Het is spijtig !!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Neele

Het is spijtig !!

Bericht door Neele »

De zondag lekker met het vrouwtje een rustig ritje maken en op terugweg naar huis, ongeveer 10km van thuis verwijderd..............bij het inhalen van een "echte zondagsblikkerijder (50 waar 70 mag), deed ons beemerke raar. Net hetzelfde effect als je zonder benzine valt. Goed en wel aan de kant gezet op het fietspad tja was geen ander plaats alles afgelopen wat er kon schelen.........conclusie: benzinepomp deed het niet meer. Wij hebben een uur daar gestaan (wachten op de depanagedienst) en niet gelogen zeker 30 motorrijders langs gesnort de één wat sneller dan de ander, maar geen enkele die aanstalte maakte om eens even te stoppen .............niet dat ze iets konden doen, maar gewoon ff vragen of er hulp nodig was !! Neen NIKS !!! Ik moet er wel bijzeggen dat van al die motors (spijtig) geen enkele BEEMER was. Bijna uitsluitend GOLDWINGS denk dat er in de buurt een treffen was....maar soit..... Ik vind het toch erg dat er zo weinig of in mijn geval geen motorsolidariteit meer bestaat ! Moest het toch eventjes posten !
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

daar zeg je iets

enkelingen gaan rapper stoppen dan groeprijders
zeker als ze bezig zijn met een treffen staat bij velen stoppen niet in het woordenboek.

de plaats en uw gedragingen waar je in panne staat heeft er ook veel mee te maken.
ik stop afgezien van de situatie, bijna altijd als ik iemand aan de kant zie prutsen aan zijn moto om een vraagje te stellen.
maar als hij gewoon in de ronde staat te kijken of te bellen, zal ik vertragen.
als hij geen tekens doet, of een pechsjaaltje heeft, vermoed ik dat er geen panne is en rij ik door na een vriendelijke groet te hebben gegeven.

met de club rij ik altijd als laatste man
stoppen voor een pechvogel zit er dan jammer genoeg niet in.

de vele motorrijders die hier dicht bij mijn deur in panne vallen en ik heb opgemerkt (woon daarvoor op een ideale plaats 8) )
neem ik mee naar mijn werkplaats indien herstellen mogelijk is.
wat ik ook doe bij onherstelbare pannes is rechtsomkeer maken remorkske gaan halen en afvoeren naar dichtsbijzijnde motordealer (indien open en telefonis gecontacteerd)

de meeste motorrijders hebben veelal het thuisfront al op de hoogte gebracht en eventueel een depannage geregeld.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

dat is idd spijtig. maar toch wil ik effe relativeren.
je zegt dus dat er niemand stopte. maar hebben jullie enig teken gedaan opdat ze wisten dat je in panne stond?

en wanneer moet je stoppen? ik zie regelmatig motorrijders langs de weg staan. en als je dan stopt zijn ze ofwel aan het gsm 'en, wachten ze op een collega, strekken ze effe de benen,...

dus hoe weet je of er iemand werkelijk behoefte aan heeft dat je stopt omdat de persoon of z'n motor problemen hebben?

indien ikzelf zou willen dat er iemand stopt om me te helpen, dan geef ik gewoon een teken. logisch toch?

trouwens, en dat is mijn persoonlijke visie, wat kan iemand doen als ie bij jou en je RT stopt als je in panne staat? de overgrote meerderheid kent amper iets van mekaniek af (ze zeggen mss wel: ik "denk" dat het dat of zus of zo zou kunnen zijn - ze hebben dat nog eens ergens gehoord of gelezen). en degenen die er wel iets van kennen, kunnen op dat ogenblik enkel een waarschijnlijke diagnose stellen en that's it!
want wie kan er ter plaatse een mekanisch probleem oplossen? niemand (op enkele zeer beperkte uitzonderingen na mss) want niemand heeft de nodige wisselstukken en gereedschap bij. en wie begint er andermans motor uit mekaar te vijzen langs de weg?
dus de pechdienst moet toch gebeld worden.
en daar tegenwoordig niemand nog op pad gaat zonder gsm, kan iedereen de pechdienst zelf bereiken, zonder de hulp van anderen.

dit is mijn persoonlijk advies: bel de pechdienst en indien je toch wil dat iemand stopt, geef dan gewoon een teken. en ik ben er zeker van dat er geen drie motoren je teken onbeantwoord zullen laten.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Iron Gonzo

hihi
zelfde als mijn bericht maar dan alles in vraag gesteld.
:lol: :lol: :lol: :lol:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@iron gonzo: ge waart 4 minuten rapper dan ik...maar ben toch blij dat ik er niet als enige er zo over denk.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Chrisser

Bericht door Chrisser »

Op die dag was er, geloof ik, inderdaad een 'rijdende living' treffen in Bocholt. Eer dat die mannen stilkomen met hun woonkamer....

Chrisser
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

Ik heb vorig jaar iets gelijkaardigs meegemaakt en dan nog wel op de autostrade. als je daar stilstaat is het wel niet om even de benen te strekken dacht ik. Zelfs al ken je niks van mekaniek dan vind ik het nog altijd goed om te stoppen en te vragen of ik iets kan doen, iedereen kan al eens zonder benzine vallen .....
Om die reden heb ik dan mij ook voorgenomen om niet meer te groeten ook. k Weet dat het absurd is maar t kan mij nie schelen, ik groet niet meer. Stoppen voor een motard die langs de kant staat doe ik wel nog, gelijk welk type, merk of kleur.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

bmwim90 schreef:Om die reden heb ik dan mij ook voorgenomen om niet meer te groeten ook. k Weet dat het absurd is maar t kan mij nie schelen, ik groet niet meer.
Groeten is vrij voor iedereen natuurlijk. 't Is niet zoals in't leger dat het MOET, hé. Het laat alleen zien of ge ne vriendelijke mens zijt of niet :? Het is geen moeite, het doet niet zeer en het kost niks :lol:

Het is een toffe traditie die, van ALLE weggebruikers, alleen de motards nog hebben en ik hoop dat we dat nog lang zullen doen/volhouden. Ik groet zeker ook naar u en groet jij niet terug dan is dat uw spijtige keuze, maar 't is alleszins NIET TOF :cry: Trouwens als het u al te veel is om te groeten, vraag ik mij toch sterk af of ge wel gaat stoppen :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

Trouwens als het u al te veel is om te groeten, vraag ik mij toch sterk af of ge wel gaat stoppen :?[/quote]

Probeer het eens.....
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Dan zijn die van de BMWMCVL wel goe bezig....
In Borzee een rijstkoker in den decor en heel de club is daar bijna gestopt om hem te helpen en te vragen of hij hulp nodig had....
als die niet voor BMW gaat de volgende keer weet ik het niet meer
:lol: :lol: :lol:

GRTS Danny
Frank K

Bericht door Frank K »

RUSOR:
In Borzee een rijstkoker in den decor en heel de club is daar bijna gestopt om hem te helpen en te vragen of hij hulp nodig had....
als die niet voor BMW gaat de volgende keer weet ik het niet meer
Kon geen woord meer uitbrengen.. :wink: :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

IRON GONZO schreef:daar zeg je iets

als hij geen tekens doet, of een pechsjaaltje heeft, vermoed ik dat er geen panne is en rij ik door na een vriendelijke groet te hebben gegeven.
Ik had nog nooit gehoord van een "pechsjaaltje", hoe ziet dat eruit?
GS 1200
K'adéé

Bericht door K'adéé »

Ik ben toch ne keer geholpen geweest door een duitser toen ik naast mijn moto over de pechstrook aan't stappen was in 't half duister in de gietende regen (Denemarken). Was zonder benzine gevallen door verschillende omstandigheden maar te veel om uit te leggen. Hij vroeg wat er was en sprong terug op zijnen GS en reed tot de volgen de afrit en kwam teruggereden over de pechstrook met een jerrykan met benzine. Toen hem vroeg hoeveel schuld ik had mocht ik hem niets betalen want hij was ook al zo ne keer geholpen geweest en was blij dat hij dat ook ne keer kon doen. Hij sprong terug op zijnen zwaar beladen GS want hij had nie veel tijd zei hij en verdween even snel als hij gekomen was. De jerrykan heb ik nog steeds.Ik Kan u verzekeren dat ge op zo'n moment een gat in de lucht springt en dat de wereld er weer terug beter uitziet. Ik hoop dat ik ooit voor iemand hetzelfde kan doen.
zundap/kreidler/BSA500/suzuki500gt/bmwR1200C/bmwk1100lt/bmwK1200lt/BMW K75rt /DEFENDER

DANNY
jakke

Bericht door jakke »

Tijdens onze driedaagse, in Mei naar het zwarte woud, hebben we een stukje Zwitserland gedaan.
Doordat we op een paar van de vrienden moesten wachten zijn we op een gegeven moment ff in een stil straatje gestopt.
Er kwam een Beemer met een al wat oudere heer voorbij in tegenovergestelde richting. Deze deed een vriendelijke groet en reed verder.
Nog geen vijf minuten nadien kwam hij terug aangereden om te vragen of hij met iets kon helpen. 8)
Hij was duidelijk teruggekeerd om te helpen als het nodig was geweest. :wink:

Dus zelfs over de grenzen heen kan het. :D
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

stbie schreef:
IRON GONZO schreef:daar zeg je iets

Ik had nog nooit gehoord van een "pechsjaaltje", hoe ziet dat eruit?
Was ooit een actie van Motoren & Toerisme.
Je kon bij hen een pechsjaaltje kopen (gratis bij een abbonement).
Indien je pech had moest je die sjaal duidelijk in het zicht hangen (bv aan de spiegel).
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

stbie schreef: Ik had nog nooit gehoord van een "pechsjaaltje", hoe ziet dat eruit?
Is een witte sjaal, die via "Motoren en Toerisme" is gelanceerd.
Hem uitdoen en aan de moto hangen betekende dat je pech had en hulp verwachtte.
Ik heb er ook nog ergens eentje liggen.
Het nadeel, wie hemveel aan had, moest hem ook veel wassen,
'twas ooit ne witte :lol:
MM GS

Bericht door MM GS »

Het is een toffe traditie die, van ALLE weggebruikers, alleen de motards nog hebben en ik hoop dat we dat nog lang zullen doen/volhouden. Ik groet zeker ook naar u en groet jij niet terug dan is dat uw spijtige keuze, maar 't is alleszins NIET TOF :cry: Trouwens als het u al te veel is om te groeten, vraag ik mij toch sterk af of ge wel gaat stoppen :?
bijna volledig mee eens, alleen groeten ook vele rijders van oldtimers elkaar (laatst nog 2 madammen in n 2 pk elkaar zien groeten)

zelfs in uiterste situaties (afslaan, net schakelen , ...) kan er toch steeds een knikje vanaf ??
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Goed jaar geleden eens dik vier kilometer langs mijn motor lopen stappen op de pechstrook van de snelweg (tank leeggereden :oops: ). Drie BMW-rijders gestopt, fijne babbel gehad. En zelfs een koekblik met (volgens mij) een Indiër aan boord, fijne kerel. Vond het spijtig dat ik niet meteen hulp nodig had. Ik groet dus iedereen, als ik ze maar op tijd gezien heb. En ik zal ook wel stoppen voor pechvogels, als ik ze op tijd gezien heb, en zonder risico aan de kant geraak. Want driehonderd meter terug achteruit duwen op de pechstrook is toch ook te gek...
Neele

Bericht door Neele »

Aanstalte maken dat ik pech had !!!!!???? Ik persoonlijk was aan het prutsen aan de motor om het defect te vinden.....zijdeksels eraf op de grond.......koffers eraf......zadels lagen in 't gras......jassen/helmen op de grond...........vrouw zat gehurkt op ne steen die er lag.........midden op een fietspad langs de weg...........ik hoef geen sjaaltje te hebben hoor..........als ik zo iets opmerk dan stop ik toch, of probeer ergens te stoppen, want dat lijkt me niet echt een ideaal picknick plaatsje als een motor er zo bij ligt. Nee ik weet ook wel dat er weinigen iets konden doen, maar 't gaat er mij enkel om 't gebaar..........ff stoppen vragen of er enige hulp nodig is.........Heb zelf met GW's gereden, en geloof me zo'n gevaarte stopt wel degelijk ! Maar ja ............. gelijk jullie opmerken, was zeker een roadtrip aan de gang en dan hedde gene tijd voor bagatellekes van andere motorrijders en zeg 't zelf .......... beemers en GW's ......... total different world !
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
GSven

Bericht door GSven »

Toen ik laatst in de gracht stond, had ik niet te klagen over het gebrek aan hulpvaardige mensen.
Er is geen enkele motard gepasseerd, maar een groot percentage van de wagen is gestopt en er werd gevraagd of ik hulp nodig had. Ik liep daar gewoon wat rond of zat wat verder neer, ik deed dus geen enkel teken.
De wereld is (nog?) niet om zeep.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Iron Gonzo

bron en 14-10-06 geplaatst (vandaag dus) op:
http://autos.groups.yahoo.com/group/bmwcycles/
dit is een voorbeeld voor iedereen
dikke proficiat aan de K1200LT rijder

Dag medebrommers,

Gisteren in volle avondspits op de ring van Brussel de
koppelingskabel gebroken. Gelukkig nog van het "motorspoor" naar
rechts kunnen manoeuvreren waar ook nog eens een geweldig brede
pechstrook was (voor de liefhebbers: km 32.1) alvorens de motor te
laten afslaan. Ik ben erg blij dat hij niet midden tussen de wagens,
in derde versnelling was afgeslagen: je kan dan geen kant meer uit.
Op de pechstrook kon ik op hem mijn gemak in zijn vrij zetten door
met de hand de hefboom achter de versnellingsbak te bedienen.

En toen gebeurde er nog iets onverwachts: ik kreeg een lift op een
K1200LT, tot voor de deur thuis. Geweldig. Ik heb niet eens de tijd
gehad om zijn kenteken te noteren.
Mocht dit relaas hem ter ore komen: nogmaals bedankt.

Ik moest die avond weg en kon uiteindelijk pas na middernacht
terugkeren naar mijn motor. Toen ik er over de binnenring passeerde
stonden er op die plaats een paar kerels iets vast te maken op een
aanhangwagen. Paniek! Om er te komen moest ik nog door tot op de E19,
bij Sterrebeek eraf en er weerop, wat 3 stoplichten betekent. Alles
bij elkaar al gauw 10 minuten zenuwen en gedachten zoals: als ze
inderdaa mijn motor aan het stelen zijn, wat doe ik dan?

Maar hij stond er nog en ik heb hem door Touring laten thuisbrengen.
Ik was geen lid, dus dat kostte veel geld, maar ik denk niet dat hij
er anders vanmorgen nog gestaan had. Ik had wel ook een grote
aanhangwagen geleend, maar daar zou ik hem in mijn eentje nooit op
hebben gekregen.

Wat mij wel verontrust is dat ik die kabel 2 jaar geleden al eens
vervangen had (toen was hij in Leuven geknapt, op een niet te
onveilige plaats op 500 meter van mijn werk.
Is dat toeval of zou er iets mis zijn met de koppelingsgreep of de
afstelschroef waar de kabel doorloopt?
Hij is geknapt direct aan het eindstukje waarmee hij in de hendel
wordt gehaakt. Ik zie niet bijzonders aan dat busje waar hij inhaakt,
maar misschien is het subtiel?
Ik meen dat de kabelspanning juist was: hij had een beetje vrije slag.

Een collega suggereerde nog om de koppeling dan maar gewoon te
bedienen door het kabeleind vast te pakken. Dat had hij vroeger ook
wel gedaan met zijn brommer. Op een andere plaats zou ik het
geprobeerd hebben, maar op de Brusselse ring kan je je niet
wegsteken, zelfs niet om drie uur 's nachts.

Groetjes,

Bas van den Bogaert
TRIUMPH TROPHY SE
Plaats reactie