tweedehands k-serie

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

gaelic
Contacteer:

tweedehands k-serie

Bericht door gaelic »

Hallo, dit is mijn eerste bericht op dit forum.

Bij deze de groeten aan alle lezers van dit forum.

Ben aan het uitkijken naar een 2dehands motorfiets van BMW/ K-serie.

De types die mij aanspreken zijn :
K 75 S/RT
K 100 RS/RT/LT
K 1100RS/LT

Dit voor gebruik van woon- werkverkeer en om nu en dan eens een toerke te doen (mss een reis).

Daar deze motoren over het algemeen al een zekere leeftijd hebben is mijn vraag nu - wat mag men daar nog voor betalen indien deze nog in goede staat zijn.

'k weet dat het geen eenvoudige vraag is. :oops:

Weet ook iemand wat de zwakkere delen zijn bij de bovenvermelde types?

Zo heb ik vernomen dat de k100 - 16V regelmatig problemen heeft.

Ook de ABS zou soms problemen geven (kostelijke grap).

Grtz, 8)
DJAIRO

Re: tweedehands k-serie

Bericht door DJAIRO »

gaelic schreef:Hallo, dit is mijn eerste bericht op dit forum.

Bij deze de groeten aan alle lezers van dit forum.

Ben aan het uitkijken naar een 2dehands motorfiets van BMW/ K-serie.

De types die mij aanspreken zijn :
K 75 S/RT
K 100 RS/RT/LT
K 1100RS/LT

Dit voor gebruik van woon- werkverkeer en om nu en dan eens een toerke te doen (mss een reis).

Daar deze motoren over het algemeen al een zekere leeftijd hebben is mijn vraag nu - wat mag men daar nog voor betalen indien deze nog in goede staat zijn.

'k weet dat het geen eenvoudige vraag is. :oops:

Weet ook iemand wat de zwakkere delen zijn bij de bovenvermelde types?

Zo heb ik vernomen dat de k100 - 16V regelmatig problemen heeft.

Ook de ABS zou soms problemen geven (kostelijke grap).

Grtz, 8)
Hallo,
Welkom op ons forum,ikzelf heb enkel ervaring met mijn K75 en kan enkel maar bevestigen dat het bijna onverslijtbaar is(kijk even naar "mijn kaatje" :D :D op het forum) Zwakke punten(aan mijn K75)zijn dichtingen aan voorvork,snelheidsmeter vervangen op 130.000 km verder geen grote kosten aan gehad buiten normaal onderhoud. :)
Richtprijzen K75 tussen de 2000&3000€ voor de meest recente bwj91,92.
Versies met ABS touring koffers verwarmde handvaten en dergelijke zullen waarschijnlijk iets meer kosten.ABS van deze generatie levert soms wat problemen naar het schijnt(mijn K75 heeft geen ABS).
Voor mij volstaat het vermogen van een K75 alhoewel dat ik vroeger in het bezit geweest ben van een Ducati 907ie,Yahama XJR1300 (ouderdom en kinderen maken een mens wat bezadigder :? :? ) het koppel en bruikbaar vermogen van mijn K75 laat me toe om af en toe op bochtige wegentjes aardig uit de hoek te komen met men Kaatje(bandje tot op het randje :D :D )
Ik wens je veel sucses op je zoektocht!
mvg Frank
jakke

Bericht door jakke »

hé Gealic,

Welkom op het forum !!

Wat de prijs is ?? De prijs die je er voor wil betalen al in de eerste plaats !!
Verder de Beemer aan een grondige inspectie onderwerpen !! Eventueel iemand meenemen die er mischien meer van kent als je er zelf niet veel kaas van gegeten hebt.
Controle op lekken en algemene staat van de moto kan al een boel vragen beantwoorden. Ook de staat van de banden nazien en vragen wanneer het laatste onderhoud heeft plaatsgevonden.
Dit zijn stuk voor stuk punten die op korte termijn nog al belastend kunnen zijn op de geldbeugel.
Veel suc6 in de zoektocht.

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Hoi Gaelic,

Zoals Jakke vertelt, de prijs die jij wil betalen is de belangrijkste.
Er staan zelfs in ons topic "te koop" regelmatig van deze onverslijtbare machines. Veel succes met je zoektoch en misschien tot in den draai (ik woon in Dikkelvenne) of eens tot in de Oase op onze maandelijkse onthaalavond.

Greetz 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
PatricK/GS

Bericht door PatricK/GS »

Hoi,

Er zit wel een groot verschil tussen een K75 S en een K1100 LT.
Als je hem voornamelijk voor woon/werkverkeer gebruikt, zou ik een RT of LT zoeken.
Rustig uitkijken op diverse internetsites (Kapaza, 2dehands.be, hebbes, ...) en dan vind je zeker een mooie machine met niet teveel kilometers. Iets meer kilometers (tot 100.000 km) zijn ook geen probleem, maar hou de machine onderhouden is natuurlijk wel.
Altijd onderhoudsboek en/of facturen opvragen !
Als je er zelf geen verstand van hebt, een kennis met de nodige technische bagage meenemen.

Een goede K75 vind je vanaf 2000 Euro, een mooie 1100 LT mag tot 5000 Euro kosten. Hierbij enkele motors die ik zou gaan bekijken :

http://www.kapaza.be/detail/3244184/BMW ... horen.html
http://www.kapaza.be/detail/2705060/BMW ... ition.html

ABS is een handige optie, en alleen de electronische regeleenheid kost veel geld. Meestal is het echter iets anders wat niet goed werkt.
Om de dichtingen van de voorvork te beschermen, kun je harmonicarubbers monteren. Daarna geen omzien meer naar.
De oude 8-kleppers (750-1000 cc) zijn iets degelijker, maar echt veel scheelt het niet met de later 1100's.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
Stelo

Bericht door Stelo »

Hi Gaelic,

Wat Djaero schreef kan ik volkomen bijtreden.
Mijn K75RT had 110.000 km op de teller toen ik 'm verkocht wegens overstap naar 1150RT. En ondertussen heb ik reeds spijt dat ik 'm verkocht heb!
Het beestje heeft me altijd uitstekend gediend, zonder noemenswaardige kosten. Het motorblok is echt onverslijtbaar! Naar ik gehoord heb zou een K75 betrouwbaarder zijn dan een K100.
Als ik eraan denk dat ik 'm verkocht heb ik echt spijt en ben ik bijna kwaad op mezelf. Verdoeme toch!

DOEN !!!!

Groetjes,

Stelo
R1200RT
Erik

Bericht door Erik »

zie ook Aankooptips van klik op Bert Meijerink
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
John
Contacteer:

Bericht door John »

Zonder reklame te maken hé! :D Ik heb zo nog het één en ander in mijn garage staan. En dat allemaal door die echt uit de hand gelopen hobby! Dus hier staat nog.... een K1100LT zwart. Een K100RT. Heuuuu nee! twee staan er hier te pronken. En dan ook nog ne Suzuki. Maar dat is niet je ding zekers? :roll:
Die motoren zijn door mij terug naar zo goed als nieuw gebracht. Maar door tijdsgebrek moet er wel nog eens eerst naar gekeken worden. Sommigen staan al wel een tijdje stil. :wink:
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ja John het wordt tijd dat ge weer eens uw gezicht toont hé. Veel te lang gelden als je het mij vraagt. Had ik maar plaats genoeg, dan zou er wel eentje van de jouwe bij mij mogen staan. Wedden dat hij gebruikt zou worden. 8)

Stoffel ;)
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik ben hier boven mijn atelier een appartementje aan het afbouwen en da kost tijd hé Stoffel. Vandaar dat mijn beemerkes niet veel meer bollen. Maar....der komt schot in. Dus binnenkort maken we de straten weer onveilig :lol:
gaelic
Contacteer:

Bericht door gaelic »

Met een K75 heb ik nog nooit gereden.
Heb er tot nu toe alleen nog maar positieve dingen van gehoord - ook de lezers van dit forum hebben er blijkbaar positieve herinneringen aan.

Ben al naar een K1100LT gaan kijken - op het onverwachts - in een garage. De garagist in kwestie wist niet dat de eigenaar van deze motorfiets hem verkocht.

In de advertentie stond perfect onderhouden - heb hem gezien - amai.

Valbar af - links en rechts krassen erop - een sticker erop van PERSS - een achteruitkijkspiegel kapot maar wel met maar 37000 km. :shock:
Perfecte staat zegt men dan !

Verkoper heeft gevraagd om volgende maand eens terug te komen - dan is hij volledig hersteld. Zou omvergereden zijn.

Hierover had de verkoper mij niets verteld - hij was perfect onderhouden :( .

Ga op mijn gemak uitkijken naar een goeie brommer, zal denk ik wel K75RT of k1100LT worden.

Heb de cheklist van BERT MEIJERINK al afgeprint.

Als er lezers zijn die in mijn omgeving ne goeie brommer weten staan - laat het mij weten hé. (Er is geen haast bij - moto moet in orde zijn)

Grtz,

Gaelic
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Met een K75 heb ik nog nooit gereden.
Heb er tot nu toe alleen nog maar positieve dingen van gehoord - ook de lezers van dit forum hebben er blijkbaar positieve herinneringen aan.
ik heb er mijn rijbewijs mee afgelegd
toen werd juist de moto en auto gesplitst voor het rijbewijs
had pech en moest dus mijn examens appart doen :evil:
de enige rijschool die het toen al op punt had gebracht was in zwijnaarde.
en als beginner komende van brommertje (had wel cross ervaring) op zo een K75S was toen wreed indrukwekkend :D
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

gaelic schreef:Met een K75 heb ik nog nooit gereden.

Ben al naar een K1100LT gaan kijken - op het onverwachts - in een garage. De garagist in kwestie wist niet dat de eigenaar van deze motorfiets hem verkocht.

Valbar af - links en rechts krassen erop - een sticker erop van PERSS - een achteruitkijkspiegel kapot maar wel met maar 37000 km. :shock:

Verkoper heeft gevraagd om volgende maand eens terug te komen - dan is hij volledig hersteld. Zou omvergereden zijn.

Ga op mijn gemak uitkijken naar een goeie brommer, zal denk ik wel K75RT of k1100LT worden.

Als er lezers zijn die in mijn omgeving ne goeie brommer weten staan - laat het mij weten hé. (Er is geen haast bij - moto moet in orde zijn)

Grtz,

Gaelic
Hallo, :)
De Frank hier nog eens. :)
Als ge een K zoekt te kopen ga dan zeker eens kijken naar die twee bij den John.
Eerst en vooral is dat een eerlijke mens(heeft mijn Kaatje in onderhoud) :D
En wat nog belangrijker is naderhand moet de motor onderhouden worden en dan zit je bij den John ook goed! :D
mvg Frank
p.s Djairo is de naam van men zoontje ! :D
Ed

Bericht door Ed »

Hallo!
Misschien kan dit je helpen: http://moto.2dehands.be/markt/motor/bmw ... &qq=k100rt
Groetjes
Ed
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Hier bij Motor Rad Latem klikken op tweedehands en dan naar particulier.

Groeten,
Dirk :wink:
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
Martinus

Bericht door Martinus »

Hoi,

Ben nu ong. 6 maanden (400km) in het bezit van en K100LT 1987 (4cyl-2kleps) die 56000kmop de teller had staan. Heb deze gekocht voor 2500 euro en ong. 700 euro kosten gehad (nieuwe voorband, verduurd potje remolie achterrem, verwarmhandvat re, spiegel re en kontakstekker benzinepomp alsook ondertussen onderhoud 60.000km)
Gisteren nog met mijn maat een tour (zie foto hieronder) gaan rijden (de klassieker meise-leuven-maredsous and back dwz 300km) en vandaag om den brode naar meise-overijse and back gereden (maar da's zeker geen strafbij dit heerlijke herfstweer) en iedere keer terug gedacht wat een ferm machienke :wink: .

Kan dit dus enkel maar aanbevelen, heb er nog geen seconde spijt van gehad :lol: .

PS: in de MO (MotorradMagazin) sonderheft BMW staat er in de uitgave 19 een heel artikel over de K100(RS), mocht je interesse hebben (of iemand anders) kan ik het inscannen en toesturen.

Greetz,

Martinus

Afbeelding

beter een late roeping dan geen roeping (althans voor een K'aatje)
LOMAX

Bericht door LOMAX »

gaelic schreef:Ben al naar een K1100LT gaan kijken - op het onverwachts - in een garage. De garagist in kwestie wist niet dat de eigenaar van deze motorfiets hem verkocht.

Grtz,

Gaelic
Lees jouw tekst nu eens zelf goed door. De motor kan toch perfect onderhouden zijn, maar inderdaad omvergereden, met valschade tot gevolg. En als die goed hersteld wordt, dan heb je een fiets met weinig kilometers. Wat heeft die verkoper dan gelogen? En als elke motor met een sticker erop ook afgedaan wordt als slecht, jawatte. Maar ik zie het al aankomen, jij denkt dat je een nieuwe motor zal krijgen, voor 1600 euro, en met vier jaar garantie. Veel geluk met de zoektocht. En daarna nog veel veilige kilometers...
gaelic
Contacteer:

Bericht door gaelic »

Hallo lomax,

De eigenaar had me wel laten weten dat hij perfect stond.
Toen ik hem zag staan kon ik niet geloven dat het diezelfde motorfiets was vanop de advertentie. Eigenaar had niets verteld van schade. Had namelijk 3500 geboden indien hij in orde stond.

Dus wees niet te vlug met uw conclusie van 1600 euro en 4 jaar garantie - loop ook al een tijdje op straat hoor. :wink:

Grtz,
jazzper
Contacteer:

Bericht door jazzper »

ik had tot eergisteren een k1100rs en dat beestje liep geweldig, nooit problemen mee gehad (één maal een nieuwe batterij) en ik deed ongeveer een 1500 a 1700 km per maand. altijd een geweldig bakje gevonden maar sinds ik nu met een k1200rs rond rijdt moet ik toch zeggen dat het verschil echt merkbaar is net zoals toen ik overstapte van een k100rs 16v naar een 1100rs
ik zou toch eerder voor een 1100rs gaan maar smaken verschillen natuurlijk
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

Hello !
het klinkt alsof je op zoek bent naar je eerste moto ...
maakt niet uit hoor eerste of vijfde. Wil je de degelijkste moto die er ooit gemaakt is ? Koop een K75 zuinig, krachtig, wendbaar gaat noooooiiiiit kapot !
Ik ben zelf begonnen met een K75 standaard en heb er drie jaar woon-werk mee gedaan, o.a. naar Noorwegen gereisd met z'n twee .... Die motor, die betrouwbaarheid, soeplesse, .... die vergeet je niet meer, gelijk welke moto je later koopt ...

Ik rij nu met een F650GS dakar. Als je woon-werk niet teveel autostrade km moet doen, dan is dat ook een fantastisch machien ! Verbruikt 4,5 liter, je zit lekker hoog, goed overzicht, lekker smal om tussen de files te rijden, een vering die je doet vergeten dat er kasseiën of verkeersdrempels bestaan...
Zeker ook te overwegen !

Als je met de dakar rijdt krijg je een oor-tot-oor smile en hoorntjes op je voorhoofd .... rij je met een K75, dan ga je als vanzelfsprekend soepel door elke bocht en gelijk hoever ...
Als je van plan bent in de winter te rijden ... als het nat of glad ligt, dan ben je blij dat je voor een wat lichtere machine hebt gekozen. Kilootjes houden zich wat zekerder recht en geen schrik dat de motor zo sterk is dat hij de achterkant laat uitbreken ...

Greetz !
kris
jazzper
Contacteer:

Bericht door jazzper »

ik heb leren rijden met een k75 daarna een k100 maar ik vond de 1100rs toch beter op alle vlakken (ik reed ook mee in de winter, vriestemp etc)
net zoals ik mijn k1200rs nu veel beter vind... de techniek gaat vooruit dus waarom zou je niet afhangende van je financieën een zo recent mogelijk model kopen...
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

Als de portemonee het allemaal okee vindt ... probeer eens de nieuwe 800's ...
jazzper
Contacteer:

Bericht door jazzper »

800 zijn echt supermachinetjes, eens een testritje meegedaan en me enorm bevallen
sprint

Bericht door sprint »

Ik geloof dat het originele topic over de K75/100/1100 ging.

Ik heb ook zo'n testrit van een paar uurtjes gedaan met een F800ST, echt ongelooflijk plezante moto, maar er was volgens mij bijna geen plaats voor een duo mee te nemen.
Er is plaats voor een duo van bv:1,55 en 45kg, maar een veel groter persoon zal er toch benepen op zitten denk ik.

"Als de portemonnee het allemaal oké vindt " tja, dan zou ik ook niet uitgekeken hebben naar een oude K75/100 maar naar een recenter (lees duurder) model van BMW. :lol:

Uiteindelijk ben ik zeer tevreden van mijn K100 en zal er hopelijk nog jaren plezier aan beleven. :wink:
Marnix.

Afbeelding
LJ

Bericht door LJ »

Hoi,

Ik rij nu al 5 jaar met een K1100RS en ik probeer telkens hij binnen moet op onderhoud iets nieuw mee te krijgen om te testen.

Heb nu al een R1200 GS en RT getest en ik moet zeggen ik ben niet te vinden voor 2-cylinders en nog steeds blij van terug op m'n K te kunnen stappen.

Grote kosten in die 5 jaar was het vervangen van de rempomp achteraan wat mij ongeveer 200 € heeft gekost en een toerenteller die vervangen is.

Dat is het zo wat en dat mag nog lang zo blijven.
Plaats reactie