Richtprijs Rockster Anniversary

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Keis
Contacteer:

Richtprijs Rockster Anniversary

Bericht door Keis »

Hallo iedereen,

Wegens verbouwingen en compleet geen tijd wou ik mijn Rockster Anniversary verkopen. Een vriend was bij een BMW-dealer binnengesprongen om een richtprijs te vragen: 7250€ :shock:

en iedereen maar verkondigen dat een BMW hogere overnameprijzen heeft :?: :?:

Is dit normaal, een Rockster Anniversary van 2003 met slechts 7700km op de teller (de reden waarom ik hem wil verkopen) is dus na 3 jaar van meer dan 12500€ naar 7250€ gezakt :?: :!: :?: :!:

wat denken jullie hiervan?
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

welke dealer?
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Trek 't u niet aan, allez, ik bedoel, ge zijt niet alleen, ne kennis van mij heeft een 2004 Roadster full-option (zelfs met geschilderde zijkoffers, comfortzadel voor duo, echt FULL dus) met 19000km op de teller, volledig onderhoudsboekje (waar ook 't jaarlijks onderhoud werd genoteerd, zoals voorgeschreven door BMW indien minder dan 10000km jaarlijks) staan zo goed als nieuwe banden op, geen plekske vuil, geen krabbetje op de moto, en rarara, hij krijgt er bij overname, dus aankoop nieuwe moto nog de volle 6300€ voor :(
Hij viel bijna achterover op z'n gat, en nie van contentement :?

De zogezegde meerwaarde in okkazie die BMW-moto's zouden hebben, 'k geloof er dus niet meer in, dat beloofd als de mijne 4j oud zal zijn en ong. 80K km zal hebben, denk niet dat ik er dan nog iets van krijg :(

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty

Bericht door Shulty »

Koppel, edde gij mijne mail gehad i.v.m. de roadster van Bart?

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Yep, heb 't hem verteld, maar hij was zodanig gedegouteerd door die prijzen dat hij nog tot volgende zomer gaat doorbollen met z'n Roadster, en dan nog is zien, misschien wordt 't zelfs geen BMW meer zei hij.
Zoveel méér uitgeven aan ne moto, en evenveel voor terugkrijgen dan voor ne Jap, hij wist 't nog niet, maar 't zal zekers niet voor deze winter meer zijn :?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Keis
Contacteer:

Bericht door Keis »

Ik begin er spijtig genoeg ook zo over te denken, altijd graag met BMW gereden, efkes naar ne kawa zx7r overgestapt en dan dus de rockster gekocht. Als die pipo's bij BMW denken dat ze op mijne rug (veel) geld gaan verdienen, houd ik het voor bekeken. Ik heb mijn spaarpotje gespendeerd maar had blijkbaar beter iets goedkoper gekocht (lees Japans)... :evil:

Ik had trouwens ook al zoiets toen ik het duozitje kocht (stond er standaard niet op). 150€ voor de zit en 150€ voor de pedaaltjes... optieprijs bij nieuwkoop rockster: 150€ voor alles... is dat normaal :?: :?:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Idd, bij aankoop zijn sommige opties beter ineens te bestellen dan achteraf, ooit al is gevraagd wat handwatverwarming kost naderhand geplaatst :shock:

Tja, waardebehoud is/was een v.d redenen waarom ik BMW rijd, anderzijds, 'k denk niet dat ik bij andere hoogpoters (lees: reisenduro's) dezelfde fratsen moet uithalen als op m'n GS, 't ding rijdt toch verdekke héél goed zulle :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Keis
Contacteer:

Bericht door Keis »

allé soit, mocht er mij iemand een "normale" richtprijs willen/kunnen geven, 't is geapprecieerd :wink:

mocht er iemand geinteresseerd zijn om de rockster te kopen, laat maar iets weten hé ...
jakke

Bericht door jakke »

Keis schreef:allé soit, mocht er mij iemand een "normale" richtprijs willen/kunnen geven, 't is geapprecieerd :wink:

mocht er iemand geinteresseerd zijn om de rockster te kopen, laat maar iets weten hé ...
Steek uw licht eens op bij Bikes&More in temse !!

Hier dus !!

Suc6 met de verkoop.

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
LOMAX

Re: Richtprijs Rockster Anniversary

Bericht door LOMAX »

Keis schreef:Hallo iedereen,

Wegens verbouwingen en compleet geen tijd wou ik mijn Rockster Anniversary verkopen. Een vriend was bij een BMW-dealer binnengesprongen om een richtprijs te vragen: 7250€ :shock:

Is dit normaal, een Rockster Anniversary van 2003 met slechts 7700km op de teller (de reden waarom ik hem wil verkopen) is dus na 3 jaar van meer dan 12500€ naar 7250€ gezakt :?: :!: :?: :!:

Deze prijs is dan waarschijnlijk nog geboden, omdat ze denken een nieuwe te kunnen verkopen. Bij particuliere verkoop krijg je er dat zelfs niet meer voor, zeker nu de winter voor de deur staat. En aan het begin van het volgende motorseizoen is ie alweer een jaar ouder. En dan is de Rockster echt geen succesnummer in tweedehands.
En wat is de oorzaak hiervan? Iedereen koopt zich momenteel te pletter aan nieuwe modellen BMW, en wil zo snel mogelijk van zijn "oud" modelleke afgeraken. En daar waar vroeger een BMW gekocht werd om 15 jaar mee te rijden, doet iedereen hem nu na drie jaar weer weg, met nog geen tienduizend kilometer op de teller. Je bent dus zelf de oorzaak van dit verschijnsel. De winnaar is dus BMW, samen met de kerels die een jonge tweedehands aan een redelijke prijs zoeken.
Wat is dan nog de reden om een BMW te kopen? De legendarische betrouwbaarheid is verleden tijd. De waardevastheid is gekelderd. Het imago is ook niet meer wat het was. Maar het rijdt wel prettig, dat is voor mij de enige reden om nog een tijdje vol te houden. En ik zie graag lelijke moto's 8)
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

LOMAX schreef: De winnaar is dus BMW, samen met de kerels die een jonge tweedehands aan een redelijke prijs zoeken.
Klopt, ik ben één van die kerels op zoek naar een nieuwe moto.

Eerst dacht ik een ouder model te gaan zoeken voor rond de 4000 euro, maar als je dan begint rond te kijken en je ziet dat voor een 2000 euro meer je inneens véél meer moto kan gaan kopen dan begin je toch snel te twijfelen ... probleem is dat het steeds die 2000 euro extra is natuurlijk :?
GS 1200
cees

Bericht door cees »

beste keis,

Ik sta hier niet van te kijken.
De dealer moet ook nog iets verdienen en zal dan rond de € 8750,--
Dit is dan € 3750,-- onder de nieuwprijs. Voor dit bedrag moet hij ook nog garantie geven (ondanks dat de motor nu ongetwijfeld niets makeert)
dealer loopt ook nog het risico dat de motor een jaar in de showroom blijft staan omdat ze partikulier veel goedkoper staan!
Als je weinig wilt afschrijven moet je een Yamaha Fazer, Suzuki Vstrom 650 of zoiets dergelijks kopen.

mzzl
Cees
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ben je al eens bij je eigen dealer binnengewipt? Deze kent je motor, dus waarom dan iemand anders laten binnengaan bij een om het even welke dealer...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
jurgskie

Bericht door jurgskie »

De rockster is nu niet direkt de meest populaire boxer.
Ik denk dat ge met wat geduld en de juiste man op de juiste plaats (is wel een anniversary uitvoering) toch een 8.500€ moet kunnen krijgen.
Als ge eens rondziet op Kapaza en 2de.hands ziet ge er staan die al een paar maanden niet verkocht geraken.
Op de huidige 2dehandmarkt is er inderdaad een enorm aanbod aan BMW's en het verschil met een nieuwe F800 (toch wat hetzelfde doelpubliek als de Rockster) is niet zo groot.
Ikzelf heb mij in het voorjaar een R1100R aangeschaft van 08/2000, 18000km, onderhoudsboekje en met alle opties behalve ABS en 5.500€ betaald.
Maar het is altijd zo, verkoper niet tevreden, maar de koper gaat naar huis met nen big smile op zijn gezicht.
In ieder geval veel geluk met de verkoop.
8)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb mijn licht eens opgestoken in Duitsland en kom, spijtig genoeg voor u, tot de volgen de conclusie:

7.500 € is de doorsneevraagprijs en als je er nog een kleine 8.000 € (bijv. 7.950 €) voor kan krijgen heb je héél héél goed verkocht :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Keis
Contacteer:

Bericht door Keis »

Die 8500€ kan ik nog aanvaarden, en in Duitsland zijn de moto's goedkoper, in Nederland weer duurder, daar kan je niet mee vergelijken.

Het gaat er mij eigenlijk over een faire prijs te krijgen voor toch wel een prachtige én exclusieve moto in anniversarykleedje. Ik ben gewoonweg teleurgesteld in BMW omdat ze de mensen echt in't zak zetten: zeer hoge prijzen voor een motor die al lang niet meer die breedgeadverteerde betrouwbaarheid heeft, dure accessoires, eigenlijk pure oplichting als je achteraf "standaard" (zoals een duozit) accessoires wil bijkopen.

Waarschijnlijk zal ik hem dus houden, volgend jaar is hij dan helemaal niks meer waard, want toch al 4 jaar oud, kmstand niet belangrijk en prijs nog eens 2000€ gezakt dus nog 5000€ waard. Dan maak ik er nog liever iets persoonlijks van en laat hem chippen of zo... :evil: :evil:

Goeie raad dus voor iedereen die een BMW wil, koop niks nieuw maar een tweedehands van 2 of 3 jaar voor een prijsje. Doe hem na een jaartje weg en zo rijd je telkens weer met nieuwere modelen :twisted:
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

cees schreef:

beste keis,

Ik sta hier niet van te kijken.
De dealer moet ook nog iets verdienen en zal dan rond de € 8750,--
Dit is dan € 3750,-- onder de nieuwprijs. Voor dit bedrag moet hij ook nog garantie geven (ondanks dat de motor nu ongetwijfeld niets makeert)
dealer loopt ook nog het risico dat de motor een jaar in de showroom blijft staan omdat ze partikulier veel goedkoper staan!
...
mzzl
Cees
Aankoop €12500 voor een special model, welke inderdaad niet echt gegeerd is op de 2ehandse markt ;
eerste jaar -20% maakt €10.000
volgende jaren -10% maar dat haalt de markt niet meer
dus -15% levert : 8500 naar € 7225
plus de garantie en risico voor de dealer die hem wellicht aan €7750 à €8100 zal trachten te slijten.

Tja ik zie het voor mezelf ook zo eindigen, dus heb beslist er nog een jaartje bij te doen alvorens een nieuwe motor (nieuwe 2ehandse) te zoeken.
Succes met je verkoop.

CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Eigenlijk gaat volgend item een beetje over hetzelfde gevoel
én realiteit :

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=9728

CU
Georgie
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Dat is nu spijtig genoeg de markt die zelf de prijs bepaald. De wet van vraag en aanbod. Het aanbod aan tweedehandsmotoren is veel te groot, zeker met de opkomst van internet waardoor men over heel België en in het buitenland kan gaan shoppen. Vroeger was je beperkt en kon je alleen enkele dealers afschuimen en in wat lokale kranten de zoekertjes bekijken waardoor er minder aanbod was en de prijzen hoger lagen.
Dergelijke zaken zijn uiteraard goed voor wie een tweedehandsmotor wil kopen maar slecht voor wie zijn motor wil verkopen.
Eigenlijk hebben we een luxe probleem. Onze ouwe motor is nog goed, maar we willen per sé een nieuw model met zoveel mogelijk korting en we willen ook nog zo veel mogelijk voor onze oude fiets krijgen.
Als je regelmatig van motorfiets wisselt is het beter om een jonge occasie te zoeken en deze dan na 1 of twee jaar weer weg te doen. Op die manier verlies je veel minder geld. Als je een nieuwe motor na 1 of 2 jaar weg doet verlies je heel veel geld.
Ik heb altijd al jonge tweedehandsmotoren (max 10.000 km) gekocht en die na 1 of twee jaar omgewisseld. Mits een kleine opleg reed ik dus met een andere (nieuwere) motor.
Mijn 1150 RT is nu nog in perfecte staat, maar ik wil per sé een 1200 omdat ik er, sedert we er op het werk mee rijden, compleet weg van ben.
Ik vind mijn gedacht niet op de occasiemarkt en als het me niet 100 procent aanstaat dan koop ik liever een nieuwe die ik volledig naar mijn gedacht kan opsmukken. Het zal mij veel geld kosten, maar ja, ik leef maar 1 keer en ik ga ze niet meenemen in mijn graf.
Ik ben vandaag naar de dealer geweest en ik krijg nog een goede prijs voor mijn 1150. Ik zal mij dan ook volgende week een nieuwe 1200 bestellen.
Jo R1100R

zeer veel nieuwe modellen ...

Bericht door Jo R1100R »

Mannen (en vrouwen)
hebben we hier ook geen beetje de eerste terugslag van de blijkbaar niet te stoppen, drang om nieuwe modellekes uit te brengen bij BMW ... (op de duitse site staan er terug enkele nieuwe ..)

wie vroeger een R100 kocht had voor minstens 5 jaar een nieuw model , nu zijn er van die straffe mannen die van 250m ver het bouwjaar van uwe moto kunnen zien ...

grtn

Jo
Flat Twin Power

Re: zeer veel nieuwe modellen ...

Bericht door Flat Twin Power »

Dzo schreef:Mannen (en vrouwen)
hebben we hier ook geen beetje de eerste terugslag van de blijkbaar niet te stoppen, drang om nieuwe modellekes uit te brengen bij BMW ... (op de duitse site staan er terug enkele nieuwe ..)

wie vroeger een R100 kocht had voor minstens 5 jaar een nieuw model , nu zijn er van die straffe mannen die van 250m ver het bouwjaar van uwe moto kunnen zien ...

grtn

Jo
Dat is juist, vroeger waren het de jappen die om de haverklap nieuwe modellekes of een update van hun ouw modellekes uitbrachten, maar BMW is stilaan in hetzelfde bedje ziek.
De 1200 RT is nu een jaar of twee op de markt en hop, ander abs systeem, nieuwe kleurtjes en een prijsopslag.
En de consument die koopt zich te pletter.
daddy

Bericht door daddy »

Ja, mensen, ge moet eens kijken op het internet hoeveel motoren er te koop staan tweedehands.
Ongelooflijk !!!
Het aanbod is ENORM en dit al gedurende enkele jaren.
Ge moet eens uit curieusiteit eens ergens binnen stappen en vragen wat de overnameprijs is wanneer je een nieuwe koopt. Ja, ja, schandalig laag.
Reden : overaanbod van motoren en de dealers slaan er een slag in, in de hoop dat ge hem particulier verkoopt.
En inderdaad, wat BMW betreft ; toch wel veel nieuwe modellen de laatste tijd en velen die overstappen naar een nieuw model.
Ik kocht mijn RT verleden jaar voor de prijs van 9000euro bij Caset, en krijg er nu nog bij Lievens Mechanics in Zottegem 4500euro voor mits aankoop van een andere (tweedhands). Da's de helft !!!
'k Moet ook eerlijk zijn, Caset ligt vrij hoog wat betreft prijzen voor tweedehands.
Ik meen ook ergens gelezen te hebben op het forum dat de idee er is bij bepaalden om overstappen van BMW naar een ander Japans model.
Kan ik ergens wel begrijpen DOCH waarom zijn bepaalden zo gesteld op het aankopen van een NIEUWE !
Ge zou toch wel moeten zot zijn de dag van vandaag om dat te doen !
Overaanbod van BMW's en 'k moet eerlijk zijn, er staan toch wel schitterende tweedehands BMW's op het net voor zeer schappelijke prijzen.
Waarom een nieuwe kopen wanneer je er eentje kan kopen van 1 of 2jaar oud met weinig km's en dit voor een bedrag dat zeker 1/3 minder is dan je betaald voor een nieuwe.
Mijn standpunt blijft de volgende : ik rij BMW en blijf er ook mij rijden doch met diene verstande dat het steeds 2dehands BMW's zullen zijn.
Probeer eens een Japanner van de hand te doen van 2jaar oud en 'k denk dat je nog meer zal verschieten dan wanneer je je BMW'tje achterlaat.
Nu, genoeg getypt en nog een beetje verder lezen op het forum.
All the best en trek het jullie allemaal niet te veel aan.
Rij eens met een nieuwe wagen buiten en rij dan na 2maanden eens terug de garage binnen en vraag eens wat ze je nog geven voor de auto.................
Greetings
-Wim-

Bericht door -Wim- »

daddy schreef: Ik meen ook ergens gelezen te hebben op het forum dat de idee er is bij bepaalden om overstappen van BMW naar een ander Japans model.
Ik ben enkele maanden gaan informeren bij een aantal dealers van rijstmotoren, en geen enkele van de drie had interesse om mijn LT van 2003 over te nemen voor een deftige prijs. Het hoogste bod dat ik kreeg was €7000, te nemen of te laten. Toen ben ik naar BMW gegaan, prijs gevraagd voor de GT en geïnformeerd naar de overnameprijs voor mijn LT. Daar kreeg ik zonder morren €4000 meer voor mijn LT.
daddy schreef: Waarom een nieuwe kopen wanneer je er eentje kan kopen van 1 of 2jaar oud met weinig km's en dit voor een bedrag dat zeker 1/3 minder is dan je betaald voor een nieuwe.
Greetings
Dat klopt, maar er zijn een aantal nadelen aan verbonden.

- Je hebt geen idee wat er met die motor is gebeurt, tenzij je de vorige eigenaar kent.
- Als BTW plichtige kan je de BTW niet recupereren maar bij de verkoop moet je wel 21% doorsluizen naar vadertje staat. Dus bovenop uw waardeverlies heb je nog eens 21% extra aan uw been.
- Als je je motor met 20% per jaar fiscaal mag afschrijven voor beroepsgebruik, kom je er al bij al nog niet zo bekaaid van af.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Keis
Contacteer:

Bericht door Keis »

Aankoop €12500 voor een special model, welke inderdaad niet echt gegeerd is op de 2ehandse markt ;
plus de garantie en risico voor de dealer die hem wellicht aan €7750 à €8100 zal trachten te slijten.

Tja ik zie het voor mezelf ook zo eindigen, dus heb beslist er nog een jaartje bij te doen alvorens een nieuwe motor (nieuwe 2ehandse) te zoeken.
Succes met je verkoop.

CU
Georgie
Effe vergelijken: in 1997 kocht ik een Kawasaki ZX7R op het motosalon, nieuw dus, voor 420000BF, 10500€ dus, korting van 17% maakt nog 8715€. Ik verkoop mijn Japke in 2004 aan 3250€. Das dus nog ongeveer 40% restwaarde na 7 jaar!
Als mijn Rockster nu slechts 7250 opbrengt, dan is dat minder dan 60%. Dan heb ik nog 20% te verdelen over de resterende 4 jaar...

't zal wel niet helemaal kloppen maar wie het fabeltje heeft uitgebracht dat ge voor een Japanse moto minder terug krijgt dan voor ne BMW moet zich eens laten nazien :)
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Keis schreef:
...
CU
Georgie
Effe vergelijken: in 1997 kocht ik een Kawasaki ZX7R op het motosalon, nieuw dus, voor 420000BF, 10500€ dus, korting van 17% maakt nog 8715€. Ik verkoop mijn Japke in 2004 aan 3250€. Das dus nog ongeveer 40% restwaarde na 7 jaar!
Als mijn Rockster nu slechts 7250 opbrengt, dan is dat minder dan 60%. Dan heb ik nog 20% te verdelen over de resterende 4 jaar...
Wel pas eens 7x -15% toe op € 10500 --> resultaat is € 3500
anderzijds
begin maart 2004 waren er ongeveer 4.000 :!: :!: motoren te koop op 2dehands.be en nu ??? zo'n 14.800 :!: :!:
als de conjunctuur stijgt/daalt dan verloopt ook de aanbod/vraag
verhouding ...
bovendien : die Rockster Anniversary is niet echt gewild ...
Het is ontnuchterend maar realiteit en je bent lang niet alleen
CU
Georgie
Plaats reactie