zelf een (waterdichte) remote maken als je de juiste weerstand in die verbinding zet. Ik heb nog ergens een kleurcode-kaartje liggen. Zal bij gelegenheid die waardes eens opsnorren. Je kan dan alle functie's van het origineel benutten.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
w

Bericht door w »

Ik zal zaterdag mijne tupperware eens afvijzen en alles nagaan
Geert GS
Contacteer:

Re: Perstel DAB radio op RT

Bericht door Geert GS »

Daniel Tempelaere schreef:Ik rij met de Perstel (DAB/ FM/ MP3) reeds enkele dagen en volgende bevindingen:
* FM stoort toch nog en krijg ik niet volledig weg.
* DAB is veel beter, ... van 'wobbeling' en das vervelend....
Daniel
Daniel,
Wat is DAB :?: :?: ... En wobbeling :?: :?:
Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
Geert GS
Contacteer:

Bericht door Geert GS »

Hallo allemaal,

Ik heb zaterdag een Radio/MP3-speler gekocht bij Vandenborre voor 99 euro. Opslagcapaciteit: 128 MB, wat overeenkomt met ongeveer 30 nummertjes (niet echt veel). Vandaag voor de eerste keer de radio uitgetest. Stoort niet één keer. 122 km gereden, niet sneller dan 100 km/h. Verdere test komt later, maar voorlopig doet ie het héél goed. Moet hem wel op maximum volume zetten. Ook 20 presets in te stellen. Makkelijke bediening, ook mét handschoenen. Helaas, niet waterdicht, maar een plastic zakje kan wonderen doen.
Geert.
Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Re: Perstel DAB radio op RT

Bericht door JüRgen »

Geert GS schreef:Wat is DAB :?: :?: ... En wobbeling :?: :?:
Geert.
Geert, DAB = Digital Audio Broadcasting oftewel uitzenden van radio in digitale vorm die dan analoog wordt gemaakt in je toestel. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hans

Bericht door Hans »

Ik heb zaterdag een Radio/MP3-speler gekocht bij Vandenborre voor 99 euro. Opslagcapaciteit: 128 MB, wat overeenkomt met ongeveer 30 nummertjes (niet echt veel).
Als ge uw MP3-liedjes omzet naar WMA-formaat kunnen er +/- 50 nummers op.

mvg
Hans
Afbeelding
Geert GS
Contacteer:

Bericht door Geert GS »

...Als ge uw MP3-liedjes omzet naar WMA-formaat kunnen er +/- 50 nummers op.
OEDOEDEDA?? Ik werk met windows 98, en windows media player. In WMP kan je 'save media as' doen, maar dan kan je niet saven als WMA-file. Welk programma heb ik hier voor nodig?
Kan je ook nummertjes van muziek-CD's afhalen, en saven als WMA of MP3-file?
Groeten,
Geert.
Michel

Bericht door Michel »

Geert, ga naar Google en tik "mp3 to wma" ; daar staan een heleboel converters, het ene pakket wat beter als het andere.
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
Hans

Bericht door Hans »

Geert, ik gebruik voor al die muziektoestanden het programma "Audio Converter and Ripper" : http://www.softforall.com/AuthorPage/Audio_i.htm

Het kan je CD's rippen naar MP3's, naar WMA's, en nog wat andere formaten. Bovendien kan je er o.a. MP3's omzetten naar WMA's.

Als je provider toelaat dat je email-attachementen ontvangt die groter zijn dan 5MB (het programma is immers 6,5MB groot) mail ik het je door. Laat maar iets horen.

mvg
Hans
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Momenteel een MP3 speler te koop bij KRUIDVAT
1GB geheugen en voor slechts 129€
:wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Frank12RS

Bericht door Frank12RS »

Hallo,

ik probeer het met een gewone Sony bediening die met silicone en vasiline waterdicht gemaakt is. Het AKE systeem is mooi maar ook duur. Je kan 4 sony bedienigen verslijten voor 1 van AKE. Kijk anders even op het K forum bij plaatsen van autoradio op K1200RS. Ik hoop dat ik volgend keer ook foto's op dit forum kan plaatsen zodat je kan zien wat ik gedaan heb.

Frank
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

vanaf 20 april 2005 in uw ALDI-markt
USB/MP3 Player € 69,99

Afbeelding

USB memory stick,
512 MB,
met MP3/WMA Player (ID3 Tag),
voice recording en FM radio,
incl. software CD en
stereo oortelefoon

3 jaar garantie
Incl. 0,50 EUR Recupel
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Trekt verdacht veel op :
Afbeelding

Verkoopprijs +/- 130,00 EUR (wel 1GB versie)

20 uur muziek, 12 uur autonomie, FM Radio
30 gram
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frank12RS

Bericht door Frank12RS »

Hallo,

heb gisteren enkele foto's van mijn radio inbouw op een K1200RS geplaatst op het K forum.

Frank
Bikeron

Bericht door Bikeron »

En als je de muziek in ogg ript kan je 3x meer muziek op je playertje zetten dan mp3. Zo gaat de evolutie maar verder. De playertjes die ogg kunnen spelen komen net op de markt en zijn nog vrij duur. Meestal zijn ze gekombineerd met een behoorlijke opslagcapaciteit 4Gb (900 nummers) en een FM radio. Probleem van die kleine hebbedingen is dat ze een beperkt uitgangsvermogen hebben om de werkingsduur aanvaardbaar te houden. Je moet meestal het volume volledig open zetten. Indien je deze aan een intercom aansluit zal je een grotere autonomie hebben voor de batterijtjes leeg zijn.
Bikeron

4 Wheels are 2 to many
R1100RS Metallic Black '94
brit

Bericht door brit »

ik heb de iriver h120 aangekocht en deze ondersteund ook ogg. het toestelletje is wel reeds 2 jaar oud en wordt niet meer geproduceerd. ik heb een tijdje moeten zoeken om er één op de kop te kunnen tikken.

het toestel heeft een hd van 20 gig, fm tuner met 20 préselecties, ingebouwde dictafoon, ...

nog belangrijk is de batterijlevensduur: 16 uur. hierdoor moet ik de speler niet aansluiten op batterij (waardoor er storingen vermeden worden).
Brik

Bericht door Brik »

Ik heb al sinds een jaar de Iriver 799, 1 Gb. Deze heb ik op de intercom (Autocom Pro7) aangesloten. Ik heb geen problemen met autonomie, de batterij gaat 40 uur mee. Dit is natuurlijk bij normaal gebruik. Downloaden vergt meer van de batterij, ook heb ik ondervonden dat de oplaadbare batterijen minder lang meegaan dan een merkbatterij.
Wat het volume betreft staat deze op de middelste positie en soms is dit nog te luid.
dirk-sus
Contacteer:

Re: radio op motor

Bericht door dirk-sus »

Gunter schreef:Daniel,

werkt die radio ook bij hogere snelheden, ik heb zelf een klein digitaal radiootje van sony dat vanaf 90 km/h stoort, als ik zeker weet dat dat van u werkt tegen 120km/h wil ik het mij ook aanschaffen. Vermits er niets zo ergerlijk is als een altijd storende radio.

groeten Gunter
Hoi ik ben nieuw.
Mag ik mij even mengen in het gesprek met een vraag.
Zijn er boxen en radoi's te koop in tweede hands voor op een r1100rt :oops:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Plaats reactie