factuur remolielek

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
hlba

factuur remolielek

Bericht door hlba »

Mijn K1100LT heeft bijna 120000km. Had een remolielek aan het stuur. Ik dacht even de dichtingen te laten vervangen en alles is OK. Ben bijna achterovergevallen als ik de factuur toegestuurd kreeg. 471,22 euro.
Werkuren :
remcylinder compleet vervangen : 47,60
remsysteem voor ontluchten : 27,20
schakelaar/kabel voorrem : 27,20
Testrit : 10,20
Stukken :
cylinder met zuiger : 241,57
bus : 0,47
remolie : 3,10
schakelaar : 24,10
Afvalverwerkingskosten : 8,00
Bij dit alles 21% maakt samen 471,22
En zeggen dat ik eigenlijk graag sleutel maar remsysteem vind ik zo essentiëel voor de veiligheid dat ik het maar door de dealer heb laten doen. :? Ik heb dat probleem vroeger nog eens gehad op reis, heb toen een tijdje met een vod rond mijn reservoir gereden maar kan mij niet herinneren dat ik zoveel betaald heb toen. :?:
Ben ik nu verschietachtig of is dit heel normaal ?
toine

Bericht door toine »

10.20euro voor testrit :?: :?: :?:
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

als ze 27.20euro/uur rekenen

dan rekenen ze volgens mij bij ieder klusje 1 uur :shock:
en die 10.20euro wil dus zeggen dat ze ong 20miniutjes zijn gaan rijden :?

duur factuurtje als je het mij vraagt :x
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gorik

testrit

Bericht door Gorik »

Ja 10.22 euro voor een testrit en dat op een faktuur van 470 euro!!!

Schande!! Welke garage??
hvandrunen

Bericht door hvandrunen »

Kosten van vervangen van de remzuiger kloppen wel.
Testrit is natuurlijk bezopen.

Twee jaar geleden heb ik dat ok gehad met een k1100lt.
Ze hebben toen een revisiezuiger gebruikt vanwege de hoge kosten van zoals je ziet een hele nieuwe set.
Een revisieset kan niet in alle gevallen gebruikt worden is mij toen verteld.
Dat hangt af van de slijtage van het cilinderhuis.
K1200gt 2003 titansilber
DJAIRO

Re: factuur remolielek

Bericht door DJAIRO »

hlba schreef:Mijn K1100LT heeft bijna 120000km. Had een remolielek aan het stuur. Ik dacht even de dichtingen te laten vervangen en alles is OK. Ben bijna achterovergevallen als ik de factuur toegestuurd kreeg. 471,22 euro.
Werkuren :
remcylinder compleet vervangen : 47,60
Testrit : 10,20
Stukken :
cylinder met zuiger : 241,57
bus : 0,47
remolie : 3,10
schakelaar : 24,10
Afvalverwerkingskosten : 8,00
Bij dit alles 21% maakt samen 471,22
En zeggen dat ik eigenlijk graag sleutel maar remsysteem vind ik zo essentiëel voor de veiligheid dat ik het maar door de dealer heb laten doen. :? Ik heb dat probleem vroeger nog eens gehad op reis, heb toen een tijdje met een vod rond mijn reservoir gereden maar kan mij niet herinneren dat ik zoveel betaald heb toen. :?:
Ben ik nu verschietachtig of is dit heel normaal ?
Straffe toeren!!
Zo ontmoedigen ze de mensen he!Als ik daar mee moest thuiskomen :oops: !?,den helft van een klein maandloon!! Als dat zo doorgaat kan alleen nog een select groepje kapitaalkrachtigen met de moto rijden!
Die proefrit das pervers :evil: ,ze verbruiken uwe naft en rekenen dan nog is 10€ aan!Daar zouden ze mij niet meer zien!
Groetjes Frank :lol:
PHILIP

hoofdremcilinder

Bericht door PHILIP »

ik heb toevellig gisteravond net dezelfde job uitgevoerd op mijn k1100rs ABS:

3/4 hr demonteren 0€
1/2 hr roderen/polijsten hoofdremcilinder o€
1/2 hr terugplaatsen 0€
1/4 hr ontluchten 0€

origineel BMW revisiesetje 56€

= 56 €

Laat u niets wijsmaken, het ontluchten van uw remsysteem was NIET nodig, de leidingen blijven vol. Na het plaatsen van de pomp en bijvullen van het reservoir komt bijna alle lucht naar boven mits kleine bewegingkjes van uw hendel.
ALLE overige lucht komt eruit nadat u uw remklauw een keertje openduwt, u ontlucht als het ware van onder naar boven.
dit neemt 15 min in beslag.

Ik zou zeer ongelukkig zijn met zulke factuur. Waar was het?

Philip

K1100RS R100RT-EML
hlba

testrit

Bericht door hlba »

Beste Toine, Gorik, hvandrunen, Frank,
bedankt voor de reaktie! Ik moet zeggen dat ik gevraagd had om er eens mee te rijden omdat hij een tijd had stilgestaan en hij een beetje anders reed dan voorheen; ik wou weten of het van de banden of van het balhoofd kwam. Ze hebben dat dus ook gedaan.
Maar het is toch zo dat ze mij toen antwoordden dat een testrit sowieso gedaan werd en inderdaad op mijn vorige facturen is dat bij ieder regelmatig onderhoud steeds gebeurd en aangerekend. Ik veronderstel wel dat dat BMW standard procedure is.
'k Geef toe dat 10 euro voor met mijne naft te rijden niet altijd verantwoord is (factuur van 680eurokes) maar omdat " eerlijk is eerlijk " het langst duurt moest ik dit toch zeggen.
'k Heb er toch een raar gevoel over; als dat stuk 250 euro kost hadden ze wel iets kunnen zeggen.
Eerlijk is mooi, respect en beleefdheid ook !
Groeten,
Gille.
....

Bericht door .... »

Nu weten we nog steeds niet WAAR ????????
DJAIRO

Re: testrit

Bericht door DJAIRO »

hlba schreef:Beste Toine, Gorik, hvandrunen, Frank,
bedankt voor de reaktie! Ik moet zeggen dat ik gevraagd had om er eens mee te rijden omdat hij een tijd had stilgestaan en hij een beetje anders reed dan voorheen; ik wou weten of het van de banden of van het balhoofd kwam. Ze hebben dat dus ook gedaan.
Maar het is toch zo dat ze mij toen antwoordden dat een testrit sowieso gedaan werd en inderdaad op mijn vorige facturen is dat bij ieder regelmatig onderhoud steeds gebeurd en aangerekend. Ik veronderstel wel dat dat BMW standard procedure is.
'k Geef toe dat 10 euro voor met mijne naft te rijden niet altijd verantwoord is (factuur van 680eurokes) maar omdat " eerlijk is eerlijk " het langst duurt moest ik dit toch zeggen.
'k Heb er toch een raar gevoel over; als dat stuk 250 euro kost hadden ze wel iets kunnen zeggen.
Eerlijkzijn is mooi, respect en beleefdheid ook !
Groeten,
Gille.
Nu zeg je daar iets....dit is een basisatidude die iedereen zou moeten hebben! :? Maar ja..iedereen is niet iedereen :roll: :roll: .
Lig er niet over wakker,Uw moto zal nu wel goed gemaakt zijn...maar ten koste van een seriueze knauw in Uw budget ,en 't leven is al zo duur!
Groetjes Frank :wink:
hlba

Bericht door hlba »

Bij BMW Brussels.

Ik zal nooit wijs genoeg worden!
Assie

Bericht door Assie »

Nachtogen schreef:Nu weten we nog steeds niet WAAR ????????
Hey Mo , ...als ge da hier hoort , dan hebde gij den laatsten tijd toch al een Paksken zelf verdiend hé Maat... :wink:
Rafbmw

remcilinder

Bericht door Rafbmw »

awel da moet nu juist lukken dat ik die werken heb LATEN uitvoeren over een maand terug bij Jan Bevers in Wuustwezel
mijn cilinder van de voorrem lekte ook en heb hem laten vervangen voor de prijs van nog geen 75€
ik zal wel bij jantje blijven gaan I.P.V. bij die dure vogels van BMW
grts
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

hlba schreef:Bij BMW Brussels.

Is da bij Otto of in Evere ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
....

Bericht door .... »

Assie schreef:
Nachtogen schreef:Nu weten we nog steeds niet WAAR ????????
Hey Mo , ...als ge da hier hoort , dan hebde gij den laatsten tijd toch al een Paksken zelf verdiend hé Maat... :wink:
Als ge da maar weet , amaai mijn oor hahahahahaha :lol: :lol:
Frank K

Bericht door Frank K »

Ik zal al maar beginnen om te zeggen: "Begrijp me ajb niet verkeerd", maar de stukken alleen gaan al met meer dan 70% van de kosten lopen.
De staat loopt zomaar eventjes met €80,00 weg.
Ok, €471 is niet niks en meer dan €10,00 vragen voor een testrit is meer dan overdreven maar voor de rest vind ik dit alles niet overdreven.
Voor de doe-het-zelver onder ons is dit natuurlijk lachen maar als je de vergelijking maakt qua werkuren vind ik het net iets te makkelijk om voor jezelf €0,00 per uur aan te rekenen.

Verder had de dealer idd even kunnen bellen met de mededeling dat er een vrij duur stuk diende vervangen te worden: COMMUNICATIE heet zo iets en had deze, als dit kan voor dit onderdeel, kunnen voorstellen om een revisiestuk te gebruiken ipv een nieuw.

Laat ons vooral onthouden dat je je motorfiets nooit bij een dealer zomaar mag achterlaten met de melding: 'kijk hem eens na' en dit zonder de verduidelijking 'bij grote kosten (bv + 250 euro gelieve contact op te nemen) en laat dit duidelijk op papier zetten. Normaal teken je een bon bij achterlaten van de motor.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mingh
Contacteer:

Bericht door Mingh »

tja
op voorhand de kosten bespreken maakt veel duidelijk, maar zo flagrant als dit heb ik nog nooit gehoord.
ik zou die factuur weigeren als ze me zoiets voorschotelen.
100€ aan werkuren?
Heb zelf de achterrem van onze 650GS moeten ontluchten. 10 minuutjes werk. materiaal, een spuit, 5€ aan remolie en een platte sleutel.

awoert aan BMW Brussels!
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
(s)Campi schreef:
hlba schreef:Bij BMW Brussels.

Is da bij Otto of in Evere ?
Brussels is normaal in Evere, da's toch hun officiële benaming :wink:
hlba schreef: Ik moet zeggen dat ik gevraagd had om er eens mee te rijden omdat hij een tijd had stilgestaan en hij een beetje anders reed dan voorheen; ik wou weten of het van de banden of van het balhoofd kwam. Ze hebben dat dus ook gedaan.
Awel, als ik mijn masjien binnen steek, voor onderhoud of whatever, dan wordt er ook altijd een testrit uitgevoerd, daar ben ik getuige van, en die wordt NIET aangerekend, zit sowieso al in de uren die de mekanieker met je voertuig bezig is.
Allez, ben er getuige van als ik tneminste niet GRATIS op één van hun demofietsen een toerke aan 't maken ben ondertussen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie