metzler M6
Moderator: GVN
-
Iron Gonzo
Is de z6 zo een band dat harder is in het midden en zachter de buiten kant 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
http://www.metzelermoto.com/# kijk eens op deze link , doorklikken op Raodtec 6Z presentation.
mooie foto's en video's . met alle uitleg .

ondertussen een bevinding rijker !
Ik heb de indruk (maar kan ook mis zijn) dat hij ietsje onstabieler is bij hogere snelheid ... let wel, ik rijd altijd met 3 koffers (te lui om ze af te halen en zitten vol met rommel die ik altijd nodig heb
)
deint een beetje ...
Ik heb de indruk (maar kan ook mis zijn) dat hij ietsje onstabieler is bij hogere snelheid ... let wel, ik rijd altijd met 3 koffers (te lui om ze af te halen en zitten vol met rommel die ik altijd nodig heb
deint een beetje ...
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
idem als Harald ... voor Mez4 en achter Z6
Dit weekend nog es wat meer getest en ik moet idd zeggen dat hij het heel goed doet. Van dat deinen heb ik geen last meer gehad dus dat zal ook wel met de wind/koffers/... te maken gehad hebben.
Dit weekend in de regen solo en met duo gereden en wegligging was heel erg goed
Dit weekend nog es wat meer getest en ik moet idd zeggen dat hij het heel goed doet. Van dat deinen heb ik geen last meer gehad dus dat zal ook wel met de wind/koffers/... te maken gehad hebben.
Dit weekend in de regen solo en met duo gereden en wegligging was heel erg goed
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
lucsch
Hi Harald,
Het is geen probleem als je achteraan nog een Z4 hebt liggen: rij die maar eerst op. Je kan vooraan een Z6 leggen. Meestal is het wel zo dat je best vooraan een zachtere band legt dan achteraan: vooraan eerst schuiven is iets ongezelliger als achteraan, vandaar.
Ik heb nu op mijn K12RS achteraan een Z6 en vooraan nog een Metzeler RennSport: da's pas een zachte plakker, maar zo snel weg. Achteraan deed ik 4600 km met de RennSport, en volledig klets. En de Z6 gaf een goede eerste indruk.
Let er wel op om de versterkte versie te nemen op de K12: heeft een U extensie. Heb je nodig met het hoge gewicht van de K12.
Rgds
Luc
Het is geen probleem als je achteraan nog een Z4 hebt liggen: rij die maar eerst op. Je kan vooraan een Z6 leggen. Meestal is het wel zo dat je best vooraan een zachtere band legt dan achteraan: vooraan eerst schuiven is iets ongezelliger als achteraan, vandaar.
Ik heb nu op mijn K12RS achteraan een Z6 en vooraan nog een Metzeler RennSport: da's pas een zachte plakker, maar zo snel weg. Achteraan deed ik 4600 km met de RennSport, en volledig klets. En de Z6 gaf een goede eerste indruk.
Let er wel op om de versterkte versie te nemen op de K12: heeft een U extensie. Heb je nodig met het hoge gewicht van de K12.
Rgds
Luc
WouteRS schreef:Beste Harald,
Ik heb momenteel zowel voor als achter MEZ4's liggen.![]()
Maar mijn voorband is versleten. Mag ik reeds de Z6 laten leggen vooraan terwijl ik verder achteraan mijn MEZ4 hou tot hij versleten is of mag je geen verschillende banden voor en achter leggen?![]()
Wat denk jij?
K16GT '17
Terug van weggeweest en de baan op met ne nieuwe Metzeler Z6.
Allez, vooraan toch al, achteraan nog steeds MEZ4. Heb hem deze voormiddag laten monteren bij Banden Roegiers in Evergem.
Goede service en correcte prijs 135EUR (120/70/17). (Ter info: ze vroegen 170EUR voor de achterband 170/60/17)
Ze hebben wel geen bankcontactapparaatje dus voor degene die niet nog snel naar de geldautomaat ter plaatse wil rijden (zoals ik moest
) moet op voorhand voldoende cash meenemen. 
Allez, vooraan toch al, achteraan nog steeds MEZ4. Heb hem deze voormiddag laten monteren bij Banden Roegiers in Evergem.
Goede service en correcte prijs 135EUR (120/70/17). (Ter info: ze vroegen 170EUR voor de achterband 170/60/17)
Ze hebben wel geen bankcontactapparaatje dus voor degene die niet nog snel naar de geldautomaat ter plaatse wil rijden (zoals ik moest
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
WouteRS,
Ben er van overtuigd dat Roegiers nog altijd de goedkoopste is, geeft goede service !
Allez, zondag van de partij met nen nieuwen band dan...
Groetjes
Ben er van overtuigd dat Roegiers nog altijd de goedkoopste is, geeft goede service !
Allez, zondag van de partij met nen nieuwen band dan...
Groetjes
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
Daniel Tempelaere
Ik rij met mijn tweede setje roadtec M6 en ik deel jullie enthousiasme wel wanneer je er op droog wegdek mee rijdt. Maar in de regen lijkt mij dit geen superband hoor., de BT020 deed het heel wat beter volgens mij.
Maar droog, schitterend!! Wel gaat de R1150RT vlugger langs het wegdek gaan scheuren, de 'pootjes' onder de voetsteunen zijn er gewoon af.
Het aantal km valt enorm mee, namelijk 15.000 met de achterband en omdat ze geen voorband hadden, er meer gereden tot 20.000 km.
Wel gezegd dat ik meer autostrade rij dan voorheen, ik was al blij als ik met de BT020 zo'n 10.000 km kon rijden
Daniel
Maar droog, schitterend!! Wel gaat de R1150RT vlugger langs het wegdek gaan scheuren, de 'pootjes' onder de voetsteunen zijn er gewoon af.
Het aantal km valt enorm mee, namelijk 15.000 met de achterband en omdat ze geen voorband hadden, er meer gereden tot 20.000 km.
Wel gezegd dat ik meer autostrade rij dan voorheen, ik was al blij als ik met de BT020 zo'n 10.000 km kon rijden
Daniel
Ik wil mijn steentje bijdragen in de banden-info-verzameling.
Ik heb vandaag de voorband op mijn R1100RS vervangen door een metzeler ME Z6. Wiel los binnengebracht, band laten monteren en balanceren voor €135 bij Banden Van Cauter in Aalst.
Wel eerst afspraak gemaakt, direkt geholpen.
voilà
groeten
de fRaaS
Ik heb vandaag de voorband op mijn R1100RS vervangen door een metzeler ME Z6. Wiel los binnengebracht, band laten monteren en balanceren voor €135 bij Banden Van Cauter in Aalst.
Wel eerst afspraak gemaakt, direkt geholpen.
voilà
groeten
de fRaaS
vind da nie meer terugHarald schreef:http://www.metzelermoto.com/# kijk eens op deze link , doorklikken op Raodtec 6Z presentation.
-
misterbean
die had ik al gevonden, maar "veel" foto's (2), video's? (0)Harald schreef:op deze link ,zou het moeten lukken
http://www.metzelermoto.com/en_86/tires ... ROADTEC_Z6
zal misschien zo zijn geweest enkele maanden geleden, ofwel moet ik mij een nieuwe bril aanschaffen,
D'a denk ik nu ook zie.R1100RS schreef:Het is mij opgevallen dat velen hier voor een zachte band kiezen.
Als veelrijder sta ik meer dan me lief is bij de bandenboer.
Ik zou dus ook een iets hardere band willen.
Maar: Welke is een 'hardere' band. Als ge de test leest in Motorrad, lijkt zelfs de Michelin macadam maar matig te presteren als het op slijtvastheid aankomt... Absolute topper daar blijft de BT020...
In mijn geval: Slechts 9330 rustig gereden kms, voorband totaal opgesoupeerd(rechterkant nog 0,5mm profiel over en linkerkant niks meer-1100RT'ken...)en achterband nog 2mm over , wel d'a lijkt mij nu nie echt 'duurzaam'.
Welke (let wel) voorband, is nu eindelijk het langste leven beschoren?
Met mijn voorbandvreterke (R1100RT) is d'a wel van belang!
Grip achteraan is voor mij minder van belang. Heb met mijne rijstijl nog nooit meegemaakt (ook nie 's winters) dat de achterband de voorband kwam voorbijsteken ... of 't was op een natte, vette, witte lijn!!!
Ik dacht zelfs dat er ooit ( in de glorieperiode van de R1100RT - toen de dieren nog spraken ) er een voorband werd gemaakt speciaal aangepast aan de RT, met links een hardere rubbersamenstelling.(dacht Metzeler)
Iemand daar nog weet van?
Shoot !
Carpe Diem
-
de Ron
Wel, kwestie van voorband ben ik tevreden van de Michelin Pilot Road. Hij ligt er nu 18000 km op en ik heb nog een 1,5 à 2 mm. Vooraan nog nooit weggeschoven en geeft veel vertrouwen. Mijn volgende voorband zal dezelfde worden ..
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Hallo de Ron,
Ehwel, daar dacht ik nu ook aan : De Pilot Road
Komt op de tweede plaats in de test van Motorrad ( na de BT020)
Ron, misschien nog een klein vraagske:
Reed je ooit met je 1150 met de BT020 vooraan en hoeveel rendement haalde je daaruit.
Kwestie van een objectief vergelijk te kunnen maken. ( zelfde piloot, zelfde machine, ...)
Grtz,
Ehwel, daar dacht ik nu ook aan : De Pilot Road
Komt op de tweede plaats in de test van Motorrad ( na de BT020)
Ron, misschien nog een klein vraagske:
Reed je ooit met je 1150 met de BT020 vooraan en hoeveel rendement haalde je daaruit.
Kwestie van een objectief vergelijk te kunnen maken. ( zelfde piloot, zelfde machine, ...)
Grtz,
Carpe Diem
Stally4,
Patrick V
Ik heb na de originele banden MZ880 marathon laten monteren. Die zijn harder en zouden langer meegaan. De banden zijn redeleijk zwaar. Het rubber warmt zeer snel op zodat ze in regen ook goed presteren. Tot nu toe ben ik tevreden, slechts 4.500 Km mee gereden.Als veelrijder sta ik meer dan me lief is bij de bandenboer.
Ik zou dus ook een iets hardere band willen.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.