TUNING
Moderator: GVN
TUNING
GRAAG RAD IK GEHOORD HOE IK HET BESTE MYN GS KAN TUNEN IK HEB NAMELYK AL REMUS DEMPER EN CATALIESATOR IS OOK WEG VERDER HEB IK OOK DE GROTE LUCHT IN LATEN VAN FILTER NAAR CARBURATOR DE ENE ZEGY MET CHIP EN DRUKREGELAAR,DE ANDER ZEGT ALLEENMET DRUKREGELAARWIE KAN MY HELPEN AUB
MVG MANU
MVG MANU
G ASS N
-
Iron Gonzo
met wat je nu al hebt is een chip de beste oplossing
1 van mijn vrienden rijd prakties met de zelfde set als U
wel met chip er bij en ik moet zeggen dat ding gaat vooruit
1 van mijn vrienden rijd prakties met de zelfde set als U
wel met chip er bij en ik moet zeggen dat ding gaat vooruit
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Is een chip wel degelijk een goede investering? Ik heb een Leo Vinci uitlaat ( katalysator is ook weg) en toen ik de vraag aan mijn dealer stelde of een chip wel degelijk veel verschil uitmaakte ( kosten - baat) zei hij neen!!
Iemand die een chip geplaatst heeft kan mij misschien wat meer uitleg geven.
Iemand die een chip geplaatst heeft kan mij misschien wat meer uitleg geven.
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Iron Gonzo
neeGS 'er schreef:levert het wegnemen van de katalysator een noemenswaardige vermogenswinst op, zonder van uitlaat te veranderen?
zo ja, op welke manier uit zich dit?
sterker qua koppel of beter in hogere toeren?
en stijgt het verbruik?
en verandert ook het geluid?
kan zelfs vermogen verlies zijn
enige winst is ander geluid.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Den deze heeft 50pk extra uit zijnen GS gehaald.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=171957
En uh, Manu: GE MOET ZO NIE ROEPEN, WE VERSTAAN U zo OOK WEL!
BMW R 1200 GS
Yamaha WR 450 F
Yamaha WR 450 F
-
Iron Gonzo
jawade een standaard GS met NOS instalatietjemiegom schreef:Den deze heeft 50pk extra uit zijnen GS gehaald.![]()
dan staat er leuk bij dat sportrijders maar dwaas staan kijken als je effe op wheely er voorbij sjeesd
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
en op pagina 3 nen push up en een hangtette met Supercharger
die mannen zijn daar goe bezig me dunkt

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Dirk Pauwels
Re: TUNING
chipke bijsteken op nen 1100, op nen 1150 vanaf 2001 doet die chip nie veel, hangt er ook vanaf welke chip want er zijn wel een paar varianten, op mijnen 1ste GS1100 had ik net dezelfde setup als jij maar met lazer uitlaat en chip en die ging als een speer. Verwacht dan wel een toename vh verbruik, bij hard rijden ga je minder of evenveel verbruiken als een standaard, maar bij toeristisch rijden ga je meer verbruiken, de chip spuit gewoon meer in. Reken op een verbruik van 7-7.5l gemiddeld op een gechipte 1100, tegenover 4.5l bij een standaard 1200, wel een verschil hémanu schreef:GRAAG RAD IK GEHOORD HOE IK HET BESTE MYN GS KAN TUNEN IK HEB NAMELYK AL REMUS DEMPER EN CATALIESATOR IS OOK WEG VERDER HEB IK OOK DE GROTE LUCHT IN LATEN VAN FILTER NAAR CARBURATOR DE ENE ZEGY MET CHIP EN DRUKREGELAAR,DE ANDER ZEGT ALLEENMET DRUKREGELAARWIE KAN MY HELPEN AUB
MVG MANU
Ook leuk op een 1100 zijn bv de uitlaat bochten van een RS1100, enje zou ook je luchtfilterbox kunnen weglaten en k&N, of ram air, twin air etc filters steken. Verder kan je natuurlijk nog je inlaatkanalen en de cil koppen flowen en de koppeling, krukas, vliegwiel, zuigers en drijfstangen laten uitbalanceren, snelere nokken monteren enz.......enige nadeel is dat tegen dat je moto goed loopt je evenveel vermogen hebt als een 1200 en ongeveer evenveel geld kwijt bent als een nieuwe 1200.....
Ik zou in uw geval den chip doen en in de airbox een goed luchtfilter steken, is praktischer voor alledaags gebruik dan 2 filters in open lucht (ivm straatvuil etc...)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
hanzie panzie
- Contacteer:
heeft het echt nut om buizen tss vlinderklep en lucht filter te vergroten zonder de doorlaat van "carbu" te vergroten?en heeft er iemand toevallig de grotere aanzuig naar het luchtfilter(diene slurf..) en welke grotere gashuizen passen er zo op de gs(met buizen dan), moeten hier dan eigenlijk ook geen grotere injecteurs op?en iemand die uit ervaring spreekt over het 3.5 drukventiel(verbruik/vermogen)
alvasten bedankt
alvasten bedankt
-
Dirk Pauwels
Zou niet beginnen met grotere gashuizen, overweeg dan maar carburators....De aanzuigbuizen van een RS zijn niet alleen groter van diameter, maar ook korter dan die van een RT of GS, die lopen een heel stuk door in de luchtfilterkast. Je vergroot dus eigenlijk de inhoud vd luchtfilterkast en da's nooit slecht voor extra vermogen. De dikkere aanzuigbuizen zorgen voor iets meer vermogen in midden en hoge toeren, iets minder souplesse onderin. RT rijders monteren bv vaak GS buizen om meer souplesse te verkrijgen, juist omdat die smaller en langer zijn.timon schreef:heeft het echt nut om buizen tss vlinderklep en lucht filter te vergroten zonder de doorlaat van "carbu" te vergroten?en heeft er iemand toevallig de grotere aanzuig naar het luchtfilter(diene slurf..) en welke grotere gashuizen passen er zo op de gs(met buizen dan), moeten hier dan eigenlijk ook geen grotere injecteurs op?en iemand die uit ervaring spreekt over het 3.5 drukventiel(verbruik/vermogen)
alvasten bedankt
samen met de druk regelaar van 3.5 bar loopt de moto iets beter, hangt wat beter aan de gas, maar verwacht geen wonderen, vermogenwinst is miniem, motorkarakter veranderd een beetje in het voordeel van sportieve rijders. De grotere aanzuig heeft niet zo heel veel zin, wat zin heeft het om meer lucht toe te voeren als de inhoud vd luchtfilterkast gelijk blijft en de motor met die extra lucht niets kan aanvangen? In combinatie met chip en alle andere wijzigingen kan het mss wel iets uitmaken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project