Slot topkoffer - sluiting stuk

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Seppe

Slot topkoffer - sluiting stuk

Bericht door Seppe »

Het vergrendelingsstuk van het slot van mijn BMW R 1150 RT-topkoffer is deze week afgebroken. :( Dom van me, maar het fluo-aluminium-sluitstuk stond nog op de vergrendelstand toen ik gehaast de koffer dichtdeed.
Is dit vergrendelingsstuk (of hoe noem je dat deel eigenlijk???) apart verkrijgbaar en/of gemakkelijk vervangbaar ?
Zo ja, waar kan ik dat bestellen of bekomen ?
Wie kan mij nuttige informatie hieromtrent bezorgen, waarvoor reeds dank bij voorbaat !!! :!: :wink:
Seppe rt zegt : Niemand is perfect ... ik ben daar een perfect voorbeeld van!
yann
Contacteer:

fluo sluitstuk

Bericht door yann »

Hoi Seppe,

'k Heb dat ook voorgehad in 't begin dat ik mijn RTmotor had. Ben er toen mee naar den dealer gereden (Raf in Hamme) en ze hebben dat daar met een tweedehandsstuk gerepareerd. 't was niet goedkoop, maar 't schol wel de helft van een nieuw stuk en ik zie het verschil niet. 'k Heb zelf wel naar een tweedehands gevraagd daar een nieuwprijs echt de pan uit swong.
Een andere oplossing ga je misschien wel hier op't forum vinden. Op het 'oude' forum zat er iemand die zo'n dingetjes in RVS kon maken. Hij moest enkel een voorbeeldje hebben. 'k heb het daarna niet meer gevolgd of hij er ondertussen heeft gemaakt. Misschien komt hij met dit berichtje terug boven water. In ieder geval: troost je met de gedachte dat dit stukske 'veel te dure brol' bij veel BMW rijders in het verleden al eens afgebroken is. 't Is daarom dat ge ze niet meer vindt in de nieuwe BMW koffers waarschijnlijk.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Dat stukje voor u slot is los te krijgen,ge moet dan wel uitmekaar halen maar is niet zo moeilijk.In meerhout BMW daar hadden ze dat ik weet niet nu nog of belt is naar de hobbyist.Als u er zelf gaat aan werken koop dan mee een zakje met daar in kliknagels en rubbertjes voor det slot terug temonteren,als u het slot er uitboord doet u tevens de klinnagels stuk maar ook de rubbers en is u koffer niet meer waterdicht. in dat zakje zit alles in voor het slot op een goede manier terug te zetten.Vraag in Meerhout achter de Tommy die weet er van,de rest zal er nog niet veel van kennen en ik geloof dat hij zaterdags niet moet werken maar kunt proberen.

grts Paul
Franz_r1150rt

Söot topkoffer

Bericht door Franz_r1150rt »

Hoi Sepp,
heb nog twee gerepareerde sluitingen liggen, :D
kan je voor een fatsoenlijke prijs van mij krijgen, op voorwaarde van inruil van uw oude , inclusief het afgebroken lipje
Plaats reactie