beschermfolie

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc rs
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:07
Locatie: Bonheiden

beschermfolie

Bericht door luc rs »

Hallo,

het is misschien vroeger al eens aan bod gekomen, maar bestaat er een beschermfolie voor BMW motoren (bescherming van de kuip enz..), meer bepaald voor een RT (ja jongens ondertussen is het niet meer RS maar 1150 RT geworden) en zoja waar kan men dit in België kopen?

alvast op voorhand bedankt voor reactie

Luc
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door -Wim- »

Hoi Luc,

Ik heb die besteld bij de dealer, maar ik vermoed dat hij ze bij Wunderlich haalt.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
luc rs
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:07
Locatie: Bonheiden

Bericht door luc rs »

aha, ik zal al eens op hun site gaan kijken, bedankt!

Luc
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Gebruik de zoekfunctie, tik in "beschermfolie" en je hebt er direct een topic of 10 over :wink: Veel leesplezier 8)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Nil volentibus arduum
luc rs
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:07
Locatie: Bonheiden

Bericht door luc rs »

bedankt mannen, vooral die laatste site is zeer duidelijk.

Iemand die zo'n folie op zijn moto heeft????



grt

Luc
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Ja, op mijnen FJR.

't Is wel een enorm geduldwerkje om het aan te brengen. Veel zeepsop gebruiken. Het deel van de moto waar het op moet, handen en folie zelf goed natspuiten. Lang en geduldig aanstrijken met het rubber flapje dat erbij zit totdat alle luchtbelletjes er vanonder zijn.

Als je't door een dealer moet laten doen zal het veel dollartekens moeten kosten vrees ik.

Voorts heb ik de indruk dat die folie vooral moet dienen om steenslag tegen te gaan. Hij is wel degelijk gevoelig voor schuren (met een laars of de binnenkant van de benen ofzo) waardoor de folie even mat wordt dan de lak die hij beschermt. Natuurlijk liever een matte folie dan matte lak...
Nil volentibus arduum
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

http://www.detecto.de/Onlineshop/index.html

Ik heb hier beschermfolie gekocht voor mijn F800ST, goedkoop en spotgemakkelijk aan te brengen met gewoon water en sproeifles.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
luc rs
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:07
Locatie: Bonheiden

Bericht door luc rs »

Ja, het zou inderdaad moeten dienen om de steenslag zoveel mogelijk te vermijden.. Ik heb op een Duitse tv-zender eens een reportage gezien over dat spul waar het onderworpen werd aan een test (ik spreek hier wel over auto's).. en de resultaten waren verbluffend.. Een kras zetten (vandalisme) op een autoportier met die folie was bijna onbegonnen werk. Even met de schroevendraaier over een deur, op het beschermde deel niets te zien, op het onbeschermde deel: een flinke kras die je alleen wegkreeg met herspuiten.
Een wilde rit op een grindweg met een wagen mét en een zonder folie gaf ook duidelijk het verschil. Op de wagen mét folie was geen enkele steeninslag te zien, de wagen zonder had duidelijk te lijden gehad. Ook zou bij die folie het zonlicht er kunnen doorschijnen zodat de beschermde delen mee met de jaren verkleuren met de zon zodat je, als je je wagen, in ons geval onze moto dus., zou verkopen dat men niet denkt dat er spuitwerk aan verricht is. Natuurlijk, laat ons realistisch blijven, met de jaren komt er toch wel eens een paar krassen op maar, ik vloek toch als er een kras op mijn wagen of moto komt, jullie niet?

bedankt in ieder geval voor jullie talrijke respons!!!


Luc
luc rs
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:07
Locatie: Bonheiden

Bericht door luc rs »

heb ondertussen bij Detecto een bestelling geplaatst......

als jullie binnenkort een RT zien met ingepakt in een rol keukenfolie... its me........ :D
Mingh
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2006, 13:14
Contacteer:

Bericht door Mingh »

ik ben ooit voor mn mountainbike bij Honda terechtgekomen. een euro of 2 voor een velletje A4. T is een geduldig werkje met de haardroger om de folie week genoeg te maken om ze te vormen, maar t resultaat is fantastisch. Na een seizoentje of 2 ziet mijn kraam er nog uit als niew. En daar spook ik veel stommere dingen mee uit dan met de motor........
Afbeelding
vorige week nog ene van dubbel zo hoog gedaan. Als da misgaat helpt de folie niet zoveel natuurlijk.....
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
Plaats reactie