K100 Rs naar RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nero

K100 Rs naar RT

Bericht door Nero »

Beste,
Heb mijn K100 RS (1984) omgebouwd naar een RT, prima !!
Maar heb een probleem vastgesteld, mijn kuip sleept tijdens het afdraaien tegen de km-teller-blok..(niet zo erg, maar !!)
Ik denk toch dat ze heel goed én juist gemonteert staat, maar kan echter geen korte draaibeweging maken, of ik duw de opzet (bekleding - carenage- opzij als ik het stuur volledig rechts of links probeer te draaien.
Als ik kracht zet op het stuur en afdraai duw ik de opzet één cm naar links of rechts ???? wat gebeurd er ??? is dat normaal ???.
Mijn opzet staat mooi recht en zit op zijn plaats , alle schroeven passen enz...Kan iemand daar mee helpen of heeft iemand dat ook meegemaakt.
gr 8) 8) 8)
Nero

K100 RS - RT

Bericht door Nero »

Om duidelijk te zijn, het is de km-teller-blok vooraan die tegen de carenage duwt.
Eerst sleept het blok tegen de carenage, (niet zo erg op, juist lichtjes slepen op de plaat onder het scherm waar de boxen inzitten...en als ik volledig wil afdraaien heb ik de kans te vallen omdat de km-blok de bekleding wegduwd en alles heel stuug wordt , precies een stuurpomp, en kan ik niet overdraaien...
heel gevaarlijk zelfs ! lag bijna op de grond vorige week, en moest de draai nemen in twee keer en eel voorzichtig dan nog, twee voetjes op de grond.... 8) 8) 8)
sprint

Bericht door sprint »

Plaats eens een paar fotos, dan kunnen we vergelijken met een echte RT
Marnix.

Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

waarom probeer je de klok niet op te hangen zoals bij een 1100 is stukken functioneler en minder schadelijk voor de bekabeling... :wink:

desalniettemin graag een fotoke
Nero

K100 RS - RT

Bericht door Nero »

Functioneler ?? welke methode gebruiken jullie dan.. ??
ok ikmaak en foto, maar hoe plaats ik dat hier weeral, is mij vorige keer gelukt na veel moeite....en dan nog via, via ...
8) 8) 8)
sprint

Bericht door sprint »

Hier de fotos van Nero zijn K100 :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marnix.

Afbeelding
-Marsi

Bericht door -Marsi »

Als ik op het eerste zicht kan zien denk ik dat je bevestigings
v/d km teller rs-rt anders is,vergelijk de stuknr. eens.
R1150 GS
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Denk ook dat er een hogere bevestigingsbeugel voor de tellers zal nodig zijn. Is bij de 2-kleppers ook nodig als je bvb van een naakte naar een gekuipte wil gaan.
Nil volentibus arduum
Danny

Bericht door Danny »

okido, ik demonteerde de klok en bevestigede ze met de beugel van de 1100... voordeel de klok draait niet meer mee en zit als 't ware tegen de kuip geschroefd
Afbeelding

eerst eens even nameten bij een 1100 of de klok dan niet te hoog komt want het voorstuk bij de 1100 is hoger omwille van de electrische ruit...

Het systeem is sowieso beter en minder belastend voor alles van bekabeling klok...

ga je niet over tot deze actie dan kan je ook gewoon enkele rubberen vulringen plaatsen (bv een rubberen lap nemen en er de juiste vorm uitsnijden en die ertussen plaatsen :wink:
Plaats reactie