kleppen regelen?
Moderator: GVN
kleppen regelen?
Ik ben vandaag naar een GS1150 gaan kijken, testrit was ok, prijs ook ok maar er zat een heel ligt getik onder de kleppendeksels, kan het zijn dat de kleppen moeten geregeld worden op 28000 km of is dit niks om me zorgen over te maken? t zou men eerste GS worden en k sta der nie echt van op de hoogte. Iemand een idee wat het kost om de kleppen te regelen
HOI
normaal worden op 30000 de kleppen nagezien maar mijn ervaring leert me dat ze niet hoeven bijgesteld worden. Mijn eigen GS had zelfs na 55000 km nog geen bijstellen nodig gehad. Het zou me dus verwonderen dat ze op 28000 al moeten bijgeregeld worden.
Maaaaaaaaar een BMW blok durgt wel een beetje tikken zeker als je ze vergelijkt met een japanner. Je wordt dat gewoon zulle, kan geen kwaad (tenzij het niet de kleppen zijn die tikken natuurlijk)
Toch maar 's gaan horen bij de dealer waar de moto onderhouden werd.
Succes
normaal worden op 30000 de kleppen nagezien maar mijn ervaring leert me dat ze niet hoeven bijgesteld worden. Mijn eigen GS had zelfs na 55000 km nog geen bijstellen nodig gehad. Het zou me dus verwonderen dat ze op 28000 al moeten bijgeregeld worden.
Maaaaaaaaar een BMW blok durgt wel een beetje tikken zeker als je ze vergelijkt met een japanner. Je wordt dat gewoon zulle, kan geen kwaad (tenzij het niet de kleppen zijn die tikken natuurlijk)
Toch maar 's gaan horen bij de dealer waar de moto onderhouden werd.
Succes
de klepspeling en vooral ook axiale speling van de tuimelaars kunnen al eens voor gerammel of "overdreven getik zorgen...
vaak regelt men de kleppen niet bij omdat men 't gevoel heeft dat ze juist staan vandaar dat de helft ook met te ruim of te eng gestelde kleppen rijd...
kleppen stellen kost je nauwelijks wat de axiale speling nazien al evenmin gaat namelijk in één moeite door...
een km stand kan je bij een boxer niet zetten op kleppen stellen, de ene moet elke 10.000 echt bijgesteld worden, de andere nauwelijks iets...
't getik zal je wel raar in oren klinken als je een eerste keer boxer rijd
vaak regelt men de kleppen niet bij omdat men 't gevoel heeft dat ze juist staan vandaar dat de helft ook met te ruim of te eng gestelde kleppen rijd...
kleppen stellen kost je nauwelijks wat de axiale speling nazien al evenmin gaat namelijk in één moeite door...
een km stand kan je bij een boxer niet zetten op kleppen stellen, de ene moet elke 10.000 echt bijgesteld worden, de andere nauwelijks iets...
't getik zal je wel raar in oren klinken als je een eerste keer boxer rijd

-
Ik stel mijn kleppen om de 10.000 en is wel nodig. Heeft nu 40.000 en was nog nodig. Tergelijkertijd kijk je of de aandrijfriem van je alternator nog in orde is, want je zal er maar staan als hij stukspringt.
Stellen? zeker de speling meten.
Stellen? zeker de speling meten.

BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.