Toon je GS !
Moderator: GVN
-
Synchro Bob
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Ik zou niet graag in de plaats van J-P's schoenzolen zijn.
Man ! Wij moeten nog veel leren...
Sinds ik een paar keer op mijn totter ben gegaan, rij ik alsmaar slechter
Wél veilig, maar slecht
Bewonderende groet,
Bob
Man ! Wij moeten nog veel leren...
Sinds ik een paar keer op mijn totter ben gegaan, rij ik alsmaar slechter
Bewonderende groet,
Bob
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Bob:
Zijn baas zal wel tevreden zijn dat het nu geen voetsteuntjes zijn die elk jaar moeten vervangen worden.
... 'kzou nog eens graag wat les krijgen van J-P....
hint
Klopt Bob, schoenen van J-P zijn niet om aan te zien.Ik zou niet graag in de plaats van J-P's schoenzolen zijn.
Man ! Wij moeten nog veel leren...
Sinds ik een paar keer op mijn totter ben gegaan, rij ik alsmaar slechter Wél veilig, maar slecht
Bewonderende groet,
Bob
Zijn baas zal wel tevreden zijn dat het nu geen voetsteuntjes zijn die elk jaar moeten vervangen worden.
... 'kzou nog eens graag wat les krijgen van J-P....




-
J-P
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
@ Frank K: Ja! Alleen, er is een logische opbouw. Dit was VRO2 oftewel Voortgezette Rij Opleiding 2. Om deze te doen moet je eerst VRO1 doen, hier wordt meer op de basisbeheersing van de motor ingegaan.
"De VRO 1 van de KNMV is de basis voor nog meer rijplezier. Door jarenlange ervaring, evalueren en door telkens de actuele ontwikkeling op motorgebied te verwerken is de VRO 1 niet meer weg te denken uit motorrijdend Nederland.
Deze opleiding wordt geroemd door zowel beginnende als ervaren motorrijders. Ook met vele jaren rijervaring ontdek je tijdens de VRO 1 dat een vervolgopleiding op je rijlessenheel nuttig is. Leerzaam en leuk om te doen! In een groep van maximaal acht personen krijg je een vol programma voor je kiezen, want de hele dag zal de VRO-docent je tips en trucs aan de hand doen. Je leert onder meer de volgende dingen: Reageren bij obstakels, beter remmen, plotseling uitwijken en rijden op een vervuild wegdek. Al deze handelingen gebeuren op een opgesloten circuit.
Om te zorgen dat je na deze dag alles voor je zelf nog een keer op een rijtje kunt zetten, krijg je aan het eind van de dag een uitgebreid naslagwerk mee.
Mentale training vormt ook een belangrijk onderdeel van de VRO 1, omdat je daarmee je overlevingskansen in noodsituaties aanmerkelijk kunt verhogen. Niet alleen wordt de reactietijd verkort, ook het vermogen om snel te beslissen wordt bevorderd. Je kan je individueel inschrijven, of je aanmelden met vrienden, relaties of leden van je motorclub. "
Als je VRO1 gedaan hebt kun je 2 doen:
"Als je in het bezit bent van een VRO 1-certificaat kan je je aanmelden voor de VRO 2, die daar heel mooi op aansluit. Het verschil met de VRO 1 zul je snel merken, want de oefeningen vinden onder zwaardere omstandigheden plaats en de snelheden tijdens de oefeningen liggen hoger.
Net zoals bij de VRO 1 kun je ook deze cursus op elke motor volgen. We hopen je nog meer te kunnen leren over wat wel en niet met je motor kan. Waar liggen de grenzen voor jezelf en je motor? Er wordt getracht deze zaken vooral terug te koppelen naar reële verkeerssituaties.
Nieuwe onderdelen bij de VRO 2 zijn onder meer de waterbak, het rijden in de berm en een uitgebreide bochtentechniek. Bij de water- of aquaplanebank wordt het rijden onder slechte (weers-) omstandigheden - bijvoorbeeld in de regen - nagebootst.
Ook de techniek voor het ontwijken van een obstakel komt uitgebreid aan bod. De bermvlucht op hogere snelheid en het remmen in de bocht zijn eveneens typische oefeningen voor de VRO 2 cursist.
Aan het einde van de opleidingsdag wordt het hele circuit benut voor het trainen van een gevorderde bochtentechniek. Hierbij kun je onderdelen als het aansnijden en insteken van bochten in de praktijk toepassen. Kortom, een afwisselend en boeiend repertoire voor de veeleisende, geïnteresseerde motorrijder. "
Hier kan je alles vinden.
Overigens, mijn schoenen zijn duurder dan steuntjes, meindl Island Pro en dat als ik pech heb 3 keer per jaar
Vergeet echter niet, ik leef op de motor en het is maar een kunstje. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: elke dag leer je weer bij en dat moet het streven zijn!
"De VRO 1 van de KNMV is de basis voor nog meer rijplezier. Door jarenlange ervaring, evalueren en door telkens de actuele ontwikkeling op motorgebied te verwerken is de VRO 1 niet meer weg te denken uit motorrijdend Nederland.
Deze opleiding wordt geroemd door zowel beginnende als ervaren motorrijders. Ook met vele jaren rijervaring ontdek je tijdens de VRO 1 dat een vervolgopleiding op je rijlessenheel nuttig is. Leerzaam en leuk om te doen! In een groep van maximaal acht personen krijg je een vol programma voor je kiezen, want de hele dag zal de VRO-docent je tips en trucs aan de hand doen. Je leert onder meer de volgende dingen: Reageren bij obstakels, beter remmen, plotseling uitwijken en rijden op een vervuild wegdek. Al deze handelingen gebeuren op een opgesloten circuit.
Om te zorgen dat je na deze dag alles voor je zelf nog een keer op een rijtje kunt zetten, krijg je aan het eind van de dag een uitgebreid naslagwerk mee.
Mentale training vormt ook een belangrijk onderdeel van de VRO 1, omdat je daarmee je overlevingskansen in noodsituaties aanmerkelijk kunt verhogen. Niet alleen wordt de reactietijd verkort, ook het vermogen om snel te beslissen wordt bevorderd. Je kan je individueel inschrijven, of je aanmelden met vrienden, relaties of leden van je motorclub. "
Als je VRO1 gedaan hebt kun je 2 doen:
"Als je in het bezit bent van een VRO 1-certificaat kan je je aanmelden voor de VRO 2, die daar heel mooi op aansluit. Het verschil met de VRO 1 zul je snel merken, want de oefeningen vinden onder zwaardere omstandigheden plaats en de snelheden tijdens de oefeningen liggen hoger.
Net zoals bij de VRO 1 kun je ook deze cursus op elke motor volgen. We hopen je nog meer te kunnen leren over wat wel en niet met je motor kan. Waar liggen de grenzen voor jezelf en je motor? Er wordt getracht deze zaken vooral terug te koppelen naar reële verkeerssituaties.
Nieuwe onderdelen bij de VRO 2 zijn onder meer de waterbak, het rijden in de berm en een uitgebreide bochtentechniek. Bij de water- of aquaplanebank wordt het rijden onder slechte (weers-) omstandigheden - bijvoorbeeld in de regen - nagebootst.
Ook de techniek voor het ontwijken van een obstakel komt uitgebreid aan bod. De bermvlucht op hogere snelheid en het remmen in de bocht zijn eveneens typische oefeningen voor de VRO 2 cursist.
Aan het einde van de opleidingsdag wordt het hele circuit benut voor het trainen van een gevorderde bochtentechniek. Hierbij kun je onderdelen als het aansnijden en insteken van bochten in de praktijk toepassen. Kortom, een afwisselend en boeiend repertoire voor de veeleisende, geïnteresseerde motorrijder. "
Hier kan je alles vinden.
Overigens, mijn schoenen zijn duurder dan steuntjes, meindl Island Pro en dat als ik pech heb 3 keer per jaar
Vergeet echter niet, ik leef op de motor en het is maar een kunstje. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: elke dag leer je weer bij en dat moet het streven zijn!
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
J-P
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
De prijzen vindt je hier: http://www.knmv.nl/index.php?view=porta ... ijzen.html
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
YOO
Idd, indrukwekkende foto's, hoop om ooit op min of meer 't zelfde niveau te geraken, maar dat zal nog veel oefenen worden me dunkt
Moet toch een bangelijk moment zijn om zo tegen boven de 100km/u die waterplas in te duiken, wetende dat ge daarin nog een manoeuvre met doen
Grtz, Philip!
Idd, indrukwekkende foto's, hoop om ooit op min of meer 't zelfde niveau te geraken, maar dat zal nog veel oefenen worden me dunkt
Moet toch een bangelijk moment zijn om zo tegen boven de 100km/u die waterplas in te duiken, wetende dat ge daarin nog een manoeuvre met doen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
JP nu nog de VRO3 en dan over naar zijspan 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Beste ik zie dat er ongeveer 31.000 personen naar dit item keken.
Ik heb even vlug de andere onderwerpen nagegaan en zie dat dit het meest beken is. Wees ook voorzichtig!!!
niet iedereen is eerlijk en je mag er zeker van zijn dat er een paar % dit item bekeken hebben met slechte bedoelingen maw diefstal!!!
Wees voorzichtig en toon je nummerplaat nooit evenals foto's bij je woonst want er zijn altijd personen die er op uit zijn om hetgeen ons dierbaar is te stelen!!!
Ik heb even vlug de andere onderwerpen nagegaan en zie dat dit het meest beken is. Wees ook voorzichtig!!!
niet iedereen is eerlijk en je mag er zeker van zijn dat er een paar % dit item bekeken hebben met slechte bedoelingen maw diefstal!!!
Wees voorzichtig en toon je nummerplaat nooit evenals foto's bij je woonst want er zijn altijd personen die er op uit zijn om hetgeen ons dierbaar is te stelen!!!
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Ik zal zeker niet beweren dat je ongelijk hebt !!one-one schreef:Beste ik zie dat er ongeveer 31.000 personen naar dit item keken.
Ik heb even vlug de andere onderwerpen nagegaan en zie dat dit het meest beken is. Wees ook voorzichtig!!!
niet iedereen is eerlijk en je mag er zeker van zijn dat er een paar % dit item bekeken hebben met slechte bedoelingen maw diefstal!!!
Wees voorzichtig en toon je nummerplaat nooit evenals foto's bij je woonst want er zijn altijd personen die er op uit zijn om hetgeen ons dierbaar is te stelen!!!
Maar ik zie het verband met de laatste posts niet echt ??
Is trouwens al een paar keer aan bod geweest op dit forum.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black













