Beste beemer voor kleine piloot

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Beste beemer voor kleine piloot

Bericht door WimLT »

Ik ben op zoek gegaan op het forum naar mogelijk eerdere topics hierover, maar er kwam niks bovendrijven en daarom deze nieuwe topic:

Mijn echtgenote zou zelf ook graag terug motorrijden, maar ze is niet groot (1,62 m) en heeft bijgevolg nogal korte beentjes. Nu ben ik op zoek naar een geschikte motor voor haar. Het zou zeker een BMW moeten zijn en hij moet zeker geschikt zijn om mee op reis te gaan (touring-segment) 8) . Zeker geen custom of shopper dus, ook al liggen die uiteraard het laagst bij de grond.

Zelf dacht ik in eerste instantie aan een Scarver, maar als er nog andere mogelijke modellen zijn, dan hoor ik dat graag :idea: .

Ik heb hier nog een R1100R staan van '96, maar persoonlijk denk ik niet dat ik die zodanig kan aanpassen dat dat gaat lukken :? . Of wel :?: :o

Ik hoor graag al jullie mogelijke oplossingen en voorstellen :wink: .
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

allerminst het verlaagde zadel ! Scheelt toch weeral een paar nuttige cm's.
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

BiemeRT, net als jouw vrouw ben ik niet zo groot - 1,68 m maar met in verhouding korte beentjes :evil: dus niet zeker hoeveel de beenlengte uiteindelijk scheelt. Ik rijd met ne R1150R met verlaagd zadel. Daarmee kan ik met de bal van de twee voeten ofwel met 1 voet helemaal plat en de ander nog comfortabel aan de grond. Voor mij als beginneling - dit is mijn eerste moto :D - was dit ruim voldoende om vertrouwen te hebben bij het stoppen. :D Mocht dat niet voldoende zijn, dan kan je misschien es kijken om de vering te verlagen? En/of op zoek gaan naar laarzen met licht verhoogde zool? Zou ze er dan nog nie komen denk je?
:evil: Waarom denken al die moto-ontwerpers toch dat vrouwen niet met de moto rijden :shock:
R1200R
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

uw R kan je wat verlagen en dan nog eens een dunner zadel
dan moet het zeker lukken.

gij bent wel nen gelukzak met uw madammeke van 1.62, op deze lengte kunnen de meeste motoren aangepast worden zonder probleem

de mijne is maar 1.52 en kan dus motorrijden op haar buik schrijven.
en begin nu niet over choppers of ze komt u zelf een oorveeg verkopen :roll: :?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

Met beide voeten plat aan de grond kunnen is zeker geen vereiste om goed met de motor overweg te kunnen. Een goede rijtechniek is daarentegen zeker onontbeerlijk en vooral dan het kijken mag niet vergeten worden. Verlagen of verbouwen aan de motor komt zeker niet ten goede aan het rijgedrag. Een verlaagd zadel is geen probleem en wat ik eerder als de betere oplossing zou zien is het zadel proberen te vesmallen.
Motorista7

bmwim90... g'hebt gelijk... :!: maar dat geldt voor geroutineerde motards. Als je pas begint te rijden heb je toch wel wat zekerheid nodig. Al hoeft beide voeten plat op de grond daarvoor niet :wink: . Versmallen helpt inderdaad ook. Een verlaagd zadel dat aan de randen zoveel mogelijk versmalt is, ev. met licht verhoogde schoenen is misschien wel voldoende voor mevrouw BiemeRT? :D
R1200R
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Er zijn mensen die hun schoenen hebben laten verhogen.
Er zijn er die JantjeGS heten die de nodige info kunnen geven.

GRTS Danny
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Motociclista schreef:BiemeRT, net als jouw vrouw ben ik niet zo groot - 1,68 m maar met in verhouding korte beentjes :evil: dus niet zeker hoeveel de beenlengte uiteindelijk scheelt. Ik rijd met ne R1150R met verlaagd zadel. Daarmee kan ik met de bal van de twee voeten ofwel met 1 voet helemaal plat en de ander nog comfortabel aan de grond. Voor mij als beginneling - dit is mijn eerste moto :D - was dit ruim voldoende om vertrouwen te hebben bij het stoppen. :D Mocht dat niet voldoende zijn, dan kan je misschien es kijken om de vering te verlagen? En/of op zoek gaan naar laarzen met licht verhoogde zool?
Ze heeft inderdaad ook inverhouding ietwat kortere benen en wat betreft die bal van de voet ..... met haar Funduro kon ze dat ook, maar dat bleek voor haar zelfvertrouwen toch niet genoeg. Het rijden op zich was echt geen probleem, maar dat stoppen hé :( :( :(

'k Ga inderdaad toch eens wat opties bekijken voor verlaging van zadel en vering van de R. Ik heb hem hier nu toch staan :)

Die schoenen met verhoogde zolen zagen we toen ook te laat staan (Funduro was toen al verkocht). Ik wist niet dat dat bestond zelfs :oops:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Motorista7

Allez, 'k hoop dat jullie een oplossing vinden :wink: Ik heb zelf nooit als duo meegereden en kan dus niet vergelijken :? maar zelf rijden is zo geweldig :P da'k haar zeker zou aanraden om alle mogelijkheden te bekijken. :!: 8)
R1200R
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Die schoenen met verhoogde zolen zagen we toen ook te laat staan (Funduro was toen al verkocht). Ik wist niet dat dat bestond zelfs
Er is ergens in de Westvlaanders een schoenmaker die je motorschoenen of boten aanpast.... maar voor de juiste info moeten de mensen uit de regio eens reageren

GRTS Danny
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

BiemerRT,
Heel interessante topic want is wel degelijk een problematiek die veel vrouwen parten speelt. Misschien heb je hier wat aan. In mijn motokennissenkring (wat een woord :? ) zit één van de kleinste vrouwen die ik ken. We hadden het onlangs hierover. Zij rijdt met een verlaagde GS (650 wel te verstaan) en een verlaagd zadel. Middenbok is eraf omdat die continu tegen de grond zit... Vorige week heb ik even met dat ding gereden en is voor mij eerder een BMX dan een BMW. Maar het gaat...

Voor kleineren onder ons is het niet alleen hun grootte die hen parten speelt maar vaak ook het gewicht van de moto... Als je 55 kg weegt is een RT geen kattepis aan de lichten.
Bij BMW dacht aan de volgende mogelijkheden:
- een 800 met verlaagd zadel
- een cruiser, weet niet of er daar verlaagde rondrijden
- de Roadsters 850,1100,1150

Hopelijk kunnen de vrouwen onder ons hun info spuien in deze topic :D :D Laat maar komen!
In ieder geval moeten er oplossingen te vinden zijn. Ken zelfs een klein madammeke met nen vette Harley :shock:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Denk dat een R1100R sowieso al een redelijk lage moto is, zeker qua zadelhoogte, als dat al niet lukt idd is proberen met verlaagd zadel e.d, maar wacht toch ff met die ophanging te verlagen, da's direct al redelijk drastisch om is te testen ofzo :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Eric Selleslagh

Bericht door Eric Selleslagh »

Enkele weken geleden ben ik met een R1150R die reeds een verlaagd zadel had, in Sint Pauwels geweest bij Artistiek. Die mens heeft het zadel nog enkele cm verlaagd en een beetje smaller gemaakt. De motor is van een dametje van 1,57m en het is echt beter zo. Kijk eens op http://www.artistiek.be
[/url]
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hi, heb je eerder geen foto van die Roadster?
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

op mijn ST zit ook een verlaagd zadel dat ik voor mezelf wel op de hoogste stand heb gelegd (is dan weer zoals standaard). Het enige op de ST met een verlaagd zadel: de beenhoek verkleind en je zit iets meer opgeplooid. Maar voor een persoon van 1,70 zal dit zeker geen probleem vormen.
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Een simpele en goedkope ingreep aan het schoeisel...ga naar een AVEVE tuinwinkel en vraag achter verhoogde inlegzolen. Als het goed is hebben ze die in verschillende hielhoogtes in het rek liggen.
Dat scheelt al direct 3 of 4cm!
Verder, verwijder het zadel van je R. Leg in de plaats een stuk schuimrubber dat je naar hartelust kan bijsnijden. Op die manier kan je zonder echt kosten te doen zelf bepalen of ze zich al dan niet goed voelt op die motor.
Mijn vriendin is wel iets groter (1,70 / 52Kg) en rijdt tegenwoordig ook rond op de R/RT
Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

Dat scheelt al direct 3 of 4cm!

dan kan ik niet meer in die schoenen :lol:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

tip 1

verkleed je vrouw als dragqueen.... dan is ze direct een stuk groter

tip 2

koop haar vervolgens een pocketbike.... dan kan ze steeds met haar voetjes aan de grond...

:D :D :D

euch.... suc6 met je zoektocht naar een geschikte motor;
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Allemaal bedankt voor de nuttige reply :wink:

'k Denk dat ik eerst maar eens ga beginnen met het zadel naar Artistiek te brengen (verlagen en versmallen) en voor haar schoenen met verhoogde zolen bij Louis te kopen en dan eens kijken hoe laag ze al zit :?
Verdere ingrepen zijn al iets drastischer en hoop ik eigenlijk niet te moeten ondernemen :oops: , kwestie van de motor ooit nog te kunnen verkopen :)

LOMAX

Bericht door LOMAX »

BiemeRT schreef:Allemaal bedankt voor de nuttige reply :wink:

'k Denk dat ik eerst maar eens ga beginnen met het zadel naar Artistiek te brengen (verlagen en versmallen) en voor haar schoenen met verhoogde zolen bij Louis te kopen en dan eens kijken hoe laag ze al zit :?
Verdere ingrepen zijn al iets drastischer en hoop ik eigenlijk niet te moeten ondernemen :oops: , kwestie van de motor ooit nog te kunnen verkopen :)
Voordat je die toch wel vette kosten doet, zou je kunnen overwegen een beschadigd tweedehands zadel te kopen. Haal hier dan de vulling voor een groot deel uit. Bedenk echter dat je niet te diep naar beneden mag gaan, want dan gaan de beentjes weer wat meer uit mekaar geduwd worden. De breedte van het kader is namelijk bepalend voor het smalste en laagste punt, minder dan dat kan je niet.
En als het resultaat dan bevredigend is, dan kan je dat kapotte zadel laten ombouwen, zodat je het originele zadel voor latere verkoop er weer kan opzetten.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

LOMAX schreef:als het resultaat dan bevredigend is, dan kan je dat kapotte zadel laten ombouwen, zodat je het originele zadel voor latere verkoop er weer kan opzetten.
Das een héél goed idee, alleen ..... waar vind ik zo'n beschadigd zadel :?: :roll:

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

ebay, kapaza, marktplaats, koopjeskrant...
den Bullet

Bericht door den Bullet »

BiemeRT schreef:...
'k Denk dat ik eerst maar eens ga beginnen met het zadel naar Artistiek te brengen (verlagen en versmallen) ...
Opteer dan maar direct voor een gel-zadel: stukken comfortabeler :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Als het je moest interesseren: mijn vrouw verkoopt haar laarzen BMW Contur Plus maat 38, enkele malen gedragen. Deze zijn reeds verhoogd (ong. 1cm, wat ale een groot verschil maakt)
Plaats reactie