Uitlaatdemper R1150RT met mooie sound

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Uitlaatdemper R1150RT met mooie sound

Bericht door WimLT »

Bestaat er voor een R1150RT een uitlaatdemper die een wat mooiere, diepere sound maakt dan de originele naaimachienversie of is alle moeite al op voorhand voor niks omdat de CAT elke poging daaromtrent al in de kiem smoort :?:

Er rijden nogal wat HD-ers mee in ons wijkgroepje en die lachen mij altijd uit :? Wel alleen om het geluid, niet om de rijprestaties en de wendbaarheid. Op dat punt lach ik véél harder uiteraard :lol: :lol: :lol: Maar dit laatste volledig terzijde :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Alain GS

Een Akrapovic

Bericht door Alain GS »

Een Akrapovic, maar dan van het merk zelf en niet diegene die in samenwerking met BMW Motorrad is ontwikkeld zoals dat op de laatste modellen slechts verkrijgbaar is. Heb overtlaatst ne 1150 RT zien en horen wegrijden bij Motor RAD Latem en ik vond het voor nen boxer een mooi sportief, beetje fluit(turbine)geluid. Ik zou 't zeker doen !
Groeten,
Alain
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Alain, diegene die je zag..was dat niet toevallig een volledig opgepepte zilveren RT? Zit heel wat meer aan dan een Akrapovic demper 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Alain GS

Ja, Xavier !

Bericht door Alain GS »

Yes, Xavier, het was een zilveren RT, maar ik heb (nog steeds) geen infra-rood oogjes of bril om te hebben kunnen zien of het hier om 'n opgefotkte boxer ging. In ieder geval vond ik de sound verbluffend mooi en sportief, minder bas dan de mijne en 'n duidelijke turbine-ronk. Nóg toffer geluid dan mijn BMW Motorrad Akra ! Jij kent blijkbaar de driver ?
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Nee, maar ik was er toen hij hem kwam binnensteken en heb eens goed gekeken naar het machine :D Kerel leek me avontuurlijke doorrijder...enfin, de RT rijder pur sang hé :wink:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Die Akra overweeg ik ook voor mijn GT. Hij is alleen nog niet beschikbaar.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
WimLT
Contacteer:

Re: Een Akrapovic

Bericht door WimLT »

Alain GS schreef:Een Akrapovic, maar dan van het merk zelf en niet diegene die in samenwerking met BMW Motorrad is ontwikkeld zoals dat op de laatste modellen slechts verkrijgbaar is. Heb overtlaatst ne 1150 RT zien en horen wegrijden bij Motor RAD Latem en ik vond het voor nen boxer een mooi sportief, beetje fluit(turbine)geluid. Ik zou 't zeker doen !
Groeten,
Alain
Probleem is dat Akrapovic geen exhaust levert voor nen R1150RT. Staat tenminste niet op hun site :cry:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Fieremans

Bericht door Fieremans »

Waarom een lawaaierige orgelpijp als uitlaat?
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

Fieremans schreef:Waarom een lawaaierige orgelpijp als uitlaat?
Voor de veiligheid.. zodat de mensen u horen afkomen :wink:
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Bart Bever schreef:
Of om de mensen die langs die mooie kalme GPS-routes wonen
's zondags te ergeren ?
Heb het zelf meegemaakt in het Pajottenland. Op het terras gezellig bij iemand. Veel moto's die daar passeerden. Okee, het is daar inderdaad beeldmooi... Die met legale uitlaten stoorden nauwelijks. Die met de leuze "Big pipes save lives" had ik op den duur eigenhandig de gracht ingeduwd.

Soms beschaamd om motard te zijn :(

"Big pipes save lives"...pfff...larie ! En dan oordopkes indoen, zeker?
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Bart Bever

bdemeyer schreef:
Bart Bever schreef:
Of om de mensen die langs die mooie kalme GPS-routes wonen
's zondags te ergeren ?
Heb het zelf meegemaakt in het Pajottenland. Op het terras gezellig bij iemand. Veel moto's die daar passeerden. Okee, het is daar inderdaad beeldmooi... Die met legale uitlaten stoorden nauwelijks. Die met de leuze "Big pipes save lives" had ik op den duur eigenhandig de gracht ingeduwd.

Soms beschaamd om motard te zijn :(

"Big pipes save lives"...pfff...larie ! En dan oordopkes indoen, zeker?
met alle respect, maar soms ben ik content da k iets meer lawaai maak. De mensen horen u idd beter afkomen.
Nog zo eentje is de Xenon op de moto, ze zien u beter afkomen. Denk dat de xenon-rijders dat zullen bevestigen.

En met alles kunt ge overdrijven natuurlijk.
Ikzelf heb speciaal voor mijn buren- medemensen-... mijn 'open ducati' verkocht.. :wink:
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Met alle respect. Als ik op een terras in het Pajottenland geniet van een Rosso de Montalcino hoef ik U niet te horen aankomen :wink:

En waarom zou men een BMW moto moeten horen aankomen en een BMW auto niet ? Of zitten de op BMW auto fora ook tips uit te wisselen om meer "sound" te hebben ?

Begrijp mij niet verkeerd. Een "diepere" sound ? Okee. Meer dB's ? Niet Okee.

Het is groen en het kijkt door een roze bril ?

Ikke !

R1150GS met katalysator, standaard uitlaat en meer PK's dan ik aankan.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Fieremans

Bericht door Fieremans »

Voor de veiligheid? Als drogreden voor onverantwoord macho gedrag kan dat wel tellen. Goed gevonden alleszins maar... te licht bevonden.
Nog vele "stille" kilometers aan alle echte motogenieters.
Bart Bever

onverantwoord machogedrag? Dawel da..
Alsof ik mijn potten koop om een ander te pesten, mss vind ik de diepere brom gewoon zelf heerlijk klinken.

Ge moogt mij gerust onder de noemer 'jong geweld' plaatsen maar da gij uzelf klasseert onder de echte motorgenieter omda ge ne stille zijt vind ik dan ook maar vrij arrogant.

greetz!
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Mannekes, mannekes, mannekes, we zijn hier weer goe bezig, allemaal :roll:

't Is een feit dat een moto met het geluid van een opgefokte Dyson me ook niet echt kan bekoren, en eigenlijk denk ik dat iedere motard dit wel zo vindt. Dat men daarom echter alle dempers er vantussen haalt, da's weer een andere zaak, 't klinkt dan wel mooier, dieper of hoe noemt ieder het, maar 't moet (moeten is een raar woord, want dat brengt dwangideën bij mij teweeg, maar 't is nu zo) binnen 't beschaafde blijven 8)

Als ge tegenwoordig in de krant al leest dat men zelfs klacht gaat neerleggen tegen een ijsjesverkoper, gewoon omdat hij met z'n vrolijk deuntje door de straten rijdt, tja, dan verwondert 't me niet dat een lawaaierige uitlaat als "not done" wordt geklasseerd, ook al klinkt 't nog zo mooi in de oren van de techneut/motard/fanaat :wink:

Nu mag een masjien nog zo mooi zijn, als 't klinkt zoals ne nest versleten fietspompen, dan vind ik 't ook maar flauw, anderzijds, zo van die monocylinders met Ooooooooooooooopen uitlaten (meestal quads, hoe kleiner hoe luider me dunkt) , ge kunt bijna de piston zien langs de uitlaat, daar heb ik dan weer zin om er handgranaten naar te gooien, komt erop neer dat we een gulden middenweg moeten bewandelen, 't probleem is dat 't een dun lijntje is en men er al is rap een beetje kan van afwijken :?

Of om 't simpel te houden, ieder z'n vrijheid, maar die van u houdt op waar de mijne begint 8)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Dat is de reden warom er in sommige stratren niet meer mag gereden worden..
Elk weekend wakker geschut worden door nen motar dat de rust op zoekt.
Ik heb er geen begrip voor
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

bdemeyer schreef:......geniet van een Rosso de Montalcino......
:D :lol: :D

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
fronteradriver

Bericht door fronteradriver »

zolang je met een gehomologeerde uitlaat rondrijdt heb ik er geen problemen mee....
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
TonTon

Bericht door TonTon »

fronteradriver schreef:zolang je met een gehomologeerde uitlaat rondrijdt heb ik er geen problemen mee....
ik ook niet , maar het is een feit dat er reeds véél mooie stukken natuur wegen afgesloten zijn voor motorrijders juist om het feit van de uitlaten.
enkele voorbeelden : de molenberg , veel stukken zwarte woud in Duitsland , veel stukken van de dijken in Nederland.
in Oostenrijk mag men s'avonds na 8 uur de dorpen niet meer in.....
ik heb onlangs een interview gelezen met Herman Decroo ( die is ergens burgemeester ? ) en ook die was aan het overwegen om wegen in zijn streek te verbieden voor motards wegens de geluidsoverlast.
GSven

Bericht door GSven »

Arnold schreef:Herman Decroo ( die is ergens burgemeester ? )
Brakel dacht ik.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Iemand die een wat diepere sound op zijn motor wil, okee, geen problemen mee, maar brulpijpen, verbieden die handel.
Het is dankzij deze pijpen dat er heel veel verbodstekens voor motorrijders staan.
En veiliger, my ass. In de steeds beter wind- en geluiddicht gemaakte auto's horen ze amper onze sirenes van 120db afkomen, wat zou men dan een luidere uitlaat horen afkomen.
Als je het toch veiliger wil, investeer dan in abs, extra lampen en deftige kledij, maar niet in een brulpijp.
Bart Bever

Dat er verbodstekens komen voor motorrijders is idd de schuld van enkele die hard- believers, volledig akkoord.

En veiliger, er zijn ook nog andere weggebruikers dan automobilisten.
Ik denk dan aan klakse met zijne fiets of brommer (die meer lawaai maakt dan nen dremel) die het toch nog maar even wil proberen om over te steken, voetgangers die zichzelf als zwakke weggebruiker onoverwinnelijk beschouwen, hier in de buurt komen ze ook regelmatig met paarden uit den decor om over te steken. Zelfs deze ridders kijken goedkeurend omdat ze op voorhand wisten dat er ne motard op komst was. Zelfs dan stop ik om ze over te laten, en ja.. de boxer gaat af totdat de ridder veilig overgestoken is. Beetje respect...
Tot daar mijn visie over onverantwoord macho gedrag.

En over ABS, Deftige lampen, deftige kledij.. Die heb ik al :wink:

Greetz!
Relax

Bericht door Relax »

Dan hoor jij tot de zeldzame klasse van de brulpijprijders mét respect. 't Is zoals Koppel aanhaalde: jouw vrijheid stopt, waar je die van anderen verstoort. Verder ben ik het helemaal eens met Bob en FTP en nog een paar.
I respect your opinion. But I don't give shit.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik rij vaak met mijn standaard Nilfisk uitlaat door Leuven, een paradijs voor onoplettende voetgangers en fietspiraten. En al even vaak wordt ik haast van mijn motor gelopen of gefietst. Met mijn vorige, ietwat "bruinere", DAM-uitlaat wisten ze tenminste dat ik in de buurt was. Niet dat ik daarom overal zomaar mijn voorrang kreeg, maar ik had tenminste nog een kans...
Vorig weekend nog een paar honderd kilometer achter een brompijp aangereden, en je zag duidelijk het verschil, ook al overdreef de rijder niet. Je hebt het namelijk zelf ook een beetje in de hand, je kan het lawaai best binnen de perken houden. Maar voetgangers en fietsers bleven tenminste voor zijn wielen uit.
Ik ben dus overtuigd van een beperkt voordeel naar de "zwakke weggebruiker" toe, voor de rest is het puur voor de lol van het ventje. En indien niet overdreven, heb ik er geen moeite mee. Ik sta buiten ook vaak vol bewondering te kijken naar overvliegende F 16-bakken, en die zijn toch ook niet bepaald stil.
De gulden middenweg, dat beetje wederzijdse verdraagzaamheid, niet te veel regelneverij, ik begin het hier toch wel een beetje te missen. Komt het slechte weer er aan? Zijn de motormaandstonden in aantocht? :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Er word plots hevig gereageerd en dat is uiteraard fantastisch, maar er worden intussen weinig dempers voorgesteld :?

Het topic is: uitlaatdemper met een mooie sound :!: Dat is TOTAAL iets anders dan brulpijpen. Die vind ik zelf trouwens ook erg storend. Mijn buren en enkele vrienden hebben dus HD's met brulpijpen en mijn zoon heeft een Duc met open uitlaten :evil: Ik rijd graag met hen voor het gezelschap, maar geloof mij, dat is NIET wat ik zoek 8)

Maar een iets diepere grom i.p.v dat naaimachiengeluid moet toch kunnen :?: :roll:

Welke dempers komen er voor een R1150RT dan in aanmerking :?:

Plaats reactie