Kawasaki back in business...
Moderator: GVN
-
DJAIRO
Re: Kawasaki back in business...
Schoon,maar die uitlaat,joenge...daar gaat de verbrandingsoven van Wilrijk jaloers op zijn,hoe is da nu mogelijk...wwwimmm schreef:Aan alle twijfelaars(mezelf incluis):
http://www.kawasaki.be/nl/1400gtr/defau ... ub=654AAA5
Een waardig (?) alternatief voor de K1200S???
groetjes Frank
-
Iron Gonzo
ik denk dat de GT niet lang zijn naam van "krachtigste toerbuffel" zal behouden 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ondertussen al héél wat info gelezen en gevonden :
Voor huidige Bmw-rijders blijkt het gebrek aan handvatverwarming nogal veel gemeld te worden (Kawa gelooft hier niet écht in maar bieden verwarmde handschoenen aan), de ruit is beperkt instelbaar en blijkbaar ietsiepietsie te klein (bij Kawasaki hebben ze duidelijk angst voor het Pan-effect op de Honda), nogal wat opmerkingen ivm onderstuur, vooral aan hoge snelheid...serieus probleem de toch wel sterke warmteontwikkeling ter hoogte van de benen (zeker in de zomer) à la FJR1300 van Yamaha en een oersaai dashbordje (inspiratieloos).
Langs de positieve kant een énorm leuk blok, prima versnellingsbak, enkel een "tsjlak" bij het in eerste zetten, prima zithouding (ook voor de grotere medemens), competitieve prijs (officieel €15.990, nu reeds voor €14.999 te vinden...)
De uitlaat, daar zijn al boeken over geschreven
maar aftermarketspulletjes zullen hier vlug alternatieven bieden...
Prachtig toch wat die Japanners kunnen maken hé...

Voor huidige Bmw-rijders blijkt het gebrek aan handvatverwarming nogal veel gemeld te worden (Kawa gelooft hier niet écht in maar bieden verwarmde handschoenen aan), de ruit is beperkt instelbaar en blijkbaar ietsiepietsie te klein (bij Kawasaki hebben ze duidelijk angst voor het Pan-effect op de Honda), nogal wat opmerkingen ivm onderstuur, vooral aan hoge snelheid...serieus probleem de toch wel sterke warmteontwikkeling ter hoogte van de benen (zeker in de zomer) à la FJR1300 van Yamaha en een oersaai dashbordje (inspiratieloos).
Langs de positieve kant een énorm leuk blok, prima versnellingsbak, enkel een "tsjlak" bij het in eerste zetten, prima zithouding (ook voor de grotere medemens), competitieve prijs (officieel €15.990, nu reeds voor €14.999 te vinden...)
De uitlaat, daar zijn al boeken over geschreven
Prachtig toch wat die Japanners kunnen maken hé...

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Wulf
Ik volg scampi compleet,
De prijs is doorslaggevend.
Bmw verkoopt al niet veel gt's, ik denk ook dat er niet veel Gt's verkocht worden aan geen pre Bmw rijders. Dus wordt de GTR eerder een concurrent voor de Pan's en de Fjr's.
De prijs is doorslaggevend.
Bmw verkoopt al niet veel gt's, ik denk ook dat er niet veel Gt's verkocht worden aan geen pre Bmw rijders. Dus wordt de GTR eerder een concurrent voor de Pan's en de Fjr's.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
Een meer kritische noot
Ben als K1200GT rijder natuurlijk bevooroordeeld
, maar heb de Kawa dit weekend eens uitgebreid van nabij bekeken bij de dealer (in afwachting van een proefrit). Imho kan hij qua afwerking en uitrusting echt niet aan een BMW reiken. En, waarom gimmicks met ongetwijfeld indrukwekkende acroniemen zoals een startenzondercontactsleutelzender, maar geen essentiele toeraccessoires zoals verwarmde handvaten, ESA, tanktasvriendelijke bovenkant van de benzinetank (ipv een pseudo-opbergvakketje)? De zitpositie is voor mij (187 cm) geen verbetering tov de GT; integendeel. De cardan is me toch een beetje te meccano-achtig (OK, ben waarschijnlijk een beetje kritisch vanmorgen; maar dit had toch eenvoudiger kunnen worden opgelost, zoals bij BMW en de Guzzi Norge... à propos, de FJR schijnt dit ingewikkelde stangenstelsel helemaal niet nodig te hebben).
Een proefrit zal natuurlijk een meer relevant oordeel opleveren.
En, dat er niet zoveel GT's worden verkocht, vind ik niet zo een probleem. Evenmin dat hij niet meer de krachtigste toerbuffel is... dit is imho geen argument om een BMW te kopen, laat staan een sporttourer.
Ben als K1200GT rijder natuurlijk bevooroordeeld
Een proefrit zal natuurlijk een meer relevant oordeel opleveren.
En, dat er niet zoveel GT's worden verkocht, vind ik niet zo een probleem. Evenmin dat hij niet meer de krachtigste toerbuffel is... dit is imho geen argument om een BMW te kopen, laat staan een sporttourer.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Waar ik een jaar geleden hoopte op een Kawa-alternatief voor de K1200S, kan ik vandaag alleen maar ootmoedig bekennen:
de K1200S is de enige échte sport-touring die naam echt waardig. Kiezen was dus niet moeilijk, er is/was geen alternatief: my K12000S is FANTASTIC!
De GTR1400 heeft een veel te hoog Goldwing/GT/zeilboot-gehalte.
de K1200S is de enige échte sport-touring die naam echt waardig. Kiezen was dus niet moeilijk, er is/was geen alternatief: my K12000S is FANTASTIC!
De GTR1400 heeft een veel te hoog Goldwing/GT/zeilboot-gehalte.
PS: heb je de K1200GT al eens proefgereden? Laat je niet imponeren door de omvang en het gewicht van de machine bij stilstand, maar ga gewoon af op je rij-indrukken en probeer objectief te zijn. Ik durf ervoor wedden dat je qua prestaties en rijgedrag niet zoveel verschil zal merken tussen de S en de GTwwwimmm schreef:De GTR1400 heeft een veel te hoog Goldwing/GT/zeilboot-gehalte.
PS2: In Motorrad Nr 18 (verschijnt op 17 Aug 07) staat een vergelijkingstest van de GTR/GT/FJR en Pan... Ondanks het feit dat bij dergelijke tests vaak euforisch gedaan wordt over alles wat nieuw is, ben ik toch eens benieuwd naar de resultaten.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Je hebt een punt. Ben een beetje vooringenomen wanneer ik zo een hoge ruit zie.K1200GT schreef:PS: heb je de K1200GT al eens proefgereden? Laat je niet imponeren door de omvang en het gewicht van de machine bij stilstand....,wwwimmm schreef:De GTR1400 heeft een veel te hoog Goldwing/GT/zeilboot-gehalte.
.
Mooie mietjes horen thuis achter een ruit, geen lelijke oude venten...
Het heeft ook veel met de houding te maken. Als je op een GT, GTR, Pan, FJR of GW gaat liggen is dat maar een dom zicht en trouwens totaal niet comfortabel. Op de K1200S is dat nagenoeg een 'natuurlijke reflex' eens je WAT sneller 'vliegt'.
De schouder/polspijn bij langere afstanden neem ik er (nog steeds) met graagte bij
-
Wulf
ge gaat toch geen GW vergelijken met een GT hé
De S is inderdaad een prachtige moto, maar een S speelt in een andere klasse dan de GT.
De S is inderdaad een prachtige moto, maar een S speelt in een andere klasse dan de GT.
Laatst gewijzigd door Wulf op 14 aug 2007, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
Alweer is hier een mea culpa op zijn plaats.patrickGT schreef:ge gaat toch geen GW vergelijken met een GT hé![]()
Een oubollig, overmaats, zelfs bij wijlen megalomaan aandoend vaartuig kan nooit of te nimmer vergeleken worden met een sober, gestyleerd maar perfect gestroomlijnd en comfortabel (zeil?)jacht als de GT.
Mijn welgemeende en oprechte excuses voor deze schandelijke veralgemening.
-
Wulf
met een zeiljacht kan ik leven
maar dan één van de america's cup hé 
http://bmworacleracing.com/en/interacti ... index.html
http://bmworacleracing.com/en/interacti ... index.html
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
-
Iron Gonzo
juist kennis gemaakt met een trotse nieuwe eigenaar van deze nieuwe toerbuffel.
blijkt dus een zeer goede beenwarmer te zijn.
en op amerikaanse fora zijn ze nu blijkbaar een oplossing aan het zoeken om de benen fris te houden.
en op amerikaanse fora zijn ze nu blijkbaar een oplossing aan het zoeken om de benen fris te houden.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Marc ERVINCK
- Contacteer:
1400
De zithouding is slecht, zeker voor mijn rugje.
Groetjes, :-(
Groetjes, :-(
Nieuwste optie: nen bruuuudruuuster...IRON GONZO schreef:juist kennis gemaakt met een trotse nieuwe eigenaar van deze nieuwe toerbuffel.
Te monteren ergens ter hoogte van de zijflanken
Dat probleem had de GTR 1000 ook. Een bevriende motorrijder klaagde daar ook altijd over. Je zou denken dat dat probleem dan bij kawa bekend zou zijn.IRON GONZO schreef:juist kennis gemaakt met een trotse nieuwe eigenaar van deze nieuwe toerbuffel.
Grtjs VutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ik zag zojuist op de autostrade tussen Sterrebeerk en Bertem een motorrijder met een geel fluo hesje van BMW Meeusen Motoren een Baehr helm en typische bmw kledij voor mijn neus rijden met een grijze Kawasaki GTR1400
tussen zijn benen. Deze kombinatie deed me aan dit topic denken want ofwel is die gast aan het testrijden of heeft em
zijn vorige motor ingeruild hehe ...
Iemand van dit forum ofzo ?
Ik moet zeggen langs achter oogt die motor zeer mooi en de koffer sluiten mooi aan. Ik ga hem binnenkort toch ook eens testrijden gezien de akkefietjes die ik met mijn K1200r gehad heb. Mijn garantie periode loop nl binnen 3 maand af.
Voor wat betreft het verschil in afwerking en ontbreken van gadgets => gezien het prijsverschil kan je idd goed verwarmde handschoenen aanschaffen en een hogere ruit bvb. Die Esa interesseert me niet want die ik heb ik nu ook niet
mvg
Stef
zijn vorige motor ingeruild hehe ...
Iemand van dit forum ofzo ?
Ik moet zeggen langs achter oogt die motor zeer mooi en de koffer sluiten mooi aan. Ik ga hem binnenkort toch ook eens testrijden gezien de akkefietjes die ik met mijn K1200r gehad heb. Mijn garantie periode loop nl binnen 3 maand af.
Voor wat betreft het verschil in afwerking en ontbreken van gadgets => gezien het prijsverschil kan je idd goed verwarmde handschoenen aanschaffen en een hogere ruit bvb. Die Esa interesseert me niet want die ik heb ik nu ook niet
mvg
Stef
Laatst gewijzigd door Steffz1 op 22 sep 2007, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Werner Von C.
- Contacteer: