BMW ProWinter handschoenen waterdicht ???

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Synchro Bob
Contacteer:

BMW ProWinter handschoenen waterdicht ???

Bericht door Synchro Bob »

Gisteren op de terugweg van de Alpen mijn BMW ProWinter handschoenen voor het eerst in de regen uitgeprobeerd. Na 1 uur had ik al natte handen :( Nat maar wel warm :?

Nu vraag ik mij af; zijn die handschoenen effectief waterdicht ?

Het natte gevoel begon al na een paar minuten ter hoogte van mijn polsen, dan mijn duimen en dan over het hele hand. Ik kreeg die handschoenen niet meer uit of aan, zo nat waren ze !

Ter verduidelijking, ik rij met een GS met handbeschermers. Kan het zijn dat door de turbulentie water langs de schachten in de handschoenen komt en door capilariteit op den duur die helemaal vanbinnen nat worden ?

Neem mij niet kwalijk als ik die vraag ook stel op het GS forum :wink:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Welke zijn dat juist? Foto? Dacht erover om deftige handschoenen te kopen voor de winter... Als ze water binnenlaten kan ik mijn huidige evengoed houden :roll:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Synchro Bob
Contacteer:

Niet niet te snel die BMW handschoenen afschrijven. Misschien gebruik ik ze verkeerd :? Danny raadt aan om bvb. de handschoenen in de mouwen te steken...

Afbeelding
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
LucVB

Bericht door LucVB »

Is gewoon het water dat opgeslorpt wordt door de stof van uw mouwen, dat zakt naar uw polsen ,en stapeld zich op in uw waterdichte handschoenen . Dus mouwen over handschoenen, tenminste als die breed genoeg zijn om over uw dikke handschoenen te trekken.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Bob heb dezelfde, draag ze enkel als het strontregent en ferm koud is. Gebruik die tip van den Danny al sedert Higlandbrothers 2005 :wink: en steeds warme en droge handen. Het enige minpunt dat ik ze geef is de gevoelsmatigheid met je hendels. En ja ze zijn wat duur maar heel erg duurzaam.
Den Danny zijn tips zijn van uitzonderlijke waarde maar voor sommige geldt nog steeds wat "baten kaars en bril als ..." 8), niet op jou bedoelt hoor.

Stoffel ;)
Afbeelding
lerak

Bericht door lerak »

bdemeyer schreef:Niet niet te snel die BMW handschoenen afschrijven. Misschien gebruik ik ze verkeerd :? Danny raadt aan om bvb. de handschoenen in de mouwen te steken...

Afbeelding
ik heb die ook, en de enige keer dat ik nat gehad heb, was langs boven binnengekomen...
PS : ik rij zomer en winter met moto naar werk (deel autostrade), dus geloof mij, ik zie wel eens wat regen... :(
K1200RS alias "The Yellow Cab"
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Bestaan die ook in het oranje, of vergis ik me? :?
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Neen de binnevoering is normaliter in het oranje. Allez die van mij toch.

Stoffel ;)
Afbeelding
Helios

Bericht door Helios »

Kan je verzekeren dat deze handschoen 100% waterdicht zijn. Al diverse keren kunnen testen.
Een keer getest toen ik de handschoenen over de mouwen had. Het kwam met bakken uit de hemel. Stoppen was op dat moment geen optie aangezien ik bezig was met een begeleiding. Het water stroomde via de mouwen de handschoenen in. Er liep geen water uit. DUS waterdicht :lol:
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

inderdaad de handschoenen in de mouwen
schacht dichttrekken
mouw van de jas tot in de plooi van de pols trekken en toesnoeren
blijft alles mooi droog aan de pollekes
(deze morgen trouwens moeten toepassen :? )
bij normaal regenweer komt er geen druppel in

bij gietende regen die echt met bakken uit de lucht valt en lange tijd erin vertoeven :x
dan durft er wel eens een druppeltje tussen naar boven kruipen :roll:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Xavier schreef:Bestaan die ook in het oranje, of vergis ik me? :?
Yep,
Zoals Stoffel reeds schreef: enkel de binnenvoering is gedeeltelijk oranje :!:
Afbeelding
Ik ben er zeer tevreden van :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Frans

Re: BMW ProWinter handschoenen waterdicht ???

Bericht door Frans »

[quote="bdemeyer"]Gisteren op de terugweg van de Alpen mijn BMW ProWinter handschoenen voor het eerst in de regen uitgeprobeerd. Na 1 uur had ik al natte handen :( Nat maar wel warm :?

Nu vraag ik mij af; zijn die handschoenen effectief waterdicht ?

Het natte gevoel begon al na een paar minuten ter hoogte van mijn polsen, dan mijn duimen en dan over het hele hand. Ik kreeg die handschoenen niet meer uit of aan, zo nat waren ze !

Ter verduidelijking, ik rij met een GS met handbeschermers. Kan het zijn dat door de turbulentie water langs de schachten in de handschoenen komt en door capilariteit op den duur die helemaal vanbinnen nat worden ?

Bob

Ze zijn dus absoluut niet waterdicht. En goed warm zijn ze ook al niet;
ik had ze speciaal gekocht om naar Ushuaia te rijden en zijn me goed tegen gevallen met hun parafine bollekes (dikke reclame)
echt waterdichte zijn rubberen maar daar kunde niks mee aanvangen op een moto.
Door de druk die je uitoefent op het stuur wordt het water door de goretex gedrukt en zit je bij hevige regen na wat tijd met natte handen.
Omgekeerd geloof ik wel als je er water ingiet dat ze niet lekken ,maar in dat geval wordt er ook geen druk uitgeoefend.
Mijn eerste echt waterdichte handschoenen heb ik nog niet op de kop kunnen tikken.De beste tot nu toe waren IXS winter, maar deze hadden als nadeel door hun dikte het stuurgevoel weg te nemen.
Danny

Bericht door Danny »

Door de druk die je uitoefent op het stuur wordt het water door de goretex gedrukt en zit je bij hevige regen na wat tijd met natte handen.
we hebben toch niet gedronken he???

water druk je niet doorheen een Gore-tex membraam met een handvatje vasthouden zenne... dat geloof je toch zelf niet... ooit met mijn Gore-tex slaapzak overtrek in een plas gelegen en nog droog gebleven...

natte handen zijn mij ook onbekend sinds ik Gore-tex handschoenen heb, dat de buitenzijde nat kan worden is logisch maar binnenin is eigen schuld of 't membraam is stuk... :wink:
Frans

Bericht door Frans »

Danny schreef:
we hebben toch niet gedronken he???
Dat past wel ne keer :wink: :wink:

ik blijf bij mij standpunt, doe maar eens navraag hoeveel er al met zwarte pollekes gezeten hebben na een regenbui, zelfs de anilline verf van het leer gaat door de goretex.
Door mijn goretex armacorvest gaat ook geen water, maar dit is geen handschoen. Hetzelfde geldt voor de BMW botten perfect waterdicht .maar handschoenen neeee.
Misschien zijn de vele naden in de goretex rond de vingers de schuldigen.
En als je dan toch waterdichte (liefst zomer)handschoenen hebt,zet het merk en type maar op dit forum. ik ben de eerste om er te kopen.
En ik weet al jaren dat je
de handschoenen in de mouwen moet steken en niet omgekeerd, dus daaraan is het ook niet gelegen.
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Ik heb Gore-Tex handschoenen van IXS (van bij RAD). Nog maar één keer natte handen gehad en dat was ik omdat de mouwen van mijn vest in de schacht van de handschoen gedaan had. Sinds ik de mouw over de handschoen doe nooit meer natte handen gehad. (Zelfs niet tijdens de soms hevige buien in Schotland dit jaar)

Deze morgen nog 43 Km door de regen gereden en enkel de buitenkant was nat.

Frans, het zijn geen echte zomer- maar "tussenseizoen" handschoenen. In de zomer iets te warm en in de winter iets te koud.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Heb ook de pro-winter handschoenen, zonder enige lekken... perfect warm ; water- en winddicht.

En dat heb je wel nodig met 'n Roadster in de winter.... :?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
KimG

Bericht door KimG »

En als je dan toch waterdichte (liefst zomer)handschoenen hebt,zet het merk en type maar op dit forum. ik ben de eerste om er te kopen.
BMW Indian Summer (Zijn nu vervangen door de SummerRain). Gerbuik deze sinds een jaar of 4, nog nooit natte handen gehad (En nee, ik rij niet alleen bij droog weer) :wink:

Vriendelijke groeten,

Kim
VutteRT

Bericht door VutteRT »

Difi Gore Tex, al 10 jaar oud en nog natte handen gehad.
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Danny

Bericht door Danny »

ik gebruik een tussenseizoen handschoen van IXS, die lekte na enkele jaren (gat aan duim) verder binnenin geen verkleuring, altijd droog geweest... tegelijkertijd waren m'n BMW winterhandschoenen versleten (buitenkant gescheurd) effe losgepeuterd en de goretex handschoen eruit gehaald, m'n tussenseizoen handschoen uiteen genomen en de BMW gore hand erin gestopt, boeltje weer toe genaaid en nu enkele jaren verder is de buitenkant weer versleten maar de handschoen is nog steeds waterdicht :wink:

ik ben zowel van de BMW's als IXS erg tevreden, ik stop ze wel gelijk in een emmer als ik met nieuwe thuiskom... :wink:
de meeste die nat worden is toch langs de schacht van boven ipv door 't membraam want dat is tegen veeel meer bestand. :wink:
Highlander

Bericht door Highlander »

Pro winter handschoenen, nog nooit natte handen gehad misschien heb je een paar met een fabrieksfout, deze ruilen ze normaal bij BMW.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:? Ben nog niet veel wijzer... waterdicht of niet...welke kan ik nu aanschaffen. Die ProWinter kost 94€ :D dus liver zeker...
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik nog een paar te koop :idea:
Zie HIER
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Moet factuur hebben, dus meteen nieuwe 8)
Synchro Bob
Contacteer:

Xavier schreef::? Ben nog niet veel wijzer... waterdicht of niet...welke kan ik nu aanschaffen. Die ProWinter kost 94€ :D dus liver zeker...
Ga ervan uit dat ze waterdicht zijn. Jürgen heeft het bevestigd hierboven :wink:
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik ben de Paus nie hé... kan alleen mijn bevindingen neerpennen... en als ze niet waterdicht zouden zijn ===> Back to dealer zou ik zeggen !

Als je voor kwaliteit betaald, moet het in orde zijn ook... :roll:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie