Buiten het feit dat we de motor zoveel mogelijk 'veilig' moeten achterlaten zijn er nog een paar andere zaken die we TEVEEL als onschuldig beschouwen:
- Te kennen geven dat je op reis bent (via email, website, forums zoals hier, msn, enz...)
- Op websites je adresgegevens invullen, of teveel foto's met herkenbare gegevens online zetten.
- Data verstrekken die onthullend kunnen zijn.
Ge kunt het niet gek genoeg bedenken, maar ook de dieven anno 2006 gebruiken het internet als een waardevol resource.
Ge zou ervan verschieten, neem nu gewoon dit forum, iedereen babelt erop los, waar je woont, welke moto's, hoe je dit doet, en dan weer dat, waar je op bepaalde tijdstippen uithangt.
Er zijn zelfs topics die zeer veel nieuws verschaffen. Afin, ik zat erover na te denken en besefte dat het internet en zekers forums zoals dit een bron van info zijn voor potentiële dieven die het niet zo goed met ons voor hebben. Ze kunnen gewoon mee inloggen en doen alsof ... en dan toeslaan voor je het weet.
Naar verluidt worden zo ook 'te koop' websites in het oog gehouden, ook daar vinden ze profielen terug met talrijke geografische gegevens.
Stel, ik lul hier luidop dat ik ergens in een dorpje woon met 5000 inwoners ergens aan de rand van Brussel, ik steeds tank bij een Esso in de buurt en ik altijd de E40 neem vanaf ... naar het werk. Dat ik de enige ben in de buurt met een CBR900RR, fotootje erbij, nog wat extra, enz...
Hoelang duurt het voor iemand je in het oog kan houden, je doen en laten wat volgt, en voila, een paar weken later genadeloos toeslaat.
Wat denken jullie, is dit "erover' of toch maar beter serieus nemen