Primeur Motoroverall

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Yves schreef:Bij Van Zeebroeck is er een volledig regenpak ja.
Zonder enige bescherming of protector.
Heb er naar staan kijken samen met verkoper en hij wist er nog bij te zeggen dat dit pak een echte sauna is, dus voor iemand die wil afvallen.

Een pak zoals hier in deze draad naar gezocht is, heb ik daar niet gezien.

Mvg
Yves
Sorry maar het pak dat ik daar gekocht heb is wel met protectoren en rugbescherming.
(zou trouwens en beetje duur geweest zijn voor en plastiek pakske..)
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

@ De Witten
Dan had ik het ongeluk om een slechte verkoper te treffen. :(
In alle geval, overmorgen rij ik naar Goes, hopelijk zal ik daar vinden wat ik zoek.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Yves schreef:@ De Witten
Dan had ik het ongeluk om een slechte verkoper te treffen. :(
In alle geval, overmorgen rij ik naar Goes, hopelijk zal ik daar vinden wat ik zoek.
De bazen zijn 2 broers ik had een van de 2
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

Ik had iets in gebroken Nederlands. :shock:
ronnyb

Re: Multifunctioneel pak.

Bericht door ronnyb »

WilfriedLT schreef:Hoi Shulty,

Ik ben reeds enkele maanden in het bezit van een 'Alpinestars-pak'. Het is wel iets omslachtiger aan te doen en niet zo warm als een Aerostich-pak (type Roadcrafter), maar het is wel 100% waterdicht wat ik van mijnen Aerostich niet kon zeggen.
Ik zou het onmiddellijk terug kopen (is ook verkrijgbaar aan de overzijde van EKO = Motorshop Van der Heyden/Kontich). Persoonlijk vind ik de volgende voordelen ; 100 % waterdicht, lichter om dragen, zeer goede pasvorm, zeer goede verluchting (dmv ritsen) en véél goedkoper.
Nog bijvermelden dat ik er géén aandelen in heb...

Vriendelijke groeten, :wink:

Wilfried.
Na 2 dagen bollen in de regen van de voorbije dagen met zijn vieren waarvan er een met een nieuw Alpinestars 300 drystar aan, moet gezegt worden dat diegene volledig maar dan ook volledig NAT was tot op zijn vel!!
Pak terug aangeboden bij V.d.H. kontich met de nodige foto's als bewijs .
Deze gingen het voorleggen aan de firma.
Maw 100% droog, mon oeil!
Afwachten maar.
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
ronnyb

Re: Multifunctioneel pak.

Bericht door ronnyb »

ronnyb schreef:
WilfriedLT schreef:Hoi Shulty,

Ik ben reeds enkele maanden in het bezit van een 'Alpinestars-pak'. Het is wel iets omslachtiger aan te doen en niet zo warm als een Aerostich-pak (type Roadcrafter), maar het is wel 100% waterdicht wat ik van mijnen Aerostich niet kon zeggen.
Ik zou het onmiddellijk terug kopen (is ook verkrijgbaar aan de overzijde van EKO = Motorshop Van der Heyden/Kontich). Persoonlijk vind ik de volgende voordelen ; 100 % waterdicht, lichter om dragen, zeer goede pasvorm, zeer goede verluchting (dmv ritsen) en véél goedkoper.
Nog bijvermelden dat ik er géén aandelen in heb...

Vriendelijke groeten, :wink:

Wilfried.

Na 2 dagen bollen in de regen van de voorbije dagen met zijn vieren waarvan er een met een nieuw Alpinestars 300 drystar aan, moet gezegt worden dat diegene volledig maar dan ook volledig NAT was tot op zijn vel!!
Pak terug aangeboden bij V.d.H. kontich met de nodige foto's als bewijs .
Deze gingen het voorleggen aan de firma.
Maw 100% droog, mon oeil!
Afwachten maar.
Ronnyb
verbetering ,het ging wel degelijk over een alpinestars Drysuite 360
ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
luc gs

Bericht door luc gs »

Openritsweekend bij EKO.
Is dit de nieuwe overall waar hierboven reeds meerdere malen is genoemd?
Op het eerste zicht vrij mooi (met dichte rits),maar wat met de kwaliteit?
Enig idee van de prijs?
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Ben vandaag nog even langs Eko geweest....
Er hangen al enkele pakken in de rekken....
De prijs is 399€
Diegene die er snel eentje wil hebben zal er snel moeten bij zijn....

GRTS Danny
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Hoi,
Vandaag naar EKO de nieuwe overal gaan halen.
Mijn aerostich van 10 jaar oud heeft zijn beste tijd wel gekend.
Op het eerste zicht lijkt deze overal wel sterk op mijn aerostich alleen is deze veel lichter en zal hij dus veel aangenamer om dragen zijn. Hij zal niet zo warm zijn als de aerostich denk ik maar goed te doen tot een +10° maar tegenwoordig zijn er geen winters meer. Ik zal hem morgen eens gaan testen, vandaag niet meer ik heb hem mooi terug ingepakt en deze avond krijg ik hem van mijn vrouwtje als verjaardag cadeau en dan kan ik weer zeggen jij weet verdomd goed wat ik kan gebruiken hé.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
NoPa

Bericht door NoPa »

luc boxer schreef:Afbeelding

Hoi,
Vandaag naar EKO de nieuwe overal gaan halen.
Mijn aerostich van 10 jaar oud heeft zijn beste tijd wel gekend.
Op het eerste zicht lijkt deze overal wel sterk op mijn aerostich alleen is deze veel lichter en zal hij dus veel aangenamer om dragen zijn. Hij zal niet zo warm zijn als de aerostich denk ik maar goed te doen tot een +10° maar tegenwoordig zijn er geen winters meer :lol: :lol: Ik zal hem morgen eens gaan testen, vandaag niet meer ik heb hem mooi terug ingepakt en deze avond krijg ik hem van mijn vrouwtje als verjaardag cadeau :lol: en dan kan ik weer zeggen jij weet verdomd goed wat ik kan gebruiken hé :roll: :lol: :wink:

Je hebt een pm. :twisted: :twisted:
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Ik weet het, k'heb er een vriendelijk pm'meke terug gestuurd
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Deze morgend ook naar Eko geweest. Die motoroveral ziet er inderdaad zeer mooi uit, en voorzien van duidelijke reflectoren.
Enkel de knieprotecties zijn bijzonder zacht.
Voor de rest, bijzonder geslaagde overal :wink:
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Danny

Bericht door Danny »

Vandaag naar EKO geweest, overalleke eens vastgehad, fletse kopie van de aerostich. ritsen lijken nergens op en bovenal gaat de belangrijkste (de lang rits) verkeerd open en moet je daarom je voet er doorheen duwen.
weinig protectie en aangezien 't een overall betreft moeten de protectoren groeter zijn omdat die makkelijker verschuiven bij een totter dan een passende broek.
op waterproof hoef je in geen enkel opzicht te rekenen en 't is inderdaad een echt zomerpakje. als 't begint te vriezen stap je gegarandeerd in smurvenkleur af, maar goed tegen koude kan je wat anderaan trekken... de stich is ook niet echt warm wanneer ie 't moet zijn...

goedkoop dat wel maar 't is er aan te zien... een leuk alternatief voor wie er niet teveel wil aan uit geven en toch niet in een jeans wil rijden :wink:
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Merci Danny, spaart mij een ritje naar Kontich uit. Spijtig toch dat er geen invoerder is voor Aerostich.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

en bovenal gaat de belangrijkste (de lang rits) verkeerd open en moet je daarom je voet er doorheen duwen.
U had dat pakje onderstenboven aan???? Dat is de eerste van de tien man die ik gesproken heb waarvan de rits verkeerd opengaat :o :o :o
Al die andere vonden dat het prima in orde was :roll: :roll: :roll:

GRTS Danny
RUSOR

Bericht door RUSOR »

en bovenal gaat de belangrijkste (de lang rits) verkeerd open en moet je daarom je voet er doorheen duwen.
U had dat pakje onderstenboven aan???? Dat is de eerste van de tien man die ik gesproken heb waarvan de rits verkeerd opengaat :o :o :o
Al die andere vonden dat het prima in orde was :roll: :roll: :roll:

GRTS Danny
Danny

Bericht door Danny »

Ondersteboven?? ik heb er drie vastgehad 't zag er dan een beetje te fragiel ritske uit om aan te trekken... trouwens nog niemand hoeft op zijn p... getrapt te zijn... 't is gewoon een overall van die prijs en dat is geen aerostich simpel toch!

en zoals ik al schreef een leuk alternatief maar niet van dezelfde kwaliteit dus koester ook niet dezelfde verwachtingen...

de manier waarop de rits onderin de pijp verdwijnt (gewoon zonder versteviging omgestikt) is ondermaats en moest bij de voorbereiding al lang opgemerkt en doorgegeven zijn.

Mijn conclusie een leuk zomer of droog winteralternatief met flink wat kleren eronder :wink:
Frank K

Bericht door Frank K »

... trouwens nog niemand hoeft op zijn p... getrapt te zijn...
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Vandaag EKO overal eens uitgeprobeerd, en hij bevalt mij zeer goed.
Zit veel beter dan mijn aerostich en bij de temperatuur van vandaag was het met een jeansbroek onderaan wel een beetje te warm. Ik heb de zeeuwse dijkenrit nog eens gereden en er stond genoeg wind, maar het overalletje sluit goed af.
Kwaliteit van de ritsen daar zie ik geen probleem in.
Protectiestukken hebben heel de dag goed blijven zitten.
Of hij waterproof is dat betwijfel ik maar dat is mijn aerostich ook niet.
Aerostich zal in de winter wel iets minder koud zijn dan deze overal, maar met de woorden van test aankoop zal het EKO pak met vergelijking prijs-kwaliteit wel als beste uitkomen.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Hmmm, toch maar is gaan kijken bij EKO, zat al geruime tijd op zoiets te wachten, al was 't dat 'm misschien net niet even goed is als de Aerostich, den deze kan ik eerst is aandoen, passen, aanvoelen, goed bekijken, en hij kost, incl. verzendkosten naar hier, minder dan de helft dan de Amerikaan.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Voila sie, ben vandaag is naar EKO geweest, en heb diene motooverall met m'n eigen ogen kunnen zien, en met m'n eigen handen kunnen betasten, en zelfs aandoen ook :P

Wel, 'k moet zeggen dat ik overtuigd ben, heb 'm nog niet gekocht, maar 'k weet wel wat ik voor m'n nieuwjaar ga vragen zulle :lol:

De aanwezige protectiestukken waren in de armen en aan de schouders voldoende, althans toch van stevigheid, maar deze in de kniëen leken mij veel te slap, was gewoon een soort mouse, die ga ik vervangen door harde exemplaren, voor de rest leek alles me in orde.
Ook de ritsen leken me ok, misschien niet de beste ter wereld, maar zeker voldoende.

Soit, 't wordt sowieso m'n volgende moto gerelateerde aankoop :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi Koppel,
Ik ken er nog ene die de kniestukken en de rugprotector heeft vervangen door een ander... blijkbaar kan dat gewoon op vraag en paar eurootjes meer daar ter plekke.
Die zachte kniestukken hebben echter wel een doel... doordat je deze overall over je normale kleren draagt zitten harde kniestukken niet altijd op de juiste plaats... door de mouse te gebruiken bedek je ook een groter opervlakte van de knie en past deze hem ook gemakerlijker aan aan je zithouding.....Maar u veiligheidsgevoel gaat natuurlijk voor en je moet dat kopen waar je je goed bij voelt. Het origineel amerikaans combineert eigenlijk de twee... grote mouse met daarop een harde schelp gekleeft.... misschien kan je dat zelf ook verwezelijken door gewoon harde bij te steken.

GRTS Danny
petervdc

Bericht door petervdc »

Spidi Admiral is ook een optie, even goe als Roadcrafter, en dubbel zo goe (en duur) als dat gevalletje van EKO.
Te kopen/zien bij Bike Zone in Brussel, kost +- 800€.
Mike

Bericht door Mike »

@ petervdc
Heb je ervaring met die Spidi Admiral.
Of is er iemand anders die daar ervaring mee heeft.

Inderdaad een duur geval.
Is het zijn prijs waard? Zeker waterdicht?
En nog wat warm bij in de winter?
Makkelijk aan en uit te doen over de gewone kleren?
En zit dat nog een beetje makkelijk op de motor?

Mike
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

luc boxer schreef:Of hij waterproof is dat betwijfel ik maar dat is mijn aerostich ook niet.
Is hij het nu of is hij het nu niet, want anders vraag ik mij af waarom je 400 € uitgeeft aan iets dat er niet uiziet (in vergelijking met normale motorkleding) als het dan nog niet eens waterdicht is :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie