[quote="bdemeyer"]Gisteren op de terugweg van de Alpen mijn BMW ProWinter handschoenen voor het eerst in de regen uitgeprobeerd. Na 1 uur had ik al natte handen

Nat maar wel warm
Nu vraag ik mij af; zijn die handschoenen effectief waterdicht ?
Het natte gevoel begon al na een paar minuten ter hoogte van mijn polsen, dan mijn duimen en dan over het hele hand. Ik kreeg die handschoenen niet meer uit of aan, zo nat waren ze !
Ter verduidelijking, ik rij met een GS met handbeschermers. Kan het zijn dat door de turbulentie water langs de schachten in de handschoenen komt en door capilariteit op den duur die helemaal vanbinnen nat worden ?
Bob
Ze zijn dus absoluut niet waterdicht. En goed warm zijn ze ook al niet;
ik had ze speciaal gekocht om naar Ushuaia te rijden en zijn me goed tegen gevallen met hun parafine bollekes (dikke reclame)
echt waterdichte zijn rubberen maar daar kunde niks mee aanvangen op een moto.
Door de druk die je uitoefent op het stuur wordt het water door de goretex gedrukt en zit je bij hevige regen na wat tijd met natte handen.
Omgekeerd geloof ik wel als je er water ingiet dat ze niet lekken ,maar in dat geval wordt er ook geen druk uitgeoefend.
Mijn eerste echt waterdichte handschoenen heb ik nog niet op de kop kunnen tikken.De beste tot nu toe waren IXS winter, maar deze hadden als nadeel door hun dikte het stuurgevoel weg te nemen.