Zijdeksels tank 1200GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Nepal

Zijdeksels tank 1200GSA

Bericht door Nepal »

Onlangs heb ik onder garantie de (goudkleurige) zijdeksels van mijn 1200GSA laten vervangen wegens oppervlaktebehandelingsfouten.
De nieuw geplaatste deksels zijn zowaar nog erger. Bij de minste aanraking met de handen of vocht worden er strepen en vlekken gevormd die niet meer weg te kuisen zijn, kortom een stukje miserie.
Bij mijn dealer zijn al diverse gelijkaardige klachten binnen gelopen.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?
LucVB

Bericht door LucVB »

Zijn inderdaad zeer moeilijk te reinigen, ik doe het gewoon met een vochtige doek, na opdrogen van panelen trekken vlekken weg.
Kwaliteit lijkt me inderdaad twijfelachtig.
TISSOT

Bericht door TISSOT »

Heb hetzelfde probleem. Tank staat altijd vol vlekken en strepen. Denk dat dit algemeen is, want heb dit al veel opgemerkt. Denk dat het beste resultaat nog verkregen wordt met een zeemveel en enkel zuiver water. Wat zei de dealer hiervan ? Normaal is dit in elk geval niet.
R 1200 GS Adventure .....probably the best motorcycle of the world ....
Nepal

Bericht door Nepal »

Ik heb dit euvel gisteren zowel aan de dealer als aan BMW zelf gemeld.
Ik wacht nu op antwoord van BMW.
Tevens was er op het cardanhuis ter hoogte van de hielprotectie een stukje weggefreesd waardoor het aluminium bloot ligt.
Voor de prijs van de GSA mag je toch een technisch en estetisch perfecte machine verwachten, zou ik zeggen.
Ik hou jullie via deze weg op de hoogte.
Trouwens bij mijn dealer zijn al verschillende meldingen binnen gelopen en zijn er ook reeds verscheidene vervangingen onder garantie uitgevoerd.
Frank K

Bericht door Frank K »

idd, die zijdeksels zijn niet om aan te zien. 'k Zal binnenkort eens met mijn lijstje langs de dealer gaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Heb je nog meer op je lijstje dan, Frank? De strepen op de zijdeksels heb ik ook...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Frank K

Bericht door Frank K »

Heb je nog meer op je lijstje dan, Frank? De strepen op de zijdeksels heb ik ook...
Yep, mijn voorwiel dat slingert. Zou velg of band kunnen zijn, maar het wordt er niet beter op na 6.000km.
Ik heb een gaatje moeten boren in mijn linker koffer en topkoffer om tijdens de vakantie aan mijn spullen te kunnen.
Tijdens de heenrit naar de Alpen had ik al gemerkt dat deze na een lange rit moeizaam open gingen maar na de afdaling van een col waren beiden vacuum getrokken. 100 km blijven rijden op zeeniveau maar dingen weigerde open te gaan. Linkerkoffer was zelf een beetje hol te komen staan. Zat niks anders op om in beide koffers een klein gaatje te boren. Lijkt mij eigenlijk niet erg normaal. Ben benieuwd hoe ze daar op gaan reageren?
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Heb je net je koffers, moet je er een gat in boren, hoe is het mogelijk...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Harald

Bericht door Harald »

Frank K schreef:[Tijdens de heenrit naar de Alpen had ik al gemerkt dat deze na een lange rit moeizaam open gingen maar na de afdaling van een col waren beiden vacuum getrokken. 100 km blijven rijden op zeeniveau maar dingen weigerde open te gaan. Linkerkoffer was zelf een beetje hol te komen staan. Zat niks anders op om in beide koffers een klein gaatje te boren. Lijkt mij eigenlijk niet erg normaal. Ben benieuwd hoe ze daar op gaan reageren?
Dus zullen ze zo te zien 100% waterdicht zijn.......(geweest) :wink:
Danny

Bericht door Danny »

Dus zullen ze zo te zien 100% waterdicht zijn.......(geweest)
zijn ze eens waterproof is 't weer niet goed :lol: :lol:
Frank K

Bericht door Frank K »

Gisteren langs dealer geweest.
Lijstje opgemaakt:
- koffers: nog nooit meegemaakt, gaat contact opnemen met BMW-Bornem
- zijpanelen: verschillende malen meegemaakt en zelfs met zijn wonderproduct waren vlekken niet weg te krijgen. Gaat navragen of ze mogen veranderd worden in zwarte panelen ipv goudkleurig. Op mijn vraag om ze gewoon te spuiten kon niet worden ingegaan omdat dat op de kosten van de dealer moet gebeuren....
-trilling voorband: eerste reactie; 'is normaal met het extra gewicht van de koffer. Ik: 'had dit al vanaf het begin'. Tweede reactie: 'is normaal met een gsa, zwaarder gewicht van de benzinetank. Ik:'niet normaal, vele andere hebben het niet... Dealer: 'euh...we zullen er naar kijken'

Wordt vervolgd
haté

Zijdeksels tank 1200GSA

Bericht door haté »

Blijkbaar 2 problemen, met je GSA én met je dealer.
Je GSA-problemen kunnen opgelost worden, dus niet veranderen. Je dealer is duidelijk een ander paaer mouwen...je dealer veranderen kan niet,van dealer veranderen wel...
Nepal

Bericht door Nepal »

Vandaag eindelijk een brief ontvangen van BMW. Ik citeer 'De onderdelen van Uw voertuig zullen in onze kantoren grondig worden geanalyseerd daar dit fenomeen ons volledig onbekend is.'
Op de reacties op dit forum afgaand ben ik toch niet de enige met dit probleem.

Ik zal dan de deksels maar losmaken en naar de dealer brengen zeker?
TISSOT

Bericht door TISSOT »

neemt ge die van mij ook mee ? En misschien ook mijn kofferhouders ... want die roesten .....aan de lasnaden.
R 1200 GS Adventure .....probably the best motorcycle of the world ....
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Nepal schreef:Vandaag eindelijk een brief ontvangen van BMW. Ik citeer 'De onderdelen van Uw voertuig zullen in onze kantoren grondig worden geanalyseerd daar dit fenomeen ons volledig onbekend is.'
Op de reacties op dit forum afgaand ben ik toch niet de enige met dit probleem.
Da's zowat 't zelfde antwoord dat ik altijd krijg. "Allez, serieus, valbaren die roesten, nog nooit gehoord. En voorste remschijven die kromtrekken, nog nooit van gehoord. En ne kader waar ge aan de linkerhiel al een stuk blinkend ijzer hebt omdat ge er met uw hiel tegen zit, nog nooit van gehoord."

'k Denk soms dat wij hier beter op de hoogte zijn v.d (al dan niet kleine) gebreken van de verschillende modellen, of anders ben ik den enigste bij mijnen dealer die met een GS rijdt, maar da's niet 't geval, dus... :?

Misschien geen slecht idee om die verkopers is op 't forum te laten kijken, heb hier al meer geleerd dan dat sommige verkopers weten :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Wees gerust Big Brother is watching en Rome werd ook niet gemaakt op één dag. De dag van vandaag kan alles niet snel genoeg gaan, wat gisteren is gebeurd moet eergisteren al worden aangepakt en hersteld. Ik weet dat reeds meerdere voorkomende problemen via dit Forum werden opgelost via de dealer en BMW Bornem. Van mijn dealer heb ik niet het minste klagen; snelle service, vriendelijke aanpak en een aangenaam contact. Spreek en overleg, wedden dat zo meer dan de helft van je problemen zullen worden opgelost.

Stoffel ;)
Afbeelding
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Dus als ik het goed begrijp zijn die problemen met de zijdeksels enkel op het goudkleurige model?
Ik sta op het punt een GSA te bestellen, maar twijfel nog tss de twee verschillende kleurstellingen. Mss beter de witte te kiezen?
Of is het probleem intussen opgelost?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Nepal

Bericht door Nepal »

Ik weet niet of het probleem beperkt blijft tot de goudkleurige. De zwarte zijn gelakt en vertonen het euvel waarschijnlijk niet.
Zelf ben ik er achter gekomen dat een onvoldoende spoeling en ontvetting mee de oorzaak is van het probleem.
Met greentec van castrol het goedje na demontering ervan gereinigd. De achterzijde van de paneeltjes zag zwart van het vet.
Toch blijft het euvel van aanraking met blote vingers nog een hekel punt. De dealer heeft nog eens nieuwe stukken besteld onder garantie en zal deze voor ze te monteren mat laten lakken waardoor de toplaag niet meer poreus is.
Wordt vervolgd....
Frank K

Bericht door Frank K »

Ik heb zojuist nieuwe zijpanelen gekregen.

Geen goudkleurige meer zwarte. Persoonlijk vind ik ze veel mooier en
ben eigenlijk blij dat de goudkleurige eraf mogen zonder meerkost voor mij.
Harald

Bericht door Harald »

Frank K schreef:Ik heb zojuist nieuwe zijpanelen gekregen.

Geen goudkleurige meer zwarte. Persoonlijk vind ik ze veel mooier en
ben eigenlijk blij dat de goudkleurige eraf mogen zonder meerkost voor mij.
Plaats daar is een fotoke van Frank :?:
Frank K

Bericht door Frank K »

Harald:
Plaats daar is een fotoke van Frank
Probeer er morgen aan te denken Harald.
Frank K

Bericht door Frank K »

Dit zijn de foto's
Afbeelding

en een beetje meer detail geeft dit:
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Hey frank, tof,
is zelfs véél mooier dan het champagne kleurige deksel :wink:
one-one

Bericht door one-one »

zeer mooie moto!!!!!
ride with pride
one-one
gsa 1150
Frank K

Bericht door Frank K »

Zijn idd een stuk mooier dan de orginele uitvoering.
Spijtig dat je niet meteen bij bestelling de combinatie kan kiezen... een optiecode meer kan bij BMW toch geen probleem zijn en dit hoeft de klant niks meer te kosten, wat dan ook weer positief is.
Maar ja, ik zit niet aan het stuur van de marketingafdeling. :roll:
Anders kon je een gele adventure kopen. :P

Dus zolang niet te veel mensen dit kopieren rijd ik met een vrij unieke adventure. Maar ik vrees dat dit niet lang gaat duren. Ik zal dus uiteindelijk toch eens werk moeten gaan maken van de personalisatie van mijn motorfiets. Stoffel heeft al een ontwerp gezien van enkele stickers voor op de koffers. Nu moet ik nog eens tijd maken voor een prijsofferte aan te vragen.... waar de winter al niet goed voor is.
Plaats reactie