ik wou er eerst niet op reageren maar om u nog wat voer ter discussie te gevenDwars schreef:wat heb je daar nou aan om dat te weten cq. bij te houden ?Arnold schreef:ik haal met mijn 1150 RT over 20.000 km een gemiddeld verbruik van 5.29 ltr , ik hou alles al jaren zorgvuldig bij in een excel bestand , met mijn Pan European haalde ik over 70.000 km een gemiddeld verbruik van 5.26 ltr...als ik wil rijden kost dat geld: benzine, banden, beurten wtf. nou en: je brengt toch ook niet in kaart hoeveel condooms (ingekocht tegen welke prijs) of hoeveel pintjes je in de kroeg achterover kiept??
vreemde hobby imo
Verbruik, ik krijg het niet voor elkaar!
Moderator: GVN
-
TonTon
-
TonTon
kijk : het is niet de éérste keer dat een gezin met een absurde factuur zit van gas/water of elec , omdat er ergens iets fout gaat bij de teller , maatschappij , of dat er gewoon een lek is.
ik noteer iedere maand de standen , is er een lek dan kan ik toch zeer kort op de bal spelen...
als bv mijn verbruik ( van auto/moto ) plots té veel scheelt dan is er mogelijks iets mis..
en als je een computer hebt , waarom er dan geen gebruik van maken ?
en er bestaan naast "MS Money" nog veel andere "budget" programma's en progs om de auto/moto stats bij te houden voor de pc , dus we zullen wel niet de énigen zijn die alles gewoon mooi bijhouden ?
ik heb het in Excel gemaakt omdat ik gewoon graag zoveel mogelijk naar mijn eigen gedacht maak ( ook ons budget wordt nu in Excel bijgehouden i.p.v Ms Money ).
ik noteer iedere maand de standen , is er een lek dan kan ik toch zeer kort op de bal spelen...
als bv mijn verbruik ( van auto/moto ) plots té veel scheelt dan is er mogelijks iets mis..
en er bestaan naast "MS Money" nog veel andere "budget" programma's en progs om de auto/moto stats bij te houden voor de pc , dus we zullen wel niet de énigen zijn die alles gewoon mooi bijhouden ?
ik heb het in Excel gemaakt omdat ik gewoon graag zoveel mogelijk naar mijn eigen gedacht maak ( ook ons budget wordt nu in Excel bijgehouden i.p.v Ms Money ).
Laatst gewijzigd door TonTon op 01 okt 2006, 22:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Is idd geen ongezonde redenering. Ikzelf hou het allemaal niet bij, maar ik ken wel een paar mensen die dat wel doen. Als je jezelf daar goed bij voelt ?? Waarom niet ??Arnold schreef:kijk : het is niet de éérste keer dat een gezin met een absurde factuur zit van gas/water of elec , omdat er ergens iets fout gaat bij de teller , maatschappij , of dat er gewoon een lek is.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Een heel goed argument om de zaak in detail bij te houden, zeker hier in belgenland: als je meneer de belastingcontroleur wil aantonen dat die vette fiscale aftrek dit jaar echt in orde is.
Een heel goed argument om het niet bij te houden: als je ze thuis wil wijsmaken dat motorrijden goedkoper is dan autorijden
Een heel goed argument om het niet bij te houden: als je ze thuis wil wijsmaken dat motorrijden goedkoper is dan autorijden
-
George Michael
-
Iron Gonzo
moet je eens een kabel laten vervangen van een moderne wagen.MRKlomp schreef:Bij ons thuis weten we al heel lang dat mototrijden niet goedkoper is dan autorijden.
Afgelopen vrijdag bougiekabel laten vervangen. Totaal 102,-!!![]()
Kabel was afgebroken.
of een gloeikaarsje in een dieseltje vervangen
je zal zien dat het ook niet goedkoop is.
motorrijden is voor mij nog altijd het goedkoopste transportmiddel
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Daarnet mijn Excel file upgedated. Als leidraad voor medemotards post ik even volgende weetjes op basis van 46.000 km aan tankbonnetjes..
Het betreft hier een RT1150 2004 (Twinspark dus)
Gemiddeld verbruik: 6.53 lit/100 km
Laagste verbruik afgelopen maand: 5.68
Hoogste verbruik afgelopen maand: 7.83
Hoogste range ooit met één tank : 360 km
Grootste tankbeurt : 23.09 liter
Ter info: Ik doe veel snelweg. Hoge kruissnelheid geeft gemakkelijk 0.5 lit meer per 100 km.
Ik tank voortaan enkel nog 98. Motor draait en trekt echt veel beter. Zeker in stadsverkeer kan ik dat waarderen.
Het betreft hier een RT1150 2004 (Twinspark dus)
Gemiddeld verbruik: 6.53 lit/100 km
Laagste verbruik afgelopen maand: 5.68
Hoogste verbruik afgelopen maand: 7.83
Hoogste range ooit met één tank : 360 km
Grootste tankbeurt : 23.09 liter
Ter info: Ik doe veel snelweg. Hoge kruissnelheid geeft gemakkelijk 0.5 lit meer per 100 km.
Ik tank voortaan enkel nog 98. Motor draait en trekt echt veel beter. Zeker in stadsverkeer kan ik dat waarderen.
-
George Michael
Vandaag 23,15 liter getankt (95) 380km gereden. Dat is 6,1/100km Niet slecht dacht ik zo
De 5,5 haal ik nogsteeds niet, maar dat ben ik ook niet meer van plan. Ik hou te veel van 'doorrijden'
De 5,5 haal ik nogsteeds niet, maar dat ben ik ook niet meer van plan. Ik hou te veel van 'doorrijden'
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
-
Don Quichot
Mijn bevindingen met een R1100S zijn : met Euro95 is 6ltr/100 en met Ultimate98 van BP is dit 5.3ltr/100 km staat tegen over dat Ultimate ietwat duurder is maar de benzine is ook schoner niet alleen voor den atmosfeer,maar ook je gehele brandstof systeem blijft proper.
En dan behoef je jaarlijks geen dure injectie reiniger toe te voegen.
Nog even en naschrift:Heb nu ook enkele keren Vpower95 van Shell getankt en hier is het verbruik 5.6ltr/100 km.
Conclusie tot nu toe, met de nieuwe schonere benzines is het verbruik ook lager.
En dan behoef je jaarlijks geen dure injectie reiniger toe te voegen.
Nog even en naschrift:Heb nu ook enkele keren Vpower95 van Shell getankt en hier is het verbruik 5.6ltr/100 km.
Conclusie tot nu toe, met de nieuwe schonere benzines is het verbruik ook lager.
Laatst gewijzigd door Don Quichot op 30 okt 2006, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
YOO
Eigenlijk hou ik 't zo niet bij, m'n verbruik, ik ben meer van 't pricipe "Ik kap 't erin, en mijne moto kapt 't eruit!", maar heb er de laatste tijd is ewe zitten op letten, en ik kom rond de 6,4 à 6,3liter uit.
Met mijn rijstijl vind ik dit redelijk goed meevallen
Grtz, Philip!
Eigenlijk hou ik 't zo niet bij, m'n verbruik, ik ben meer van 't pricipe "Ik kap 't erin, en mijne moto kapt 't eruit!", maar heb er de laatste tijd is ewe zitten op letten, en ik kom rond de 6,4 à 6,3liter uit.
Met mijn rijstijl vind ik dit redelijk goed meevallen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Ludo vp schreef:Ik merk wel dat het verbruik van mijn R1100RT omgekeerd evenredig is met de temperatuur.
Als de temperatuur daalt, stijgt het verbruik.
Ludo
Hai Ludo,
Das met nen mijne ook zo. Nu de temperatuur daalt stijgt het verbruik tot wel 7 liter per 100 km. Ik rij wel veel stad wat het gebruik ook ongunstig beinvloed. Waarom lijkt het onderste deel van de streepjes veel sneller te zakken dan de bovenste?
Ik zal dat ook eens beter in het oog gaan houden.
Tot nu toe een gemiddeld verbruik van 5.29 l/100 km. zolang ik hem al heb.
Gebruik de moto in de winter alleen maar voor mijn grote verplaatsingen, in de zomer doe ik ook al eens kortere afstanden erbij.
In de winter ook een andere rijstijl omdat het al eens meer natter op de baan is.
Tot nu toe een gemiddeld verbruik van 5.29 l/100 km. zolang ik hem al heb.
Gebruik de moto in de winter alleen maar voor mijn grote verplaatsingen, in de zomer doe ik ook al eens kortere afstanden erbij.
In de winter ook een andere rijstijl omdat het al eens meer natter op de baan is.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
In 2005 na de openingsrit gaan tanken na 460 km. Naftbakske zal wel goe leeg geweest zijn.Beemer schreef:Is 400 km met één tank te halen met een gematigde rijstijl?
Ik ga meestal tanken aan de eerst beste naftstatie vanaf dat het oranje lampje brand. En dan schommelt dat tussen de 350 en 400 km's.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
TonTon
dit zijn mijn gegevens vanaf de aankoop tot einde 2005 :
Legenda 2004/2005
TOTAAL AANTAL KM GEREDEN : 11503 KM
TOTAAL AANTAL LTR VERBRUIKT : 618,51 LTR
TOTAAL BRANDSTOFKOSTEN : 765,71 €
GEMIDDELDE PRIJS PER LITER : 1,24 €
GEMIDDELD VERBRUIK : 5,38 LTR
MAX VERBRUIK : 5,67 LTR
MIN VERBRUIK : 4,73 LTR
rijstijl : waar nodig hou ik me aan de snelheid regels.
Legenda 2004/2005
TOTAAL AANTAL KM GEREDEN : 11503 KM
TOTAAL AANTAL LTR VERBRUIKT : 618,51 LTR
TOTAAL BRANDSTOFKOSTEN : 765,71 €
GEMIDDELDE PRIJS PER LITER : 1,24 €
GEMIDDELD VERBRUIK : 5,38 LTR
MAX VERBRUIK : 5,67 LTR
MIN VERBRUIK : 4,73 LTR
rijstijl : waar nodig hou ik me aan de snelheid regels.
-
George Michael
Vandaag weer getankt:
6,1 / 100km
Keurig toch
Toen ik mijn ding net kocht zat ik tussen de 7,0 en 8,0. Had erg lang stil gestaan. Motor 2001 met 20.000 km gekocht in december 2005.
6,1 / 100km
Keurig toch
Toen ik mijn ding net kocht zat ik tussen de 7,0 en 8,0. Had erg lang stil gestaan. Motor 2001 met 20.000 km gekocht in december 2005.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?