Isle of Skye
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Isle of Skye
Zijn er onder de forummers die een echte aanrader hebben, voor een 4-tal overnachtingen op het eiland SKYE.
dit voor voorjaar 2007, wil er een 2dagen toeren met GS alsook een paar mooie wandeltochten maken.
Alvast bedankt.
dit voor voorjaar 2007, wil er een 2dagen toeren met GS alsook een paar mooie wandeltochten maken.
Alvast bedankt.
Zelden thuis
skye
Ik denk ook dat 4 dagen wat lang is maar zoals je zei wil je er ook gaan wandelen.
Het is wel eens de moeite om zien, helaas weet ik er geen B&B.
Maar eens googlen doet wonderen
Paul
Het is wel eens de moeite om zien, helaas weet ik er geen B&B.
Maar eens googlen doet wonderen
Paul
Your heart is free, have the courage to follow it!
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Wij hebben er overnacht in Portree in een b&b. Gewoon erheen rijden en je vind altijd wel iets om te overnachten. Zeker in het voorjaar.
Het ganse eiland rondrijden is a peace of cake. Simpel de weg volgen. De natuur is er overal prachtig, dus wandelplekjes genoeg.
Enkele bezienswaardigheden zijn "Kilt Rock" en "Old Man of Storr". En de vele kastelen natuurlijk. Wij bezochten oa "Dunvegan Castle", thuishaven van de Clan McLeod.
Het ganse eiland rondrijden is a peace of cake. Simpel de weg volgen. De natuur is er overal prachtig, dus wandelplekjes genoeg.
Enkele bezienswaardigheden zijn "Kilt Rock" en "Old Man of Storr". En de vele kastelen natuurlijk. Wij bezochten oa "Dunvegan Castle", thuishaven van de Clan McLeod.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Zelf enkel gekampeerd op Skye, onder andere bij Dunvegan:

Wat sites met info over overnachtingen:
Isle of Skye Accommodation 1
Isle of Skye Accommodation 2
Enkele tips om naar toe te rijden en te wandelen:
De tuinen bij Dunvegan Castle:

Resten van Duntulm Castle:

The Old man of Storr:

Dolfijnen voor de kust bij Uig:

Kijk wel uit voor de "roadblocks"!

Wat sites met info over overnachtingen:
Isle of Skye Accommodation 1
Isle of Skye Accommodation 2
Enkele tips om naar toe te rijden en te wandelen:
De tuinen bij Dunvegan Castle:

Resten van Duntulm Castle:

The Old man of Storr:

Dolfijnen voor de kust bij Uig:

Kijk wel uit voor de "roadblocks"!

Geert Hp2Adv en xtz660 in wordinghttp://www.cuillinhills-hotel-skye.co.uk/ hier hebben wij wel eens overnacht. Buitengewoon goed maar uiteraard niet goedkoop.
Willy
-
Cookie's madam
Kinloch campsite bij Dunvegan daar moet je echt naar toe, al was het maar omwille van de uitbaters, die zijn echt authentiek en mag je niet missen.
Het uitzicht is er ook geweldig.
Het uitzicht is er ook geweldig.
La terre n'est qu'un seul pays et tous les hommes en sont les citoyens.
La terre, cette poignee de poussiere n'est qu'un seul foyer. Qu'il le soit dans l'unité.
La terre, cette poignee de poussiere n'est qu'un seul foyer. Qu'il le soit dans l'unité.
-
de Ron
Heb er ook eens overnacht, was een B&B die vermeld staat in één der reisbrochures die je al eens bijkrijgt op een Motoren en Toerisme magazine. Ben er over 2 à 3 jaar terug geweest. Er is uitsluitend verhuur aan motorrijders. Wij betaalden toen 17 £, geen grote luxe, maar wel een stevig en overvloedig ontbijt !!
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Sluit mij aan bij eerdere berichten : 4 dagen lijkt lang, maar niet als je gaat wandelen, natuur prachtig, Portree charmant, verder weinig bebouwing, b&b makkelijk te vinden buiten de zomer, overal bordjes 'vacancy'. Aanrader : whiskey distilleerderij Talisker aan een baai aan de Westkust. Goeie reis !
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
wij zijn daar geweest september 2004, is inderdaad niet groot maar zeker de moeite, (vind het zeepwinkeltje in portree !!)
wij hebben schotland alle overnachtingen gedaan in jeugdherbergen, soms een beetje spartaans maar goedkoper dan b&b
we gaan volgen jaar terug eind mei begin juni zelfde formule
jan & mieke
wij hebben schotland alle overnachtingen gedaan in jeugdherbergen, soms een beetje spartaans maar goedkoper dan b&b
jan & mieke
Hey Jan&Mieke,
Wij gaan volgend jaar van 25 april tot 3 mei richitng Schotland.
Dit is onze route :
dag 1 : Newcastle - St.-Andrews
dag 2 : St.-Andrews - Inverness
dag 3 : Inverness : Plockton
dag 4 : Plockton - Broadford
dag 5 : Broadford - Elgol - Cladich
dag 6 : Cladich - Kendoon Dalry
dag 7 : Kendon Dalry - Newcastle
Hebben jullie langs deze kanten verbleven ?
Tips voor overnachtingen ?
Txs.
Dino.
Wij gaan volgend jaar van 25 april tot 3 mei richitng Schotland.
Dit is onze route :
dag 1 : Newcastle - St.-Andrews
dag 2 : St.-Andrews - Inverness
dag 3 : Inverness : Plockton
dag 4 : Plockton - Broadford
dag 5 : Broadford - Elgol - Cladich
dag 6 : Cladich - Kendoon Dalry
dag 7 : Kendon Dalry - Newcastle
Hebben jullie langs deze kanten verbleven ?
Tips voor overnachtingen ?
Txs.
Dino.
sman schreef:wij zijn daar geweest september 2004, is inderdaad niet groot maar zeker de moeite, (vind het zeepwinkeltje in portree !!)
jan & mieke
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !
-
Eric Selleslagh
Als je de kant van Skye wil bezoeken, dan kan je best in de buurt van de brug logeren. Bv. Plockton ofzo, Plockton Inn is een mooi hotelletje/pub en lekker eten, daar zit je centraal om alle windrichtingen uit te rijden. Je kan er best een dag of 5 vertoeven. Voor wandelingen in Schotland of Engeland zijn de Pathfinder boekjes zeer handig, te verkrijgen ter plekke in de toerist info's.
Hey Ron,
Je weet toevallig niet meer hoe dat spel heette waar jullie toen geslapen hebben ?
Grtz,
Dino.
Je weet toevallig niet meer hoe dat spel heette waar jullie toen geslapen hebben ?
Grtz,
Dino.
de Ron schreef:Heb er ook eens overnacht, was een B&B die vermeld staat in één der reisbrochures die je al eens bijkrijgt op een Motoren en Toerisme magazine. Ben er over 2 à 3 jaar terug geweest. Er is uitsluitend verhuur aan motorrijders. Wij betaalden toen 17 £, geen grote luxe, maar wel een stevig en overvloedig ontbijt !!
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !
-
lucsa
- Contacteer:
Nee Dino, die B&B hebben we zelf niet bezocht. wij waren slechts enkele uren op het eiland Skye.Dino schreef:Lucsa,
Ben je daar zelf ok al geweest ?
Demotoren kunnen precies onder een afdakske staan of zo op de foto te zien ?
Via de tolvrije brug erop en via de ferry (Armadale- Mallaig) er terug af.
We hadden overnacht nabij de brug in Balmacara in de B&B "The Old Post Office". Site blijkbaar tijdelijk niet bereikbaar.
-
de Ron
Inderdaad Lucsa, dat is hem !!
t'is een goedkoop verblijf, het enige waar je wat rekening mee moet houden, de eigenaar houdt de drank liever voor zichzelf en om s'avonds te gaan eten moet je wel even een kwartiertje terug op de moto springen. Wat verder heb je wel iets goed om te eten. Na wat grote pinten wel voorzichtig terug geraken met de moto ...
t'is een goedkoop verblijf, het enige waar je wat rekening mee moet houden, de eigenaar houdt de drank liever voor zichzelf en om s'avonds te gaan eten moet je wel even een kwartiertje terug op de moto springen. Wat verder heb je wel iets goed om te eten. Na wat grote pinten wel voorzichtig terug geraken met de moto ...
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
de Ron
nog even vermelden dat de motoren er toen niet binnen konden staan, voor diefstal hadden we eigenlijk geen schrik, het zijstraatje is afgelegen, buiten degenen die er wonen komt er geen rat, en de moeder van de eigenaar woont aan de overzijde van de straat, die hield ook wel een oogje in het zeil .
isle of Sky
Ik heb daar vorig jaar in Juli een ganse dag rondgereden maar ik heb er spijtig genoeg niets van gezien. Dat eiland heeft zijn naam niet gestolen, het komt maar zelden uit de mist, ik hoop dat jij meer geluk zal hebben.
Wat je niet mag laten liggen is de weg naar en het dorpje Applecross, er gaan 2 wegen naartoe, één over land en een lange kustweg, beiden overtreffen ze je stoutste verwachtingen, het mooiste waar ik ooit al gereden heb.
Wat je niet mag laten liggen is de weg naar en het dorpje Applecross, er gaan 2 wegen naartoe, één over land en een lange kustweg, beiden overtreffen ze je stoutste verwachtingen, het mooiste waar ik ooit al gereden heb.
Re: isle of Sky
Ik moet je hier voor de volle 100 % gelijk in geven. Wou dat ik er nog eens terug naartoe kon rijden ...wé er schreef:Wat je niet mag laten liggen is de weg naar en het dorpje Applecross, er gaan 2 wegen naartoe, één over land en een lange kustweg, beiden overtreffen ze je stoutste verwachtingen, het mooiste waar ik ooit al gereden heb.
Stoffel
Re: isle of Sky
Ik ook, geweldige bochtige wegen, die me enkele toffeStoffel schreef:Ik moet je hier voor de volle 100 % gelijk in geven. Wou dat ik er nog eens terug naartoe kon rijden ...wé er schreef:Wat je niet mag laten liggen is de weg naar en het dorpje Applecross, er gaan 2 wegen naartoe, één over land en een lange kustweg, beiden overtreffen ze je stoutste verwachtingen, het mooiste waar ik ooit al gereden heb.
Stoffel
herinneringen doen herbeleven.
Plockton,lucsa schreef:indien je uit de richting van Applecross komt, even langsheen Plocton rijden.![]()
In 2003 hebben wij daar een huisje gehuurd, dit was het zicht vanuit ons slaapkamerraam.

Dit was op weg naar Applecross.

Maar van Skye hebben wij ook niets gezien, buiten de wolken.
Dit voorjaar gaan we terug, met de GS; hopelijk hangen de wolken iets hoger.
Groetjes Rudy.