Eigen verandering

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zitten ong. 50 spiekes in zo'n dooske, dus da's direct een groepsaankoop
Bwa, 'k verander nogal dikwijls van modelleke (NOOIT van merk natuurlijk :!: ) en dan kom ik efkes toe, hé :wink: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Of in de meubelzaak, daar hebben ze van die dingen om onder kasten te stoppen, als de vloer niet helemaal recht is. Is in vele maten te krijgen, en je kan ze afbreken op de lengte die je nodig hebt.
Roadrunner NL

Bericht door Roadrunner NL »

Ik heb het opgelost door strookjes te zagen uit een kunststof keukensnijplankje. Kosten inclusief 4 nieuwe inox boutjes 2 euro.

Tom.

Afbeelding

Afbeelding
BMW R1150RT 2001 Dark blue
Rafbmw

verhoging

Bericht door Rafbmw »

had ik ook gedaan met als gevolg dat mijn zadel achteraan los kwam te zitten
is er daar een oplossing voor
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Lap, hier komt geen brood meer op de plank... :shock:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

wel proper gedaan mannen.... proficiat.

tmoet niet altijd van bmw, touratech, wunderlich en co zijn...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Neele

Bericht door Neele »

Rafbmw schrijft:
had ik ook gedaan met als gevolg dat mijn zadel achteraan los kwam te zitten
Yep kijk in 't begin van deze topic en je zal snel het antwoord vinden. Had ik ook last van, ook op 't r forum : "rugpijn" hebben ze het erover
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
LOMAX

Re: verhoging

Bericht door LOMAX »

Rafbmw schreef:had ik ook gedaan met als gevolg dat mijn zadel achteraan los kwam te zitten
Heb je het ondertussen voor mekaar? Het loszittende zadel wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de twee ronde rubbers achteraan onder het bestuurderszadel. Die rubbers moet je aan de achterzijde een kleine halve centimeter afsnijden, anders vallen ze (bij verhoging van voorbeugel) niet meer in de juiste uitsparing, maar in de uitsparing van de volgende stand. Er staat ergens wel een foto van, en anders zal ik er eentje maken van een aangepast zadel dat ik hier nog heb liggen.
En als je de verhoging er ooit tussenuit haalt, dan draai je de rubbers gewoon een halve slag, en alles is weer bij het oude.
Dit alles is het gevolg van het "spieke", waardoor de hele zaak naar achter kantelt. Bijkomend nadeel van die spie is dat je eigenlijk maar de helft van de hoogte van de spie wint. Een volledig vlak "broodplankje" geeft dus de volle verhoging, en iets minder problemen achteraan het zadel.
Plaats reactie