Rijlessen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Marieke GS

Rijlessen

Bericht door Marieke GS »

Wat zijn jullie ervaringen met het volgen van rijlessen ? Bijvoorbeeld bij Motoren en Toerisme?

Tussen mijn 16-18 jaar reed ik dagelijks met een yamaha trial 50 cc naar school van Kluisbergen naar Ronse (Vlaamse Ardennen) , langs de kleine baantjes. Tweeënwintig jaar later, vorig jaar dus, volgde ik een initiatiecursus bij Motoren en Toerisme, met Pasen kocht ik me een f650 en reed er 5000 km mee, nu rijd ik met een GS. ...en ik zou er deze zomer graag mee op reis gaan... naar Noorwegen misschien...volg ik beter eerst nog een cursusje of leer je even snel terwijl je bezig bent?
Frank K

Bericht door Frank K »

Een cursus is altijd mooi meegenomen en je steekt er steeds iets vanop.
Tegenwoordig zijn de prijzen haalbaar aangezien je gebruik kan maken van opleidingscheques (zeker bij M&T) en dat drukt de prijs met 50%.

Maar een cursus is niet zaligmakend. Oefening baart kunst. Ik probeer elk jaar een of andere cursus mee te pikken maar daarna tracht ik elke maand een uurtje of drie vrij te maken om allerlei oefeningen te herhalen op een gesloten terrein of parking.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Vordr

Bericht door Vordr »

Ik heb bij M&T DRO basic en circuit gevolgd, allebei leerzaam, doch voor circuit beter wachten tot je je machine (beter) kent.

Je leert vooral wat je nog niet kan, en dat is toch ook al heel wat, ... in mijn geval toch :wink:
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

Deze zomer? volgende zomer veronderstel ik? Een cursus volgen kan zeker geen kwaad om de juiste techniek te leren maar die moet je dan zeker voldoende oefenen. Ga je naar Noorwegen zal een goede techniek onontbeerlijk zijn. de kleinere wegen zijn niet van de beste kwaliteit en de weersomstandigheden ook niet altijd ideaal, maar het is zeker de moeite waard om daar rond te rijden.....
Wat ik U nu zou aanbevelen? Enkele cursussen bij M&T Aktief. :wink:
alano

Bericht door alano »

Neem ook eens een kijkje op: http://www.m-r-v.be/ .
Goede prijs, toffe mensen.

Mvg, Alain
Hans

Bericht door Hans »

Mijn ervaringen met de cursussen van M&T (+ beschrijving) staan HIER ergens tussen.

mvg
Hans
Afbeelding
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Marc

R1250RT 2020
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

BMW Motor Club Vlaanderen VZW (je weet wel, ons club) organiseert overigens regelmatig ism het centrum voor motorbeheersing uit Tongeren cursussen. Je vindt ook meer info op http://www.motorbeheersing.com
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Plaats reactie