garmin quest 1

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ED100RT

garmin quest 1

Bericht door ED100RT »

hoi,..

wat denken jullie van de Garmin quest 1 voor auto en motor gebruik
een aanrader of niet

mvg,
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Hallo

Ik gebruik de Quest 1 zowel in auto als op de moto. Ben er zeer tevreden van. Het kleurenscherm is niet zo groot, maar wel zeer scherp en zeer goed leesbaar. Zelfs als de volle zon er op schijnt. De Quest 2 heeft natuurlijk volledig Europa ingeladen, maar ik weet niet of ze het probleem met de snelheid al kunnen oplossen hebben. (De 2 is beduidend trager dan de 1)

243 Mb zijn toch al behoorlijk wat kaarten: Benelux, het noorden van Frankrijk en een strook van Duitsland tussen Hannover en Nurnberg tot aan de oostgrens zit er bij mij meestal ingeladen.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

zeer goed toestel, zelden of nooit problemen mee.
aan de plus zijde
formaat
prijs-kwaliteit
mogelijkheden
batterij met vrij lange levensduur
aan de min zijde
wat omslachtiger in gebruik dan aanraakscherm

Fluppie
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

en geen quest 2 kopen, daar zijn veel problemen mee

Flupper
Shulty

Bericht door Shulty »

Ben ook een tevreden gebruiker :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
GSven

Bericht door GSven »

Heel goed toestel.
Enkel niet geschikt om heel grote reizen (zonder pc) mee af te leggen.
243 Mb is geschikt om een grote rand rond de Benelux te laden, maar niet om door heel Europa te trekken.
Kleine nota, kaartdelen hoeven mekaar niet te raken. Je kan België laden en dan de Alpen. De snelwegen en hoofdwegen ertussen blijven bruikbaar
Voor het gebruik in de wagen, let op dat je geen warmtewerende voorruit hebt (die blauwe), anders moet je een externe antenne kopen. Is makkelijk aan te sluiten aan de achterkant vh toestel.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Waren die ook niet aan de trage kant ?
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Shulty

Bericht door Shulty »

-Wim- schreef:Waren die ook niet aan de trage kant ?
Neen, das alleen den Quest 2 die City Navigator NT als software gebruikt.
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

nog geen problemen gehad met Quest 1.
Goed, compact en waterdicht toestel.
En over de snelheid geen klagen.

Mischien 1 klein minpuntje: een redelijk krasgevoelig scherm. (maar mischien is dat bij andere modelen ook zo)

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Quest 1 al veel gebruikt. Is wat trager in het berekenen van grotere routes dan de huidige nieuwere generatie. Ook geen touchscreen maar alles met (kleine) toetsen. Voor de rest heeft het dan weer enkele sterke troeven: compact, autonomie van meer dan 12 uur (dus heel handig om snel mee te pakken), klein, licht, overal inzetbaar (te voet, fiets, motor, auto) en beter geprijsd. Als je heel veel naar verschillende bestemmingen reist en dus constant andere kaarten moet inladen is het een beetje omslachtig, maar als je doorgaans in de benelux blijft, prima handig ding... Tenslotte, je zal door het beperkter geheugen wel op voorhand je reis en de daarvoor geschikkte deelmappen moeten opladen. Beslis je ter plaatse een andere trip te maken die ongepland was en je hebt de kaarten niet mee op de quest, dan kan je niet navigeren. Maar bv een trip naar de Middelandse zee met omliggende mappen langsheen je route kan perfect.
sprint

Bericht door sprint »

Stef RT schreef:Mischien 1 klein minpuntje: een redelijk krasgevoelig scherm. (maar mischien is dat bij andere modelen ook zo)

Groeten, Stef 8)
Ik kocht mij hier zo'n beschermfolie.
zeer content van :wink:
Marnix.

Afbeelding
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

de quest1 heeft alles wat ik nodig heb voor auto, moto en offroad. Hij heeft al alle weersomstandigheden gezien en hij doet het nog steeds perfect. Zeer degelijk materiaal.
Enige minpunt vind ik de kleine knoppen. Moeilijker te bedienen met motohandschoenen.
Prijs zeker ok.
En nee er zit geen mp3 speler, foto viewer etc in maar ik verwacht dan ook van een dergelijk toestel dat het me de weg wijst en niet dat ik er de uitslagen van de voetbal op kan zien.

Just my 2 cents

Demito
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Motomarc

Bericht door Motomarc »

Heel tevreden over de Quest 1. Onlangs in Oost-Duitsland 's avonds in de hotelkamer de route op kaart uitstippelen en vervolgens de plaatsen ingeven in het toestel. Is hier mogelijk door een interne batterij. De volgende dag van dorpje naar dorpje rijden via de kleine wegen. :wink:
1997 R850R Zwart-Zilver
Vanguard

Bericht door Vanguard »

sprint schreef:Ik kocht mij hier zo'n beschermfolie.
zeer content van :wink:
Ik heb mij op de 12de ook zo een setje besteld voor de 2720.
Vandaag in de bus! :D
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
paulh

Bericht door paulh »

Quest 1 : zeer tevreden over. Enkel de Garminhouder voor op de motor is veel minder van kwaliteit. Ondanks een slotschuifje rechts... is mijn Quest uit de houder gesprongen (linkerkant eerst) toen ik in een putjreed. Resultaat: een nieuwe antenne moeten laten plaatsen...
Shulty

Bericht door Shulty »

paulh schreef:Quest 1 : zeer tevreden over. Enkel de Garminhouder voor op de motor is veel minder van kwaliteit. Ondanks een slotschuifje rechts... is mijn Quest uit de houder gesprongen (linkerkant eerst) toen ik in een putjreed. Resultaat: een nieuwe antenne moeten laten plaatsen...
Beter een RAM-houder gebruiken, die heeft zo een klem bovenaan de Quest.

Afbeelding
Afbeelding

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Ed Vollegaas
Contacteer:

Bericht door Ed Vollegaas »

Nog geen moment spijt van gehad, wou ook eerst den 2 kopen, met dank aan de wijze raad van Fluppie toch niet gedaan, en ja je moet af en toe wisselen van kaarten, maar dan leer je een beetje met dat ding werken.

Grtz Ed.
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
marcy

Bericht door marcy »

heb vorig weekend ook een quest 1 (2dehands) gekocht bij fluppie. Nog geen moment spijt van gehad. Werkt perfect, zowel op moto als in auto. De uitleg die ik ter plekke gekregen heb van fluppie was trouwens ideaal.

Ik gebruik de quest ook als snelheidsmeter (mijn originele kilometerteller is perfect).

kortom quest 1 is een enorme aanrader en niet zo prijzig
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Shulty schreef:Beter een RAM-houder gebruiken, die heeft zo een klem bovenaan de Quest.

Afbeelding
Zijn diegenen die deze RAM-houder gebruiken er tevreden van?
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Zeer tevreden van de rammount :D . Kan je tevens op verschillende motoren gebruiken, je hoeft enkel een extra bol te kopen. Op een paar seconden monteer je de rammount van de ene of de andere motor.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Plaats reactie