Grote reparatie K1200LT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marcel tourney

Grote reparatie K1200LT

Bericht door marcel tourney »

Hallo BMW vrienden,

Ik rij op een K1200LT uit 1999 met 72.000 km op de teller, allen zogenaamde lange kilometers.

Na een grote beurt voor mijn vakantie van 750,-- euro in Frankrijk een lekke Koppelings cilinder opgelopen, hierdoor een vette en dus slippende koppeling platen opgelopen.
Motor door de ANWB naar de garage in Nederland gebracht.

Het volgende is er vernieuwd Koppelings schijf/Huisdeksel/Drukring/Rondsel/Uitlaat afdichting/Koppelings cilinder/Keerring 2 maal versnellings bak/Olie glas.

Tijdens de reparatie zagen de monteurs een pakking uit de Cardan as komen deze is dus ook vernieuwd. (380,-- euro)

Totale reparatie bedrag 1.430,-- euro

Mijn vraag is nu is dit allemaal niet wat snel voor een BMW motor?

Maak ik kans om nog wat retour te krijgen van BMW.

Graag reactie van de techneuten onder ons.

Bijvoorbaat mijn dank voor de eventuele reactie.

Marcel Tourney
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Jammer genoeg zie je dit wel vaker bij de LT. Ook een lekkende keerring kan dit tot gevolg hebben. Kijk misschien ook eens op http://www.k12lt.be

Daarbij komt nog dat er erg veel werk is om de koppeling van een LT te vervangen. Je moet al heel goed weten met wat je bezig bent als je de klus op anderalve dag wil klaren.

Ik vrees ook dat je dat volledig bedrag zelf zal mogen ophoesten. Op een motor van '99 zit nu eenmaal geen garantie meer.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
LJ

Bericht door LJ »

Marcel,

Met alle sympathie voor wat je meemaakt maar verwacht je nu echt omdat er BMW op staat dat er :

1. Er niks kan aan kapot gaan.
2. Alles wat toch kapot gaat onder de noemer garantie moet vallen.

Opgelet, dit is niet tegen jou persoonlijk want je staat duidelijk niet alleen met deze mening.

Ik zit persoonlijk niet op andere merken-fora maar ik stel me toch de vraag of het daar ook zo aan toegaat :?:

Vindt nu iedereen dat alles wat ze kopen voor eeuwig en 3 dagen moet meegaan?

My 2 cents :wink:
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Oppassen, want aan de LT durft wel het een en ander stuk gaan. En de herstellingskosten zijn vaak een pak hoger dan bij de andere modellen.

Ik heb op zestien maanden ongeveer 40.000 km met de LT gereden ( model 2003 ) en heb daar toch wel wat brokken aan gehad. Gelukkig ben ik handig genoeg om zelf aan mijn motoren te kunnen werken want anders lopen die kosten toch wel hoog op.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Hallo Marcel,

Zie ook mijn antwoorden in je eerdere topics hieromtrent, waarin ik al aangaf dat vermoedelijk de werkcilinder van de koppeling de oorzaak zou zijn.

Alhoewel het vaker voorkomt bij de K1200 (RS/GT1/LT), is de kans op coulance bij een LT uit '99 nihil, zelfs al zou je de helft van het kilometrage op de teller hebben staan. Helaas.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Plaats reactie