band repareren

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Hans

Bericht door Hans »

FilipMXA schreef:Hallo, ik heb een setje van http://www.genuineinnovations.com/INmai ... ory=mxkits
grote vijs in achterband, uitgetrokken en gestopt met bruine wiek met lijm eraan, 2 flesjes voldoende om naar tankstation te rijden en op druk te zetten.
Let wel op, tijdens het vullen met gas wordt de dop heel koud, vod of handschoenen aanhouden.
Datzelfde setje ligt tegenwoordig ook bij RAD.
Afbeelding
Is wel duurder dan de set van Louis : 25 euro...

mvg
Hans
Afbeelding
FilipMX

Bericht door FilipMX »

Inderdaad, daar gekocht :wink:
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

Ik heb vorige week 19.75€ betaald bij HG voor een setje dat identiek is aan wat er onder mijn BMW zadel stak (en ik een paar weken geleden in de Vogezen moeten gebruiken heb :evil: ).
ajmo

Bericht door ajmo »

Hallo,

Tijdens het GSweekend in Ouren een plakoperatie gefotografeerd, met de orginele BMWreparatiekit. Eerst de instructie gelezen en het ging feilloos.

Zie de foto's:

http://people.zeelandnet.nl/moutonjopp/ ... N0777.html

groet ajmo
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

IRON GONZO schreef:tijdens ons dagtripje vandaag door de westvlaamse boerenweggetjes.

yep 1 RT met platte band vandaag.

Afbeelding

geen service flats :lol: maar service van Iron depannage Gonzo :mrgreen:
Afbeelding

2 tapkes erin (1ste zat te diep en dwarreld nu rond in de band :oops: )
Afbeelding

gerepareerd en terug gaan met die banaan
fotos volgen later op mijn sitje :wink:

fotos staan er op
http://users.pandora.be/militaire-oldti ... ijders.htm
r1150rt03 schreef:
ironjakke schreef:
IRON GONZO schreef:14eurotjes heb ik betaald
enige verandering die ik heb aangebracht is de contact plug voor in de sigaretten aansteker veranderen naar 1tje dat in de bmw stekker past
Lijkt mij idd super handig, nie groot en toch nie overdreven duur. :wink:
Dag Jan,ik schrijf hier al ni veel maar als ik dan iets toon dan kijk je niet.Banden forum,band repareren deel2 :(
sorry Jan 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jan f

Bericht door jan f »

Het is uw beide vergeven(Bart en Jan),de wiek in het vervolg niet zo kort afsnijden en efkes in brand steken een paar seconden maar en dan uitblazen,dat vulkaniseerd het geheel en das gene zever. :wink:
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
Iron Gonzo

foto bedriegd een beetje
wiek is niet afgesneden tot tegen de band, maar enkele mm langer.

hoe ben ik te werk gaan?

hier ging het om een groot gat, vermoedelijk door bout of stevige houtvijs
het voorwerp was er uit zijn eigen uitgekomen door het rijden.
band viel bijna onmiddelijk plat.

:arrow: 1 voorsteek priem in het gat gestoken
:arrow: 2 compessortje aangesloten en band op druk brengen (compressortje kon blijven draaien daar het gat ook met de priem erin nog genoeg lucht liet ontsnappen)
:arrow: 3 de wiek door de naald priem steken
:arrow: 4 de voorsteek priem uit de band trekken en direct daarna de naald priem met wiek erin duwen tot er zich ongeveer 1 a 1.5 cm nog buiten de band bevind (niet te diep duwen).
:arrow: 5 enkele seconden laten zitten en dan naald er voorzichtig uittrekken.
:arrow: 6 band verder op juiste druk zetten en dan wiek afsnijden op ong een 3mm buiten de band.
:arrow: 7 klaar is de band en terug gaan met die banaan :D
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jan f

Bericht door jan f »

Just,geluk dat het gat niet te groot was,of een snee van een steentje of een stukje glas want dan kun je het wel vergeten,is mij al een paar keer overkomen op t'werk,dan moet je hem wel langs de binnenkant plakken.Bdw proficiat bij het slagen van je cursus. :wink:
De groeten Jan.
R1150RT GPS 2820Afbeelding
Iron Gonzo

r1150rt03 schreef:Just,geluk dat het gat niet te groot was,of een snee van een steentje of een stukje glas want dan kun je het wel vergeten,is mij al een paar keer overkomen op t'werk,dan moet je hem wel langs de binnenkant plakken.Bdw proficiat bij het slagen van je cursus. :wink:
thx :D
TRIUMPH TROPHY SE
frederik

Bericht door frederik »

@ koppel : heb je een black jack gebruikt (rode verpakking, zwarte vettige koord die zich gaat galvaniseren met het rubbert ?)

frederik
lerak

Bericht door lerak »

Jongens, ik verschiet hier als ik zie wat jullie betalen om een wiek te steken.

Ik heb hier op 1 km van mij nen garagist/carrosier waar ik al een drietal keer geweest ben met een vijs/nagel/... in mijn achterband (met 3 verschillende achterbanden hoor!) en voor 5 euro herstelt die dat, oh ja, en ge krijgt er voor dienen prijs nog nen interessante babbel bij!
Dat duurt ook nog geen 5 minuten he!
En ik ben daar gerust in hoor, nadien telkens nog vele duizenden kilometerkes gereden met die banden...

Ge begrijpt dat ik voor die prijs mijn herstellingssetje niet ga opofferen!
K1200RS alias "The Yellow Cab"
Jef 1200RT

Bericht door Jef 1200RT »

laatst ook lek gereden met een bijna nieuwe band, terug naar de banden boer die zelf een herstelling met een wiek voorstelde, nu bijna 5000 km verder nog geen problemen mee gehad. kostprijs van dat alles 0,0 €. die banden boer ziet mij zeker terug voor nieuwe sloffen . ps is ook hersteld met een bruine wiek.
als het maar wielen heeft
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik heb horen vertellen dat de Bruine vettige Wieken de beste zijn.

Toen we vorig jaar naar de Alpen vertrokken, reed Koppel al lek voor we uit Belgie waren :evil: ..maar wiekske was snel gestoken en heeft 't perfect uitgehouden!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie