Aaankoop R100RS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ludwig

Aaankoop R100RS

Bericht door ludwig »

Hoi,
Ik sta op het punt om een R100 RS van 1978 te kopen maar heb enkele bedenkingen .
Hoe staat het met de benzine , moet ik loodvrij 98 tanken en moet ik daar een aditief aan toevoegen of moet ik de motor laten aanpassen en zo ja wat zal dit kosten ??
De moto heeft 80.000 km op de teller,zijn er punten die bij deze km stand extra moeten bekeken worden ??
Deze moto ziet er relatief goed uit en moet 2000 euro kosten ,is dit een faire prijs ??
goeten en bijvoorbaat dank voor de reacties
ludwig :D
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

normaal kan je rijden op loodvrij zonder probleem
mijn 60/5 van 73 doet dat ook.

bij 80000 kan je best een groot onderhoud doen

2000euro is een mooie prijs
alleen weten we zonder hem te zien, niet de toestand waarin hij zich bevind
is er veel oxidatie aan het aluminium
roest op het kader (vooral op de ligplaats van de batterij)
toestand van de lak
toestand van de banden en velgen
toestand rubbers allerhande
enz...

hoe draaid de motor?
proef ritje?

allesind veel suc6 en hopelijk is alles dik in orde
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Olivier

Bericht door Olivier »

Mijn R100RS is ook van 1978, en in 2001 heeft de vorige eigenaar een cylinderkop revisie laten doen bij de hobbyist in Nederland. Daarbij zijn ook de uitlaatzittingen aangepast om met loodvrije benzine te rijden, dus ik tank gewone loodvrije 98.

Bij de Hobbyist kost een koprevisie momenteel 120 Euro, de uitlaatzittingen vervangen nog eens 32.5 Euro erbij. Dus voor een dikke 300 Euro zijn beide koppen gereviseerd en aangepast. Dan nog wat dichtingen en klein materiaal erbij en je zit rond de 350 Euro. Ik ga er hierbij van uit dat je de demontage en montage zelf zou doen.

Voor 2000 euro zou ik deze niet laten staan, als hij nog goed rijdt en er geen grote defecten zijn. Een groot onderhoud heb je in elk geval nodig. En afhankelijk van de toestand van bouten of moeren kan het enkele busjes WD40 en veel geduld vragen...

Je kan natuurlijk nog wat andere defecten ontdekken, maar alle onderdelen zijn nog vlot te verkrijgen. Je kan er vrij veel zelf aan doen, en dat is volgens mij ook een vereiste om het betaalbaar te houden.

Groeten,

Olivier
K75 - 1993
R100RS - 1978
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie