Nieuwe RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

bmwfreakske

Nieuwe RT

Bericht door bmwfreakske »

Vandaag mijn nieuw machien gaan halen,spijtig van het weer.
Eerste indrukken na de 1150,amaai....zalig,fijne versnellingsbak,soepel dat da schakelt.
De handelbaarheid ligt een stuk hoger dan bij de 1150 en da moteurke draait beter dan mijn vrouw haar stikmachien :D :D :D :wink: .
Wat me dan weer opvalt is dat het scherm wel wat hoger mocht zijn,ze laten de keuze in een verlaagd of normaal zadel maar bij een scherm kan dit weer niet.
De motor op de middenbok trekken is wel echt kinderspel geworden,je voelt dat er serieus aan gewicht is gewerkt.
Ook goed om te weten is dat de stuurverhogers dezelfde zijn als die van de 1150 :) .
Hopelijk kan ik er dit we van genieten.
Grtz
Luc
Andalousie 09/2018
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

proficiat freakske... en het weer... nou ja, dat nemen we er maar bij.;;
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
daddy

Re: Nieuwe RT

Bericht door daddy »

Hallo BMWfreakske,

Proficiat met je aankoop.
Ja, heb eens een dag met de 1200RT gereden en inderdaad, hij rijdt vanzelf als het ware.
Veel positiefs over te vertellen ook al bolde ik maar een 350km ermee.
Nu, anderzijds vind ik dat het toch een beetje een verlies dat het BMW-karakter dewelke je terugvind op een 1100 en 1150RT, niet echt terug te vinden is. Nu, da's ook het enige.
Ge hebt U een crème van een machien aangekocht en JA, ze spreken van beter weer dit weekend dus veel rijplezier.

Vele behouden km en tot zwaais.
Greetings
daddy
WimLT
Contacteer:

Re: Nieuwe RT

Bericht door WimLT »

bmwfreakske schreef:Vandaag mijn nieuw machien gaan halen,spijtig van het weer......
..... en dat er gene foto bijstaat .......... :roll:

In ieder geval nen dikke proficiat !!! 8)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Kom er maar mee naar den Axe vanavond, dan heb je weer een reden om ergens naar toe te rijden. :D
En dan kunnen wij hem ook eens zien.
(ja, ik ben toch wel wat jaloers :evil: )
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Luc, ook van mij een dikke proficiat.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Danny

Bericht door Danny »

't Leven kan schoon zen he Luc ... maar ne nieuwe moto ook :wink:
amuseer je der mee...
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Proficiat met je nieuwe aanwinst !
Mijn volgende zal ook een 1200RT worden. Ik ga hem bestellen op het motorsalon 2007.
Welk kleur is het geworden ? Plaats misschien eens een foto...

Groeten,
Dirk :wink:
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
Harald

Bericht door Harald »

Luc, proficiat hé.
P.s. ik veronderstel dat ik niet meer hoef te gaan kijken
als ik uw posting"verkocht" goed heb gelezen :?:
jakke

Bericht door jakke »

Dikke proficiat en veel veilige km gewenst !! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
VutteRT

Bericht door VutteRT »

Van mij ook een dikke proficiat, machtige machiene. Ik heb er reeds 12000 km meegereden. Alleen maar complimenten. :D Succes en grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Proficiat, je zult er content van zijn en dat ben ik ook. Da moteurtje valt goed mee, spijtig dat de mijne wel zijn olie op tijd en stond moet hebben, maar dat betert misschien na zijn tweede groot onderhoud.

Met dat scherm heb je wel wat gelijk, voor mij een paar centimeters meer zou voldoende zijn, maar voor de rest een prachtig machine.

Succes
Luc
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

Dikke proficiat en veel veilige km gewenst !! Heb er een kleine 10.000 op zitten, gewoon "grandiose brommer" :wink:
Hoe langer ge ermee rijdt, hoe meer hij u zal bevallen. :D
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
bompa

Bericht door bompa »

dikke proficiat en veel veilige km,bompa
r1100r
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Luc, proficiat met de nieuwe beemer :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Foto!! Proficiat ook!!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
mike gt

Mike GT

Bericht door mike gt »

Ik zal zondag mijn zonnebril maar opzetten zeker.Want een nieuwe BMW da blinkt nogal hé,bijna zoveel als zijn berijder!!
Proficiat Luc met je nieuwe aanwinst. 8)
Opa

Bericht door Opa »

Mike,

Proficiat met je beemer. Veel plezier en veel veilige kms gewenst.
bmwfreakske

Heb er vandaag een eerste tripke(ong 300 km) mee gedaan,neig,neig,neig.
2 zaken die aandacht nodig hebben, de trillingen op de linkerspiegel waar de rechtse blijkbaar totaal geen last van heeft en het zadel is zeker niet comfortabel voor langere ritten,maar dat wist ik al.
Voor de rest alleen maar lof over dees "machien"
Iedereen bedankt!!
Michel,Bruno,Paul,Patrick....jullie hebben de gashendel wat moeten dichthouden vandaag,maar binnen een paar honderd km zal da wel opgelost zijn.
:roll: :roll: :roll: :wink: :roll:
Andalousie 09/2018
LJ

Bericht door LJ »

Proficiat met de nieuwen Beemer.
Veel veilige kilometers gewenst.
:D
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Highlandbrother proficiat en enjoy life! Dikke kus eveneens aan de madam met de naaimachien :lol:

Stoffel ;)
Afbeelding
eRik T

Proficiat

Bericht door eRik T »

Proficiat man, 'k wens je veel aangename en vooral veilige km's.

Heb onlangs ook m'n 1100 ingeruild voor de nieuwe 1200.
Het meest frappante verschilpunt is natuurlijk de versnellingsbak. Gedaan met clunck en cloenk om de juiste versnelling te vinden. Je hoort die bak niet en hij schakelt roomzacht.

In de boekjes spreken ze van een aanzienlijke gewichtsbesparing en dat merk je ook. Ik had het soms moeilijk om mijn oude 1000 RT (niet) in de hand te houden. Het blijft oppassen bij het manouvreren maar ik heb alvast het gevoel dat ik de massa van deze motor beter onder controle kan houden. Ik ben geen bonk van een vent en bij de 1100 was het soms toch een beetje een avontuur om hem op de bok te trekken. De 1200 rolt er precies vanzelf op.

Ook het verbruik is aanzienlijk geslonken. Met de 1100 zat ik tussen de 6 en 6,50 maar deze doet het met een volle liter minder. Ik durf hem natuurlijk nog niet echt in de hoge toeren jagen. Een algemeen gemiddelde van 5,5 liter is realistisch denk ik. In combinatie met de ruimere tank moet je een stuk meer kunnen rijden. Met de 1100 moest ik tanken op 330 km, hier wordt het wellicht 460 km.

De nieuwe koffers zijn ruim en erg mooi maar wellicht toch zo kwetsbaar. Op de vorige RT kon je een matzwarte beschermkit bestellen die de meest gangbare krassen kon voorkomen. Dit is (nog) niet leverbaar. Pluspunt is dan weer dat je de koffers kunt openen met een drukknop zodat je bij het sluiten het risico niet loopt om de beschermlip onder het handvat over te plooien.

Het dashboard is ook een aanpassing. Het centrale infopaneel lijkt wel een gameboy maar gelukkig zijn de snelheidsmeter en toerenteller (dit maal even groot) nog analoog. De bedieningstoets van de boordcomputer zit wel onhandig ver weg van de linkerduim. Om al rijdend van functie te veranderen moet je de linkerhand gebruiken en dat is wellicht niet echt veilig. Misschien is mijn duim gewoon te kort, dat kan ook natuurlijk. Om de tripteller op nul te zetten volstaat een simpel drukje op de knop, die gekke draaiknop is gelukkig verbannen.

Mijn alleerste indruk bij de eerste testmeter was inderdaad: dit scherm is iets kleiner en het trilt. Om ook hier enkele grammen te winnen is het scherm dunner geworden en daardoor blijft het niet meer zo lekker stabiel als op de 1100RT. Zelfs bij stationair toerental blijft het wat weg en weer wiebelen. Dat went evenwel.

Op m'n 1100 had ik de radio. Met het scherm op max. hoogte kon ik gemakkelijk tot 80 km/u. toeren en met het kingedeelte van de helm opengklapt naar de radio luisteren. Heerlijk. Dit vervalt nu allemaal want 1.250 euro neerleggen voor de radio af-fabriek is er natuurlijk over. Ik mag wel een beetje gek zijn maar voor de prijs van dit radiootje koop ik liever een LCD breedscherm TV (voor in mijn living wel te verstaan). Dus luister ik nu naar het gehum van de boxer.

De prijzen van de overige opties vallen eigenlijk nog mee. Boordcomputer en alarm zijn redelijk geprijsd en zelfs de ESA lijkt me geen speeltje maar is iets dat ik bijna op elke rit bijstel.

En dan de looks. Je bent er voor of je vindt het lelijk. Persoonlijk hou ik wel van de nieuwe lijn maar mijn zoon vindt dan weer dan ik nu een "Power Ranger" geworden ben. No comment.
Mijn oude RT mag er met zijn plastiekerige neus wat plomp uitgezien hebben, uiteindelijk was dit toch een machine waar het karakter gewoon afdroop.

Ja, de nieuwe R1200RT is gewoon zalig maar dat neemt natuurlijk niets af van de kwaliteiten van de 1100RT. Ook dat was (is) een droom van een machine.
Ed Vollegaas
Contacteer:

Bericht door Ed Vollegaas »

Is't deze kleur?

Afbeelding

Of is't deze kleur?

Afbeelding

Dan hebben wij waarschijnlijk dezelfde!!!

Grtz Ed
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
bmwfreakske

De onderste maar met zilveren spoiler.
Andalousie 09/2018
w

Bericht door w »

En de fotokens van Luc zijne nieuwe

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door w op 28 okt 2006, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie